Studie om overvekt hos hund

37 innlegg i emnet

En britisk gruppe jobber med en studie om overvekt hos hund og vil ha folk til å svare på en spørreundersøkelse og sende inn DNA prøve. 

http://www.godogs.org.uk/

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

81% «greedy» havna min på i den testen :P Er nok bare fordi hun ikke spiser småstein og sokker, ellers hadde det nok blitt 100 :fear:

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
45 minutes ago, Wilhelmina said:

81% «greedy» havna min på i den testen :P Er nok bare fordi hun ikke spiser småstein og sokker, ellers hadde det nok blitt 100 :fear:

:lol: Tok den i går kveld, og trooor min havnet på 87%. Kan ha vært 81. Var omtrent bare det samme spørsmålet jeg svarte nei på også. :lol: I tillegg svarte jeg at han veier 48 kg, er slank, får middagsrester og får smake min mat nesten hver gang jeg spiser. Hvis noen leser gjennom min besvarelse så hadde de vel tenkt "Yeah right, someone's in denial" og sett for seg en bælfeit schäfer. :lol: 

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine havna også i kategorien "matvrak", dvs Willy var "bare" på 78%, mens prinsessen var godt opp på 80-tallet :lol: Men jeg er jo så nazi at de ikke får mat ved bordet da, og det er sjelden rester etter min middag å få :P 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Talli fikk 98% (nei hun spiser ikke sokker og leker :P )

Sinner 46%

Saint kjenner jeg ikke "godt nok" enda til at jeg tok testen på henne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Hmmm Melvisen fikk 51%, men synes det var vanskelig :P Den der man måtte velge hvilken fysisk kondisjon hunden var i, altså.. Han er jo en whippet, du vil alltid kunne se ribbein og de har ikke fett på seg :lol: Ikke er han vanskelig å trimme heller, slipper han bare så freser han noen runder selv. Han får jo nå for mye mat hver eneste dag og han legger ikke på seg noe annet enn muskler hahha. Skulle ønske jeg var en whippet, ass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, min fikk 61% . Jeg kan lett kjenne ribbena, vi går masse tur og han får springe løs. Dog får han ofte smakebiter når jeg lager mat, men ALDRI ved bordet. Det som kanskje trekker ned er at han ikke alltid spiser maten sin, venter liksom til det passer bedre.

Men jeg vil tro at han lett kunne blitt feit, den der bamsemumsen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva betyr det at en hund er grådig?

78 på Odin og 77 på Kovu. Litt overrasket over at Kovu fikk lavere enn Odin, men mulig det har noe med aktivitetsnivå å gjøre. Synes det var høyt på begge egentlig, men de er jo matglade...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

33 på Jäger og 58 på Pytt Pytt... rart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aron fikk 41%

Skills fikk 36%

Taipa fikk 98% :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok på Saga (yngste hygen) hun fikk, som forventet, 100% :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keo 37%

Lyn 87%

Trodde Lyns skulle være høyere, for hun er et matvrak uten like :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idde fikk 46% :) han skulle nok gjerne spist mer enn han får, men er også ganske kresen ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nemi fikk 90% :lol: omtrent som forventet med andre ord:aww:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Småspiste og kresne Twist fikk 23%, han blir ikke overvektig med det første nei :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 hours ago, Teserere said:

Hvor er testen? 

http://www.godogs.org.uk/can-your-dog-help/

--

Leah fikk 62 %, Ali fikk 81 % og Monster fikk 31 %. Jeg tror hun fikk så høy bare fordi hun innimellom spiser steiner og sånt :P 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ayla fikk ikke overraskende 94%. 
Det som dog var litt overraskende var at hun i følge det skjemaet hvor man skulle vurdere kroppens hold, passet best inn under 5'ern, altså Ideal :o Men det er nok fordi hun har alt hun har ekstra i nakken. Over ribbeina og magen er det helt normalt, men hun har altså en kamelpukkel for å spare til dårligere tider. 

Har dere andre forresten sagt ja til DNA-prøve?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Freja fikk 84%

Bianca fikk 56%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte prøve Floss også, 98% hørtes meget riktig ut :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eine fikk 46 %

Jeg har sagt ja til å ta en DNA test av ham. Spennende prosjekt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluto fikk faktisk bare 69. Hadde forventet verre :lol:  Bjørn fikk 49%, helt forventet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deli fikk 25% og Milla 82%, hadde forventa mer på begge :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Lene_S skrev:

Det som dog var litt overraskende var at hun i følge det skjemaet hvor man skulle vurdere kroppens hold, passet best inn under 5'ern, altså Ideal :o Men det er nok fordi hun har alt hun har ekstra i nakken. Over ribbeina og magen er det helt normalt, men hun har altså en kamelpukkel for å spare til dårligere tider. 

Har dere andre forresten sagt ja til DNA-prøve?

Jeg vurderer også min til 5, men hun hadde absolutt tålt å gå ned litt. Hun har midje og man kjenner ribbeina, men hun har noen gram ekstra på magen. Det tar jo ikke de illustrasjonene hensyn til så da blir det litt feil synes jeg.

Har sagt ja til DNA-prøve og håper vi kan bidra :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rafiki fikk 25%, og har takket ja dersom de vil ha DNA-prøve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg kan anbefale Kenwood. Veldig fornøyd.
    • Ville aldri hatt barn så tett nei. Da tror jeg det er lettere med tvillinger faktisk, som er på samme nivå med de samme behovene. Her var storebror 4 år og 3 mnd når tvillingene kom og vi synes det var veldig greit.
    • Når vi nå først var inne på tvillinger.. Jeg møtte på et par en gang som jeg trodde hadde tvillinger men det var faktisk ikke det, det var bare litt over 9 måneder mellom dem.. Nå var vel ikke det  helt planlagt om jeg ikke husker feil.   Men da kom jeg til å tenke på hva man anser som ideell aldersforskjell hvis man har/vil ha mer enn ett barn og kunne bestemme helt selv?  Er det noen her som frivillig så og si, ville hatt så tette barn som nevnt ovenfor?  Man ser  jo innimellom reportasjer om par med både 10 og flere barn og der det har kommet ett barn i året omtrent. Hvis dette faktisk er helt frivillig fra kvinnens side , så  syns jeg jo det er en smule imponerende. Ikke akkurat at man velger å få så mange barn da men at man orker 
    • Jeg har hatt mye syke hunder, men kun ett av tilfellene der vi har kjøpt hund mener jeg det har blitt begått rett ut feil av oss som valpekjøpere og på grensen, eller muligens over , til lureri fra oppdretter, ironisk nok er det på hunden som ble 12,5 år. Hun var fysisk frisk, men psyken...  De andre har det vært tilfeldigheter og uflaks. Ting har kanskje ikke blitt håndtert riktig av oppdretter når det har vist seg helseissues, men ingen av tilfellene mener jeg at oppdretter har gjort en dårlig jobb i forkant. Shit happens. Faktisk. 
    • Vel  Kanger linket til en forskningsrapport som forteller litt om status http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/mec.13797/full . På Rovdata står noe og på departementets websider finner man sikkert en utfyllende begrunnelse. Såvidt jeg forstår handler dette om å redusere stammen til tilnærmet opprinnelig bestand samt å gi rom nok for tilflytting av friske individer. Det kan etter min ringe mening ikke være så feil  
  • Nylig opprettede emner