Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Siden jeg ikke gadd å quote, så mugger jeg etter hukommelse:

Jeg har ingen problemer med å spise kjøtt jeg har sett inn i øynene til. Jeg spiser ikke smalahove, så det er ingen øyne å kikke i når den ligger på tallerkenen. Det er en del av livets sirkel og alt det smøreriet der å spise kjøtt, jeg har ikke spesielt dårlig samvittighet for det.

Om en ulv tok et rådyr på gårdsplassen her, ville jeg sett på det og som en del av livets sirkel. Og jeg ville synes at rådyret var en anelse merkelig, som prøvde å rømme hit. Jeg ville faktisk vært mer forbausa over gaupe på gårdsplassen her enn ulv. Men med ulv på gårdsplassen ville jeg vært mer påpasselig med bikkjene. Med en gaupe på gårdsplassen, hadde jeg holdt katta inne. Helt uten at det har noe som helst med eventyr å gjøre, og den argumentasjonsteknikken er så nedlatende og fordummende at det nesten ikke er verdt å svare på. Nesten.

Jeg pleier å opplyse om alt med mine forvertshunder jeg, fordi det er deres bikkje som har diare utover kjøkkengulvet mitt, er halt eller har spist opp kyllingen min. Noen fordeler skal det være at bikkja ikke står på deg, dette er en av dem. Dessuten går jeg ut fra at de har interesse for dyr de eier. Eller, jeg bryr meg ikke så mye om de ikke er interessert, egentlig, de får vite det enten de vil det eller ikke.

Det er mange raser som ikke er røntgeraser, som allikevel plages av HD. Nei, jeg sier ikke at det gjelder alle. Jeg sier at det er mange raser som ikke er røntgeraser, som allikevel plages av HD. Mellompuddelen f.eks, ikke en røntgerase, for den er så liten at den ikke plages av HD'en sin den. Så det er 30 % som kommer ut med en HD-diagnose av de få som røntges, et par av de med E. Men det plager de sikkert ikke, siden de er under 45 cm høye :aww:

Heldigvis så funker ikke hukommelsen min så lenge av gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Da har jeg rigget til stand på varemessa og trodde virkelig at alt var klart til imorgen. Men neida, tidligere leder MÅTTE ringe for å fortelle at jeg kanskje burde satt opp noen greier som ligger i hengeren... Ja, for det første så ser hengeren ut som om noen har spist om hundeutstyr, ledninger, tau, stoler med mer, og spydd det ut i hengeren.. for det andre, så ante jeg virkelig ikke at vi hadde sånne såkalte rollets. Selvfølgelig er jeg takknemlig for at han forteller at vi har slike, men det hadde da jaggu gått an å sagt bra jobba først når man selv bare har ditcha hele greia, for hva? Jo tydeligvis for å sitte på toppen av haugen å kritisere!

Imorgen skal jeg virkelig bare kose meg med messa og trivelig folk!

Også har jeg offisielt blitt hundeeier igjen, gjenstår bare papirarbeidet nå :D

Gratulerer med fineste Luna! :D

......lurer jeg på om de siste dagenes overload med omega 3, antioksidanter, vitamin c og a begynner å virke. Kroppen kjenners ihvertfall litt bedre ut nå! Enda godt er det, for snart er det stevnehelg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...lurer jeg på om sykkelen min klarer å trille 1 mil i morgen? Tror jeg har funnet en runder som kan være grei å sykle med jentene (litt sugen på å sykle kan man si :P )

Alliere meg med naboen kanskje :lol:

Umm... Jeg håper ikke du tenkte at jeg skulle sykle ei mil? Eventuelt at du snakker om en annen nabo? :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Umm... Jeg håper ikke du tenkte at jeg skulle sykle ei mil? Eventuelt at du snakker om en annen nabo? :icon_redface:

:lol:

Nei om sykkelen gikk i stykket så kunne du leke redningssentral var liksom tanken. Også har du sms :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazing Race er egentlig både stressende og iriterende å se på :aww:

Det slo meg også brått da jeg hadde det på i bakgrunnen, og da jeg først ble oppmerksom på det, så ble det så bråkete at jeg måtte skifte kanal :).

