Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Hmmm...... altså, vet du hvor SMÅ snømus er? Altså - ikke små i den forstand at de ikke kan stjele en kaninbebis eller to - men små i den forstand at hønsenetting neppe stopper den om den vil på raid. Da må du nok ha mindre netting altså.

Jeg har hatt halvtam snømus i huset mitt jeg - og siden den holdt gnagere unna så fikk den godt stell og kattene lærte at det var ulurt å jakte på den. De er dritsøte, men de trenger ikke store plassen for å skvise seg inn :)

Ja vet hvor små de er - hønsenetting vil ikke stoppe dem, men vil kanskje kunne stoppe den fra å ta med seg ungene, for jeg regner med det er ei hoe med reir som tar dem med seg. Er vel kyllingnetting jeg tenker på uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Freya legger seg vanligvis i en krøll ved beina mine, men en gang imellom så er ikke det rett. Da skal hun ligge inntil siden på meg som Smula gjør, og det kan hun jo ikke gjøre på samme side! Så en gang imellom ligger jeg innpakket i snusersandwich, og det er veldig koselig synes jeg :ahappy:

Ormekur I presume? :lol:

Ordnet med tolk, innkallinger og mer til, så nå venter jeg bare på at studentene skal bli ferdig med symaskinkurset så vi alle kan gå hjem. Superdyktige studenter jeg har denne gangen, det er så artig å se :D

:whistle:

Jeg antok egentlig at du skjønt hva jeg mente :aww::teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke kjøtt selv pga helse (jeg blir syk av det). Så jeg er ikke noen hard-core veganer som skal vende om veien. Jeg har vært med på slakting av dyr både til undervisning og mat, og jeg har ikke store problemer med det. Antakelig har jeg mindre problemer med det som veggis, enn mange som spiser kjøtt...

Men jeg synes det er interessant at såpass mange som spiser kjøtt freaker omtrent ut dersom man forteller de at for at de skal få mat på bordet, så må man drepe dette søte lille lammet. Det skjærer de langt inn i hjertet, de takler omtrent ikke å se at en løve dreper en zebra på TV, men likevel går man dag etter dag etter dag og plukker opp kjøttstykkene sine. Det er grufult å tenke på at lille lammet skal dø (eller hvilket som helst dyr), men det må jo det for at man skal få lammestek?

Ja, det er jeg HELT enig i! Hvis man synes det er så grusomt at dyr slaktes, så er det veldig merkelig at man kan nyte et stykke biff. Jeg tror det er sunt at en bonde føler på det når dyrene skal slaktes, fordi det viser at man er glad i dyrene, har gitt dem godt stell og er nøye med at veien til slakteriet går fint for seg. Man blir jo glad i disse dyrene også, selv om man hele tiden vet at oksene skal slaktes. Jeg synes altså ikke det er grusomt med slakting eller kjøttproduksjon, men jeg synes det er trist å sende vekk dyr jeg er glad i.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, :hug: til Gråtass.

Var det flere som så CM episoden med terv? Første gang jeg har sett sånn sirkling. :lol: Er det virkelig vanlig?

Nå ligger bikkja og snorker som en gammal gubbe fordi han ligger med nesa i klem. :ahappy: Katten er ute. Sikkert passe furt på meg og, som måtte krangle meg til en gjennombørsting. :aww: Den katta er værre i røtyeti'a enn 10 belgere. Om noen har et bra tips om kattegrooming taes det imot med stor takk! Han skriker og bærer seg, klorer og biter. Jeg gjør sikkert alt feil, men what to do, liksom.

Er det forresten noen her som har gått fra farget svart, til blondt hår? Hvor lang tid tok det? Så det ****** ut i mellomtiden? Hvor mye kosta det sånn ca? Angret du? Jeg er fristet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, :hug: til Gråtass.

Var det flere som så CM episoden med terv? Første gang jeg har sett sånn sirkling. :lol: Er det virkelig vanlig?

