Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Guest Belgerpia

I dag har jeg hilst på "barnebarna" for første gang - de er bare så gullegoe at jeg blir helt svimmel. Lykken er små tervetotter - og jeg gleder meg villt til neste helg når jeg får knipe på dem igjen.........
Seeeeee så søte de er - og selvsagt avbildet med pappa Noah

168227_4631083270134_1860824084_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....hjemme fra rasespesialen og skulle liksom sove ett par timer før nattevakt. Men her sitter jeg leser på sonen og laster opp bilder av valpene. Vi vant ikke hele driten, bare BIS veteran og BIS (BIR & BIM) valp :D

Men veldig fornøyd med resultatene til barna "mine" :D

Også gikk Lykke til BIS underholdning! :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når øresusen min er på sitt verste, pleier jeg å finne en lydbok med en rooolig mann som leser en rooooolig bok, og så hører jeg på den når jeg skal sove. :) Funker for meg i hvert fall.

Jeg har hørt på musikk eller sett på tv-serier før jeg har lagt meg de siste dagene, det hjelper. Men jeg kjenner likevel at jeg holder på å bli både gal og deprimert nå, det eneste jeg gjør er å gå å lytte etter det, og da forsterker jeg det jo og... det man skal gjøre er jo å ignorere og lure øret... men det er vanskelig.

Mamma prøver hardt å berolige meg om at det bare er midlertidig, har jo alltid hatt øresus, men aldri sånn at jeg har tenkt over det når jeg skal sove osv... så kanskje jeg har væske i mellomøret eller noe? Også har jeg kanskje endel stress i meg for tiden og...

Er det vanlig at det klikker i øret når man svelger? Sånn ørevoks-klikking på en måte? Det gjør det nå, men jeg husker jo ikke om det gjorde det før da, nå legger jeg bare merke til absolutt alt...hvis dette fortsetter blir det iallefall tur til lege, kanskje det er noe ørevoks der inne som forsterker alt nå. Spylte ørene for 10 år siden eller noe, og da kom det ut masse som man jo ikke klarer å få ut selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trøstespiser Ben & Jerry, og jeg synes det er fortjent.

Pinsetreffet ble ikke helt som jeg hadde håpet på.

I går nullet X'en på fellesdekken for første gang i sin karriere, og jeg var så skuffet og sint at jeg holdt på å trekke oss fra resten av konkurransen. Men jeg klarte heldigvis å legge det til side for en stund, og fullføre resten av konkurransen. Vi var ti poeng unna å bli klubbmester, og det har vært en drøm å klare, så det var ekstra surt at hun bestemte seg for å finne på noe nytt akkurat da. Jeg unner vinneren tittelen, jeg gjør det. Men jeg ville også ha den. Jeg prøver å fokusere på alt det positive som skjedde under stevnet i går, men for ****, hvorfor kødde til en vanligvis BANKERS øvelse på et viktig stevne?

Kvelden var sosial og helt okay, men den ble kort for meg da jeg ikke orket å være matstasjon for myggen i lengden. Jeg forsøkte å se på ESC-finalen, men fikk ikke med meg stort siden rommet var fullt av mennesker som syntes det var et idiotisk program og vrøvlet høylydt over hvor TEIT det og Justin Bieber er.

I dag var det eksteriør for begge jentene, og begge gjorde det dårligere enn jeg hadde satt som et realistisk mål, så da er jeg litt miffed for det. Dette var Foenix' siste utstilling i unghund, og vår siste utstilling på tre måneder siden de røyter, og jeg hadde håpet å gå ut i "ferie" med noe å være glad for.

Jeg vant ikke en gang på loddsalget.

I tillegg har jeg sinnsykt vondt i foten, til tross for at jeg har gått med støttebandasje og knasket trekantpiller hele helga, og jeg er så lei av at den ikke tåler en runde i ringen en gang.

Vi har hatt en helvets varme hele helga, så det har vært et ****** kjør for å holde hundene avkjølt, hydrert og mest mulig i skyggen - og deretter litt TLC for meg også. Ingen forventet den sola vi har hatt, ingen hadde solkrem, og jeg er så brent at det gjør vondt å ha på seg klær, sitte inntil sofa/stolrygg, bevege skuldrene, etc.

