Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Hun har hatt på potesokk/bandasje på, og den har ila dagen (mens bikkjene var alene hjemme) sklidd ned, og strammet alvorlig til. Hun har nå en labb som er twice the size (har allerede gått ned MYE!), og verker ut av absolutt hele labben. Og det er tydeligvis sabla vondt, for hun er helt slått ut, og hinker på tre bein. Usj assa, sånn der bandasjering, det hører fanden til! Lille Mallen :heart:

Hvorfor hadde hun potesokk på? Ush, håper det blir bra fort!

Også forsvant Ane sin quote, men altså:

Jeg gleder meg til å se Margrete iført en slik, jeg - nesten så jeg har lyst til å bli med kostebinderiet på tur :lol::

Hahahaha! Vil og se :D

Har sett The Cove (dokumentaren om fangst av delfiner)... :no: Det er mye godt man kan gjøre på denne planeten, om vi bare får opp øynene og gjør motstand!

Helt enig!

*Klipp*

Du kan få kosemose Nora om det blir tur i sommer! Hun elsker kos, og vil nok bli god venn med deg :) Hun er slik som kommer opp i sofaen, sitter seg ved siden av oss, og venter på å bli kost med. Om vi ikke gjør noe så bare velter hun over, og "faller" ned i fanget ditt som om hun svimer av. Det er så hysterisk artig! Og koser du ikke, kan hun sitte seg vekk igjen, ser på deg, og "faller" igjen. Eller så bruker hun hode som hun vipper under armen din :P "Kos med meg.....!"

Litt usikker på hvorfor, men hun har slitt med et par småsår/væskende greier under poten, som ikke har fått være i fred fra en aktiv "jeg fikser det sjøl, jeg"-tunge. Det begynte å bli litt betent-ish, så ble anbefalt av vet. å holde det tørt og rent (derav sokken). Malle er en liten racer på å pelle av sokker, til tross for skjerm rundt huet og det som verre er, så da gikk det dithenn at jeg måtte prøve å finne en super-patent på hvordan få labben til å være i fred. For å si det sånn, det gikk åt skogen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nydelig bilde, og misunnlig på dere som har sol, og ikke snø :)

Ja, det er herlig :ahappy:

Samme her Marthe - hadde det vært like stabilt høytrykk i sommer som det har vært i vinter hadde vi hatt en skikkelig knallsommer...

Neste uke skal det regne hele uken... Vi har nok fått årets solkvote nå :aww:

Sverige imorgen :D Kryss fingrene please!

*Krysser alt jeg har* :D Lykke til!

... er jeg så sykt irritert over folk. Det er greit å ha andre å legge skylden på, ikke sant?

Jeg synes det er teit at folk ikke er på chatten :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvorfor, men hun har slitt med et par småsår/væskende greier under poten, som ikke har fått være i fred fra en aktiv "jeg fikser det sjøl, jeg"-tunge. Det begynte å bli litt betent-ish, så ble anbefalt av vet. å holde det tørt og rent (derav sokken). Malle er en liten racer på å pelle av sokker, til tross for skjerm rundt huet og det som verre er, så da gikk det dithenn at jeg måtte prøve å finne en super-patent på hvordan få labben til å være i fred. For å si det sånn, det gikk åt skogen. :P

Ah! Ja, man skal jo egentlig ikke ha på sokker veldig stramt over lengre tid, så er vel derfor det hovna slik opp. Bra det er på bedringens vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilbake hunden min :D Aïda er mye bedre alt!

Så deilig og forsatt god bedring :D

Hun har hatt på potesokk/bandasje på, og den har ila dagen (mens bikkjene var alene hjemme) sklidd ned, og strammet alvorlig til. Hun har nå en labb som er twice the size (har allerede gått ned MYE!), og verker ut av absolutt hele labben. Og det er tydeligvis sabla vondt, for hun er helt slått ut, og hinker på tre bein. Usj assa, sånn der bandasjering, det hører fanden til! Lille Mallen :heart:

Masse god bedring til Malle :console:

Sverige imorgen :D Kryss fingrene please!

