Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruke et (sonen)navn på nytt?


LindaM

  

86 stemmer

  1. 1.

    • Ja.
      12
    • Nei.
      18
    • Bryr meg ikke... Folk kan kalle hunden sin det de vil!
      56


Recommended Posts

Neei, folk må da få velge hvilket navn de vil til sine håpefulle. Men det hadde da vært LITT snodig hvis folk man kjenner godt (og hundene omgås) velger samme navn, ja..

Jeg gidder i alle fall ikke å bruke søk-funksjonen her inne før jeg navngir min neste...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Høres ut som om du tar deg nær av at noen er knytta til navnet "sitt"? :getlost:

Jeg hadde ikke blitt sur om noen hadde kaldt hunden eller katten eller hamsteret sitt for Lima, men jeg hadde vel tenkt "Jaja, det kommer aldri til å bli en så bra hund som min Lima, så det var jo synd for deg," ellernosånt. Jeg har ikke copyright på noe som helst, og jeg har absolutt ingen rett, eller ingen intensjon, om å bli sur og vondbråten om noen bruker "mitt" navn, men jeg hadde ikke blitt lei meg om min Lima er den eneste på sonen eller i nærmiljøet mitt som heter det. :P

Hehe nei jøss, men blir vel bare litt overrasket over folk som mener de "eier" et navn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt sur om noen kalte hunden sin for Tulla eller Aynï, men hadde nok syntes det var veldig merkelig. Jeg stemte nei, mener man bør unngå navn som det finnes kun en annen hund som har, men navn som er mer vanlige synes jeg er greit. Har jo hatt en hund som het Casper, og i begynnelsen var det litt rart at det fantes flere, men det var vel mest fordi jeg skvatt til av å plutselig lese om hva Casper hadde gjort eller noe sånt, ikke at jeg syntes det var teit at de hadde valgt samme navnet som min forrige hund. Kan ikke regne med at et så vanlig navn som Casper ikke skal bli brukt igjen. Jeg tenker vel bare nå at de har god smak når det gjelder valg av navn. :getlost:

Neei, folk må da få velge hvilket navn de vil til sine håpefulle. Men det hadde da vært LITT snodig hvis folk man kjenner godt (og hundene omgås) velger samme navn, ja..

Jeg gidder i alle fall ikke å bruke søk-funksjonen her inne før jeg navngir min neste...

Susanne

Jeg liker jo navn og sånt i overkant godt, men jeg brukte faktisk denne funksjonen da jeg skulle finne navn til valpen vi skal beholde. Navnet fant jeg faktisk her på sonen i en navnetråd til en valp, heldigvis ble jo ikke det navnet valgt i den tråden, og etter endel googling på hva det betyr og hvor det stammer fra, og etter å ha sagt det høyt noen ganger, så synes jeg det klinger veldig godt, og jeg gleder meg til vi kan begynne å bruke det (og vet hvilken valp vi skal kalle det da, haha!). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna er jo et utrolig vanlig navn og jeg synes bare det er søtt at andre heter Luna. Det samme med Tussi. Men jeg skjønner hva dere mener da. :P

Jeg har en hund som jeg faktisk har gitt navn til, og det er Lima (med GOD hjelp fra Argyros, det var jo hun som kom med navnet). Såvidt jeg vet er det ingen hunder (eller andre dyr) på sonen som heter det, og jeg er gaaaaanske sikker på at jeg ville blitt mer irritert enn smigret, om noen kalte sin hund det (noen som jeg kjenner, som med vilje har brukt Lima fordi de syns det er fint). :getlost:

Jeg hadde faktisk tenkt å kalle en av mine fremtidige buhunder for Lima fordi jeg synes det er et fint navn (før du fikk basenjien din). Men jeg tror jeg står over. :( (Jeg har et annet fremtidig-buhundnavn på lager altså)

Oppdretteren til vår forrige hund heter Lima til etternavn, så det er der jeg fant det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren til vår forrige hund heter Lima til etternavn, så det er der jeg fant det. :P

:getlost: oppdrette til en av mine tidligere hunder har også Lima som etternavn - riktingok i kombinasjon med et annet navn.