Jeg er sliten, solbrent, skuffa, og jeg hadde ikke mer aloe verakrem eller kortisonkrem hjemme, så jeg har bare en liten boks B&J til å kjøle meg ned innvendig og utvendig.

Også har jeg et myggstikk på ankelen jeg har klødd så mye på at det blør nå.

Jeg kjenner at det er helt greit at jentene tar på seg bikinien nå, for jeg har aldri vært noe glad i sommerutstillinger, og nå slipper jeg å vurdere noe som helst. Vi blir trolig hjemme fram til Bjerke, og den helga håper jeg det regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt på musikk eller sett på tv-serier før jeg har lagt meg de siste dagene, det hjelper. Men jeg kjenner likevel at jeg holder på å bli både gal og deprimert nå, det eneste jeg gjør er å gå å lytte etter det, og da forsterker jeg det jo og... det man skal gjøre er jo å ignorere og lure øret... men det er vanskelig.

 

Mamma prøver hardt å berolige meg om at det bare er midlertidig, har jo alltid hatt øresus, men aldri sånn at jeg har tenkt over det  når jeg skal sove osv... så kanskje jeg har væske i mellomøret eller noe? Også har jeg kanskje endel stress i meg for tiden og... 

 

Er det vanlig at det klikker i øret når man svelger? Sånn ørevoks-klikking på en måte? Det gjør det nå, men jeg husker jo ikke om det gjorde det før da, nå legger jeg bare merke til absolutt alt....hvis dette fortsetter blir det iallefall tur til lege, kanskje det er noe ørevoks der inne som forsterker alt nå. Spylte ørene for 10 år siden eller noe, og da kom det ut masse som man jo ikke klarer å få ut selv... 

Jeg har klikking og øresus. Man lærer seg teknikker å overse og få ro etterhvert. Jeg klarer til dels å overse det med å fokusere på andre lyder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt på musikk eller sett på tv-serier før jeg har lagt meg de siste dagene, det hjelper. Men jeg kjenner likevel at jeg holder på å bli både gal og deprimert nå, det eneste jeg gjør er å gå å lytte etter det, og da forsterker jeg det jo og... det man skal gjøre er jo å ignorere og lure øret... men det er vanskelig.

Mamma prøver hardt å berolige meg om at det bare er midlertidig, har jo alltid hatt øresus, men aldri sånn at jeg har tenkt over det når jeg skal sove osv... så kanskje jeg har væske i mellomøret eller noe? Også har jeg kanskje endel stress i meg for tiden og...

Er det vanlig at det klikker i øret når man svelger? Sånn ørevoks-klikking på en måte? Det gjør det nå, men jeg husker jo ikke om det gjorde det før da, nå legger jeg bare merke til absolutt alt...hvis dette fortsetter blir det iallefall tur til lege, kanskje det er noe ørevoks der inne som forsterker alt nå. Spylte ørene for 10 år siden eller noe, og da kom det ut masse som man jo ikke klarer å få ut selv...

Øresus kan bli verre om man stresser mye. Det finnes teorier om at stress er en årsak til det og at det derfor er flere kvinner enn menn som får det. Så stress ned :)

Klikkingen kan komme av både væske i mellomøret (som også kan forverre øresusen) og en vokspropp. Få en lege til å sjekke det i tilfelle det trengs å skylles.

Hvis jeg har perioder med mye stress og/eller mye å tenke på så merker jeg at jeg takler det mye dårligere. Så prøv å slapp av så godt du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å dra til legen å få skylt øret Lola, det var DEILIG!! Gjorde det nylig. Jeg vil sammenlikne min følelse når øret ble skylt med hvordan hunder ser ut når du klør på et sted de ikke når selv. Det var så deilig å bli klødd innerst inni øret at ÅÅH :P Fikk lyst å få rockefot!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klikking og øresus. Man lærer seg teknikker å overse og få ro etterhvert. Jeg klarer til dels å overse det med å fokusere på andre lyder.

