Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Hmpf. Jeg fikk en genser til jul av svigers (sånn VM-genser). Den var vanvittig mye dyrere enn jeg forestilte meg (jeg synes det er litt tullete å bruke 2500,- på en genser. De trenger liksom ikke å bruke så mye penger på meg, jeg hadde blitt glad for en flaske olivenolje eller en bok, jeg).. Men genseren passet selvfølgelig ikke, og de kunne ikke skaffe en som gjør det (kombinasjonen bred rygg og lang overkropp er visst for mye for Dale), og jeg kunne ikke få tilbake pengene, så nå sitter jeg med valget mellom å ta en herregenser som passer i lengden og over brystet, men er for stor over skuldrene og litt for lang i ermene eller en tilgodelapp på Husfliden (av alle steder) på 2500,-. Æsj. First World Problems... Men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Hadde forøvrig en interessant samtale i går mens jeg satt i studieinfoen. Det ringte inn en enkeltemnestudent som hadde spørsmål om et emne og kravet om deltakelse på seminargruppene. Jeg svarte på spørsmålene og henviste til emnesiden hvor absolutt all informasjon om emnet står. Dessverre var ikke det jeg svarte helt i henhold til hva denne personen hadde sett for seg, så det blei dårlig stemning, gitt! Etter at jeg enda en gang hadde sagt at når det står at en oppmeldt student må delta på alle seminargrupper, da disse er en del av eksamensformen, så betyr det at kun legeerklæring ved fravær vil være gyldig årsak, så blei vedkommende så oppgitt over meg at h*n måtte innrømme at h*n ikke hadde tålmodighet til å forklare meg dette igjen og igjen, og det blei også stilt store spørsmål ved om jeg egentlig var innstilt på å hjelpe eller ikke. "Jeg veit ikke om det er jeg som ikke klarer å forklare dette ordentlig, eller om det bare er at du rett og slett ikke er interessert i å hjelpe meg! Finnes det noen andre jeg kan snakke med?" smalt det (standard spørsmål når studenter ikke får det svaret de vil ha). "Jeg kan forsikre deg om at jeg virkelig ønsker å hjelpe deg", svarte jeg som sant var. "Nei! Jeg tror faktisk ikke det!" svarte vedkommende med lett hysteri og åpenbar indignasjon. "Du var akkurat likedan da jeg snakket med deg i går også!" fortsatte det. Da måtte jeg smile litt for meg sjøl, altså. "Nei, det var jeg nok ikke, for jeg satt ikke her i går, så da var det noen andre du snakka med", svarte jeg.

Det går månedsvis mellom hver gang jeg opplever at studenter reagerer på denne måten, fordi jeg alltid er hyggelig, respektfull og imøtekommende, og sjøl om de ikke nødvendigvis blir fornøyde med svaret, så forstår de hvorfor det er sånn. Mens denne karakteren her muligens kanskje burde gå litt i seg sjøl når h*n klarer å krangle med to ulike personer om samme tema to dager på rad. :P

Sånt er kjipt! Sitter med skadesaker, kundeservice og booking på telefon (i tillegg til skranken), og man møter mye forskjellig. Heldgvis er det som regel noen andre som har gjort en feil, og jeg får rettet opp i det og får ekstremt fornøyde kunder tilbake.

Men prøv å ringe en person for å fortelle at de har skadet leiebilen, det er ikke alltid så utrolig morro. Og nekte, det skal man, uansett om det kommer frem senere i samtalen at jo da, det stemmer vel at det kan ha skjedd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man er programforpliktet til å fortelle om møter av hunder som er på sonen. Møtte en illsint shiba med barnevogn på turen i dag. Hun hadde rota seg inn i skogen, men grevlingen sin hun. Nix fant ut at det var best å ikke si BØH! til den og Asti tror jeg husket en viss sint sonenshiba som sa skikkelig BØH!! til han, så han passerte vakkert forbi og latet som han var usynlig. Siden jeg følte at det ikke var tid og sted å spørre hvem hva og hvor så gikk jeg videre, men husket å si i fra her.

Valpen er ferdigladet etter tur, hun lader på turen og er i full gang med å banke Asti 578b1fbf.gif

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpf. Jeg fikk en genser til jul av svigers (sånn VM-genser). Den var vanvittig mye dyrere enn jeg forestilte meg (jeg synes det er litt tullete å bruke 2500,- på en genser. De trenger liksom ikke å bruke så mye penger på meg, jeg hadde blitt glad for en flaske olivenolje eller en bok, jeg).. Men genseren passet selvfølgelig ikke, og de kunne ikke skaffe en som gjør det (kombinasjonen bred rygg og lang overkropp er visst for mye for Dale), og jeg kunne ikke få tilbake pengene, så nå sitter jeg med valget mellom å ta en herregenser som passer i lengden og over brystet, men er for stor over skuldrene og litt for lang i ermene eller en tilgodelapp på Husfliden (av alle steder) på 2500,-. Æsj. First World Problems... Men likevel...

