Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

See, vi har gått fra frambein overalt i venstresvinger til rolige frambein og heller en bakpart som flytter seg :D Og jeg som gruet meg til å begynne å pirke på det, og så er resultatet så bra, og enda er vi ikke ferdige. Må få litt mer flyt og få på plass intensitet og plassering 100 % sammen med svingen, men det kommer seg :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

See, vi har gått fra frambein overalt i venstresvinger til rolige frambein og heller en bakpart som flytter seg :D Og jeg som gruet meg til å begynne å pirke på det, og så er resultatet så bra, og enda er vi ikke ferdige. Må få litt mer flyt og få på plass intensitet og plassering 100 % sammen med svingen, men det kommer seg :D

Så bra! :D Hvordan har du trent det inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :D Hvordan har du trent det inn?

Har bare brukt den berømte kassemetoden, men da vi gikk over fra kasse til ingenting så fikk han kun klikk når han snudde seg med bakbarten og holdt høyre frambeinet i ro, eventuelt begge. Han fikk bare flytte ett frambein, og ikke flytte seg fram, bak eller til siden. I begynnelsen holdt jeg en knyttet neve med godbit rett foran snuta hans mens jeg sto rett foran han, slik at han ble stoppet av hånda mi om han flyttet seg framover. Da jeg så at han klarte å flytte bakparten uten å flytte frambeina så stilte jeg meg bare ett lite skritt ut fra siden hans (slik at han bare trengte å ta ett eller to skritt med bakparten før han var på plass inntil meg) og ventet på at han kom inntil. Holdt hånda her også rett foran snuta hans så han ikke fikk sjansen til å mislykkes og flytte seg framover. Da han kunne det tok jeg han i utgangsstilling, gikk rett fram og prøvde en 90 graders sving hvor jeg hjalp han med hånda mi og godbit slik som før, og etterhvert kan jeg ta bort hånda :)

Det tok litt tid, men plutselig løsnet det :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr STRUL? O________o

På engelsk: Hassle

Hvilken dialekt er dette? :P Eller er det svensk?

Det er et svensk ord, men det er et norsk ord også. Eller, det hører i hvert fall til i dialekta mi, men den har enkelte låneord fra Sverige. Fort gjort for østfoldinger ;)

Then again, så er min dialekt sterkt blandet av to ulike dialekter, når jeg ikke snakker standardisert bokmål, så det kan være at det er et ord i flere dialekter for alt jeg vet. Jeg synes liksom jeg kan høre for meg min sunnmørske oldemor si strul, og hun har aldri vært i Sverige. I hvert fall ikke før hun døde.

Ooh, jeg trodde klokka var 2300, også er den 2100. Nice, da kan jeg vaske klær og lage middag, og kanskje til og med komme meg i seng i god tid før midnatt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeeer såååååå trøøøøøøøøtt!

Skinny har ett demonøye, som bare er en diger, svart pupill, for vi var hos veterinæren LENGE i dag, og hun har betennelse i/bak øyeeplet! Så hun skal på en svær behandling med dråper og piller, i dag fikk hun sprøyte på toppen av alt. Syns hun er flink, lille flisa, som lar folk pelle henne i øynene så lenge og mye. :P

Etter veterinær, så dro vi og besøkte Taz, og jeg har kost med Minion og Kiwi, og Pippa og Minion har gått tur og fått leke sammen, og de STORkoste seg! Også fikk jeg smuuuuudi, og det var dritgodt, og jeg vil lage det oftere, selv! Også er jeg veldig glad Skinny er lille, dumme-Skinny sånn at alle dyra til søsteren til Taz fortsatt lever. :D

Jeg er også trøtt. :P Og støl i kroppen merkelig nok, tror det er flyttingen som endelig innhenter meg.

Skinny så rar ut med to forskjellige "farger" på øynene. :P Men søt likevel. :ahappy:

Håper øyet hennes blir bra fort fort.

Minion sover enda. :lol: Og "potesokkene" har enda ikke ramlet av, så tydeligvis var jeg litt flink til å putte de på. :ahappy:

Tror favoritt lekekameraten til Minion er Pippa nå, aldri sett henne sååå glad i en annen hund. Hun hadde det dritgøy i dag!!

Også tåler Pippa mye mer en Kiwi, hun blir ikke knøvlet pga størrelsen sånn som Kiwi gjør. :lol:

Håper de får leke sammen igjen om ikke altfor lenge.

Skinny er jo bare søt da. :lol::wub: Kommer seg ut av buret, men bryr seg ikke om kaninene på andre siden av kompostgrinden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lekt meg med det nye kameraet mitt igjen, og denne gang var det Onkel det gikk ut over. :P

Tøft, slik kamera vil jeg også ha en vakker dag! Og slikt ser det ikke ut når vi klipper negler på setteren her i hus.. :lol:

Se Maja da :wub:

547529_10151455139574471_1029216217_n.jp

Hun har blitt tvingt til photoshoot på hytta i påska :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååå skal jeg ut på tur i finværet. Tar med kameraet og HVIS jeg er heldig så finner jeg kanskje noen buormer som har våknet fra vintern.. Noen som vet mer spesifikt når de våkner til live? Mana skal få bære kløv. Jeg elske våren!

