Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Og hos oss så er faktisk expectations sammenfallende med reality :D I går sovnet jeg med en hund sammenkrøllet inntil meg på hver side :wub:

Samme her - svært sjelden det kommer noen labber der det ikke skal. (tuppa dem ut rett og slett fordi det var for trangt. :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Tvinger meg selv til 2 timers eksamensskriving, må bare komme i gang....... :yawn:

(Har noen noen innspill på klimakrisen i samfunnsvitenskapelig perspektiv med fokus på politikk er det bare å rope ut :lol: )

Jeg har egentlig ingen innspill, men min tidligere sjef da jeg jobbet i kommune har visst skrevet bok om den :).

http://www.kolofon.no/index.aspx?pid=2726&docid=73

Du har gjort det da, og det gjør det jo bare mer imponerende! :D

Det er jo ikke imponerende når det er superwoman som har gjort det, vøtt :D.

Minst :aww:

Nemlig :aww:.

Det er ikke rart man ikke finner dokumenter, når man ikke har tilgang til e-rommet dokumentene ligger på *arggghhh*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå begynte jeg å grine igjen, må være hormonell. Pleier ikke å tippe så lett for meg :lol: Vi håper ting kommer på stell, bare vi får kontroll på kløinga så blir sikkert humøret hennes bedre og.

Kanskje aprilspøken din var sant alikevel :aww::teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ingen innspill, men min tidligere sjef da jeg jobbet i kommune har visst skrevet bok om den :).

http://www.kolofon.no/index.aspx?pid=2726&docid=73

Takk for tips, bestilt ;)

Faktisk, man skjønner ikke hvor bra bibliotektilbudet er før man benytter seg av det. Fikk biblioteket i hjembyen til å bestille inn 2 andre bøker i går mens jeg skrev. Så er de der på et par dager, helt supert :)

Nå er faktisk mitt største problem at jeg skal skrive essay på denne eksamen. Er vant til fagtekster, og det stresser meg litt :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, bestilt ;)

Kult :). Jeg kan ikke gå god for innholdet altså - jeg har ikke lest den selv (forfatteren sender meg fortsatt bursdagshilsener selv om våre veier skiltes i 1996 :lol:).

Faktisk, man skjønner ikke hvor bra bibliotektilbudet er før man benytter seg av det. Fikk biblioteket i hjembyen til å bestille inn 2 andre bøker i går mens jeg skrev. Så er de der på et par dager, helt supert :)

Biblioteker er jo egentlig et fantastisk bra tilbud - jeg burde benytte meg mye mer av det enn jeg gjør...

Nå er faktisk mitt største problem at jeg skal skrive essay på denne eksamen. Er vant til fagtekster, og det stresser meg litt :-/

Oi - da hadde jeg også blitt stressa, tror jeg :).

Spiser jeg pære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :). Jeg kan ikke gå god for innholdet altså - jeg har ikke lest den selv (forfatteren sender meg fortsatt bursdagshilsener selv om våre veier skiltes i 1996 :lol:).

Oi - da hadde jeg også blitt stressa, tror jeg :).

Spiser jeg pære...

Hørtes ut som deler av stoffet kunne passe inn i alle fall - gir det et forsøk ;)

I utgangspunktet tenker jeg "jaja, ikke så rett frem og sånn" men dette gjør meg litt stressa:

"· Jeg har spurt meg selv hva som er poenget med det jeg skriver om.

· Jeg har vært mer opptatt av å undre meg enn av å komme til en bestemt konklusjon.

· Jeg har nærmet meg emnet fra flere kanter, gransket det og prøvd å kaste lys over det fra en personlig synsvinkel.

· Jeg har unngått klisjéaktige tanker.

· Jeg har prøvd å samle refleksjonene mine i et paradoks, og jeg har unngått å skrive ”Jeg mener….”, ”Jeg synes….”, ”Her føler jeg at det er riktig å …” osv.

· Jeg har skrevet ned episoder på en slik måte at leseren settes i en bestemt stemning.

· Jeg har knyttet refleksjoner til episoden(e) og bygget opp teksten slik at det er refleksjoner både før og etter episoden.

· Jeg har et tankevekkende innhold.