Jeg tror faktisk jeg hadde gått for tilgodelapp jeg. Husfliden kan ha mye ålreit. Flotte ulltepper eller glassfat for eksempel, eller kanskje du trenger cape til bunaden, eller det kan dukke opp andre gensermodeller som passer bedre.

Når det er sagt - herlighet! 2500 for en ullgenser?? :o Er ikke det fryktelig dyrt?

Inne fra tur med Geo. Det var riktig så hyggelig! Vi skulle altså trene litt på menneskelige forstyrrelser i Ås sentrum, men det var jo litt korttenkt av meg, for det er ikke så mange mennesker i Ås sentrum. I alle fall ikke en torsdag formiddag. Vi fikk trent en del allikevel da, og så fikk barneskolen friminutt og begynte å ake og rope, og det ble i alle fall forstyrrelse nok for et lite Geo-hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overså en aldri så liten nyanse, der, jeg :lol:. Men selvsagt - man er jo ikke hund når man har oppsatt hår :lol:. Eller puddel da, :P

Det er det samme når jeg kler på henne når det er kladdeføre, forøvrig. Stakkars Leah, får ikke være hund hun. Det kan jo selvsagt ikke være fordi at hun blir full av snøballer og kald jeg kler på henne? For den dressen hennes er jo så spennende og jålete, liksom, helt sort og uten noe pynt som den er :aww:

Her kunne det jo sagtens vært ulv også, men jeg velger å tro det er elg eller rev :lol:. Og det er iallefall IKKE i hodet til bikkja må vite :lol:. Men stakkaren kjeder seg nok litt han også, for tida...

Jeg tror nok Willy lever et litt mer spennende liv enn hva Nora gjør om dagen, han får i det minste være med på skitur. Vi går den samme trøtte runden hver dag vi, og treninga er stort sett begrenset til to meter fvf og vendinger på stedet. Eller, noen ganger slår vi til og trener litt dekk også, i sånn et halvt minutt av gangen. Rart hun er litt høy om dagen, liksom :lol:

Nei, skal man lufte hund da? Det er jo ikke mer enn 10 kalde ute i dag, så da går det vel an å gå en runde da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet meg på jobb etter sykehuset. Vi kan jo starte med det positive? Han syntes jeg så utrolig bra ut, og var veldig imponert over at jeg var i jobb, vannet i ryggen har trekt seg noen mm tilbake så det er veldig bra, og jeg har fått mer plass rundt hjernen i nakken.

Ang shunten i magen vil de ha litt is og vente, den kan flytte på seg og lage lommer rundt organer osv, og vi må bare avvente og se om det roer seg eller blir verre.

Han var helt sjokkert over hvor bra jeg fungerte og jeg var vist blitt mye bedre enn de håpet på, og veldig glad når han så hvor bra jeg var blitt. Det ville fortsette å være rocky et år eller to til, så håper han at det skal stabilisere seg, som han sa når hjernevesken ikke har sirkulert på 23 år så tar det lang tid for kroppen og lande på noe som fungerer.

Ventilen stilte seg på MR for 2 uker siden da, og det er siden da formen min har steget veldig så det tyder på at den overdrenerte før det, så da lar de den stå der den står nå. Så får vi se..

Så jeg er fortsatt litt :blink: og vet ikke helt om jeg skal være :banana: eller :cry: ,men det heller mest mot :banana: men jeg har gruet meg så til om jeg evnt måtte gjennom flere operasjoner pga smerter osv, så er godt å se at ting bedrer seg. :sweat:

:lama::queen::cowboy::huh: :panda: :cheerleader::dog_running::blissysmile::happy1:

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg hadde gått for tilgodelapp jeg. Husfliden kan ha mye ålreit. Flotte ulltepper eller glassfat for eksempel, eller kanskje du trenger cape til bunaden, eller det kan dukke opp andre gensermodeller som passer bedre.

Når det er sagt - herlighet! 2500 for en ullgenser?? :o Er ikke det fryktelig dyrt?

