Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 776
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

neppe potesår, da må det være alvorlig. Etter hva jeg har forstått er denne vettens oppgave å sjekke at "breeds at risk" har god nok helse. Så jeg tipper at det var et typisk bulldog problem; pustinge

Som den løp er slik de skal løpe, de skal holde km etter km etter km i ørken. Klart man "faller" for showfaktor, men denne salukien hadde et klassisk og vakkert bevegelsesmønster. *måtte bare "forsva

Det må dog være forbanna bittert at en ikke har en runner up som kan ta BIR-posisjonen - kanskje skulle sjekken vært foretatt i god tid før gruppa så en kunne kåre en ny BIR, eller at helsesjekken ble

Skrevet

Wow. dersom denne ekvipasjen kom på 2.plass i freestyle, så gleder jeg meg til å se vinneren :blink: Steike, de var flinke :banana:

Skrevet

Working group går nå.

Berneren likte jeg ikke i den hele tatt.

Ut i fra førsteintrykket liker jeg foreløpig Alaskan malamute, Pinscher, Portugisisk vannhund, Rottweiler og tibetansk mastiff.

Guest Jonna
Skrevet

Er det samme boxer som i fjor? Husker at jeg irriterte meg over handleren i fjor og det gjør jeg i år også. :lol: Var så "masete".

Jupp er vel det for 3 året på rad. Det var hun som strødde godbiter i hele ringen i BIS :lol:

Men syns den viser litt mer alder nå enn tidligere.

Liker forresten veldig godt den dommeren til gruppen i dag. Han har jeg virkelig hatt sansen for som rase og gruppe dommer i Norge.

Skrevet

Syntes Grand Danoisen var kjempeflott, men hvorfor tok handleren å "klappet" den på munnen hele tiden?

Syntes heller ikke at den så fryktelig lykkelig ut, men stusset veldig på at hun "slo" på munnen flere ganger..

Guest Belgerpia
Skrevet

Nuffen var fin, men MYE dævve bikkjer - likte schnauzeren, men den var litt "utrent" - doberen var også ok - men dævv i bevegelse

Skrevet

Hvis det er GD som BIR/BIM dere snakker om, så har de fullskandinaviske linjer på farssiden, og noe på morssiden. Jeg så på res.listene at de linjene gjorde det kjempebra i år, så det er tydelig at de trengte massen de fikk herfra. (engelske linjer er veldig små og spinkle i forhold til resten av verden)

Skrevet

De tillater vel kupering i en god del land ennå - så hvorfor IKKE kuperte hunder der, liksom...

Russiske sorte terrieren var ganske stilig!

Susanne

Guest Belgerpia
Skrevet

Men GD'en var litt engstlig...

men den dommeren (jeg har ikke lyd) - hvem er det?

Skrevet

Working group går nå.

Berneren likte jeg ikke i den hele tatt.

Ut i fra førsteintrykket liker jeg foreløpig Alaskan malamute, Pinscher, Portugisisk vannhund, Rottweiler og tibetansk mastiff.

Holder på disse og legger til nuffen - den var flott! Litt usikker på portugiseren, men den hadde i det minste effektive bevegelser i forhold til de fleste andre.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...