Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Første uka jeg ikke har gått ned over 1 kg (tirsdag er offisiell veiedag, men jeg forventer ikke mirakler innen den dagen. :P ). Jeg VET det vil gå tregere jo mindre jeg har å ta av, at muskler veier, at man har litt mer vann i kroppen enn andre ganger og slikt, men likevel er det litt frustrerende. :P Man vil jo bli kvitt alt nå, eller aller helst for mange år siden. :P Og det er jo framover nå man må jobbe med å holde motivasjonen oppe. Det er lettere når kiloene renner av... Jeg vet av erfaring at ting går ganske tregt når jeg kommer under en viss vekt, men denne gangen skal jeg ikke gi opp!

Besøkte en venninne på jobb i natt, og hun så veldig at jeg hadde blitt mye tynnere. :ahappy: Hun så meg sist før ferien, og det er jo noen kilo siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forøvrig mulig å "punktslanke" seg? Ser at noen reklamerer med at ditt treningsprogram forbrenner eksempel magefett, men hvor mye mulig er det å bestemme at denne økta skal forbrenne fettet akkurat DER? (eller et annet sted i kroppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forøvrig mulig å "punktslanke" seg? Ser at noen reklamerer med at ditt treningsprogram forbrenner eksempel magefett, men hvor mye mulig er det å bestemme at denne økta skal forbrenne fettet akkurat DER? (eller et annet sted i kroppen).

Tror ikke det?

Herregud det går dårlig nå. Og spesielt i dag, klarte ikke holde meg unna brownies på jobb, er syk og syns synd på meg selv :P Har hatt mye treningsfri nå, men så har jeg bevegd meg ekstra mye de siste dagene fordi jeg har vært på konserter. MEN så har jeg jo drukket alkohol så har fått inn mange kalorier der selv om jeg har tatt de minst kaloririke. Orker ikke trene i dag heller, hoster så ørene flagrer her, og blir enda verre om jeg blir andpusten. Satser på å bli frisk innen et par dager, så da skal det bli mer trening igjen, ikke bare korte rusleturer med bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forøvrig mulig å "punktslanke" seg? Ser at noen reklamerer med at ditt treningsprogram forbrenner eksempel magefett, men hvor mye mulig er det å bestemme at denne økta skal forbrenne fettet akkurat DER? (eller et annet sted i kroppen).

Nei, men det skulle jeg virkelig ønske for da hadde jeg punktslanket så rumpa fikk være i fred :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forandringer her nå framover. Har bestemt meg for å bli veganer nå, etter å ha vært lacto-ovo vegetarianer i 3 år. Flere årsaker til det enkelt og greit. Eneste er at jeg skal spise opp det jeg har av lacto-ovo burgere i fryseren og sånt først, for jeg kaster ikke mat som er allerede kjøpt.

Er spent på hvordan det blir framover, også med tanke på vekt og trening. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badevekta mi er ustabil. Eventuelt er det kroppen min som er ustabil. Sist uke hadde jeg gått opp en kilo, mente vekten. Fair enough, etter å ha vært syk og dermed mer i ro, samt spist mer crap enn jeg burde, så er det ikke umulig, selv om jeg synes en hel kilo over natta var mye.

Vel, i morges mente vekta jeg hadde gått ned den kiloen igjen. Jeg har hatt èn langtur og spist moderate mengder crap, så vet ikke jeg.

Men skal ikke klage, altså. :ahappy: Bra med hverdag igjen, ut på tur senere i uka! Og siden det er høstferie neste uke, så utgår kurset - da får jeg en ekstra dag til å gå tur.

Jeg har også kjøpt meg nye hiking sko. Trenger det nå som høsten er her, og det er myrvått og fuktig overalt i skogen. De var fantastiske! Joggeskoene er fortsatt best på flatmark og grusvei, men skal jeg inn i skogen så er hiking-skoene uunværlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varierer vekta mye etter når jeg veier meg på dagen :) Den viser minst når jeg har gått tur på morran, så da veier jeg meg helst da :P

Jeg har for min første gang i mitt liv stått opp tidlig for å trimme før jobb!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier minst etter en dusj :-P men jeg og nirm har tirsdag morgen som fast dag.

Sist uke gikk Dritt når Issi forsvant. Ble pizza osv. Men heldigvis ikke gått opp drastisk og da er jeg fornøyd.