Jeg har jo foreløpig ingen bunad, så jeg trenger ingen cape.. Men jeg kan kanskje kjøpe litt småstæsj til den så jeg kan begynne å spare på ting til bunad. Så får jeg bare håpe at de har stæsj til nordlandsbunaden på Strømmen... Men det har de sikkert. Jeg var i den butikken før jul og jeg syntes ikke de hadde så mye fint. Mulig de har det bakerst i butikken. Jeg syntes ellers jeg bare så trefat og kaffekrus med multer på...

Og ja, 2500,- for en maskinstrikket ullgenser synes jeg også er helt vanvittig dyrt. Håpløst dyrt. Men folk kjøper dem tydelig vis, så da kan de vel sikkert ta det for dem også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo foreløpig ingen bunad, så jeg trenger ingen cape.. Men jeg kan kanskje kjøpe litt småstæsj til den så jeg kan begynne å spare på ting til bunad. Så får jeg bare håpe at de har stæsj til nordlandsbunaden på Strømmen... Men det har de sikkert. Jeg var i den butikken før jul og jeg syntes ikke de hadde så mye fint. Mulig de har det bakerst i butikken. Jeg syntes ellers jeg bare så trefat og kaffekrus med multer på...

Og ja, 2500,- for en maskinstrikket ullgenser synes jeg også er helt vanvittig dyrt. Håpløst dyrt. Men folk kjøper dem tydelig vis, så da kan de vel sikkert ta det for dem også :P

Du skal ha nordlandsbunad altså?

Den er rålekker, er vanvittig glad i min. Gleder meg nå bare til å få tilpasset den slik at den passer, men først må jeg treffe matchvekten min :)

Jeg har forresten søljer og slikt i hvitt gull som er veldig pent, jeg ville nemlig ha noe litt utenom det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen skal på visning på mandag, på dette stedet. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=39366310&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_FROM=65&PLOT%2FAREARANGE_FROM&PRICE_FROM&sort=1&NO_OF_BEDROOMS=2&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_TO&keyword&COLLECTIVE_DEPT=1&PLOT%2FAREARANGE_TO&areaId=20243&areaId=20220&areaId=20242&PRICE_TO=1600000

Er det noen tips dere her inne kan komme med når dere ser stedet? Go's or no's? Vi er jo nå bare oss to og Nora, men det blir jo smårollinger etterhvert og. Jeg synes jo det er litt kjedelig at den er i 14 etasje, både med tanke på hund og barn/barnevogn ol. men som mannen sier "Det er jo heis".. Jeg synes jo ikke den er noe særlig stor heller. Lite bad feks. Den er vel helt grei? Vi har 53kvd. nå, og det er lite! Noe annet vi bør tenke på? At det er "oppussingsobjekt" synes vi ikke er noe minus, da jeg er veldig interessert i interiør og oppussing.

Egentlig vil vi begge ha hus/leilighet på bakkenivå med hage, men det har vi nesten gitt opp nå. Vi har tittet på hus/leiligheter i over et år, og alt er for dyrt for oss, eller vi må laangt ut på landet. Dette blir jo noe å begynne med i hvert fall. Positivt er jo at det er sentralt og nær mannen sin jobb.

------

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10106715 "Brukte barnestol som barstol - måtte reddes av brannvesenet". Se bildeserien!

hahahaha!

Det kan bli ekstremt dyrt, for bad og kjøkken må pusses opp (dyreste rommene), og det er mye annet som må gjøres også. Jeg syns det var en dyr pris, vi betalte 1,6 for et stort hus, med diger hage, anneks og garasje. Her må også bad pusses opp, men dog.

Og orker dere å bo i 14 etg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hear you! Legg til at jeg fikk høre av min søster her om dagen at mamma hadde sagt at jeg var så sur. Nei, jeg er ikke sur. Jeg er bare dritlei :getlost:

:lol:. Etter at mamma døde var det selvsagt pappa som overtok telefoneringsansvaret her i familien *ler*. Men nå ser det ut til at det holder på å roe seg også, for han husker ikke helt om han har ringt eller ikke lenger, så i går fant jeg ut at jeg kanskje møtte ringen til ham og høre om han var i live :lol:.

Det er det samme når jeg kler på henne når det er kladdeføre, forøvrig. Stakkars Leah, får ikke være hund hun. Det kan jo selvsagt ikke være fordi at hun blir full av snøballer og kald jeg kler på henne? For den dressen hennes er jo så spennende og jålete, liksom, helt sort og uten noe pynt som den er :aww:

Har man dress er man jålete. Sånn er det bare :D.