Og ei venninne av meg brukte Lima som nick på irc (oh god - jeg er gammel) for hundre årsiden, så det er liksom opptatt - men syns det er fint navn og passer Soppen-lima helt perfekt.

Jeg ville vel synes det var rart om det var noen faste her inne som plutselig kaldte en av hundene sine Kahlo eller Kasko, men for alt jeg vet kan det jo være et navn de har planlagt lenge. Har aldri møtt hunder som heter noe av det, men har vel hørt om en annen Kasko tror jeg. Jeg er litt sånn at jeg gjerne vil holde navnet "hemmelig" før valpen er i hus, men Kasko-navnet bestemt jeg vel flere mnd før valpen var planlagt. :P

Jeg har hatt Abby, Aro og Rikke - og de går det jo 13 av på dusinet, så der nytter det ikke å ta seg nær av om det dukker opp andre hunder med samme navnet, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nei, om det er hunder jeg vet om gjennom internett som har et navn jeg vil bruke på min bryr det meg ikke. At navnet ofte gir assosiasjoner til denne hunden som gjør at jeg ikke vil bruke det allikevel er en annen sak. Men navn på hunder jeg omgås med og kjenner i virkeligheten holder jeg meg unna. Både av praktiske årsaker og fordi det er "den hunden sitt navn" på en måte. Det er den hunden, det individet, jeg tenker på når jeg hører det navnet. Akkurat som at jeg ikke ville gitt hunden min samme navn som en av mine venners avdøde hunder eller å bruke samme navn om igjen på egen hund. Men at jeg har hørt om hunder som har det navnet gjennom sonen eller andre steder på internett bryr meg ikke. Det er flere navn jeg har hatt på liste lenge som det har dukka opp hunder her som heter. Det betyr ikke automatisk at jeg ikke vil bruke de navnene i fremtida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?? :P Hvem da? Soniser?

Nå kom jeg på en annen "situasjon" som passet å fortelle om her i tråden.

For en god stund siden ble det importert en aussietispe til Norge fra Tyskland. Denne tispen er etter en datter av min tispes far (hehe), og hun og My er veldig like i tegninger og væremåte. Og hun ble kaldt for May! :getlost: My het May hos oppdretter (etter Meet MyOwn Midnight Mayhem som hun heter på stamtavla) og May blir kaldt Mymy i hverdagen av eieren sin :P Jeg mistenker dog at det som gjør dem mest like er væremåten, personlighet(?) og at de begge er "veldig" små aussier med sine 47cm og 15-16kg.

IMG_2268.jpg

May

3559456505_9f240ce26d_o.jpg

My

Nei, søstern, venner og familie :( Gubben tilogmed! Skal si jeg var fristet selv egentlig..Fordi hun minte og gjør stadigvekk på Lille My ifra mummitrollet :P Samme oppførselen :P

Søstern kjenner jo Elin & Madde og Tina.. ergo også May så hun syntes MY hadde vært fint da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på de vanlige navnene (f.eks. mye brukt eller menneskenavn) og de som er unike.

Bella, King, Charlie, My, Luna, Nemi, Dina, Frost, Sita osv. må man jo regne med at noen har brukt før deg, altså blir det litt merkelig om man skal ha noe "eierskap" til det. Personlig liker jeg ikke å bruke sånne navn, nettopp fordi det går tretten på dusinet av dem.

Mine hunder har ikke veldig vanlige navn. Jeg kjente ikke til noen Garm da jeg valgte det (JEG synes det blir rart hvis jeg allerede "kjenner" navnet), men jeg regnet med at det fantes noen, og i ettertid har jeg jo oppdaget et par her inne på sonen også. Det navnet føler jeg ikke noe "eierskap" til, det er jo fra mytologien og ikke noe jeg har funnet på eller modifisert på noe vis, så det er bare artig når det dukker opp hos andre soniser.