Ikveld skal jeg gå tur med Snickers. Så da dropper jeg sykling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dvs null ost på tacoen? :o

Null ost, og null rømme på tacoen ja. :P Skal lære meg og lage goooood guacamole til taco tenkte jeg. :ahappy: Ikke sånn ertepure på boks. :lol:

Her var vekta SKUFFENDE! Jeg har gått ned totalt 0.1 kg denne uka. :P Men siden målbåndet rundt magen viste at jeg hadde mistet 1.5 cm rundt den, så regner jeg med at 5 styrketreningsøkter har gjort sitt... Aner ikke hvor fort man bygger muskler sånn sett. Noen som vet?

I dag skal jeg til legen min for å få helsesjekk ang lastebillappen. Regner med at det skal gå greit. Jeg har ikke sett henne siden barnematpåglass diskusjonen, men nå kan jeg nå si at jeg har gått ned over 9 kg i det minste. UTEN barnemat på glass. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesjekken for lastebil er en vits, de som ikke går gjennom der er det noe alvorlig galt med :P

Må jo gjøres. :P Men BMIen min skal i hvert fall være bra nok. :lol: Eller. Vet ikke om de har en sånn grense der, som de har til sjøs. Ser ikke sånn ut egentlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo gjøres. :P Men BMIen min skal i hvert fall være bra nok. :lol: Eller. Vet ikke om de har en sånn grense der, som de har til sjøs. Ser ikke sånn ut egentlig. :P

Det tror jeg ikke, de sjekka ikke BMIen min ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var vekta SKUFFENDE! Jeg har gått ned totalt 0.1 kg denne uka. :P Men siden målbåndet rundt magen viste at jeg hadde mistet 1.5 cm rundt den, så regner jeg med at 5 styrketreningsøkter har gjort sitt... Aner ikke hvor fort man bygger muskler sånn sett. Noen som vet?

Når man nettopp har startet opp med styrketrening så vil musklene samle opp vann, men det balanseres ut etterhvert så det er ikke noe å stresse med :) Det er nok forklaringen på at du ikke har gått så mye ned i vekt som man skulle tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man nettopp har startet opp med styrketrening så vil musklene samle opp vann, men det balanseres ut etterhvert så det er ikke noe å stresse med :) Det er nok forklaringen på at du ikke har gått så mye ned i vekt som man skulle tro :)

Det er jo ikke så voldsomt hardt jeg går fram, men det er jo en start. Og alt er bedre enn ingenting siden det er år siden jeg trente styrke. :P Men jeg ser jo spesielt på lår at jeg har fått mer muskler der, så om de samler vann i tillegg, så er det vel ikke så rart at jeg fikk et så rævdårlig resultat på vekta. Og jeg som hadde håpet på å se neste tall på vekta denne uka. :P

Men. Jeg driver jo sånn sett med "lovlig boling", siden jeg tar testosteronsprøyter, så går vel ting litt raskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så voldsomt hardt jeg går fram, men det er jo en start. Og alt er bedre enn ingenting siden det er år siden jeg trente styrke. :P Men jeg ser jo spesielt på lår at jeg har fått mer muskler der, så om de samler vann i tillegg, så er det vel ikke så rart at jeg fikk et så rævdårlig resultat på vekta. Og jeg som hadde håpet på å se neste tall på vekta denne uka. :P

Men. Jeg driver jo sånn sett med "lovlig boling", siden jeg tar testosteronsprøyter, så går vel ting litt raskere?

Jeg har ikke peiling på hvor fort det går, men det kan jo tenkes at du har noen fortrinn sånn sett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på hvor fort det går, men det kan jo tenkes at du har noen fortrinn sånn sett :P

Håper da det, så jeg har noen fordeler igjen for å stikke meg i baken titt og ofte. :lol: Ellers er det eneste igjen "ikke komme i overgansalderen" (selv om det er grunn nok, all respekt til damer som må gjennomgå den. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null ost, og null rømme på tacoen ja. :P Skal lære meg og lage goooood guacamole til taco tenkte jeg. :ahappy: Ikke sånn ertepure på boks. :lol:

Her var vekta SKUFFENDE! Jeg har gått ned totalt 0.1 kg denne uka. :P Men siden målbåndet rundt magen viste at jeg hadde mistet 1.5 cm rundt den, så regner jeg med at 5 styrketreningsøkter har gjort sitt... Aner ikke hvor fort man bygger muskler sånn sett. Noen som vet?

I dag skal jeg til legen min for å få helsesjekk ang lastebillappen. Regner med at det skal gå greit. Jeg har ikke sett henne siden barnematpåglass diskusjonen, men nå kan jeg nå si at jeg har gått ned over 9 kg i det minste. UTEN barnemat på glass. :P

tenk om vekta stod stille og målebåndet a :fish: BE HAPPY :fish::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...