Jeg tror nok Willy lever et litt mer spennende liv enn hva Nora gjør om dagen, han får i det minste være med på skitur. Vi går den samme trøtte runden hver dag vi, og treninga er stort sett begrenset til to meter fvf og vendinger på stedet. Eller, noen ganger slår vi til og trener litt dekk også, i sånn et halvt minutt av gangen. Rart hun er litt høy om dagen, liksom :lol:

Herregud 2ne - Nora er jo helt klart overstimulert! :lol:. Jeg er ikke så sikker på om guttungen er fornøyd med tilbudet, egentlig... han kunne nok tenkt seg skitur hver da, han, og kanskje til og med litt hjernetrim litt oftere :).

Jeg syntes ellers jeg bare så trefat og kaffekrus med multer på...

Døhhh, erre gæernt med kaffekrus med multer også nå... *hrmpf*... :lol:.

Spiser jeg Espaboller og Center til lunch... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha nordlandsbunad altså?

Den er rålekker, er vanvittig glad i min. Gleder meg nå bare til å få tilpasset den slik at den passer, men først må jeg treffe matchvekten min :)

Jeg har forresten søljer og slikt i hvitt gull som er veldig pent, jeg ville nemlig ha noe litt utenom det vanlige.

Jeg har foreløpig kun én sølje som jeg har arvet. Men tror det blir hvitt gull på meg og. Mamma har det til sin, og det er kjempefint :)

Har du den grønne eller den blå?

Døhhh, erre gæernt med kaffekrus med multer også nå... *hrmpf*... :lol:.

Ehm.... Ja... :ustol: Det passer iallefall ikke inn hos meg :afro:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man er programforpliktet til å fortelle om møter av hunder som er på sonen. Møtte en illsint shiba med barnevogn på turen i dag. Hun hadde rota seg inn i skogen, men grevlingen sin hun. Nix fant ut at det var best å ikke si BØH! til den og Asti tror jeg husket en viss sint sonenshiba som sa skikkelig BØH!! til han, så han passerte vakkert forbi og latet som han var usynlig. Siden jeg følte at det ikke var tid og sted å spørre hvem hva og hvor så gikk jeg videre, men husket å si i fra her.

Valpen er ferdigladet etter tur, hun lader på turen og er i full gang med å banke Asti 578b1fbf.gif

Ja, hun der knertmonsteret har det med å gjøre et uutslettelig inntrykk på mannfolk. :teehe: Å være hjemme hos dere med han var merkelig nok ikke noe problem, men å ha han luskende ureglementert rundt på retrieverplassen hvor HUN prøvde å ha oversikt, DET skulle hun ikke ha noe av, nei. :P

:banana: Etterpå skal vi kjøpe ved OG hundemat!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forøvrig en interessant samtale i går mens jeg satt i studieinfoen. Det ringte inn en enkeltemnestudent som hadde spørsmål om et emne og kravet om deltakelse på seminargruppene. Jeg svarte på spørsmålene og henviste til emnesiden hvor absolutt all informasjon om emnet står. Dessverre var ikke det jeg svarte helt i henhold til hva denne personen hadde sett for seg, så det blei dårlig stemning, gitt! Etter at jeg enda en gang hadde sagt at når det står at en oppmeldt student må delta på alle seminargrupper, da disse er en del av eksamensformen, så betyr det at kun legeerklæring ved fravær vil være gyldig årsak, så blei vedkommende så oppgitt over meg at h*n måtte innrømme at h*n ikke hadde tålmodighet til å forklare meg dette igjen og igjen, og det blei også stilt store spørsmål ved om jeg egentlig var innstilt på å hjelpe eller ikke. "Jeg veit ikke om det er jeg som ikke klarer å forklare dette ordentlig, eller om det bare er at du rett og slett ikke er interessert i å hjelpe meg! Finnes det noen andre jeg kan snakke med?" smalt det (standard spørsmål når studenter ikke får det svaret de vil ha). "Jeg kan forsikre deg om at jeg virkelig ønsker å hjelpe deg", svarte jeg som sant var. "Nei! Jeg tror faktisk ikke det!" svarte vedkommende med lett hysteri og åpenbar indignasjon. "Du var akkurat likedan da jeg snakket med deg i går også!" fortsatte det. Da måtte jeg smile litt for meg sjøl, altså. "Nei, det var jeg nok ikke, for jeg satt ikke her i går, så da var det noen andre du snakka med", svarte jeg.

