Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Nå skal jeg trene litt jeg også. Gå litt omkring på gulvene i første etasje, gå opp og ned trappa et par ganger, og ligge i sofaen og strekke vondfoten helt ut (den vil helst ligge litt bøyd). Etter alt det der er det tid for en kopp te og Dagsrevyen! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Jamen da setter man den unna rekkevidde da vøtt :P.

Evt skaffer seg noe sånt:

vekkerklokke6_585455a.JPG

Brikkene spretter av når klokka ringer, og man må pusle dem på plass for å kunne slå den av :D

Da kan to rom krysses av listen :banana: Egentlig fire rom, siden arbeidsrommet og badet også er ferdige med unntak av vask og sette frem småstæsj :aww: Jeg begynner å se det berømmelige lyset i enden av tunnelen! Det skal gå på tre uker dette :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at jeg hører "noen" på kjøkkenet, men hver gang jeg lister meg ut for å kikke så er det helt stille. Det hørtes ut som en mus, for jeg tviler på at parketten lager sånne lyder av seg selv... Men jeg vil liksom vite sikkert om det er mus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask testet positivt på svineinfluensa. Det betyr at jeg med sånn ca 90% sikkerhet har hatt det samme , bare at jeg ble mildere rammet. Og hva gjorde jeg når jeg var forkjøla? Joda, torsdag var jeg i begravelse og klemte rundt på masse gamle mennesker. Klemte masse på min kronisk syke lungeopererte mor, og satt sammen med min lille nevø som har en astmatisk og nyoperert lillesøster. Disse 3 har alle fått feber og hoste. I tillegg jobbet jeg fredag til tross for feber...

Til mitt forsvar hadde den idiotiske legevakta avfeid svineinfluensa pga crp nivået hans, men jeg har fryktelig dårlig samvittighet for det om :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tilbake fra dyrlegen.

Det ble litt kaos, Zebra er redd for dyrlegen,og dyrlegen var kanskje litt redd for Zebra også. For det var på med munnkurv- da frika Zebra ut litt ekstra.

Så da ble det fire personer for å ta en blodprøve. Jeg holdt bakparten, en holdt forpart og hode, en hold beinet og en tok blodprøve- litt kaos ja.

Dyrlegen var ikke så begeistra for klumpen på halsen, så da skal ho inn på torsdag for å fjerne den. Ho har trolig hatt en ondarta før som vi har fjernet.

Fikk beskjed nå at nyreverdiene var fine, det var jo bra. Akkurat nå føler jeg ingenting- er helt utslitt. Har gruet meg til avliving,og gledet meg litt med tanken på ny hund.. Men nå blir ho her( hvis ikke kulen er ondarta og har spredd seg).

:hug: Huff... Men høres jo ut som du kanskje må ta en vurdering på hvor mye mer hun skal gå gjennom når hun er så innmari redd veterinærer. Kahlo er skrekkslagen hos vet. Ikke så ille som Z tydeligvis, for vi trenger ikke å være mannsterke for å ta prøver og sånt, men hun skjelver så hele bordet rister og vil UT av rommet. Det er faktisk en tungtveiende årsak til at jeg begrenser hvor mye prøver og sånt vi tar. Beklager om jeg tråkker innmari i salaten nå altså. Har så fryktelig vondt av dere begge to :hug:

Ikke meningen aa vaere kort istad! Takk for omtanken, jeg haaper heller ikke det er opstipasjon. Men naa har 2 veterinaerer palpert buken hennes og mener det er trygt aa se an til imorgen saa da stoler jeg paa det. Dessuten har hun holdt paa maten i noen timer naa og hadde god apetitt, det hadde hun ikke igaar i det hele tatt.

Godt hun virker bedre, det skal heldigvis ikke så mye til for å føle seg bedre med litt væskebalanse. Håper formen holder seg. :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke: :console: Skjønner at det er veldig vanskelig å la være å ha dårlig samvittighet, men dette er rett og slett ikke din feil og var helt utenfor din kontroll. De kan like gjerne ha plukket opp smitte på butikken eller trikken.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor det tydeligvis er så fryktelig vanskelig å plukke opp dritten etter bikkja si? Noen her som har problemer med det? Jeg synes det er lett! Ikke er det dyrt å kjøpe poser heller.

Men i boligfeltet her er det mange som sliter med det. I dag fant Tuf en stor frossen bæsj som han ville spise. Når den havnet i den varme munnen hans, begynte den å smelte, og rant nedover haka hans og på halsbåndet, fleecedressen og båndet.

Jeg er sur :aww:

Det er veldig vanskelig å plukke opp bæsj :aww: Det synes åpenbart hundeeierne som går tur i lysløypa bak huset i allefall :sint_01:

En strekke på 20-30 meter er som et minefelt, belagt med brune ruker av ymse størrelser :x

Jeg vurderer å henge opp skilt: "Plukk opp etter bikkja di, ellers legges ruka i postkassen din"

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg har eksamen om en uke. LOL! Nå er det ikke et fryktelig krevende emne jeg har eksamen i, men allikevel. Og vi skal levere gruppeoppgave på fredag, den har vi ikke begynt på ennå. Får håper jeg begynner å ta skolen litt mer seriøst når vi kommer i gang med vårparallellen.

Også fant jeg nettopp ut at jeg på lørdagen lagret et nummer med kontaktnavnet "Egrge Hellb", og det måtte jeg bare le høyt av. Jeg har jo vanligvis nokså god rettskriving når jeg er full, men tydeligvis ikke alltid.