Ja... har aldri hatt problemer med å leve med det før... har hørt det i helt stille rom, men har ikke vært ubehagelig liksom. Nå føler jeg at jeg hører det hele tiden... jaja.... da er jeg tydeligvis ikke den eneste sonisen som har problemer med dette da!

Øresus kan bli verre om man stresser mye. Det finnes teorier om at stress er en årsak til det og at det derfor er flere kvinner enn menn som får det. Så stress ned :)

Klikkingen kan komme av både væske i mellomøret (som også kan forverre øresusen) og en vokspropp. Få en lege til å sjekke det i tilfelle det trengs å skylles.

Hvis jeg har perioder med mye stress og/eller mye å tenke på så merker jeg at jeg takler det mye dårligere. Så prøv å slapp av så godt du kan.

Det som er er at dette er jo ikke første gangen jeg har stresset, og har aldri fått forverring av det før... men er jo som du sier, at med stress takler man det dårligere, og forhåpentligvis så har jeg ørevoks eller noe som ikke gjør saken bedre.

Bare å dra til legen å få skylt øret Lola, det var DEILIG! Gjorde det nylig. Jeg vil sammenlikne min følelse når øret ble skylt med hvordan hunder ser ut når du klør på et sted de ikke når selv. Det var så deilig å bli klødd innerst inni øret at ÅÅH :P Fikk lyst å få rockefot! :lol:

Husker den ene gangen jeg gjorde det, ren tortur! Synes det er fantastisk ubehagelig at andre er inni øret mitt, så jeg satt å gråt jeg :lol: men utrolig deilig etterpå da, husker fortsatt hvor godt jeg plutselig hørte absolutt alt, håret som gnisset mot jakken osv. Så jeg må nok gjøre det ja. Har dessverre fortsatt fastlegen min hos mamma og pappa, men jeg skal hjem en tur igjen om en drøy uke så får bare overleve til da. For første gang gleder jeg meg til å komme til sengen min som ligger vegg i vegg med en bråkete elv! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gir jeg med symaskina for i kveld, det eneste som gjenstår nå er faktisk å sy tyllen fast på selve underskjørtet. Begynner å bli litt dårlig lys til å holde på med det også, siden jeg fremdeles ikke har lys i lampa over spisebordet. På vei frem og tilbake mellom strykebrett og symaskin klarte jeg å sparke tår i ovnen også, så nå er det litt uggent og gå/stå. Da er det greit å sette seg i sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... har aldri hatt problemer med å leve med det før... har hørt det i helt stille rom, men har ikke vært ubehagelig liksom. Nå føler jeg at jeg hører det hele tiden... jaja.... da er jeg tydeligvis ikke den eneste sonisen som har problemer med dette da!

Det som er er at dette er jo ikke første gangen jeg har stresset, og har aldri fått forverring av det før... men er jo som du sier, at med stress takler man det dårligere, og forhåpentligvis så har jeg ørevoks eller noe som ikke gjør saken bedre.

Husker den ene gangen jeg gjorde det, ren tortur! Synes det er fantastisk ubehagelig at andre er inni øret mitt, så jeg satt å gråt jeg :lol: men utrolig deilig etterpå da, husker fortsatt hvor godt jeg plutselig hørte absolutt alt, håret som gnisset mot jakken osv. Så jeg må nok gjøre det ja. Har dessverre fortsatt fastlegen min hos mamma og pappa, men jeg skal hjem en tur igjen om en drøy uke så får bare overleve til da. For første gang gleder jeg meg til å komme til sengen min som ligger vegg i vegg med en bråkete elv! :lol:

Det er jo ikke sånn at det automatisk forverrer seg ved stress, men det kan gjøre det.

Øreskylling blir ikke gjort dersom det ikke er tett inni der, men det vil legen kunne se. Noen ganger kan ørene få problemer med å få ut all guffa av seg selv som det egentlig skal, og da kan det dannes en propp der. I så fall vil du jo høre bedre når den er borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, på HM har de knebukser i tynt tynt t-skjortestoff med stretch og strikk og man kan spise så mye man vilsmiley-eatdrink029.gif

De koster kr 99,- :D

]

Finnes den buksen i farger som passer til bleik hud?