Argyr, derimot - det er et så spesielt navn at hvis det plutselig dukket opp en til her inne, så ville det være ganske åpenlyst hvor de fikk det fra. Argyros er gresk for sølv, men det ble litt for langt, så jeg kuttet ut de siste to bokstavene. Folk pleier å synes det er et rart navn. Når det gjelder sånne navn, så synes jeg godt man kan spørre først faktisk, for om man vil kalle hunden sin Argyr så har man antakeligvis tilbrakt litt tid på sonen før man oppdaget navnet og dermed blir det jo "innen samme krets" hvis det plutselig blir to Argyrer her inne. Om en svenske dumper tilfeldig innom bloggen min og finner ut at DET var et fint navn, så bryr vel ikke det meg, kommer aldri til å finne ut av det eller treffe på vedkommende i hverdagen (på nett eller i virkeligheten). Men jeg tviler på at det skjer, jeg har visst sær smak i navn. :getlost:

Om noen hadde spurt meg om de kunne kalle hunden sin det, så vet jeg neimen ikke hva jeg hadde svart. Men jeg hadde tatt det som et kompliment, helt klart! Det er noe annet om de bare gjør det og later som ingenting, det synes jeg faktisk er frekt.

Det samme tenker jeg om en del andre sonenhunder, for å nevne noen: Tibrá, Töddel, Aynï, Kahlo, X'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se denne enorme eieretten på eget navn :P Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre, jeg hadde heller blitt smigret om noen kalte opp hunden sin etter min. Selv om det var en hund vi kjente godt. Og jeg ser hvertfall ikke problemet med å kalle opp hunden etter en random sonenbruker som man har møtt et par ganger :getlost:

Husker når jeg lagde navnetråden til Ikke, og fikk utrolig mange fine forslag, men ganske mange av de ble jo ifg andre utelukket fordi en eller annen sonenhund hadde hatt navnet for 10 år siden.

Personlig hadde jeg ikke kalt opp hunden min etter noen nære venner sine hunder, men jeg ser ikke problemet med å bruke navnet til andre sonenhunder.

Det er et navn, skal man ha egenrett på sitt eget navn også? Blir dere like sur om en slektning kaller opp barnet sitt etter deg?

Jeg har foreslått både Memphis og Tia som navn til venner som skaffer seg hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig enig i denne. For meg er prosessen som så at jeg først og framst finner ut hva jeg ønsker å kalle bikkja opp etter, eller hvorfor. For meg går det gjerne på en eller annen form for (natur)vitenskap, enten et fenomen på et annet språk, en forsker eller noe annet.

Om jeg så fant ut at navnet jeg ville ha var hele hundesonens (eller et annet forum jeg måtte være på) sin superspesielle maskot så hadde jeg gitt en lang f. :getlost: Rett og slett. Internett er noe annet enn virkeligheten.

Enig der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på de vanlige navnene (f.eks. mye brukt eller menneskenavn) og de som er unike.

Bella, King, Charlie, My, Luna, Nemi, Dina, Frost, Sita osv. må man jo regne med at noen har brukt før deg, altså blir det litt merkelig om man skal ha noe "eierskap" til det. Personlig liker jeg ikke å bruke sånne navn, nettopp fordi det går tretten på dusinet av dem.

Mine hunder har ikke veldig vanlige navn. Jeg kjente ikke til noen Garm da jeg valgte det (JEG synes det blir rart hvis jeg allerede "kjenner" navnet), men jeg regnet med at det fantes noen, og i ettertid har jeg jo oppdaget et par her inne på sonen også. Det navnet føler jeg ikke noe "eierskap" til, det er jo fra mytologien og ikke noe jeg har funnet på eller modifisert på noe vis, så det er bare artig når det dukker opp hos andre soniser.