Hva skal jeg gjøre resten av kvelden, da? Jeg kjeder meg. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg har eksamen om en uke. LOL! Nå er det ikke et fryktelig krevende emne jeg har eksamen i, men allikevel. Og vi skal levere gruppeoppgave på fredag, den har vi ikke begynt på ennå. Får håper jeg begynner å ta skolen litt mer seriøst når vi kommer i gang med vårparallellen.

Sjæl ass! Og jeg skal til Arendal for å trene hund og drikke champagne hele helgen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask testet positivt på svineinfluensa. Det betyr at jeg med sånn ca 90% sikkerhet har hatt det samme , bare at jeg ble mildere rammet. Og hva gjorde jeg når jeg var forkjøla? Joda, torsdag var jeg i begravelse og klemte rundt på masse gamle mennesker. Klemte masse på min kronisk syke lungeopererte mor, og satt sammen med min lille nevø som har en astmatisk og nyoperert lillesøster. Disse 3 har alle fått feber og hoste. I tillegg jobbet jeg fredag til tross for feber...

Til mitt forsvar hadde den idiotiske legevakta avfeid svineinfluensa pga crp nivået hans, men jeg har fryktelig dårlig samvittighet for det om :(

Og det går nok helt bra, uansett :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det går nok helt bra, uansett :hug:

Håper det. Vesla er på vei til legevakta for å testes nå. Hun må begynne på Tamiflu umiddelbart hvis hun har det. Det skulle egentlig Ask gjort også, men innen Streptokokk' diagnosen var avkreftet var det for sent til å få virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolaaa, det er siste episode av Fringe! :(

Eller nei, det liker jeg jo ikke! Det var en glipp. Jeg gruer meg :( Jeg trooor jeg er 2 episoder på etterskudd, har ikke fått lastet ned i det siste. Så ikke røp noe da :D Fineste fringe! Husker da det begynte, var så herlig spennende! Må si jeg synes den tapte seg litt denne sesongen, det var mye mer mystisk før, nå føler jeg liksom at de bare har dreti i alt fra de første sesongene? Men fortsatt bra da!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask testet positivt på svineinfluensa. Det betyr at jeg med sånn ca 90% sikkerhet har hatt det samme , bare at jeg ble mildere rammet. Og hva gjorde jeg når jeg var forkjøla? Joda, torsdag var jeg i begravelse og klemte rundt på masse gamle mennesker. Klemte masse på min kronisk syke lungeopererte mor, og satt sammen med min lille nevø som har en astmatisk og nyoperert lillesøster. Disse 3 har alle fått feber og hoste. I tillegg jobbet jeg fredag til tross for feber...

Til mitt forsvar hadde den idiotiske legevakta avfeid svineinfluensa pga crp nivået hans, men jeg har fryktelig dårlig samvittighet for det om :(

Så kjedelig :( Men det visste jo ikke du, og det er ikke alle som har mulighet til å holde seg innendørs hele døgnet helt til alle forkjølelsessymptomer blir borte, altså. Uansett, de kunne ha blitt smittet over alt ellers. Prøv å ikke ha dårlig samvittighet. :hug:

Jeeeeg fikk leilighet! Asker, here I come!!

Jippi! :D Grattis, søte deg! :hug:

Fjerde eller femte klesvasken står på, og kjøkkenet er straks ryddet. Har kjøpt nye skittentøyskurver, så nå blir det litt mer system i rotet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - det ble ikke noen sofing med bok, men jeg har fått rydda vekk 4 kasser med flyttestuff som jeg ikke har orket å gjøre noe med før nå. Nå har et utall potter fått sin egen plass i skjenken, har rydda på plass masse bøker og album i bokhylla - og besluttet at alt for mange syltetøyglass, bokser og diverse godt kan få bo i flyttekassen på loftet. En vaskemaskin med sengetøy er satt på - og Willy driver med dressur på høyt plan. Nå har han begynte å knurre/ule og logre mens han står midt på gulvet og ser på meg. Det tok litt tid, men plutselig skjønte jeg at han var kjempekjempekjempesulten og ville ha mat :D.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Huff... Men høres jo ut som du kanskje må ta en vurdering på hvor mye mer hun skal gå gjennom når hun er så innmari redd veterinærer. Kahlo er skrekkslagen hos vet. Ikke så ille som Z tydeligvis, for vi trenger ikke å være mannsterke for å ta prøver og sånt, men hun skjelver så hele bordet rister og vil UT av rommet. Det er faktisk en tungtveiende årsak til at jeg begrenser hvor mye prøver og sånt vi tar. Beklager om jeg tråkker innmari i salaten nå altså. Har så fryktelig vondt av dere begge to :hug:

Godt hun virker bedre, det skal heldigvis ikke så mye til for å føle seg bedre med litt væskebalanse. Håper formen holder seg. :hug:

Tusen takk,og du tråkker ikke i salaten. Hadde nyreverdiene vært slik at de ville ha testet henne jevnlig så ville jeg vurdert avliving- hun er fryktelig stresset. Men fem minutter etter vi er ute av vetkontoret kan vi trene lydighet.

Jeg måtte bare le litt av meg selv inni meg- for jeg ble litt fornærmet over munnkurven. :P Selv om jeg skjønner vetten :)

Nå ligger hun å sover, er alltid helt utslitt mentalt etter slike dager. Til torsdag er det til pers igjen- fikk med meg noen piller jeg skal gi før jeg kommer, beroligende. Har mine tvil om at de har noen særlig effekt :lol:

Grattis til Nina som har fått seg hus. Og jeg skjønner hvordan du føler det Loke, jeg har vært borti noe lignende. En har dårlig samvittighet okke som.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...