Type, fare for at omgivelsene blir snøblindet... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, på HM har de knebukser i tynt tynt t-skjortestoff med stretch og strikk og man kan spise så mye man vilsmiley-eatdrink029.gif

De koster kr 99,- :D

Se portvins-smileysen: smiley-eatdrink043.gif

I butikken eller på nett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har basenjien fått årets første, og sikkert siste, bad. Lupin også forøvrig, men han kan nok finne på å gjøre det igjen. Liker ikke 11 kg hund i flomstor "bekk" som nå er over metern bred på det smaleste og sterk strøm. Lupin løp for fort og klarte ikke stoppe og tok sats, tryna i vannet og snudda og kom seg tilbake på riktig side, men kasko så jeg ikke får jeg så han karret seg opp på andre siden, og rista seg. Heldigvis så turte han ikke prøve bekken tilbake igjen (jeg så for meg basenji forsvinne nedover og slå seg ihjel på steiner på ferden :o ) Hadde selvsagt ikke med meg telefon, så måtte gå fra han og gå ned til huset for å få bonden til å gå rundt - men heldigvis skjønte han det selv og gikk ut på veien og tok veien hjem heller - kom rett opp til meg og skulle ha trøst og tørkes. :lol: Stakkars våte basselusken!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, på HM har de knebukser i tynt tynt t-skjortestoff med stretch og strikk og man kan spise så mye man vilsmiley-eatdrink029.gif

De koster kr 99,- :D

Se portvins-smileysen: smiley-eatdrink043.gif

Flirer av portvinsmileyen og tenker at tynntynn t-skjortestoff ikke yter lårene mine rettferdighet, for å si det på den måten. De egner seg best bak tjukt og stødig stoff. :icon_redface:

Lurer på hva jeg skal gjøre med soveromsgulvet mitt. Pippin tissa der noen ganger som valp, og selv om det er skrubbet og skurt hundre ganger og det har gått åtte år så kjenner jeg av og til en eim av urinlukt. Bare når det er skikkelig varmt. I natt kjente jeg eimen igjen, og tenkte at sånn kan man da ikke ha det. Det er et gammelt tregulv som sikkert er like gammelt som huset. Blir vel nødt til å legge nytt furugulv over kanskje?

Edit: Pippin ba meg legge til at det kan være den gamle gulvlakken som lukter urin når det er veldig varmt på soverommet. Kanskje han har rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFX :hug:

Takk! Det hjalp å sutre litt. Jeg hadde bygd opp så store forventninger for denne helga, også brast de som et korthus i en orkan.

Ser Les Miserable for tredje gang nå! Elsker den filmen der :) og har funnet enda ett Bucketlist punkt, nemlig å dra å se den ekte musikalen i England eller no :)

Gjør det, gjør det, gjennomfør det! Jeg har sett forestillingen to ganger, og det er en mektig opplevelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så gald for at Kjellaug vant VM i lydighet. Hun er antagelig verdens snilleste menneske. Hun vant VM og EM (et år var det EM istedenfor VM) med den forrige hunden sin, Loppa, og vant nå med lille Flis. Hun er den eneste i verden som noen gang har klart å vinne så mye store mesterskaper!

Min store prestasjon idag er at Kiter har blitt godkjent gjeterhund! Jeg klarer ikke å være sånn suuuper fornøyd, fordi jeg synes han var litt dum som ikke husket noen av de nye kommandoene jeg har lært ham (og som har har blitt drit god på) de siste par ukene. Men, men, han har gjør mye bra. Hadde jeg bare husket å holde linjene kunne vi dratt inn nesten 20 poeng mer, mente dommeren - altså at vi kunne fått omtrent 90 poeng. Det skal vi gjøre neste gang!

Gratulerer så mye :bananas:

Jeg trøstespiser Ben & Jerry, og jeg synes det er fortjent.

:hug::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Les Miserable for tredje gang nå! Elsker den filmen der :) og har funnet enda ett Bucketlist punkt, nemlig å dra å se den ekte musikalen i England eller no :)

Gjør det! Jeg så den på Broadway og hadde gåsehud og tårer i øynene fra start til slutt!

-

Fy farao så lummert det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...