Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det en tispe-greie å rulle seg i ting som lukter ******?


Kiyomi
 Share

Er det en tispe-greie å rulle seg i ekle ting?  

67 stemmer

  1. 1. Ruller hunden din seg i ting som lukter?



Recommended Posts

Enig med Lill. Her i huset kan det godt hende at hu finner på å rulle seg i diverse råtne ting e.l. Men tar vi turen til tanta mi som har 3 franske bulldogger (1 hanne, 2 tisper), er begge tispene veldig fisefine - og skal helst ikke komme i nærheten av noe - what so ever, som kan minne om noe som ikke er 100% hygienisk! Om de ikke har muligheten til å enten gå tilbake eller rundt (Med en god radius!), tar de god sats og hopper over! :P

Så kommer nok mer an på individet, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis når han har rullet seg så merker jeg ikke noe lukt, så jeg brukte å la han holde på.. det var helt til jeg oppdaget at vi slettes ikke alltid er enige om hva som er god lukt å dra med seg hjem.. hestemøkk er f.eks parfyme i rødtoppen sine øyne.. i mine? Not much so :sint_01:

Men ser at hvis det er en god flekk i parken så står hundene der nærmest i kø for å få rulle seg, tisper som hannhunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvin gjør det der titt og ofte, så jeg avverger så sant jeg oppdager det. Og det er lett å se forskjell på lekerulling i gresset, enn den stupinga ned for å gni mest mulig av den bedritne lukten fra nesa og nedover heeeele kroppen. Og helst på begge sider. Det lukter altså så begredelig at jeg er pokka nødt til å shamponere hele bikkja veldig godt etterpå hvis jeg skal orke å ha han i hus.

Husker spesielt en gang jeg var på tyttebærtur og Marvin løp fri og frank rundt oss så jeg visste ikke hva han hadde gjort før jeg merket en forferdelig stank. Ikke lenge etterpå oppdaget jeg at det var hunden min som glad og lykkelig sprang rundt oss og stinket død og bedervelse. Så ille har det ikke vært før, og det tok hele 4 runder med shamponering til før han var luktfri. Pittelitt satt igjen ved øret, men det var såppas lite at jeg kunne leve med det, og jeg trøstet meg med at han måtte være ganske så rein etter så mange runder med vasking.

Så nei, det er nok ikke en tispegreie ;)

Fikk for meg artige blider av Kiyomi som ruller seg nå hehe Smask til frøkna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle Diesel (tispe) på snart 13 år ruller seg fortsatt i det hun kommer over av vond lukt. Det værste hun har gjort er å rulle seg i menneskemøkk, det er helt forferdelig. Ellers kan det være hva som helst. I forrige uke fant hun hestemøkk rett utenfor her før jeg oppdaget det, og det gikk helt fint syntes hun. Jeg syns hun er for gammel til å greie å rulle seg i møkk, men damen er smidig og rask nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to tisper som holder på med det der, og begynte faktisk å lure på om det var en "tispegreie", men etter å ha lest her så er det jo tydeligvis ikke det.

Amy syntes i hvertfall det er stas å rulle seg i dritt :thumbsdown: Tar sats og "stuper" ned i dritten eller hva det nå er hun lukter. Heldigvis har det ikke vært noe grusomme greier ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhunden min gjør det! Gjørme spesielt, men gjerne fugle-/ heste- og ku-dritt i tillegg. Han har også en flekk på plena han liker å gni seg i (som for meg lukter bare gress og jord :lol: ), og et stykke unna hvor det lå en ihjelkjørt grevling. Yummy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle visst ikke svart i denne tråden... Det var lenge siden sist Orry rullet seg i noe ekkelt, i dag gjorde han selvfølgelig det igjen :rolleyes2: Jeg vet ikke hva det var, men han var brungrønn og luktet DRITT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...