Nå ligger bikkja og snorker som en gammal gubbe fordi han ligger med nesa i klem. :ahappy: Katten er ute. Sikkert passe furt på meg og, som måtte krangle meg til en gjennombørsting. :aww: Den katta er værre i røtyeti'a enn 10 belgere. Om noen har et bra tips om kattegrooming taes det imot med stor takk! Han skriker og bærer seg, klorer og biter. Jeg gjør sikkert alt feil, men what to do, liksom.

Er det forresten noen her som har gått fra farget svart, til blondt hår? Hvor lang tid tok det? Så det ****** ut i mellomtiden? Hvor mye kosta det sånn ca? Angret du? Jeg er fristet.

Nei, vet du hvilken episode? :) Eller hva slags sesong? Ble nysgjerrig nå og vil se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang jeg skal på tur med Santo i det gjørmeføret som er nå, minn meg på å ta på han regndressen hans! Hele hunden ble en svær gjørmekladd... Greit å få seg en litt ordentlig tur nå i dag, siden det garantert ikke blir noe tur på de i morgen. Båndtvang, og samboer alene med E og begge hundene blir det ikke noen tur av. Men på lørdag reiser vi på fjellet, så de tåler noen rolige dager nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte de den på tv? Når? :)

Yepp. Husker ikke når. Forrige uke en gang? Fant den ikke på youtube.

425115_439655039451664_2028787928_n.jpg

Lurer på hva i allverden de har blandet her...

Edit: Mastiff, boxer og shäfer ja.. :P

Nei fydda. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig litt senere enn i Norge, men noe eksakt tall har jeg ikke.

Noomi er jo straks 16 månder. Kun tre i kullet som er eldre enn henne er røntga, og kun to av søskna. Nå er ikke Noomi røntga enda, men det handler om helsa hennes og økonomien min. At jeg prioriterer å bruke pengene på allergien hennes akkurat nå. Men håper virkelig at ikke alle sitter med den prioriteten... Ja ja. De kommer vel. Men man er jo nysgjerrig. :P

Ja, det er jeg HELT enig i! Hvis man synes det er så grusomt at dyr slaktes, så er det veldig merkelig at man kan nyte et stykke biff. Jeg tror det er sunt at en bonde føler på det når dyrene skal slaktes, fordi det viser at man er glad i dyrene, har gitt dem godt stell og er nøye med at veien til slakteriet går fint for seg. Man blir jo glad i disse dyrene også, selv om man hele tiden vet at oksene skal slaktes. Jeg synes altså ikke det er grusomt med slakting eller kjøttproduksjon, men jeg synes det er trist å sende vekk dyr jeg er glad i.

Jeg trur også det. Nå har jeg jobbet flere år i landbruket på flere forskjellige gårder og dyreslag. Og man ser jo ofte en sammenheng mellom hvor mye bonden bryr seg om dyrene, og hvordan dyrevelferden er på gårdene. Tre av gårdene jeg har vært en del på, skilte seg ut negativt. Den ene så bemerket bonden at kuene melket alltid så mye mer når jeg hadde fjøset i flere dager i strekk, enn når han hadde det. Noe han kanskje burde tatt til ettertanke... Vil tippe at en ku som trives yter mer enn en ku som mistrives...

Men som du sier. Hvordan kan kjøtt smake godt dersom det er så grufult at dyrene må dø? Ser jo folk som går av skaftet dersom man deler artikler eller bilder som omhandler hvordan baksiden av medaljen er innenfor diverse industrier som omhandler dyr. Men likevel så endrer de ikke vanene sine. Så lenge man ikke ser, så er det greit?

Jeg kjenner jo en del mennesker som virkelig synes det er grufult at dyr dør pga mat. Ei fikk kjøtt i en innbakt matvare ved en feiltagelse, og hun tenkte over dette i mange mange uker etterpå. Hadde jeg fått kjøtt i meg, så hadde jeg vel blitt forbanna fordi det nesten alltid tilsier at jeg er dårlig resten av dagen, men jeg hadde ikke tenkt noe mer over det etterpå. Jeg klarer fint å spise middag med folk som spiser kjøtt også, uten å sitte å slenge med kjeften også.

