Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

Herregud. Jeg har eksamen om en uke. LOL! Nå er det ikke et fryktelig krevende emne jeg har eksamen i, men allikevel. Og vi skal levere gruppeoppgave på fredag, den har vi ikke begynt på ennå. Får håper jeg begynner å ta skolen litt mer seriøst når vi kommer i gang med vårparallellen.

Sjæl ass! Og jeg skal til Arendal for å trene hund og drikke champagne hele helgen!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Ask testet positivt på svineinfluensa. Det betyr at jeg med sånn ca 90% sikkerhet har hatt det samme , bare at jeg ble mildere rammet. Og hva gjorde jeg når jeg var forkjøla? Joda, torsdag var jeg i begravelse og klemte rundt på masse gamle mennesker. Klemte masse på min kronisk syke lungeopererte mor, og satt sammen med min lille nevø som har en astmatisk og nyoperert lillesøster. Disse 3 har alle fått feber og hoste. I tillegg jobbet jeg fredag til tross for feber...

Til mitt forsvar hadde den idiotiske legevakta avfeid svineinfluensa pga crp nivået hans, men jeg har fryktelig dårlig samvittighet for det om :(

Og det går nok helt bra, uansett :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det går nok helt bra, uansett :hug:

Håper det. Vesla er på vei til legevakta for å testes nå. Hun må begynne på Tamiflu umiddelbart hvis hun har det. Det skulle egentlig Ask gjort også, men innen Streptokokk' diagnosen var avkreftet var det for sent til å få virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolaaa, det er siste episode av Fringe! :(

Eller nei, det liker jeg jo ikke! Det var en glipp. Jeg gruer meg :( Jeg trooor jeg er 2 episoder på etterskudd, har ikke fått lastet ned i det siste. Så ikke røp noe da :D Fineste fringe! Husker da det begynte, var så herlig spennende! Må si jeg synes den tapte seg litt denne sesongen, det var mye mer mystisk før, nå føler jeg liksom at de bare har dreti i alt fra de første sesongene? Men fortsatt bra da!!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask testet positivt på svineinfluensa. Det betyr at jeg med sånn ca 90% sikkerhet har hatt det samme , bare at jeg ble mildere rammet. Og hva gjorde jeg når jeg var forkjøla? Joda, torsdag var jeg i begravelse og klemte rundt på masse gamle mennesker. Klemte masse på min kronisk syke lungeopererte mor, og satt sammen med min lille nevø som har en astmatisk og nyoperert lillesøster. Disse 3 har alle fått feber og hoste. I tillegg jobbet jeg fredag til tross for feber...

Til mitt forsvar hadde den idiotiske legevakta avfeid svineinfluensa pga crp nivået hans, men jeg har fryktelig dårlig samvittighet for det om :(

Så kjedelig :( Men det visste jo ikke du, og det er ikke alle som har mulighet til å holde seg innendørs hele døgnet helt til alle forkjølelsessymptomer blir borte, altså. Uansett, de kunne ha blitt smittet over alt ellers. Prøv å ikke ha dårlig samvittighet. :hug:

Jeeeeg fikk leilighet! Asker, here I come!!

Jippi! :D Grattis, søte deg! :hug:

Fjerde eller femte klesvasken står på, og kjøkkenet er straks ryddet. Har kjøpt nye skittentøyskurver, så nå blir det litt mer system i rotet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - det ble ikke noen sofing med bok, men jeg har fått rydda vekk 4 kasser med flyttestuff som jeg ikke har orket å gjøre noe med før nå. Nå har et utall potter fått sin egen plass i skjenken, har rydda på plass masse bøker og album i bokhylla - og besluttet at alt for mange syltetøyglass, bokser og diverse godt kan få bo i flyttekassen på loftet. En vaskemaskin med sengetøy er satt på - og Willy driver med dressur på høyt plan. Nå har han begynte å knurre/ule og logre mens han står midt på gulvet og ser på meg. Det tok litt tid, men plutselig skjønte jeg at han var kjempekjempekjempesulten og ville ha mat :D.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Huff... Men høres jo ut som du kanskje må ta en vurdering på hvor mye mer hun skal gå gjennom når hun er så innmari redd veterinærer. Kahlo er skrekkslagen hos vet. Ikke så ille som Z tydeligvis, for vi trenger ikke å være mannsterke for å ta prøver og sånt, men hun skjelver så hele bordet rister og vil UT av rommet. Det er faktisk en tungtveiende årsak til at jeg begrenser hvor mye prøver og sånt vi tar. Beklager om jeg tråkker innmari i salaten nå altså. Har så fryktelig vondt av dere begge to :hug:

Godt hun virker bedre, det skal heldigvis ikke så mye til for å føle seg bedre med litt væskebalanse. Håper formen holder seg. :hug:

Tusen takk,og du tråkker ikke i salaten. Hadde nyreverdiene vært slik at de ville ha testet henne jevnlig så ville jeg vurdert avliving- hun er fryktelig stresset. Men fem minutter etter vi er ute av vetkontoret kan vi trene lydighet.