Krysses det som kan :D

Ikke noe spennede her i dag..Har gått en tur på skauen med kun Bella i dag og trent på innkalling å forbi passeringer..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvorfor, men hun har slitt med et par småsår/væskende greier under poten, som ikke har fått være i fred fra en aktiv "jeg fikser det sjøl, jeg"-tunge. Det begynte å bli litt betent-ish, så ble anbefalt av vet. å holde det tørt og rent (derav sokken). Malle er en liten racer på å pelle av sokker, til tross for skjerm rundt huet og det som verre er, så da gikk det dithenn at jeg måtte prøve å finne en super-patent på hvordan få labben til å være i fred. For å si det sånn, det gikk åt skogen. :P

Ah! Ja, man skal jo egentlig ikke ha på sokker veldig stramt over lengre tid, så er vel derfor det hovna slik opp. Bra det er på bedringens vei! :)

Sokken er/var ikke stram alene, ei heller bandasjen, men da idioteieren av denna vaktmesterbikkja er glup nok til å la hunden være alene hjemme noen timer, i god tro om at Mallen lar det være i fred, det er a bare... Naivt.

Malle hadde dratt, biti og sliti HARDT i både sokken og bandasjen, så alt var dratt nedover på beinet, og strammet til det det gikk omtrent. Stakkar, hun har nok hatt alvorlig vondt i løpet av dagen, for hun er helt kaputt nå som den er av. Men, leksa er lært, man bandasjerer ikke små myke Maller, og så lar de være hjemme alene. Det blir surr, og ævv, av sånt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen skal på visning på mandag, på dette stedet. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=39366310&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_FROM=65&PLOT%2FAREARANGE_FROM&PRICE_FROM&sort=1&NO_OF_BEDROOMS=2&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_TO&keyword&COLLECTIVE_DEPT=1&PLOT%2FAREARANGE_TO&areaId=20243&areaId=20220&areaId=20242&PRICE_TO=1600000

Er det noen tips dere her inne kan komme med når dere ser stedet? Go's or no's? Vi er jo nå bare oss to og Nora, men det blir jo smårollinger etterhvert og. Jeg synes jo det er litt kjedelig at den er i 14 etasje, både med tanke på hund og barn/barnevogn ol. men som mannen sier "Det er jo heis".. Jeg synes jo ikke den er noe særlig stor heller. Lite bad feks. Den er vel helt grei? Vi har 53kvd. nå, og det er lite! Noe annet vi bør tenke på? At det er "oppussingsobjekt" synes vi ikke er noe minus, da jeg er veldig interessert i interiør og oppussing.

Egentlig vil vi begge ha hus/leilighet på bakkenivå med hage, men det har vi nesten gitt opp nå. Vi har tittet på hus/leiligheter i over et år, og alt er for dyrt for oss, eller vi må laangt ut på landet. Dette blir jo noe å begynne med i hvert fall. Positivt er jo at det er sentralt og nær mannen sin jobb.

------

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10106715 "Brukte barnestol som barstol - måtte reddes av brannvesenet". Se bildeserien!

hahahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en herlig dag med lydighetstrening med begge hundene på formiddagen, så utstillingstrening. Hadde meg med Lea og Victoria(flat valp til ei veninne) og jeg tror de koste seg masse begge to. Flinke har alle hundene vært også. Så forstår jeg ikke helt hvordan en sånn god dag kan bli ødelagt av tanken på at Ivo ikke blir særlig gammel. :cry:

Diskuterte avl og litt diverse med ei og hun nevnte at hun som har bror av Ivo hadde sakt at hun ikke trodde hennes hund ble særlig gammel for han var så tung i kroppen og virkelig gammel allerede. Hun jeg diskuterte med nevnte at hun ikke trodde noen i kullet ble gamle for det var jo ikke et bra kull helsemessig. Jamen Ivo MÅ bli gammel han! Nå feiler ikke Ivo noe annet enn fremre y-søms katarakt og det sier jo øyenlysere at ikke er farlig overhode og at han sannsynligvis aldri vil merke noe til det. Det er heller ingen andre i kullet som feiler noe annet enn det så hvorfor er da kullet så forbanna dårlig?! Jeg hater virkelig at denne personen skal snakke så mye negativt om akkurat dette kulle. Det går i det ene etter det andre som er nagativt men helt seriøst så har jeg mye å gjøre med 3 av hannhundene og det er ingen problemer med de overhode. Jeg har også snakket mye med 2 av tispeeierne og de har heller ingen problemer. Så mener denne personen på at kuller er dårlig mentalt også?! Ehmmm javel. Jeg prøver bare å smile og fortelle at jeg er meget godt fornøyd med Ivo og at han er verdens beste i mine øyne, ingen problemer har han heller verken fysisk eller mentalt. Han er faktisk den mest stødige og belastbare hunden jeg har vært borti, og det har flere kommentert så det er visst ikke bare jeg som mener det.