Her har huggormen vært ute i 1 mnd allerede :(

Jeg er også trøtt. :P Og støl i kroppen merkelig nok, tror det er flyttingen som endelig innhenter meg.

Skinny så rar ut med to forskjellige "farger" på øynene. :P Men søt likevel. :ahappy:

Håper øyet hennes blir bra fort fort.

Minion sover enda. :lol: Og "potesokkene" har enda ikke ramlet av, så tydeligvis var jeg litt flink til å putte de på. :ahappy:

Tror favoritt lekekameraten til Minion er Pippa nå, aldri sett henne sååå glad i en annen hund. Hun hadde det dritgøy i dag!!

Også tåler Pippa mye mer en Kiwi, hun blir ikke knøvlet pga størrelsen sånn som Kiwi gjør. :lol:

Håper de får leke sammen igjen om ikke altfor lenge.

Skinny er jo bare søt da. :lol::wub: Kommer seg ut av buret, men bryr seg ikke om kaninene på andre siden av kompostgrinden.

Action er lei seg :aww:

:P

... finne noe mat var det jeg skulle :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også trøtt. :P Og støl i kroppen merkelig nok, tror det er flyttingen som endelig innhenter meg.

Skinny så rar ut med to forskjellige "farger" på øynene. :P Men søt likevel. :ahappy:

Håper øyet hennes blir bra fort fort.

Minion sover enda. :lol: Og "potesokkene" har enda ikke ramlet av, så tydeligvis var jeg litt flink til å putte de på. :ahappy:

Tror favoritt lekekameraten til Minion er Pippa nå, aldri sett henne sååå glad i en annen hund. Hun hadde det dritgøy i dag!!

Også tåler Pippa mye mer en Kiwi, hun blir ikke knøvlet pga størrelsen sånn som Kiwi gjør. :lol:

Håper de får leke sammen igjen om ikke altfor lenge.

Skinny er jo bare søt da. :lol::wub: Kommer seg ut av buret, men bryr seg ikke om kaninene på andre siden av kompostgrinden.

Hahaha, Pippa var sulten (!) da vi kom hjem, så de fikk få noe mat, da. :P

Skinny er en rar demonhund, som ikke spiser kaniner eller marsvin eller deguser!

Og ja, jeg har ikke sett Pippa kose seg sååå med en annen hund, jeg heller! Så skal love deg det ikke blir lenge til! Minion må bare få litt tøffere Telemarkslabber.

Fikk melding av Fredrik da jeg var på vei hjem da, om at han dro til Sandefjord allikevel, så vi får ta apoteket i morgen. Tss, kunne jo blitt hos dere lenger, da jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har huggormen vært ute i 1 mnd allerede :(

Ugh... Innså ifjor hvor mange huggormer det faktisk er her.. Så jo kjempemange i høst og trampa nesten på flere...! Mana og.. Liker ikke.. :no:

Nå koker jeg ris og så skal jeg kose meg med kyllingklubber til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har huggormen vært ute i 1 mnd allerede :(

Action er lei seg :aww:

:P

... finne noe mat var det jeg skulle :aww:

Har det? :| Jeg så ingen når jeg gikk tur i Haugesund. Heldigvis!

Action er jo pittelitt skummel sier Minion. :P Og det er vanskelig å løpe fra henne. *ler*

Men siste gangen de hadde playdate så kosa de seg mye. :ahappy: Og den gang vi gikk med både Malvin og Action, så ville jo Minion egentlig bare leke med Action, men hun syns Minion var teit som stjal all oppmerksomheten til Malvin. :lol:

Hahaha, Pippa var sulten (!) da vi kom hjem, så de fikk få noe mat, da. :P

Skinny er en rar demonhund, som ikke spiser kaniner eller marsvin eller deguser!

Og ja, jeg har ikke sett Pippa kose seg sååå med en annen hund, jeg heller! Så skal love deg det ikke blir lenge til! Minion må bare få litt tøffere Telemarkslabber.

Fikk melding av Fredrik da jeg var på vei hjem da, om at han dro til Sandefjord allikevel, så vi får ta apoteket i morgen. Tss, kunne jo blitt hos dere lenger, da jo!

Å ja, der minna du meg på at jeg må ta opp litt v&h fra frysen, så de kan få mat i dag også. :P

Skinny er en søt demonhund som ikke spiser gnagere og kaniner. ^^

Telemarkslabber hadde vært fint, men bare vent, snart er hun herda. Ikke valgfritt. (hvis ikke får hun potesokker. :P )

Åh, teit da, dumt han ikke sendte melding før, så du kunne vært her lenger!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg rigget til stand på varemessa og trodde virkelig at alt var klart til imorgen. Men neida, tidligere leder MÅTTE ringe for å fortelle at jeg kanskje burde satt opp noen greier som ligger i hengeren... Ja, for det første så ser hengeren ut som om noen har spist om hundeutstyr, ledninger, tau, stoler med mer, og spydd det ut i hengeren.. for det andre, så ante jeg virkelig ikke at vi hadde sånne såkalte rollets. Selvfølgelig er jeg takknemlig for at han forteller at vi har slike, men det hadde da jaggu gått an å sagt bra jobba først når man selv bare har ditcha hele greia, for hva? Jo tydeligvis for å sitte på toppen av haugen å kritisere!