Jeg måtte bare le litt av meg selv inni meg- for jeg ble litt fornærmet over munnkurven. :P Selv om jeg skjønner vetten :)

Nå ligger hun å sover, er alltid helt utslitt mentalt etter slike dager. Til torsdag er det til pers igjen- fikk med meg noen piller jeg skal gi før jeg kommer, beroligende. Har mine tvil om at de har noen særlig effekt :lol:

Grattis til Nina som har fått seg hus. Og jeg skjønner hvordan du føler det Loke, jeg har vært borti noe lignende. En har dårlig samvittighet okke som.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller nei, det liker jeg jo ikke! Det var en glipp. Jeg gruer meg :( Jeg trooor jeg er 2 episoder på etterskudd, har ikke fått lastet ned i det siste. Så ikke røp noe da :D Fineste fringe! Husker da det begynte, var så herlig spennende! Må si jeg synes den tapte seg litt denne sesongen, det var mye mer mystisk før, nå føler jeg liksom at de bare har dreti i alt fra de første sesongene? Men fortsatt bra da!!

Enig med du. De har gått litt tom for idèer, føler jeg, også bare kjørt på med ting og tang. Ser liksom for meg at de sitter rundt bordet og tegner krusseduller, og bare: "Høhø. Tenk om verden ble tatt over av liksom suuuuuuperintelligente mennesker som ikke har følelser, da! Bare tenker logikk, lissm!" også bare "...JA!" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du. De har gått litt tom for idèer, føler jeg, også bare kjørt på med ting og tang. Ser liksom for meg at de sitter rundt bordet og tegner krusseduller, og bare: "Høhø. Tenk om verden ble tatt over av liksom suuuuuuperintelligente mennesker som ikke har følelser, da! Bare tenker logikk, lissm!" også bare "...JA!" :P

Haha ja :lol: Jeg er skuffet over at de ble hovedpoenget til slutt, var mye morsommere når de var mystiske i bakgrunnen. Spent på avsluttningen iallefall, er glad for at de fikk sjansen til å avslutte, istedenfor å bare bli kanselert. Men de skulle nok hatt litt mer tid, jeg tror det gikk litt fort i svingene.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg en halvkjip telefon. Hesten hadde fått hetta av ett eller annet, og hadde ploget seg gjennom gjerdet, og løpt til neseblodet rant rundt stallen. Da vi kom i stallen, en time etter de hadde fått tak i han, stod han inne, men var fortsatt så stresset at han var utilsnakkelig. Etter at Mureren hadde kost med han en god stund, i mens jeg møkket, roet han seg litt, heldigvis. Da vi satte han tilbake inn i boksen, kavet han seg lit topp igjen, men det så ut som han skulle roe seg etterhvert. Jeg forstår ikke helt hva som får en hest SÅ sabla skremt, jeg. Han har hittil ikke reagert slik på noen av elgmøtene våre, og ei heller på noe annet jeg har opplevd han i nærheten av. Hmm..

Men men, han roer seg vel.

Nina, gratulerer så mye med ny bolig! Håper du trives, og at jeg får komme på besøk en gang!

Kaja, jeg smilte godt av videoen din! Haha, du er så søt!

Nei, nå er det snart tid for varm pannekake med is og lun kirsebærkompott. Høres fancy ut, huh? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg en halvkjip telefon. Hesten hadde fått hetta av ett eller annet, og hadde ploget seg gjennom gjerdet, og løpt til neseblodet rant rundt stallen. Da vi kom i stallen, en time etter de hadde fått tak i han, stod han inne, men var fortsatt så stresset at han var utilsnakkelig. Etter at Mureren hadde kost med han en god stund, i mens jeg møkket, roet han seg litt, heldigvis. Da vi satte han tilbake inn i boksen, kavet han seg lit topp igjen, men det så ut som han skulle roe seg etterhvert. Jeg forstår ikke helt hva som får en hest SÅ sabla skremt, jeg. Han har hittil ikke reagert slik på noen av elgmøtene våre, og ei heller på noe annet jeg har opplevd han i nærheten av. Hmm..

Men men, han roer seg vel.

Dere har nok hatt en ulv i nærheten av stallen. Mange hester reagerer slik, bare av lukten fra gråbein. Vet om flere normalt stabile hester, som har tippet fullstendig over, når det har vært ulv rett ved innhegningen dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da er han jo ung, på godt og vondt, og kan formes mye. Kurs er uansett gøy og lærerikt.
    • Har litt erfaring med Japansk spisshund. Pelsstell: De 2 første jeg hadde slapp pels 2 ganger i året, hvor mesteparten av pelsen kom ut på veldig kort tid. Endel børsting da, men lite pelsstell ellers. Han jeg har nå gjør ikke det, men har de vanlige røytepriodene vår og høst.  Han krever ikke veldig mye pelsstell utenom røyteperiodene, pleier å børste ham når den blir badet. Anbefaler en hundeblåser for å lette pelsstellet og greit å få tørket dem når de har blitt dusjet.   Aktivitetsnivå: De er med på det meste men mine har egentlig ikke krevd mye. Stort sett fornøyd bare de får en god tur hver dag. Mine har også drevet med alt fra ID-spor til agility og kost seg med det. Lydnivå: Veldig induvidielt, men spisshunder er jo kjent for å ha litt lyd. Mine 2 siste har varslet når det kommer noen, noen ganger men ikke så ofte når noen har gått forbi, men jeg har flere hunder, bla en sheltie som bjeffer for alt så hvor mye lyd det ville vært uten ham vet jeg ikke. Første min bjeffet bare når noen ringte på. Min er stort sett rolig på hotell, når det bare er ham eller med den andre roligere sheltien min. Sjelden de bjeffer hele tiden, har bodd på motell med mange andre japanske spisshunder og ingen av de står å bjeffer hele døgnet. Vet det er flere i JS miljøet som har med sine på båt uten problemer.  
    • Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...