Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Og så hilste vi på en kelpiefrøken ved navn Gaia. Noen som kjenner henne? Søøøt liten sak! Nå er jeg nesten sikker på mitt neste rasevalg :whistle:

Kjenner ikke, men tror det er en Redqliff hund som heter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Hei little-cutie-says-hello-smiley-emoticon. Jeg heter Margrete Molbo. Jeg går støtt og stadig til legen med strømpebukse, nekter å fryse på nybarberte legger altså.

Men så strul da, når en skal ha sjekket en ankel - også må en brette ned både bukse og strømpebukse. Da må det da være bedre med stilongs eller leggings en kan dra opp sammen med buksa?

Det blir litt som å ta på seg body når en skal sjekke navlen, tenker jeg. Upraktisk og fører til mer nakenhet foran legen enn jeg hadde ønsket meg.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper å bruke penger på det da siden halen faller av av seg selv :aww:

Det er jo en fordel da. :aww: Litt må man få gratis med henne. :lol:

Men hittil er jo alle etter mora hennes rønget med HD-A, og kun en har AD-C, så det skulle jo være rart om Noomi blir eneste med HD/AD-E liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt litt på hvorfor Basenjier må være HD frie for å brukes i avl, jeg har aldri sett en Basenji med HD? Det er jo fint og flott med avlsrestriksjoner da :)

Jeg har såvidt tittet litt på statistikken, og den så veldig bra ut for å si det sånn :P Men det hadde vi jo ikke visst om vi ikke røntga da :) Avlrestriksjoner er kjempefint :)

Yep av 81 røntgede hunder i norge de siste 10 åra, så er alle fri. Men det er jo fremdeles bare 21% av rasen, så strengt tatt vet vi ikke sikkert mer enn at 21% av rasen er hd fri. Nå kan vi jo tenke oss til at det dermed ikke er et problem, det ville dukket opp på de som er røntget dersom det var et stort problem med HD. Men det hadde vi jo ikke visst om ikke det ble røntget noen i det minste. Det er mer enn veldig mange småraser som ikke røntger kan si. :aww:

Edit: Og sammenlignet med foreksempel petit brabacon - som er omtrent tallmessig lik basenji, så er 1,1% av rasen røntget - dvs 4 hunder røntget, hvorav ingen fri, 3 med middels og 1 med sterk grad. Så kan man jo lure på hvordan resten av rasen egentlig ser ut.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så strul da, når en skal ha sjekket en ankel - også må en brette ned både bukse og strømpebukse. Da må det da være bedre med stilongs eller leggings en kan dra opp sammen med buksa?

Det blir litt som å ta på seg body når en skal sjekke navlen, tenker jeg. Upraktisk og fører til mer nakenhet foran legen enn jeg hadde ønsket meg.

Du barberer bare til midt på leggen og har stilongs på, så du bare kan dra den litt opp. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så strul da, når en skal ha sjekket en ankel - også må en brette ned både bukse og strømpebukse. Da må det da være bedre med stilongs eller leggings en kan dra opp sammen med buksa?

Det blir litt som å ta på seg body når en skal sjekke navlen, tenker jeg. Upraktisk og fører til mer nakenhet foran legen enn jeg hadde ønsket meg.

Ja det er jeg helt enig i altså. Så jepp, slår ett slag for stilongs. Det er jo det jeg bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som skriker over Gaupen som tok rådyr på gårdsplassen :P

Gaupa ække "farlig" vettu.. Så lamt.. :P Lurer på om det hadde vært annerledes om gaupa hadde blitt omtalt i mange eventyr som skummel, og fæl, og blodtørstig. Jeg tipper ja.. Den er jo omtrent like sky som ulven (joda, litt mer sky, men like ufarlig...)..

*hoppe i dusjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bones, hvor sidder kameraet? På dit hoved?

Ja, jeg har noe slikt som dette:

41cveXjTHdL._SY300_.jpg

...som man kan feste på hodet.

Jeg så etterpå at kameravinkelen ikke var den beste, men alle potene kom med på filmen, såvidt. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep av 81 røntgede hunder i norge de siste 10 åra, så er alle fri. Men det er jo fremdeles bare 21% av rasen, så strengt tatt vet vi ikke sikkert mer enn at 21% av rasen er hd fri. Nå kan vi jo tenke oss til at det dermed ikke er et problem, det ville dukket opp på de som er røntget dersom det var et stort problem med HD. Men det hadde vi jo ikke visst om ikke det ble røntget noen i det minste. Det er mer enn veldig mange småraser som ikke røntger kan si. :aww:

Edit: Og sammenlignet med foreksempel petit brabacon - som er omtrent tallmessig lik basenji, så er 1,1% av rasen røntget - dvs 4 hunder røntget, hvorav ingen fri, 3 med middels og 1 med sterk grad. Så kan man jo lure på hvordan resten av rasen egentlig ser ut.

Det er ikke fler som er røntget nei, trodde "alle" var det jeg. Da lærte jeg noe nytt(ig) idag og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har noe slikt som dette:

41cveXjTHdL._SY300_.jpg

...som man kan feste på hodet.

Jeg så etterpå at kameravinkelen ikke var den beste, men alle potene kom med på filmen, såvidt. :P

Kul! Er det et go-pro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk et GoPro Hero 3 Black edition til bursdagen min. Har filmet masse allerede. Må stadig teste ut nye kameravinkler. :ahappy:

Kul! Det er et super koncept, synes jeg :D Glæder mig til at se flere film...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FB er morsomt. En som oppdaterer at h*n har det helt supert på ferie akkurat nå, men jeg vet at det ikke er sånn. :P For der er det grining, krangling og mest sannsynelig brudd i forholdet. Men likevel så er visst ferien topp. :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...