Argyr, derimot - det er et så spesielt navn at hvis det plutselig dukket opp en til her inne, så ville det være ganske åpenlyst hvor de fikk det fra. Argyros er gresk for sølv, men det ble litt for langt, så jeg kuttet ut de siste to bokstavene. Folk pleier å synes det er et rart navn. Når det gjelder sånne navn, så synes jeg godt man kan spørre først faktisk, for om man vil kalle hunden sin Argyr så har man antakeligvis tilbrakt litt tid på sonen før man oppdaget navnet og dermed blir det jo "innen samme krets" hvis det plutselig blir to Argyrer her inne. Om en svenske dumper tilfeldig innom bloggen min og finner ut at DET var et fint navn, så bryr vel ikke det meg, kommer aldri til å finne ut av det eller treffe på vedkommende i hverdagen (på nett eller i virkeligheten). Men jeg tviler på at det skjer, jeg har visst sær smak i navn. :getlost:

Om noen hadde spurt meg om de kunne kalle hunden sin det, så vet jeg neimen ikke hva jeg hadde svart. Men jeg hadde tatt det som et kompliment, helt klart! Det er noe annet om de bare gjør det og later som ingenting, det synes jeg faktisk er frekt.

Det samme tenker jeg om en del andre sonenhunder, for å nevne noen: Tibrá, Töddel, Aynï, Kahlo, X'en.

Signerer denne. Spesielle navn har man liksom litt "enerett" på føler jeg.

De vi har hjemme heter Dennis, Billy, Bambi og Centa. Ikke akkuratt originalt, og jeg føler ikke at jeg har "eierett" på noen av de navnene. Hunder med disse navnene finnes jo i dusinvis.

Neste hund skal hete noe helt spesiellt. Hva har jeg ikke funnet ut enda, men det blir nok lenge til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg bryr meg om andre kaller hundene sine for det mine heter og har hett.

Jeg liker i utgangspunktet litt spesielle navn. Spirit som den forrige tispa mi het er ikke så veldig vanlig hundenavn.Men har såvidt vært borti det. Seier som hanhunden min het er vel enda mer uvanlig. Nå når begge er døde tror jeg kanskje jeg ville blitt glad om noen jeg kjente ville kalle hunden sin for det.

Lykke som boxertispa mi heter trodde jeg var kjempeuvanlig, men har funnet iallefall to til som heter det samme. Om noen her inne ville kallt hunden sin det tror jeg ikke det hadde gjort meg noe.

Lady som lukisen heter er vel verdens mest vanlige hundenavn. Egentlig rart at jeg valgte det, jeg som liker spesielle navn. Men på henne virker det ikke som "Lady". Det passer bare så bra på henne. Hun ER Lady liksom selv om det er tusenvis av hunder som heter det samme.

Men tror konklusjonen min er at jeg ikke bryr meg. Unntaket er om en av mine nære venner valgte det. Det ville jeg syntes var rart.

Til fremtidige hunder har jeg noen navn på lager og de deler jeg ikke bort med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det flere har skrevet her inne. Noen navn kunne jeg aldri finne på å stjele. Veit jeg om en annen hund som heter det, da vil ikke jeg kalle min hund det. Er det en ganske annonym bruker her inne som har hatt en hund for maaaange år siden med kult navn, så kunne jeg vurdert det.

Det er jo klart, det finnes flere Java der ute, men jeg visste ikke om noen da jeg døpte henne. Og da gjør det meg selvsagt ikke noe! Jeg leiter jo ikke for å finne ut om noen andre har det navnet jeg har funnet. Men jeg skal finne på det selv eller ha fått tips. Så jeg "stjeler" ikke navn fra andre ihvertfall... Da jeg skulle finne navn til Java var Wicca oppe som en mulighet, men siden det er en her inne droppet jeg det :P

Jeg syntes forresten det var sååå trist da jeg leste om Raksha sin Rikke i minnelunden... På den tiden hadde jeg jo min egen Rikke (ikke jeg som ga henne navn) og da ble det bare ekstra trist. :getlost:

Før jeg leste det hadde jeg ikke hørt om noen andre hunder med det navnet.

