Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

neppe potesår, da må det være alvorlig. Etter hva jeg har forstått er denne vettens oppgave å sjekke at "breeds at risk" har god nok helse. Så jeg tipper at det var et typisk bulldog problem; pustinge

Som den løp er slik de skal løpe, de skal holde km etter km etter km i ørken. Klart man "faller" for showfaktor, men denne salukien hadde et klassisk og vakkert bevegelsesmønster. *måtte bare "forsva

Det må dog være forbanna bittert at en ikke har en runner up som kan ta BIR-posisjonen - kanskje skulle sjekken vært foretatt i god tid før gruppa så en kunne kåre en ny BIR, eller at helsesjekken ble

Skrevet

Ikke på utstillinger nei :P "Designed to run", mjoa, ikke i skogen med den pelsen..

Men den rød/hvite var ikke ille altså! Den likte jeg faktisk

  • Like 1
Skrevet

Men den rød/hvite var ikke ille altså! Den likte jeg faktisk

Jepp! Enig.

Har sett verre av irsk/gordon enn i dag, men, sukk... Hvorfor all denne pelsen? :(

Skrevet

Jeg og :D

Hva syntes Powers?

*Fnis*

Vakkert hode på den røde og hvite synes jeg. Ellers litt "unremarkable". Ikke dårlig, men ikke den helt store wow-faktoren hos meg. Resten av setterne lar jeg være å kommentere. :P

  • Like 1
Guest Jonna
Skrevet

Bracco, Weimaraner, Breton, vorster strihåret, Pointeren (den var knallstilig, syns de har vært så "spe" siste årene)

(det er jaggu ikke lett å være Vizsla etter den som har vært i ringen der de to forgående årene)

Skrevet

Jeg likte ikke pointeren i det hele tatt, synes nesten det var noe "ekkelt" med den :P

DU er ekkel!

Neida, jeg digget den iaf ;)

Curlyen virket veldig lav i ringen..

Skrevet

Synes både golden og lab virket fete og daffe.

Og det er da fryktelig mange av disse rasene som er kuperte- ennå er jo noen år siden forbudet kom.

Jeg holder fremdeles en knapp på bracco og strihåret. Pointeren var lekker i bevegelse, men for tung.

Skrevet
Jeg likte ikke pointeren i det hele tatt, synes nesten det var noe "ekkelt" med den :P

Altså - jeg synes den var råstilig i bevegelser, og viste seg flott, men det var noe som ikke tiltalte meg også - litt overdimensjonert brystdybde i forhold til kroppslengden tror jeg - og litt knapp lengde i krysset.

Ellers er det noe med retrievere altså - de tiltaler meg ikke noe særlig, de har så korte og stubbete bevegelser liksom... Og jeg synes både labben og golden var feite... Usj.

Skrevet

*Fnis*

Vakkert hode på den røde og hvite synes jeg. Ellers litt "unremarkable". Ikke dårlig, men ikke den helt store wow-faktoren hos meg. Resten av setterne lar jeg være å kommentere. :P

Hva trenger de for å få wowfaktoren din til å gå bananas da? :)

Skrevet

Det er ikke forbud mot å kupere såkalte working dogs her. Hvis det er en "overveiende mulighet" for at hundene skal brukes i arbeid så er det fremdeles lov å kupere dem når valpene er små.

...med forbehold om at jeg husker alt rett. :P

Edit:

"The exemption for working dogs allows a dog that is likely to perform certain specified types of work to have its tail docked by a veterinary surgeon. The dog will have to be less than 5 days old and the veterinary surgeon will have to certify that he or she has seen specified evidence that the dog is likely to work in specified areas."

http://www.cdb.org/awa/index.htm

Skrevet

Altså - jeg synes den var råstilig i bevegelser, og viste seg flott, men det var noe som ikke tiltalte meg også - litt overdimensjonert brystdybde i forhold til kroppslengden tror jeg - og litt knapp lengde i krysset.

Ja, er helt enig med deg, for den viste seg jo bra, og knall bevegelser... men det var bare noe rart med den, rett og slett, den så ikke helt "pointer" ut på en måte. :P

Jeg synes goldenen var ganske fin egentlig, men labbisen var tjukk og slapsete...

Skrevet

Så bare litt av kooikeren, men den var søt og så glad :heart:

Ja, uvanlig positiv kooiker i ringen:) Mye bedre enn de vi har sett i grupperingen på crufts de siste årene syns jeg (de blir lett litt usynlige blandt "showhundene") Jeg syns handleren er veldig flink til å jobbe med hunden når det ikke skjer noe... Står ikke bare der liksom; er nok derfor hun får fram humøret når hun viser seg fram:)

  • Like 1
Guest Jonna
Skrevet

Curlyen virket veldig lav i ringen..

Ja desverre :( Jeg likte den stående og tror den kunne beveget seg mye bedre.

Mine favoritter:

Bracco, Weimaraner, Breton, vorster strihåret, Pointeren og Amerikans Cocker.

Pointer en klar favoritt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...