Det går jo litt på valgene man tar i hverdagen generelt. Om man endrer vanene sine ved nye opplysninger om uetisk drift av et firma, uansett om det er menneskehandle, barnearbeid, dyremishandling, miljøkriminalitet etc etc. Vi har alle våre saker vi brenner for (alle kan ikke bry seg om norske høner, noen må bry seg om barna i Afrika også), men når det kommer til handling utover å dele en status på FB eller melde seg inn i en gruppe, så mangler den veldig ofte. Nå kan man ikke leve 100% etisk på alle punkter til en hver tid (så sant man ikke bor på en skogsgård som er selvforskynt med grønnsaker og egent kraftverk man har bygget selv og som ikke forrurenser), men man kan alltid velge å gjøre en liten forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

425115_439655039451664_2028787928_n.jpg

Lurer på hva i allverden de har blandet her...

Edit: Mastiff, boxer og shäfer ja.. :P

Nå jeg ser den her, blir det veldig åpenbart hvordan amerikansk akita har oppstått. :)

Ferdig med tre timer i HF-studieinfo. Flinkeste røde farene har som vanlig bare ligget på sofaen og lurva seg i mellomtida. Jeg kan rive meg i håret over selvstendigheten fra tid til annen, men på visse områder er det helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen med en vond ankel i morgen - og nå lurer jeg på om jeg bør shave leggen. Og holder det med bare den ene? #Lat

hahah

du vet at ofte vil de se på begge for å sammenligne? *freake ut* :P det vil se rart ut med en shavet og en ikke :P så da er det bedre å la vær :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noomi er jo straks 16 månder. Kun tre i kullet som er eldre enn henne er røntga, og kun to av søskna. Nå er ikke Noomi røntga enda, men det handler om helsa hennes og økonomien min. At jeg prioriterer å bruke pengene på allergien hennes akkurat nå. Men håper virkelig at ikke alle sitter med den prioriteten... Ja ja. De kommer vel. Men man er jo nysgjerrig. :P

Ace sitt kull som eksempel da.

7 stk.

Hanne i Finland + Ace - røntgen tatt like etter fylte 12 mnd

Hanne i Sverige, røntget for noen mnd siden

Hanne i Sverige røntget for noen uker siden

Tispe i Sveits ikke røntget

Tispe i Norge ikke røntget

Tispe i Sverige ikke røntget

(Alle de tre siste er kjøpt med tanke på avl. Kullet fyller 2 år om 1 mnd + noen dager)

Såå, vi er flere sjeler som vil pirke litt på folk :poke::poke::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen med en vond ankel i morgen - og nå lurer jeg på om jeg bør shave leggen. Og holder det med bare den ene? #Lat

:lol: :lol: :lol:

Begge! Når du først holder på liksom :P

Nå venter jeg på at rådgiveren min i banken skal ringe, og er spent på om han ringer i dag i det hele tatt eller om han klarer det kunststykket å ringe mens jeg har undervisning i morra igjen... Venter med å gå tur til han har ringt - evt at klokka er så mange at jeg vet at han ikke kommer til å ringe. Gidder ikke ta med telefonen på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson
Jeg skal til legen med en vond ankel i morgen - og nå lurer jeg på om jeg bør shave leggen. Og holder det med bare den ene? #Lat

Det minner meg om da jeg tok kneet mitt skikkelig en sommer. Ble fire uker med gips fra låret ned til ankelen. Hadde jo lite å finne på når jeg måtte være i ro og satt mye i sola siden det var så innmari fint vær. Da gipsen endelig ble fjernet så satt jeg igjen med et veldig hvitt og hårete ben med en brun fot og et brunt, hårløst ben. Det så noe underlig ut husker jeg! :lol:

Lykke til hos legen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk skogstur i dag. Radiusen til Scilos har krympet betraktelig og han var innen synsvidde hele turen! Kom innom for godbit både på og uten innkalling,også. Tinka var også flink og kom hver gang jeg ropte på Scilos (jepp, hun fikk også :D ). Snøen ligger halvmetertjukk nesten over alt, så den planlagte sporintroduksjonen utgår på ubestemt tid :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...