årh! Nå vet jeg at det ligger veldig mye mer enn "bare dette kulle" bak hennes utalelser. Jeg tror egentlig ikke hun hadde sakt et vondt ord om kuller hadde det ikke vært for alt dette som har hendt rundt hele opplegget. Jeg er bare så lei av å hele tiden måtte forsvare meg og mine hunder. Jeg elsker den hunden høyere enn noe annet og det er faktisk utrolig vondt å høre så mye negativt hele tiden. Jeg har faktisk ikke et eneste problem med han jeg. Ja jeg har mine ting jeg kunne hatt litt bedre utseendemessig men mentalt så er han stødig som et fjell... Han jobber som en helt og best av alt så er han alt for meg. Han koser seg med de minste, herjer masse med de som gidder herje med han, og så ligger han så fint på fange mitt hver eneste kveld. Legge hode fint på fange mitt og logrer forsiktig hver gang han vet jeg gråter eller er lei meg, våkner og stirrer på meg hver gang jeg våkner av feber på natten og sånn sitter han til feberen har gått ned igjen. Han er mitt alt og jeg ønsker bare at enkelte personer skal forstå at det faktisk ikke er annet en det som betyr noe! Hva han oppnår på utstilling, lydighet, bruks, agility osv. har ingen betydning. Han kan være så stygg han bare vil i en dommers øyne, han kan gå så dårlig som bare det på et stevne men helt seriøst det endrer ingenting! Han er verdens beste, mitt alt, mitt lys og ingenting vil endre det. Jeg orker bare ikke høre på alt dritten som denne personen kommer med og i dag toppet det seg når hun mente bestemt på at ingen i det kulle burde avles på, ingen var brukendes til noe, alle hadde dårlig helst og ingen av de kom nok til å bli særlig gamle. Ingenting av det stemmer med min i hvert fall, eller jeg kan ikke si at han blir gammel men jeg håper det for jeg er ikke klar for å miste han med det første. Kommer aldri til å bli klar for det, men nå eller om 1-2år er helt uaktuelt for jeg trenger han en del år til jeg. :icon_cry:

jepp der var dagens frustrasjon ute og jeg har fått grått noen tårer. Egentlig har jeg hatt en super dag da! Kost meg masse så nå skal jeg legge meg og håpe at morgendagen blir like bra eller enda bedre :)

Endret av Arielle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn er oppskrytt :aww: Denne dagen har vært veldig lang syns jeg. Fikk besøk på formiddagen i dag, så var Nora smådårlig på ettermiddagen i dag, og nå sitter jeg her med en mage som er småsur, drit trøtt men får ikke sove.

Det der med Nora var rare greier. Hun kastet opp flere ganger, og det i seg selv er ikke så rart, for det gjør hun med jevne mellomrom, og siden det hun kaster opp stort sett er gul magesyre, så regner jeg med at hun har vært sulten de gangene. Det som var rart var at hun sutra og la seg ned, det gjør hun aldri (and for the record, hun får mat altså, hun er ikke engang spesielt tynn for øyeblikket). Det var bare magesyre som kom opp, ispedd noen eplebiter (både datterbarnet til besøket og jeg deler epler med hundene), og det lukta ikke noe mer eller mindre enn det pleier. Så jeg satte meg på gulvet med henne, og da vrir hun seg over på ryggen og strekker seg og skal koses på magen, så da antar jeg at hun egentlig ikke hadde så vondt i magen heller. Jeg fikk klemme og kjenne og dytte og dra i henne uten at det affekterte henne noe større, så da tenker jeg at det ikke var så farlig.

