Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

tenk om vekta stod stille og målebåndet a :fish: BE HAPPY :fish::P

Jo da, jo da. Jeg vil bare at tallet skal tikke ned og ned og ned og ned!!!!! :frantics:

Nå har vi vært på... ehm... løpetur med forviklinger. Trur ikke jeg løper den runden med det første. Den passet best til å gå i, siden jeg er elendig på oppoverbakker, og mesteparten av løypa er jo bare oppover (med noen få bratte partier ned slik at det kan fortsette med å gå oppover!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Nå løper ikke jeg da, går bare fort eller jogger litt, men jeg har blitt en jævel på oppoverbakker! Trener jeg med tante f.eks (som er i god form) er jeg mye raskere i oppoverbakkene enn henne. Jeg får mye mer driv i oppoverbakker enn bortover, det er digg å kjenne på. Jeg hadde jo angst for oppoverbakker før :P

I dag ble det ca 4 km RUSLING siden jeg er syk og slapp, men det er mer enn de siste dagene anyways :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badevekta mi er ustabil. Eventuelt er det kroppen min som er ustabil. Sist uke hadde jeg gått opp en kilo, mente vekten. Fair enough, etter å ha vært syk og dermed mer i ro, samt spist mer crap enn jeg burde, så er det ikke umulig, selv om jeg synes en hel kilo over natta var mye.

Vel, i morges mente vekta jeg hadde gått ned den kiloen igjen. Jeg har hatt èn langtur og spist moderate mengder crap, så vet ikke jeg.

Men skal ikke klage, altså. :ahappy: Bra med hverdag igjen, ut på tur senere i uka! Og siden det er høstferie neste uke, så utgår kurset - da får jeg en ekstra dag til å gå tur.

Jeg har også kjøpt meg nye hiking sko. Trenger det nå som høsten er her, og det er myrvått og fuktig overalt i skogen. De var fantastiske! Joggeskoene er fortsatt best på flatmark og grusvei, men skal jeg inn i skogen så er hiking-skoene uunværlige!

Det er ikke så rart, antagelig så er det ikke fettprosent eller slikt som har gått opp, bare ekstra mye i kroppen som ikke har kommet uut enda, økt vannprosent etc, som kan variere mye ettersom hva man spiser, hvor aktiv man er etc :)

Null ost, og null rømme på tacoen ja. :P Skal lære meg og lage goooood guacamole til taco tenkte jeg. :ahappy: Ikke sånn ertepure på boks. :lol:

Her var vekta SKUFFENDE! Jeg har gått ned totalt 0.1 kg denne uka. :P Men siden målbåndet rundt magen viste at jeg hadde mistet 1.5 cm rundt den, så regner jeg med at 5 styrketreningsøkter har gjort sitt... Aner ikke hvor fort man bygger muskler sånn sett. Noen som vet?

I dag skal jeg til legen min for å få helsesjekk ang lastebillappen. Regner med at det skal gå greit. Jeg har ikke sett henne siden barnematpåglass diskusjonen, men nå kan jeg nå si at jeg har gått ned over 9 kg i det minste. UTEN barnemat på glass. :P

Det varierer veldig fra person til person, noen bygger fort andre nesten ikke over hodet, menn bygger raskere enn kvinner, som regel (testosteron), og man utvikler seg raskere i starten (naturlig nok) :)

Her går det trått for tiden, formen er skikkelig crappy, men jeg er i det minste ute på en god tur mer eller mindre hver dag så håper formen ikke taper seg voldsomt, og snart er det vinter og ski gåing (håper jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig fra person til person, noen bygger fort andre nesten ikke over hodet, menn bygger raskere enn kvinner, som regel (testosteron), og man utvikler seg raskere i starten (naturlig nok) :)

Jeg vet jeg bygger muskler veldig raskt i beina i hvert fall. Overkroppen går det litt tregere med. Men jeg liker å tru at jeg har fått en halv muskel til når jeg får så dårlig resultat på vekta, men bra på cm. :P

Legen min kommenterte at jeg var blitt tynnere siden sist, og lurte på hva jeg hadde gjort. Fortalte om kostholdsomleggingen, og så pratet vi litt om det. Og så sa hun noe om at det var jo bra å gå ned over 9 kg på et halvt år, så jeg måtte jo korrigere henne og si at det var to månder. :lol: Da ble hun både litt sjokka og imponert. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malamuten: Ja, det kan godt være. Satser på det, høres mer riktig ut. :)

