Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Jeg har et problem og stortrives i fortrengelsens lune favn. :D

Er det genser til voksen? Dame, herre? Barn? Halvpatent er vel Fisherman's rib såvidt jeg vet, mulig det gjør det lettere å søke?

Nå ble jeg veldig usikker på om det er hel- eller halvpatent jeg mener. Men det ga iallefall umiddelbare resultater :ahappy: Denne er omtrent identisk:

4808fa737978a_28852b.jpg

Så kanskje jeg skal kjøpe denne oppskrifta. Må finne ut av det derre patentstrikket da.

Prøver et desperat forsøk.

Er det noe som har en rest med Pickles Extra Fine Merino i Rød Plomme? Trenger ikke mange grammene.

Supersurt å måtte ut med nesten 100 kroner for noen få meter kjenner jeg. Iallfall siden vårsalget frister med å rettferdiggjøre portoutgiften. :teehe:

14224220-origpic-878cc6.png_0_0_100_100_

What are the odds? :teehe: Har to små nøster på hhv 16 og 11 gram. Restene fra skruelua til H. Holder det tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Nå ble jeg veldig usikker på om det er hel- eller halvpatent jeg mener. Men det ga iallefall umiddelbare resultater :ahappy: Denne er omtrent identisk:

4808fa737978a_28852b.jpg

Så kanskje jeg skal kjøpe denne oppskrifta. Må finne ut av det derre patentstrikket da.

What are the odds? :teehe: Har to små nøster på hhv 16 og 11 gram. Restene fra skruelua til H. Holder det tror du?

Genseren er veldig fin. :)

Og ja! Det er mer enn nok! Bytte mot flexien? Win win det. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest litt av starten i denne tråden, og det er moro og se hvor flinke sonisene har blitt! Så mange som aldri hadde tatt i strikkepinner og heklenåler lager nå finfine prosjekter :)

Ny skruelue under planlegging!

Hva tror dere om Mocca som hovedfarge og Blå bonde som pyntefarge?

11842314-origpic-539aaa.png_0_0_100_100_14224210-origpic-d12ff2.png_0_0_100_100_

Blått og brunt er superfint sammen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bare bestiller garn uten å ha prosjekt, hvor mye bestiller dere av hver garn? Hva er lurt, 100-150-200g? Finner liksom ikke ut hva jeg skal lage, bare at jeg vil kjøpe pickles-garn på salg :teehe:

200 gr pleier å være min impulsgarnsmell. Det holder til en hals eller lue/votte-sett. 300 gr holder til en genser til guttungen, så den garnsmellen er også godt brukt. Noen ganger depper jeg og garnsmeller en sweater lot på 700 gr, men det er heldigvis veldig, veldig sjeldent.

Med andre ord, ikke hør på meg. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der nogen som har en opskrift på en genser på store pinde? Jeg vil gerne strikke genser, men er ved at være lei af st. 3 pinder… He he..

Jeg tænker noget ala denne, men jeg liker ikke halsen http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=131&d_id=17&lang=dk

-----------------

og er der nogen som vet hvor man får kjøpt Lanasynfarger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Syr, og syr og syr på de lappene mine for å få teppet ferdig.. det blir bra, men jeg er litt lei meg for at jeg ikke visste hvordan jeg HEKLET ting sammen da jeg lagde første delen av teppet for to år siden... :P . Skal lage det samme teppet til mamma når dette er ferdig, og da skal jeg definitivt hekle sammen. Bruke samme metode som på flodhesten, det tror jeg blir fint og sparer mange ender å sy inn.

....kanskje jeg skal bestille garn til mammas teppe, så får jeg ekstra motivasjon til å gjøre mitt eget ferdig :D .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Prøvd meg på to nye ruter:

2014-06-08%2019.32.55.jpg

2014-06-08%2019.33.55.jpg

2014-06-09%2015.06.17.jpg

Og så... har jeg gjort ferdig det VERSTE mønsteret jeg noen gang har vært borti. Tror det originalt er tysk, og i tillegg til at mønsteret er dårlig skrevet så må det være dårlig oversatt også.. det slo meg ikke hvor inni hampen mye arbeid det skulle være med denne her! Kjøpte mønsteret før jul og ja... gjorde det meste men så gikk det i en pose for jeg orket ikke mer rett og slett. Nå har jeg endelig fått gjort den ferdig. Ligner ikke på bildet i oppskriften sånn egentlig, men jeg får bare si meg ferdig og fornøyd. Kommer ALDRI ALDRI til å lage denne igjen :lol: . Pappa skal få den.

2014-06-10%2016.11.44.jpg

2014-06-10%2016.11.57.jpg

2014-06-10%2016.12.07.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst til å bli flink til å strikke. Noen som har tips til ting det kan være greit å starte med? Og please ikke si gryteklut eller skjerf, det er så kjedelig :lol:

Genser? :) Første jeg strikket var jo lue med masse mønster. Og derretter genser. Fikk hjelp her inne med oppskriften og nå føler jeg at jeg får til det aller meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst til å bli flink til å strikke. Noen som har tips til ting det kan være greit å starte med? Og please ikke si gryteklut eller skjerf, det er så kjedelig :lol:

Votter (også med mønster, type Selbuvotter) er ikke spesielt vanskelig. Det er dessuten et nokså motiverende prosjekt å holde på med ettersom det ikke er for stort. Så det er faktisk overkommelig å bli ferdig med på kort tid. :P Pluss at gjennom vinteren har man god anledning til å bruke det man har produsert hver eneste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst til å bli flink til å strikke. Noen som har tips til ting det kan være greit å starte med? Og please ikke si gryteklut eller skjerf, det er så kjedelig :lol:

Lue er forslaget mitt. Akkurat passe størrelse på den, strikke rundt og rundt uten å måtte snu (ofte vanskelig for nybegynnere) og når du begynner å få teken på selve strikkingen lærer du deg å felle masker (strikke to sammen).

Ville tatt votter/håndleddsvarmere som ett nr 2 prosjekt kanskje, ulempen med dem er at man må lage 2 som er omtrent like ;)

Barne/babyklær kan være gøy også, en fin måte å prøve nye teknikker på uten at det blir så stor størrelse, helt greit om f.eks første sokken man prøver seg på (og må rekke opp hælen på 5 ganger før man får den til...) går over 10 masker i stede for 30 :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hull dobbelstav? Eller er virker det helt feil? ...når jeg tenker på det så virker det som et skikkelig dårlig forslag uansett :P Står det ikke forklart noe sted i oppskriften hva forkortelsene som er brukt betyr? Det er jo ikke så hjelpsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...