· Hovedidéen min ligger hele tiden under teksten. Emnet er den røde tråden i teksten, men det kan være sidesprang.

· Jeg har overlatt til leseren å trekke konklusjoner."

:huh:

Nå fikk jeg også lyst på pære :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg skrive masteroppgave om??? Innenfor landskapsarkitektur kan man jo skrive om nesten hva som helst! Hjeeeeelp. Begynner å bli stresset :P Skal skrive til høsten allerede jo.

Sitter på jobb og tenker på alt mulig annet surr.. Fortsatt påskeferie i hodet mitt. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Hvordan gifter man seg?? Vi har prøvingsattesten klar, og det er bare å bestille tid. Men hvor?? Jeg ringte kommunen nå, og personen der sa bare at jeg måtte ta kontakt med statlige etater. Hva er det? Hva er nummeret dit liksom? Prøvde å spørre om det selvfølgelig, men hun sa bare "statlige etater!!!" Jah.... Fylkeskommunen? Finner ingenting om det på nettsiden deres.

Reiser til USA, finner seg en eller annen med lisens og gifter seg på et sært sted. :aww:

Og jeg får vondt i hjertet bare av å tenke på sånt. :icon_cry:

Men du spiser kjøtt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det ble ikke plass til alle quoter; men takk alle sammen!

Synnøve: en hund kan være røntget for HD uten at det kommer på dogweb om hunden er røntget i et annet land enn norge.

Nirm: Jeg kan syns ting er trist, selv om jeg velger å ikke gjøre endringer i livet mitt. Jeg f.eks syns det er veldig trist at det er barn i verden som sulter, selv om ikke jeg slutter å spise mat av den grunn..

Nå lurer jeg litt på hvorfor vilt fremmede folk ringer til meg og spør om ikke jeg kan overta deres 3 år gamle bortskjemte uoppdragne retriever hannhund, fordi de ikke orker å ha han selv.. Eh.. nei takk liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm: Selv om jeg synes det er trist å slakte dyr, så synes jeg ikke det er feil. Dyrene syntes bare det var spennende og kommer mest sannsynelig til å synes det helt til siste slutt. Nye ting er alltid skummelt for storfe, men når de drar en sånn gjeng sammen så er de først og fremst ivrige og nysjerrige. De oppførte seg som barn i badeland der de kom inn i bilen :P Dyrevelferdsmessig har jeg ingen ting å utsette på prosessen, derfor synes jeg ikke det er feil å spise kjøtt. Men JEG synes det er trist å ta farvel med kalvene som jeg er så glad i. Kalvene selv lever lykkelig uvitende, heldigvis. Men det er kanskje det som får meg til å føle meg så råtten...

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like artig når folk skriver "det er slik jeg har gjort det de siste 30 årene" og så er de selv bare 35 år :lol:

Åh ! tøft! Den må jeg begynne med selv :lol: Ok, de siste 25 åra da. :aww:

Ingen kaninunger borte i dag. Men svigerfar er enig med meg at det nok er snømus som er syndern, så se om jeg får gått til innkjøp av hønsenetting eller noe i morra og lage vegger og tak over dem av netting.

Edit: Og kompanjongen til bonden er hakket mindre i fare for å bli skutt i dag. Han lukket grinda etter seg! :lol: Turte vel ikke annet, siden jeg jakta på hester to ganger i går pga han. Men likevel. *klikk og gobit*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en hund røntges før offisiell røntgenalder, fordi en mistenker HD, blir bildene kun avlest om det er snakk om D eller E. Hvis hunden er fri eller har svak grad, blir bildene returnert til veterinær, og en kan lete etter annen årsak til halting. Dette er blant annet for å forhindre spekulasjoner i "forhåndsrøntgen" for de som selger unge hunder med svake hofter de ikke kan avle på likevel og vil ha de ut så fort som mulig.

Dette er snakk om to voksne hunder (født i 2007 & 2008) som har ett kull sammen nå, de er av fuglehund rase og har såvidt jeg ser på DogWeb ingen resultater verken ang helse eller jakt.

