ElZorro Skrevet 23. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2014 Holy smokes! Jeg har fått 2000 kr i bursdagsgave og jeg ANER ikke hva jeg skal bruke de på (altså, garn er jo selvsagt, men hva jeg skal strikke..). Det er altfor masse i køen min på ravelry 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2014 Blir penere hvis du dropper kjedemaskene og heller bare fortsetter rundt og rundt med halvstaver/maskene som står oppskriften. Da slipper du de overgangene. Så kjekt at du synes at det er gøy! Å, kan man gjøre det? For jeg gjorde det i begynnelsen og synes det gikk så greit. Men så leste jeg i oppskriften masse rart så ble litt forvirret. Men da tror jeg kanskje jeg bare hekler rundt og rundt i halvstaver! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Strikkedamer! Jeg er ukjent i denne verdenen, så har dere tips på fine strikkeoppskrifter/nettsider med fine strikkeoppskrifter til barn 0-6 mnd (gutt/unisex)? Jeg kan ikke strikke selv (eller svært dårlig), men jeg er heldig som har en mor som klør i strikkefingrene Tar også gjerne imot tips om hva slags strikkede plagg som er praktisk til høst/vinterbarn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 @Hanna Melkers hentesett Snorkedress Puerperium Cardigan Ellers synes jeg Nøstebarnteppet er et must. Helt strikket i ull/silke-garnet fra Nøstebarn. Ikke det peneste av babypledd, Men det er bare det beste altså. (Og så må jeg skyte inn en liten yay her også!) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Ooo! Takk, her var det mye fint! Har du tips på flere sider? Snorkedressen var stilig, har du erfaring med sånne brettopp votter og sokker? Og takk her også (Hvordan lager man forresten sånn @brukernavn?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Trykk på den @mention-knappen under nicket, eller bare skriv en alfakrøll rett før nick. Ravelry.com er en kilde til evig inspirasjon. Evig. Mange liker garnstudio.no også. Men jeg synes oppskriftene suger, og hverken strikker eller hekler derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Det er veldig enkelt @Hanna. Man skriver rett og slett en alfakrøll foran brukernavnet man ønsker å nevne. Er ikke alle nick det fungerer med såvidt jeg vet. Tror ikke det fungerer med nick med norske bokstaver i. Edit: Har laget noen oppskrifter fra garnstudio og har synes at det har fungert fint, men har bare laget småting. Er altor mye fint på ravelry. Har arbeid nok for mange år fremover i køen min der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Tømmerhoggergenseren til Pickles. Har strikket den to ganger til guttungen og den er veldig barsk og fin. Den er også veldig morsom og kjapp å strikke. Går ikke høyt nok opp i størrelse den der. Fikk mamma til å måle en genser han har, og overvidden er ca 130cm... Lurer litt på flettekjekkasgenseren i stedet for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 @Hanna jeg synes det er mye fint på Drops design. Veldig mange gratis oppskrifter og flott søkefunksjon. Ikke alle liker oppskriftene der, men jeg synes de er greie å strikke. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 H pekte ut minion-lue. Skal få tatt bilder med den på i ettermiddag. Sånn vil jeg også ha 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiyomi Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Dette ble mye bedre enn jeg trodde! 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Går ikke høyt nok opp i størrelse den der. Fikk mamma til å måle en genser han har, og overvidden er ca 130cm... Lurer litt på flettekjekkasgenseren i stedet for. XXXL Har overvidde liggende flatt på 63cm, det må vel tlsvare rundt på ca 130cm? Flettekjekkas er også kjempefin! Klassisk og pen. Sånn vil jeg også ha En sånn ville du vært søt i! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 XXXL Har overvidde liggende flatt på 63cm, det må vel tlsvare rundt på ca 130cm? Flettekjekkas er også kjempefin! Klassisk og pen. En sånn ville du vært søt i! Spørs om den ikke blir litt trang? Tror eg må høre med mamma hvor løst genseren hun har målt på sitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Jeg skal lage babysett. Det blir en vårbaby, så tenkte å lage i str 6-9 mnd. MEN. Er det veldig stor forskjell på genser / jakke til disse små? Er det veldig upraktisk med genser, eller går det fint? Jeg tenker på denne til en jente Med denne til Alternativet er dette Hva tenker dere? Dette ble mye bedre enn jeg trodde! Stilig! Har du laget selv? Av shibaull?