Men jeg svarte "bryr meg ikke" for andre kan få gjøre som dem vil. Veit bare at jeg ikke ville gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk tenkt å kalle en av mine fremtidige buhunder for Lima fordi jeg synes det er et fint navn (før du fikk basenjien din). Men jeg tror jeg står over. :getlost: (Jeg har et annet fremtidig-buhundnavn på lager altså)

Oppdretteren til vår forrige hund heter Lima til etternavn, så det er der jeg fant det. :P

Ja, men om du har hatt planer om det lenge, så vil jo ikke jeg stå i veien for det, og om du fortsatt vil kalle den det, så er det HELT greit, altså! Du har jo ikke akkurat herma etter meg heller, syns det er litt annerledes, av en eller annen grunn. :P

:P oppdrette til en av mine tidligere hunder har også Lima som etternavn - riktingok i kombinasjon med et annet navn.

Og ei venninne av meg brukte Lima som nick på irc (oh god - jeg er gammel) for hundre årsiden, så det er liksom opptatt - men syns det er fint navn og passer Soppen-lima helt perfekt.

Haha, jaja, det kan høres ut som om det ikke er så sjeldent som jeg trodde, da. Ikke at det var det jeg gikk for da jeg skulle velge navn, den lille raringen passa jo ikke til noen navn! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet... det jeg hadde ikke en gang blunket to ganger om jeg å noen som ville kalle valpen sin Amira, Yippie eller Marko! Jeg klarer da å skille mine hunder fra andres uansett...! Det er bare et navn!

Det er jo veldig mange vanlige navn her på sonen også (My, Tira, Tassen, Felix, Tessa, Bella, Billy, Dennis, Mira,Marco osv... nå ble jeg litt usikker på om alle disse navnene er het, men uansett..) Jeg hadde i flere år tenkt å kalle min neste hund for Tia eller Fia, men så kom Yippie i et Y-kull og fikk det kjedelige og lite tiltalende navnet, Yippie...

EDIT: Navnet Amira het en boxer på bronsemerkekurset jeg gikk med Marko i 2002 - så da, 2 år før jeg fikk lov til å få egen hund, bestemte jeg meg for at min BC skulle hete Amira :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke regne med at et så vanlig navn som Casper ikke skal bli brukt igjen. Jeg tenker vel bare nå at de har god smak når det gjelder valg av navn. :getlost:

:P det er et veldig pent navn, sterkt, skarpt og klinger godt.

Spent på navnet til lille nurket jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P det er et veldig pent navn, sterkt, skarpt og klinger godt.

Spent på navnet til lille nurket jeg!

Jeg har faktisk googlet det, og fant bare en hund (flat) som het det. Mulig jeg er dårlig til å google og at det sikkert finnes flere uten navnet sitt på nettet, men man kan altså finne pene, spesielle navn selv i en navnetråd på sonen! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at Tomine som jentenavn ikke ble brukt på nesten hundre år. Så ble lille frøken Harket oppkalt etter en tippoldemor, eller noe. Dermed ble det en liten Tominebølge i landet. Selvfølgelig er det frøken Harket som var den første med navnet, uten at den familien på noen måte har enerett på det. Tror de syns det er litt morsomt at det dukker opp flere Tominer, jeg. Det er jo et flott navn :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på de vanlige navnene (f.eks. mye brukt eller menneskenavn) og de som er unike.

Bella, King, Charlie, My, Luna, Nemi, Dina, Frost, Sita osv. må man jo regne med at noen har brukt før deg, altså blir det litt merkelig om man skal ha noe "eierskap" til det. Personlig liker jeg ikke å bruke sånne navn, nettopp fordi det går tretten på dusinet av dem.