Det går månedsvis mellom hver gang jeg opplever at studenter reagerer på denne måten, fordi jeg alltid er hyggelig, respektfull og imøtekommende, og sjøl om de ikke nødvendigvis blir fornøyde med svaret, så forstår de hvorfor det er sånn. Mens denne karakteren her muligens kanskje burde gå litt i seg sjøl når h*n klarer å krangle med to ulike personer om samme tema to dager på rad. :P

Jeg hadde nok ikke reagert slik, men skjønner litt frustrasjonen til denne karen. Jeg skulle gjerne tatt noen fag i blant som enkeltemnestudent, men det er jo så mye obligatorisk tull! Hva med lese, og så ta eksamen, som i gamle dager? Syns universitetet blir mer og mer som en skole. Selvstendige studier, med egne kollokvier, er borte vekk. Og mitt inntrykk fra de som jobber på universitetet er at de yngste studentene forventer mer og mer at professorer og andre som underviser de skal følge de opp i absolutt alt - og kaller professorer for "lærere". Det skal være forskjell på skole og universitet, og obligatoriske aktiviteter er med på å viske ut dette skillet.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er kaldt når du sitter i stua med varmedress for å ikke fryse..brrrrr.

Jeg har avlevert Zebra til operasjon- og det er ikke lett å gå når en dopa bikkje ligger med frykt i øynene idet du går :no:

:no:

Så nå sitter jeg og venter på telefon om at alt er gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig kun én sølje som jeg har arvet. Men tror det blir hvitt gull på meg og. Mamma har det til sin, og det er kjempefint :)

Har du den grønne eller den blå?

Den blå, etter mye overtalelse da. Jeg ville ha grønn, men hele familien har blå så da passer det mye penere å at vi alle har det. Hvilken skal du ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovna på sofaen. :aww: Men nå får jeg vel finne litt mer klær og sette nesa sørover snart. Spent på hva vetten sier idag, og hva vi må gjøre videre.

Og så spent på om jeg får i et nytt sånt lysstoffrør senere idag. Hvor er alle lesbene når man trenger de liksom????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå, etter mye overtalelse da. Jeg ville ha grønn, men hele familien har blå så da passer det mye penere å at vi alle har det. Hvilken skal du ha?

Det blir nok blå på meg også. Det er den de andre også har :P

Og så er det litt ekstra stas at både farfar og foreldrene til morfar var fra samme sted i Nordland (ikke innavl, altså, jeg lover!) og det er der de fant det blomstermønsteret som ble overført til bunaden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man dress er man jålete. Sånn er det bare :D.

Ja, det er hvertfall ikke praktisk :aww:

Herregud 2ne - Nora er jo helt klart overstimulert! :lol:. Jeg er ikke så sikker på om guttungen er fornøyd med tilbudet, egentlig... han kunne nok tenkt seg skitur hver da, han, og kanskje til og med litt hjernetrim litt oftere :).

Fader, det glemte jeg, de kan jo bli overstimulerte også! Ja, da er det nok det hun er :lol: Både skitur hver dag og hjernetrim litt oftere? De er ganske krevende, de briardene :huh::P

.. Har vi vært helt på jordet og luftet hund sånn jeg foretrekker det - jeg står/sitter mens bikkjene løper. Det ble mest løping på krøllebølla, men det er sikkert lurt å få puddelfnatt når man har et helt gjorde å få det på :aww:

Det er ikke så veldig mye armer og bein på krøllebølla, men det veier hun opp i pelsmengde :P

734603_10151416814506327_1895178269_n.jp

601186_10151416814926327_58688138_n.jpg

Mens Norris fant pinnedings, og da var dagen redda for henne :heart:

Og jeg burde få igjen kamera mitt (Siri sitt *kremt*) så jeg slipper å nøye meg med mobilkamrabilder når vi er på tur i forholdsvis fint vær :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen du får når sola kommer inn i stua igjen etter du ikke har sett den der sida november! Fy fillern, noe så deilig og fantastisk :wub: Jobber jo vanligvis om dagen (og da også i skyggen), så dette er første dagen min med sol hjemme igjen :heart:

Overser glatt at vinduene kanskje burde vært vasket (litt mye snutemerker der), og at det burde vært tørket litt støv :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke reagert slik, men skjønner litt frustrasjonen til denne karen. Jeg skulle gjerne tatt noen fag i blant som enkeltemnestudent, men det er jo så mye obligatorisk tull! Hva med lese, og så ta eksamen, som i gamle dager?

Dersom det var ønsker til denne studentene, så kunne vedkommende valgt selvstudiumsvarianten og sluppet hele problemstillinga. ;) Velger du seminarvarianten av exphil, så må du faktisk gå på seminarene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...