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Har ikke noen formening om hva som er lett eller ikke, men dette var jo helt nydelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiyomi Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Stilig! Har du laget selv? Av shibaull?? Ja, har laget selv. Mest saueull, men er bittelitt shibaull også. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Ja, har laget selv. Mest saueull, men er bittelitt shibaull også. Kjempefin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Råfin, @Kiyomi!! @Teserere , det er veldig praktisk med jakker. Men jeg ser den genseren iallfall har knapper i halsen som gjør det litt bedre. 6-9 mnder så er det ikke like farlig lengre, men når de er bittesmå så er det best med minst mulig over hodet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Ønsker meg en sånn her til jul tror jeg Tenk så kjekt å ha alt stæsjet i! http://www.dezeen.com/2012/10/24/sewing-box-by-kiki-van-eijk/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 XXXL Har overvidde liggende flatt på 63cm, det må vel tlsvare rundt på ca 130cm? Flettekjekkas er også kjempefin! Klassisk og pen. En sånn ville du vært søt i! Jeg ELSKER jo Minions, og kjæresten deler 4-5 ganger i uken en minionsfilm på facebooken min Hadde passet fint med andre ord *flirer* 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiyomi Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Kjempefin! Råfin, @Kiyomi! Takk! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2014 Fant denne på Strikkesida på facebook 18 gode grunner til å kjøpe garn1. Det isolerer skapet2. Det er billigere og morsommere enn psykologtimer3. Fordi det er på salg4. Det holder seg uten å ligge i kjøleskap, du trenger ikke å koke det for å nyte det, du trenger ikke å mate det eller gå tur med det og det har ingen kalorier. 5. Jeg trenger ballast i bilen når veiene blir glatte – og du vet aldri når været snur… 6. Fordi jeg fortjener det 7. Det beskytter nakne overflater som strykebrett, kleskurv, spisebord etc. 8. Det kan komme et stort jordskjelv som sluker alle garnbutikkene. 9. Det er ikke umoralsk, ulovlig eller fetende, det roer nervene, varmer sjelen og får meg til å føle meg vel. 10. Kjøp det nå før mannen din går av med pensjon og vil være med på alle handleturer! 11. Det er jo jeg som er sjefen – jeg trenger ingen grunner! 12. OK så var det ikke på salg da, men før det kom så langt ville det vært utsolgt. 13. Jeg har fått nye hyller, og hvis de ikke fylles vil det se rart ut. 14. De blir så sinte hvis du stjeler det. 15. “Oh, what a feeling”! 16. Det var helt forferdelig – jeg var fanget I garnbutikken og den eneste måten å komme seg ut på var å kjøpe seg ut! 17. Hvis jeg ikke har en imponerende garnsamling, vil folk tro at familien har lite penger og ungene kan bli ertet. 18. En stor garnsamling er tegnet på et kreativ sinn Nr 14 er min favoritt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 27. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2014 Jeg har kjøpt 26 garnnøster til pleddprosjekt mitt og de er på 172 meter hver. Jeg har nå innsett at jeg må kjøpe mer garn, for jeg har ikke nok. Sukk. Kommer til å ha mareritt om dette pleddet innen jeg er ferdig. 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 27. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2014 Har vært syk hele uka, så fått strikket en masse kan legge ut bilder etterhvert, men spesielt fornøyd med uglegenseren min! Første gang jeg har strikket genser til meg selv, og pre-blokking virket alt bra Nå leter jeg etter et prosjekt som fortjener det nydelige garnet jeg fikk av Mari i bursdagsgave, to hesper Malabrigo rios i Marte (rød) og ett hespe Madelinetosh Vintage (grønn) Men hva skal man strikke? Jeg blir så superkritisk fordi jeg vil velge et prosjekt som er like flott som garnet Jeg vurderer dette http://www.ravelry.com/patterns/library/his-golden-lair men er usikker på om mønsteret kommer til å komme fram like bra som i et ensfarget garn, og jeg vil jo ikke få brukt den grønne på dette prosjektet, men det er jo peeeeent daaa Jeg trooor jeg kan strikke dette med det garnet http://www.ravelry.com/patterns/library/distinction , skjønt, oppskriften egentlig vil ha bulky, ikke worsted. Rødt, med grønn kant? Kanskje? Åh, first world problems asså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 27. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2014 Marte er så fin! Den er så deg at jeg gispet da jeg så det. Bilder klarer aldri å fange magien som er pent farget garn altså... Golden Lair var veldig pent. Tror det kunne funket bra med Marte. Her ser du det i mer sjattert garn. Strukturen forsvinner ikke. @Garmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts