Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt så lyst på eggedosis med litt kakao oppi i evigheter nå, men jeg har sagt til meg selv at ærlig talt, nå får du skjerpe deg Heidi, det der går bare ikke an! Nå gjorde jeg det likevel, og nå er jeg kurert for lange tider. Djevelsk godt, djevelsk mektig og djevelsk syndefullt! #Insert smiley som både kooooser seg, er litt flau og litt småkvalm på samme tid#

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Endelig har jeg lest denne tråden fra perm til perm igjen. Ikke at jeg husker så mye, men noe så.

Nirm, du er tøff :)

Pippinsymraheidi: Det er jammen godt å få besøk, så man får gjort litt i huset (håper knærne dine overlever) :lol:

Måkemat er ikke ætanes!

Sånn. Savner dere masse, men rekker knapt lese og enda mindre skrive. Det blir nok roligere fager snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit når jeg kjører 18 timer til Finland o.l. Men mamma mener da at en 2 timers kjøretur er langt, og skjønnte ikke helt at det kunne være en normal treningstur for meg eller utstilling. Syns det er litt forsjell på det jeg :P

Ha ha. Det er jeg enig i. Er slike type turer jeg og må varsle om. :P Men bedre at de bryr seg, enn at de gir beng sånn sett. :P

Du kan kun gjøre det om du er admin. Da klikker du på edit-knappen til høyre for innlegg og velg fest innlegg.

Takker. :) Er admin der ja...

Jeg må vinne i lotto i kveld. Jeg må si opp jobben, jeg har ikke tid til barn, jobb, kjæreste og Game of Thrones.

Somethings got to give.

Ungen legger du ut på finn.no, gubben på match.no og så har du tid til jobb og Game of Thrones: :aww: Enkelt! :D

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å komme hjem! Har ikke noe å si at folka er bortreist når jeg kommer hjem til 1 flaske bacardi, 1 stor boks body butter fra bodyshop, 1 smykkesett fra Martin James og 1 stor pakke fra Makeup Mekka :D Mamma <3

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh... :|

Tok litt tid før jeg skjønte hvilken mus du skrøyt av... :|

Dobbeltehhhhhh :|:|

Hva er det man IKKE deler på forum...? :lol:

:lol:

(Er den en suksess på by'n?)

:lol: Følger dere ikke med eller, vet dere ikke at jeg har en superfin Muse-Dany, Lille Mus og Danger-Mouse? :D

Grisejenter, jeg som trodde vi kjente hverandre såppas her inne :ahappy::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå vurderer jeg faktisk å melde meg på et grunnkurs med Geo. Jeg vet ikke helt hvor stor nytte noen av oss ville fått av det sånn egentlig, men jeg tror kanskje det hadde vært litt fint å komme seg på trening en gang i uka og få litt prestasjonsfølelse. Og vi har jo et par sånne hverdagsting det ikke skader å jobbe litt med. Men 2000 kroner for litt prestasjonsfølelse? Hmm. Jeg ville jo helst gått et lydighetskurs i grunn.

Nå skal jeg straks legge meg, faktisk. Like greit det, så kommer jeg meg opp i rett tid i morgen og får kanskje gjort noe fornuftig før skolen begynner.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg på å få komme inn til veterinæren, med en Malle som virkelig har au.. Stakkars Malleballen min :-(

Hva skjer? :(

Hun har hatt på potesokk/bandasje på, og den har ila dagen (mens bikkjene var alene hjemme) sklidd ned, og strammet alvorlig til. Hun har nå en labb som er twice the size (har allerede gått ned MYE!), og verker ut av absolutt hele labben. Og det er tydeligvis sabla vondt, for hun er helt slått ut, og hinker på tre bein. Usj assa, sånn der bandasjering, det hører fanden til! Lille Mallen :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....tiner vi etter lp trening. Jammen kom ikke det folk i kulden og! Gærne hundefolk.... :P

Det er visst drop-in trening i Fellangerhallen neste uke eller noe :) Om du ikke visste det.

Lurer på når jeg kan starte agilitytrening med Blondie igjen etter operasjonen. Kanskje ringen vetten å høre. Hun hopper opp i sofaen da, og går i trapper. Men får vondt om hun hopper ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt på potesokk/bandasje på, og den har ila dagen (mens bikkjene var alene hjemme) sklidd ned, og strammet alvorlig til. Hun har nå en labb som er twice the size (har allerede gått ned MYE!), og verker ut av absolutt hele labben. Og det er tydeligvis sabla vondt, for hun er helt slått ut, og hinker på tre bein. Usj assa, sånn der bandasjering, det hører fanden til! Lille Mallen :heart:

Huff :( Håper hun blir fort bra igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en valp (3-4 uker) hvor nesa er rosa med svarte kanter, men på den rosa delen har den litt svarte prikker. Er dette kun at pigmentet ikke er ferdig utviklet, eller vil nesa bli svart og rosa som voksen? Valpen er gyllen/lysbrun og har ingen hvite deler i pelsen sin. 
    • Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
    • Vi er en familie på 4 som har vurdert å skaffe hund lenge, og nå føler vi oss klare for ansvaret. Vi har falt for de små spisshundrasene japansk spisshund og kleinspitz, og vil gjerne høre deres erfaringer om disse. Vi er på jakt etter en liten, omgjengelig familiehund som både kan være med på tur i allslags vær og kose seg inne. Vi tenker at et medium aktivitetsnivå og ikke altfor krevende pelsstell hadde vært fint.   Vi ferierer en del på båt om sommeren og hunden må derfor vennes til båtlivet. Jeg har lurt litt på om det kan være krevende med spisshund på båt, siden de kan bjeffe en del? Når man ligger i havn er det jo mange andre båter og folk rundt overalt, og jeg bekymrer meg for om det kan bli slitsomt hvis hunden skal varsle hver gang den ser en fremmed. Vil gjerne ha synspunkter på dette. 
    • Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...