Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Det pleier jeg å gjøre også, når jeg ikke får andre til å klippe meg. Og det går som regel bra. Tror jeg. :D

Ja vi får vente å se når det tørker. Har helt hetta, jeg gjør aldri sånt. :P Men har ikke råd til å klippe meg, og jeg kan ikke vente lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som det ble individuell norskt gull i VM også. Kjellaug og Flis. Ikke dårlig å vinne VM med barnebarnet av den forrige hun vant VM med. :)

Det er mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men hva snakker du om?

Det blir korte pakkeøkter i dag, kjenner jeg. Puh :sweat: Fikk en time i skogen før verden våknet (det vil si mellom ni og ti :lol: ), så nå tror jeg jammen vi tar en liten sving ut, igjen. Så pakke litt kjøkken før solen går rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 time i skogen, herlig! Nå blir det avslapning i skyggen litt med good samvittighet :)

Det er mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men hva snakker du om?

Det blir korte pakkeøkter i dag, kjenner jeg. Puh :sweat: Fikk en time i skogen før verden våknet (det vil si mellom ni og ti :lol: ), så nå tror jeg jammen vi tar en liten sving ut, igjen. Så pakke litt kjøkken før solen går rundt :)

Det er verdensmesterskap i LP i Budapest i helga, i går tok Norge laggull og i dag ble det jaggu individuelt gull og :D :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men hva snakker du om?

Det blir korte pakkeøkter i dag, kjenner jeg. Puh :sweat: Fikk en time i skogen før verden våknet (det vil si mellom ni og ti :lol: ), så nå tror jeg jammen vi tar en liten sving ut, igjen. Så pakke litt kjøkken før solen går rundt :)

VM i lydighet. Laggull igår, og individuelt idag. Kjellaug vant VM med Loppa for en del år tilbake siden. Det er mormor til Flis, og forøvrig mor til Nirm (hunden Nirm altså :P ).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har besøket gått. Det var hyggelig med slektskaffeslabberas. Hundene satt i bilburene med alle dører og vinduer åpne. Det hadde jeg gruet meg litt til i denne varmen, men det var skyggefullt og svalt i bilen og hundene lå bare og sov. De neste hundene jeg skal ha skal sosialiseres til å tåle kaffeslabberas. :aww: Nå har jeg kvæfjordkake og fruktsalat med masse bær resten av året.

Lufte hunder, lese på verandaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ute i sola og prøver å få litt farge. Hundene ligger inne på det svale flisgulvet i gangen, all fysisk aktivitet er utsatt til temperaturen ute er mer levelig for dem. Tror begge skal få seg en runde med furminatoren også, de har så vanvittige mengder ull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine dager! Vi har fått nye hagemøbler til terassen og bor her ute med unntak av tur med hundene. Alle måltider inntas ute og Johanne kan leke ute i skyggen med bare en lett body på seg.

(Som hun har fått av AnetteH, nå passer de :ahappy: ) Igår var vi og så på en venninne gifte seg, og hesten hennes trakk vogna med selen som var Bestas sin. Da måtte jeg gråte litt.

Idag har vi gått tur langs Lysaker elven med mamma, bror og Mayla. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde nesten at det var store ting på gang i natt, men den gang ei. Kanskje man ikke skal sovne for da er alle tegn til fødsel borte igjen når man våkner :(

I dag har vi vært på plantasjen og kjøpt masse planter. Blir lykkelig av fint vært, blomster i kassene og fryseren full av is :heart:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig på hytta!

Koser oss med sol og varme, armene er røde fra sola!

Imorgen bærer det hjem igjen, så får vi håpe man rekker å gå langt nok til at man enten er hjemme før det grusomme regnet er meldt, eller et sted man kan hentes.

Dette er den beste avkoblingen jeg har hatt på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes så varmt. Jeg klager ikke altså, men når hundene ikke gidder å gå tur, da er det varmt. Skal prøve å få dem med bortover veien et stykke så vi kan stikke ned i en skyggefull løvskog, men ser på dem at de heller vil ligge i skyggen i hagen! Latsabbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes så varmt. Jeg klager ikke altså, men når hundene ikke gidder å gå tur, da er det varmt. Skal prøve å få dem med bortover veien et stykke så vi kan stikke ned i en skyggefull løvskog, men ser på dem at de heller vil ligge i skyggen i hagen! Latsabbene.

Ja kortisen sliter i denne varmen. Mye mer enn huskyene mine gjorde i sin tid. Stakkaren har vært med på to korte spaserturer ned til eva i dag, og begge gangene måtte jeg ha fokus på henne hele tiden for hun ville bare ut i elva. Den er ekstremt vannrik nå og stri. Så faller ho uti der på rett sted tas ho av strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

....hjemme fra rasespesialen og skulle liksom sove ett par timer før nattevakt. Men her sitter jeg leser på sonen og laster opp bilder av valpene. Vi vant ikke hele driten, bare BIS veteran og BIS (BIR & BIM) valp :D

Men veldig fornøyd med resultatene til barna "mine" :D

Også drømte jeg om Amenity i natt! Opp til flere ganger faktisk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kortisen sliter i denne varmen. Mye mer enn huskyene mine gjorde i sin tid. Stakkaren har vært med på to korte spaserturer ned til eva i dag, og begge gangene måtte jeg ha fokus på henne hele tiden for hun ville bare ut i elva. Den er ekstremt vannrik nå og stri. Så faller ho uti der på rett sted tas ho av strømmen.

Oj, det hørtes skummelt ut ja. Her er Pippin wheatenterrier veldig glad i å bade, mens Symra beardis blir fornærmet når bølgene berører tærne hennes.

Varme litt sodd og så skal jeg pakke i meg en god del av fruktsalaten jeg laget til kaffeselskapet i formiddag. Med is på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trukket inn fra veranda og sol, byttet ut bikinien med noe mer anstendig og plassert meg midlertidig i sofaen. Jeg nyter maks dagene sånn som de er nå! Jammen har jeg ikke fått skrevet en del på eksamensoppgaven i dag også, i tillegg til å vandre langs Akerselva med Harry Hole. Nå skal jeg straks fyre opp grillen og svi litt spareribs, før jeg etterpå skal sy underskjørt til femtitallskjolen min. Litt mer Harry først tror jeg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Kjørte gjennom klasse 1 øvelsene utenfor her og det sitter altså :ahappy: Da er det bare det vanlige som står igjen, også trooooor jeg kanskje opprykket kommer i år :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært helt sinnssykt varmt i dag, ikke en sky på himmelen og nå ble himmelen sort og det bøtter ned. Så da er det snart ut på tur med bikkja. Stakkaren døde nesten når jeg sov litt lenge i dag og han ikke fikk tissetur før 11. Han liker ikke sol og varme han!

310083_10151657416576411_1147259144_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...