Mine hunder har ikke veldig vanlige navn. Jeg kjente ikke til noen Garm da jeg valgte det (JEG synes det blir rart hvis jeg allerede "kjenner" navnet), men jeg regnet med at det fantes noen, og i ettertid har jeg jo oppdaget et par her inne på sonen også. Det navnet føler jeg ikke noe "eierskap" til, det er jo fra mytologien og ikke noe jeg har funnet på eller modifisert på noe vis, så det er bare artig når det dukker opp hos andre soniser.

Argyr, derimot - det er et så spesielt navn at hvis det plutselig dukket opp en til her inne, så ville det være ganske åpenlyst hvor de fikk det fra. Argyros er gresk for sølv, men det ble litt for langt, så jeg kuttet ut de siste to bokstavene. Folk pleier å synes det er et rart navn. Når det gjelder sånne navn, så synes jeg godt man kan spørre først faktisk, for om man vil kalle hunden sin Argyr så har man antakeligvis tilbrakt litt tid på sonen før man oppdaget navnet og dermed blir det jo "innen samme krets" hvis det plutselig blir to Argyrer her inne. Om en svenske dumper tilfeldig innom bloggen min og finner ut at DET var et fint navn, så bryr vel ikke det meg, kommer aldri til å finne ut av det eller treffe på vedkommende i hverdagen (på nett eller i virkeligheten). Men jeg tviler på at det skjer, jeg har visst sær smak i navn. :getlost:

Om noen hadde spurt meg om de kunne kalle hunden sin det, så vet jeg neimen ikke hva jeg hadde svart. Men jeg hadde tatt det som et kompliment, helt klart! Det er noe annet om de bare gjør det og later som ingenting, det synes jeg faktisk er frekt.

Det samme tenker jeg om en del andre sonenhunder, for å nevne noen: Tibrá, Töddel, Aynï, Kahlo, X'en.

Vi er kort og godt på linje!

Denne tråden bekrefter noe jeg alltid har trodd, nemlig at folk har veldig forskjellig forhold til navn. For meg er det ikke snakk om "bare et navn", som noen sa i et svar her. Navnet er en del av individet, enten det er snakk om barn, hunder eller noe annet. Jeg er egentlig litt av en navnenerd jeg, til og med barna mine sine hamstre og fiskene i akvariet måtte ha gjennomtenkte, spesielle navn som betydde noe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok "Jeg bryr meg ikke..".

Det har så vidt jeg vet vært 2 Blondie på sonen her. En aussie og en DS. Jeg valgte navnet Blondie fra Canis listen, så det er jo flere som heter navnet og jeg "stjal" demmes navn. Hitler sin hund het det jo også. Grunnen til at jeg ville ha det navnet var for at den ene valpen i kullet var nesten helt hvit på kroppen bortsett fra en flekk på fremfoten, og vi trodde vi kom til å ende opp med denne. I tillegg går jeg (som er blond på hodet) alltid rundt og sier at jeg skal motbevise alle blondine teorier :getlost: så den samme oppgaven har min Blondie også fått!

Det er mange sonen navn jeg har kommet over som jeg har likt kjempe mye og som jeg ønsker å kalle mine fremtidige hunder for, men jeg tror jeg kommer til å finne på noe "eget".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se denne enorme eieretten på eget navn :P Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre, jeg hadde heller blitt smigret om noen kalte opp hunden sin etter min. Selv om det var en hund vi kjente godt. Og jeg ser hvertfall ikke problemet med å kalle opp hunden etter en random sonenbruker som man har møtt et par ganger :getlost:

Husker når jeg lagde navnetråden til Ikke, og fikk utrolig mange fine forslag, men ganske mange av de ble jo ifg andre utelukket fordi en eller annen sonenhund hadde hatt navnet for 10 år siden.

Personlig hadde jeg ikke kalt opp hunden min etter noen nære venner sine hunder, men jeg ser ikke problemet med å bruke navnet til andre sonenhunder.