... også har jeg skravla i telefonen med oppdretteren til Willys forhåpentligvis kommende kull. Den dama er egentlig kul, for hun driter en lang marsj i hva andre tenker eller gjør - hun gjør det HUN tror på, men hun parrer aldri bare for å parre sånn at hun får hatt et kull (slik jeg ser en del i Sverige har gjort nå i det siste - liksomseriøse oppdrettere som har annonsert kull lang tid i forveien, så blir det ikke parring som planlagt, og de haster avgårde til neste hannhund som kanskje er mer villig til å parre - og når DET ikke går - så finner de en tredje nødløsning). Det er alltid en plan bak (nå parrer hun jo på gode, gamle, velprøvde linjer som hun har hatt suksess med tidligere, men som har forsvunnet litt for henne de siste årene). Jeg kjenner det tiltaler meg :).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringtrening unnagjort, å etter ca 40 runder, gikk Bolla så noenlunde OK, hvertfall.
Fine hundene mine :wub:

Så lurer jeg veldig veldig på om jeg skal slå til å skaffe meg en RR tispe på del-eie.... Men ehm, ja... Jeg har mange argumenter for, å minst like mange imot. Vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg betalt regninger og sitter igjen med ca 500 kr.. Flott det siden man får lønn den 30. :P Heldigvis så har jeg noen kr som kommer inn etterhvert, men noen super mnd blir det ikke. Men jeg har vært flink da og fylt inn penger både på sparekonto og bsu og betalt litt ekstra på lånet mitt, selv om det var fristende og ha dem selv så man ikke trenger og ha det så trangt, men tenke på at det kommer til og føles så mye bedre når man trenger sparepenger eller når man ser at lånet er borte lenge før man trodde.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har Doffen reist på gård bokstavelig talt. (altså ikke doffen har daua gård :P )

Etter mye tenking og att og frem kom vi frem til at Doffen ville få det bedre hos noen andre, og på mandag la vi han ut til omplassering. Idag var vi på en gård i vestfold og møtte verdens herligste mennesker. Vi kom godt overens og Doffen løp rundt som han var oppvokst der, han fikk egen bamse og satt i sofaen. Han gikk løs og vi gikk og så på sauene dems og doffen rullet rundt i høyet og koset seg. Det var ikke vondt å dra ifra fordi de var så trivelige, og vi var åpne begge veier om alt. Og de vil veldig gjerne ha jevn kontakt, så nå er han på prøve der :)

Det har vært tenkt på før fordi T er sliten, Issi trivdes ikke, og jeg har valgt å være i jobb og blir sliten av det. Kunne droppet jobb og klart å gi han alt han trengte men det ble det ikke. Nå får han bo på en diger gård med hundevante folk og som virkelig kommer til å skjemme han bort, og jeg tror han vil få det mye bedre. Det har vært kjempetungt og vanskelig og vi lå igår og grein på sofaen sammen (jeg og doffen altså :aww: ) men etter å ha møtt de (pratet igår) og sett hvordan doffen slappet av og slo seg til ro med en gang var det greit å dra.

Så nå er doffen på prøve og jeg tror han kommer til å ha det som plommen i egget.

Det tøffeste som hundeeier er vel kanskje å ta de vanskelige valgene :aww:

Doffen hos sin gårdsdame :)

post-6328-0-73816100-1365022155_thumb.jp

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Nei om sykkelen gikk i stykket så kunne du leke redningssentral var liksom tanken. Også har du sms :P

Ah, men det kan vi få til :D Du får klokke hvor du er på Endomondo'n, så jeg kan lese kartet på facebook og vite hvor jeg eventuelt skal hente dere :D

Bootcamp med Jeanette? :D.

Stakkars rumpa mi! Og knærne mine! Og jeg har bare en trimsykkel (som jeg ikke har begynt å bruke enda), så det er ikke så lett å bli med Jeanette på tur heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg også brått da jeg hadde det på i bakgrunnen, og da jeg først ble oppmerksom på det, så ble det så bråkete at jeg måtte skifte kanal :).

Men jeg må liksom se på det og jeg da. Er litt morsomt å se hvordan enkelte takler - eventuellt ikke takler - pressa situasjoner :P

Også har jeg fulgt med på de som sykla Oslo-Paris. Han ene studerte jeg sammen med for bare fire år siden, og jeg ble veldig overraska da han plutselig dukka opp i en sånn setting. Han har tydeligvis levd et dobbeltliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i hodet, nakken og kjeven. Tror jeg må ta enda en runde hos massør for at de skal løsne opp i alt. Det blir jo ofte verre før det blir bedre!