Kanskje hun bare har blitt en vokal hund. Hun er jo veldig ape når hun prøver å pare krøllebølla ("øh øh øh" sier hun *himle*), og det skal svært lite til for å få henne til å halse, så kanskje hun bare har funnet ut at hun har stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for tidlig å være våken på når man har fri. Særlig siden jeg har vært våken et par timer allerede, og sett "Death Race 3". Virkelig kvalitetsfilm i forhold til "90 minutter" i hvert fall. :lol:

Får jeg forresten kjøpt lysstoffrør på matbutikker, eller må jeg på noe slags spesialbutikk for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våken! Jobb! Hverdag ! Frisk unge!

Jeg skal aldri bli sykepleier. Ungen tok sykdommen som et ekte mannfolk dessverre. ..

Men i dag skal jeg kjøpe blomster til han , for det elsker han. Hsn setter mer pris på blomster enn meg, han begynner nesten å gråte av glede hver gang noen får blomster. Blir første gang han får da. Spennende!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete må få seg nesevarmer :lol:

Jeg gleder meg til å se Margrete iført en slik, jeg - nesten så jeg har lyst til å bli med kostebinderiet på tur :lol::

sDYZ3aS8Roxtsv8f3n83guiPo1_500.jpg

oh så moro dere har hatt med nesa mi :lol: Jeg vil ikke ha slik, men slik:

nose-warmer-63969586679_xlarge.jpeg

nose%252Bwarmer.jpg

også kan hundene få slik (fryser mor, fryser barn og hund minst like mye)

tumblr_mck90bmHuP1r9164to1_500.jpg

Kanskje noen av dere kreative kan strikke en slik til meg *fnis*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akutt hundesavn. Dere må slutte å skrive om hvor koselig dere har det med hundene deres!

Enig med deg! Jeg prøver virkelig alt jeg kan å ikke tenke på hund osv. men nå er det bare tre uker til termin. Da vet jeg i det minste mer sikkert hva som kommer. Oppdretter skal nemlig ha en tispe selv, så tar jeg andrevalget etter ham.

Men dette med å prøve å ikke tenke eller få opp forhåpningene er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle:

Ja, det var skikkelig det inntrykket jeg fikk etter diverse historier på Sølen i fjor sommer ja :lol: :lol:

Også forsvant Ane sin quote, men altså:

Jeg gleder meg til å se Margrete iført en slik, jeg - nesten så jeg har lyst til å bli med kostebinderiet på tur :lol::

sDYZ3aS8Roxtsv8f3n83guiPo1_500.jpg

Hehe, men da var jeg jo ungdom! Og det telles ikke, da har man lov til å knele foran politiet. Man har da respekt :P (Politiet skulle ikke snakke med meg altså, sånn til info. Jeg bare var litt ekstra høflig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hadde vært veldig bra, jeg! Veldig fint å komme i gang med noe fast og trene med andre hunder rundt :) Ikke minst veldig motiverende!

Ikke sant! Tror ikke det hadde vært så dumt egentlig. Men da må jeg vurdere om jeg i så fall skal gå hos Antrozoologisenteret eller Drøbak Hundeklubb. Førstnevnte er jo selvfølgelig mest praktisk. :P

Siden jeg er i gang med "bedre liv" tankene mine så skal jeg prøve å avvenne meg fra "Akkurat nå"-tråden og kutte ned sonen og facebooktiden radikalt. Er veldig glad det finnes en "Self control" app kjenner jeg...!

Åh, sjæl! Timene suges ut av dagen min på internettbruk, og det irriterer meg litt. Vet ikke helt hva annet jeg skal fylle dagen med da, men snart får jeg jo litt mer skolearbeid å gjøre. I tillegg til at noen har klart å overtale meg til å melde meg inn i GG-hallen. :|

I dag har jeg sovet helt til jeg våknet av meg selv. Deilig! Nå skal jeg spise frokost, og så skal Geo og jeg finne på noe gøy. Tror kanskje det er tid for en tur inn til sentrum for å trene lydighet med litt forstyrrelser, det er det lenge siden vi har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...