I dag ble det en to timers tur i skog og hei - 5,8 km. Vil helst over 6 km på godturene, men skal si meg fornøyd. Ble en del bakker og ulendt terreng. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag så gikk jeg "toppturen" min klokka 8 på morran, nå bruker jeg sånn ca 50-55 minutter. Men siden jeg plutselig hadde fri idag så orka jeg ikke sitte inne i finværet, så da gikk vi ca 6.5-7km på rundt en time :D Jeg er så motivert om dagen og jeg føler at jeg har så mye energi! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt Biggest Looser fangirl, helt hekta. Nå er det skikkelig drama i huset, og de fleste på det ene laget går ned sånn ca 0,5-2 kg (eller gått opp 0,5-1kg) denne uka, og de blir helt fanatiske. Altså, det er jo DET som er NORMAL nedgang på ei uke, og spesielt nå som de har gått så mye ned i vekt. 23 kg på TO MND på ho ene! :| Det kan jo ikke være bra. Helt sykt! Og ja, selv om det er en konkurranse ville jeg uansett blitt glad for å ha gått ned noe i det hele tatt, da.

Dette programmet gir egentlig ikke noe sunt syn på vektnedgang, det er krise om man ikke går ned minst 3 kg i uka, og nåååde om man går opp litt ei uke. Hva når de kommer hjem til hverdagen og ikke har 100% fokus på flere timers trening om dagen, egen ernæringsfysiolog som forteller dem hva dem skal spise? De får jo råd til hvordan tilpasse hverdagen til slikt, men uansett. De lever i en boble som jeg selv personlig ville blitt helt psykisk nedbrutt av når jeg først kom ut. Helt tullete. Jeg blir litt matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt Biggest Looser fangirl, helt hekta. Nå er det skikkelig drama i huset, og de fleste på det ene laget går ned sånn ca 0,5-2 kg (eller gått opp 0,5-1kg) denne uka, og de blir helt fanatiske. Altså, det er jo DET som er NORMAL nedgang på ei uke, og spesielt nå som de har gått så mye ned i vekt. 23 kg på TO MND på ho ene! :| Det kan jo ikke være bra. Helt sykt! Og ja, selv om det er en konkurranse ville jeg uansett blitt glad for å ha gått ned noe i det hele tatt, da.

Dette programmet gir egentlig ikke noe sunt syn på vektnedgang, det er krise om man ikke går ned minst 3 kg i uka, og nåååde om man går opp litt ei uke. Hva når de kommer hjem til hverdagen og ikke har 100% fokus på flere timers trening om dagen, egen ernæringsfysiolog som forteller dem hva dem skal spise? De får jo råd til hvordan tilpasse hverdagen til slikt, men uansett. De lever i en boble som jeg selv personlig ville blitt helt psykisk nedbrutt av når jeg først kom ut. Helt tullete. Jeg blir litt matt.

De som er med her er jo ofte sykelig overvektige da. Da blir det ikke så mye å miste de mengdene i løpet av den tiden. Bør heller seg på prosentmessig nedgang, det viser litt mer riktige tall. Derfor er det litt rart de ikke også beregner resultatet utifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er med her er jo ofte sykelig overvektige da. Da blir det ikke så mye å miste de mengdene i løpet av den tiden. Bør heller seg på prosentmessig nedgang, det viser litt mer riktige tall. Derfor er det litt rart de ikke også beregner resultatet utifra det.

De gjør det også, konkurrerer ut fra samlet prosent på laget, og jeg vet det er helt normalt å miste mange kg i starten når man er såpass overvektig (hell, behøver ikke være SÅ overvektige heller for å gå ned mye i starten), poenget var det sykelige presset som fortsetter ETTER at de har gått ned enorme mengder - at de skal fortsette med like mange kg utover ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria: Det går bra - om en måneds tid flytter du for deg selv, og da går det lettere. ;)

Jeg må skryte litt her også, jeg. Ny pers på hverdagstur i kveld - 7,5 km! For det meste grusvei, stier og terreng med flere bakker. Herlig tur! (Men dog litt småskummelt å merke at det mørkner betraktelig når man fortsatt er flere kilometer til skogs...).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart jeg har dust forbrenning vøtt. Vært våken i 4 timer, og kom plutselig på nå at jeg hadde glemt å spise frokost. Duh. Nå er jeg litt ute av det da, siden jeg er sjuk og ikke gidder noe som helst, så har også lite matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg har lagt på meg en del kilo siden jeg startet på skolen i august, og jeg er nødt til å gå ned de og 1/2 kilo til for å klare å veie inn i -63 kg i stedet for -72 kg på neste stevnet som er til jul.

Vekt i dag: 67,0 kg

Mål: 62,5 kg

Må gå ned ca. 0,5 kg i uka for å rekke det, og kan ikke gå ned mer fordi tanken er å beholde styrken og muskelmassen.

Jeg har 10 uker på meg.

Så da får jeg bare rapportere inn hvordan det går for å holde det gående.

:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...