I dag kom min fremtidige date bort å hilste på meg på jobb! Han kom kjørende i brannbil :drool: Ingen som klarte å unngå å legge merke til han da, nei :lol: Han er modig altså! Nå skal vi på middag neste lørdag, han bare skippet hele dobbeltdaten han og inviterte meg med ut alene :D Dette er spennende altså!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette, får ikke sitert på mobil, så here goes:

Jeg synes det høres ut som en fantastisk løsning for alle parter, og tipper Doff vil trives helt supert som gårdshund. De gangene han har vært her har han jo tusla rundt og vært med der det skjer, og virkelig nytt all den fysiske treninga. Å ha en helt egen gård og holde på rundt omkring på må jo være drømmescenarioet for en som han. Krysser alt for at de finner hverandre for alltid, gårdsmenneskene og han. :heart:

Håper hverdagen blir litt lettere for dere nå! :flowers:

Hjemme fra kurs og steiker vafler. Du veit det har vært i overkant mye løpetidshysteri på rønna de siste dagene når vaffeljernet piper og du trur det er Marvin som har stått opp... :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snømusa er frikjent! Bare enda en kaninmor som syns det er greit med to reir. Fant igjen to friske fine unger i kveld. :D

Så da er det faktisk bare en unge som er helt borte. Hvor den er, aner jeg ikke, men antar den er død.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer å vite det meste som har med mentaltiet og fysisk på förhundene mine.

Det vil jo ha stor innvirkning på meg med henhold til avl på hundene eller dens avkommer som evt skal videre i avl.

Hmm.. nå lurer jeg på hvor mye av bortskjemtheten man bør rapportere.. skal man si ifra om det eller la deleier oppdage det selv på veien mon tro? :P At Shy feks deltar aktivt i matlaging med 2 poter, og en nydelig liten sort snute som følger med på alt man foretar seg på kjøkkenbenken.. Både gubben og jeg synes hun er så knall-søt når hun gjør slikt. Komfyren får hun ikke lov til å holde på slikt da, kunne jo brenne seg! Eller at gubber deler middagen sin med 2 små bisker.. og at gubben er ikke så nøye med hvor de små biskene befinner seg under slike seanser.. Strider sitter pent på gulvet mens Shy henger over skulderen hans.. (men jeg får ha maten min i fred da, så hun er ikke 100 % bortskjemt, bare litt..) At Shy er helt uforstående når man ber henne la være å spise hull i sofaputene, at hun er helt crazy etter sokker.. etc Næh.. ikke noe å informere om synes jeg!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Hmm.. nå lurer jeg på hvor mye av bortskjemtheten man bør rapportere.. skal man si ifra om det eller la deleier oppdage det selv på veien mon tro? :P At Shy feks deltar aktivt i matlaging med 2 poter, og en nydelig liten sort snute som følger med på alt man foretar seg på kjøkkenbenken.. Både gubben og jeg synes hun er så knall-søt når hun gjør slikt. Komfyren får hun ikke lov til å holde på slikt da, kunne jo brenne seg! Eller at gubber deler middagen sin med 2 små bisker.. og at gubben er ikke så nøye med hvor de små biskene befinner seg under slike seanser.. Strider sitter pent på gulvet mens Shy henger over skulderen hans.. (men jeg får ha maten min i fred da, så hun er ikke 100 % bortskjemt, bare litt..) At Shy er helt uforstående når man ber henne la være å spise hull i sofaputene, at hun er helt crazy etter sokker.. etc Næh.. ikke noe å informere om synes jeg!

:lol: Det har ingen avlsmessig verdig :lol:

Men hun får vel sjokk når hun kommer hit :cry::|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud! Jeg har meldt på 3 dagers agilitystevne rett utenfor London :frantics: Sleit litt med påmeldingen så sendte sms til nummeret på påmeldingen, og så ringte den koselige fyren meg tilbake og hjalp meg :ahappy: Så hyggelig da, og gledet seg til å se meg :) Grugleder meg! Kan gå opp til SYV klasser pr dag! Men jeg fant ut at 2 holder i massevis, så kunne man visst melde på flere på dagen hvis man ombestemte seg :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye man oppdaterer oppdretter syns jeg har mye med forholdet til oppdretter å gjøre. Jeg oppdaterte bare forhund-oppdretter om store ting som kunne ha påvirkning i forhold til avl. Mens Tøfflus, som jeg ikke har hund på for hos, blir oppdatert uansett hva det er med Lupin, enten hun vil eller ei :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...