Det er et navn, skal man ha egenrett på sitt eget navn også? Blir dere like sur om en slektning kaller opp barnet sitt etter deg?

Jeg har foreslått både Memphis og Tia som navn til venner som skaffer seg hund.

Signerer denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt littegrann overrasket/skuffet/fornærmet/forbauset hvis noen hadde kalt bikkja si Lundii eller Kee-Kee, etter å ha sett navnet her. Altså da noen som var/ble veldig aktive på sonen, eller noen i min omgangskrets.

Jeg ville aldri funnet på å kalle min neste hund for Baghera, Nemi, Kahlo, Dennis, Qui, Indiana, Willy eller Norris(Nora) f.eks. Dette fordi jeg jo kjenner disse hundene litt, har møtt dem, kommer til å møte dem igjen, og hører om dem her på sonen ganske ofte.

Personlig liker jeg originale navn, og jeg tviler på at jeg noengang kommer til å møte en annen hund som heter Lundii, dersom ikke noen kaller opp sin etter min. Det er et fullstendig egetpåfunnet navn. Lundi betyr mandag på fransk, så det kan jo noen kanskje hete, men ikke Lundii. :getlost:

Kee-Kee er jo også et spesielt navn. Det uttales jo nesten Kikki, så det blir jo ganske likt som det, men det skrives jo annerledes. Navnet til min neste hund har jeg ikke tenkt på enda en gang, men det kommer til å bli noe spesielt, noe jeg ikke kjenner noen andre som heter, og noe som passer hunden godt. :P

For meg er navn noe personlig som jeg vil finne på selv, jeg vil ikke kalle opp etter noen jeg en gang kjente eller som jeg har hørt om der eller der. Skjønner jo at andre tenker annerledes, men jeg stemte likevel nei, pga hvordan jeg selv tenker, hva ville jeg gjort. Og nei, jeg ville aldri kalt opp etter en hund jeg kjente fra sonen, eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se denne enorme eieretten på eget navn :( Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre, jeg hadde heller blitt smigret om noen kalte opp hunden sin etter min. Selv om det var en hund vi kjente godt. Og jeg ser hvertfall ikke problemet med å kalle opp hunden etter en random sonenbruker som man har møtt et par ganger :P

Husker når jeg lagde navnetråden til Ikke, og fikk utrolig mange fine forslag, men ganske mange av de ble jo ifg andre utelukket fordi en eller annen sonenhund hadde hatt navnet for 10 år siden.

Personlig hadde jeg ikke kalt opp hunden min etter noen nære venner sine hunder, men jeg ser ikke problemet med å bruke navnet til andre sonenhunder.

Det er et navn, skal man ha egenrett på sitt eget navn også? Blir dere like sur om en slektning kaller opp barnet sitt etter deg?

Jeg har foreslått både Memphis og Tia som navn til venner som skaffer seg hund.

Enig med du! Rett og slett.

Og ang My ja... Det finnes vel noen My'er rundtomkring, og man skal vel ikke se bortfra at om det noen gang blir en LITEN aussie på meg, så blir den hetende My. OPPKALT etter mor til Bridie og Gry. Rett og slett.

Men, når man ser her inne så er det jo nesten så man må saumfare nettet (eller iallefall sonen) før man bestemmer seg for navn på dyrene :getlost:

Nei, får holde meg til å overta ferdig døpte hunder jeg... Så kan iallefall ikke folk skylde på meg om navnet er "oppbrukt" fra før.

Ja, men om du har hatt planer om det lenge, så vil jo ikke jeg stå i veien for det, og om du fortsatt vil kalle den det, så er det HELT greit, altså! Du har jo ikke akkurat herma etter meg heller, syns det er litt annerledes, av en eller annen grunn. :P

Haha, jaja, det kan høres ut som om det ikke er så sjeldent som jeg trodde, da. Ikke at det var det jeg gikk for da jeg skulle velge navn, den lille raringen passa jo ikke til noen navn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...