Imorgen skal jeg virkelig bare kose meg med messa og trivelig folk!

Også har jeg offisielt blitt hundeeier igjen, gjenstår bare papirarbeidet nå :D

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Flott, verdig, rolig herremann

8616693228_1eeba32eb1_c.jpg

Til dette, på 0,02 sek

8616690242_6494af9748_c.jpg

Trengs kun en ball :wub:

Kasko i mitt hjerte :wub::wub:

Dere som er oppdrettere eller har hunder på for: Er man forpliktet til å gi beskjed om alt? Nå har jeg tatt noen grep i forhold til Uta, halting og stress (veterinær som betales av meg så klart). Jeg har gitt beskjed til oppdretter, men lurte på om det var normalt eller om jeg strengt tatt ikke trenger å gjøre slikt.

Jeg sier ifra til oppdretter når jeg har vært hos dyrlegen,men ikke fordi jeg er nødt jeg gjør det av egen fri vilje..

Ja, jeg har noe slikt som dette:

41cveXjTHdL._SY300_.jpg

...som man kan feste på hodet.

Jeg så etterpå at kameravinkelen ikke var den beste, men alle potene kom med på filmen, såvidt. :P

Hvor har du kjøpt det?

Jeg har vært på Ikea i dag og har spist veggis mat på kafeen der for første gang i mit liv og den var faktisk god :D

Ellers har jeg vært ute og kjørt i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg rigget til stand på varemessa og trodde virkelig at alt var klart til imorgen. Men neida, tidligere leder MÅTTE ringe for å fortelle at jeg kanskje burde satt opp noen greier som ligger i hengeren... Ja, for det første så ser hengeren ut som om noen har spist om hundeutstyr, ledninger, tau, stoler med mer, og spydd det ut i hengeren.. for det andre, så ante jeg virkelig ikke at vi hadde sånne såkalte rollets. Selvfølgelig er jeg takknemlig for at han forteller at vi har slike, men det hadde da jaggu gått an å sagt bra jobba først når man selv bare har ditcha hele greia, for hva? Jo tydeligvis for å sitte på toppen av haugen å kritisere!

Imorgen skal jeg virkelig bare kose meg med messa og trivelig folk!

Også har jeg offisielt blitt hundeeier igjen, gjenstår bare papirarbeidet nå :D

Nå dobbel poster jeg sikkert,men det får så være :innocent: HURRA OG GRATULERER SÅ MYE :bananas::bananas::bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fler som er røntget nei, trodde "alle" var det jeg. Da lærte jeg noe nytt(ig) idag og :D

Neida, men ser man på riesen som er en "røntgenrase" så er det bare 34% på samme antall år som har blitt røntget - så for en rase som ikke sliter med HD (i følge røntgenresultater osv) så er røntgenprosenten ganske høy. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg rigget til stand på varemessa og trodde virkelig at alt var klart til imorgen. Men neida, tidligere leder MÅTTE ringe for å fortelle at jeg kanskje burde satt opp noen greier som ligger i hengeren... Ja, for det første så ser hengeren ut som om noen har spist om hundeutstyr, ledninger, tau, stoler med mer, og spydd det ut i hengeren.. for det andre, så ante jeg virkelig ikke at vi hadde sånne såkalte rollets. Selvfølgelig er jeg takknemlig for at han forteller at vi har slike, men det hadde da jaggu gått an å sagt bra jobba først når man selv bare har ditcha hele greia, for hva? Jo tydeligvis for å sitte på toppen av haugen å kritisere!

Imorgen skal jeg virkelig bare kose meg med messa og trivelig folk!

Også har jeg offisielt blitt hundeeier igjen, gjenstår bare papirarbeidet nå :D

Så flink du er til å rigge, Siri! Og grattis med hund :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel finne senga snart. Man blir trøtt etter to netter der man ligger "på lytt" på sofaen.... Men egentlig er det litt facinerende at man kan stille seg inn mentalt til å reagere på lyder. Problemet er jo at jeg reagerer på ALT da, og våkner av ingenting, og jeg bruker egentlig å sove gjennom at hundene tråkker på meg på natta, høylytte kranglinger og det meste.

Selv om brekningslyder og "feil" tassing fra hundene får meg til å våkne da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

...lurer jeg på om sykkelen min klarer å trille 1 mil i morgen? Tror jeg har funnet en runder som kan være grei å sykle med jentene (litt sugen på å sykle kan man si :P )

Alliere meg med naboen kanskje :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...