De påstår at begge foreldrene er HD røntget, men jeg føler jo da at noe ikke stemmer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Nå er jeg veldig glad i RAW kaker da. Men å kalle dette for Napoleonskake, ble for sært for meg også. :lol:

raw-food-recipe-spinach-napoleon.jpg

Det der så jo bare ekkelt ut.............

Åh ! tøft! Den må jeg begynne med selv :lol: Ok, de siste 25 åra da. :aww:

Ingen kaninunger borte i dag. Men svigerfar er enig med meg at det nok er snømus som er syndern, så se om jeg får gått til innkjøp av hønsenetting eller noe i morra og lage vegger og tak over dem av netting.

Edit: Og kompanjongen til bonden er hakket mindre i fare for å bli skutt i dag. Han lukket grinda etter seg! :lol: Turte vel ikke annet, siden jeg jakta på hester to ganger i går pga han. Men likevel. *klikk og gobit*

Hmmm...... altså, vet du hvor SMÅ snømus er? Altså - ikke små i den forstand at de ikke kan stjele en kaninbebis eller to - men små i den forstand at hønsenetting neppe stopper den om den vil på raid. Da må du nok ha mindre netting altså.

Jeg har hatt halvtam snømus i huset mitt jeg - og siden den holdt gnagere unna så fikk den godt stell og kattene lærte at det var ulurt å jakte på den. De er dritsøte, men de trenger ikke store plassen for å skvise seg inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - svært sjelden det kommer noen labber der det ikke skal. (tuppa dem ut rett og slett fordi det var for trangt. :aww: )

Freya legger seg vanligvis i en krøll ved beina mine, men en gang imellom så er ikke det rett. Da skal hun ligge inntil siden på meg som Smula gjør, og det kan hun jo ikke gjøre på samme side! Så en gang imellom ligger jeg innpakket i snusersandwich, og det er veldig koselig synes jeg :ahappy:

Alltid like artig når folk skriver "det er slik jeg har gjort det de siste 30 årene" og så er de selv bare 35 år :lol:

Ormekur I presume? :lol:

Ordnet med tolk, innkallinger og mer til, så nå venter jeg bare på at studentene skal bli ferdig med symaskinkurset så vi alle kan gå hjem. Superdyktige studenter jeg har denne gangen, det er så artig å se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm: Selv om jeg synes det er trist å slakte dyr, så synes jeg ikke det er feil. Dyrene syntes bare det var spennende og kommer mest sannsynelig til å synes det helt til siste slutt. Nye ting er alltid skummelt for storfe, men når de drar en sånn gjeng sammen så er de først og fremst ivrige og nysjerrige. De oppførte seg som barn i badeland der de kom inn i bilen :P Dyrevelferdsmessig har jeg ingen ting å utsette på prosessen, derfor synes jeg ikke det er feil å spise kjøtt. Men JEG synes det er trist å ta farvel med kalvene som jeg er så glad i. Kalvene selv lever lykkelig uvitende, heldigvis. Men det er kanskje det som får meg til å føle meg så råtten...

Jeg spiser ikke kjøtt selv pga helse (jeg blir syk av det). Så jeg er ikke noen hard-core veganer som skal vende om veien. Jeg har vært med på slakting av dyr både til undervisning og mat, og jeg har ikke store problemer med det. Antakelig har jeg mindre problemer med det som veggis, enn mange som spiser kjøtt...

Men jeg synes det er interessant at såpass mange som spiser kjøtt freaker omtrent ut dersom man forteller de at for at de skal få mat på bordet, så må man drepe dette søte lille lammet. Det skjærer de langt inn i hjertet, de takler omtrent ikke å se at en løve dreper en zebra på TV, men likevel går man dag etter dag etter dag og plukker opp kjøttstykkene sine. Det er grufult å tenke på at lille lammet skal dø (eller hvilket som helst dyr), men det må jo det for at man skal få lammestek?

Det der så jo bare ekkelt ut.............

Det er jeg helt enig i. :lol: Ikke akkurat det jeg skal løpe og lage i kveld. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er egentlig normal røntgen alder på schäferhunder i Sverige? Det er så utrolig få røntga etter faren til Noomi, og tre kull er jo langt over et år nå...

Erfaringsmessig litt senere enn i Norge, men noe eksakt tall har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...