Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

August?! Shit..

bare 20 dager til jakttreninga starter! :D men siden vi nå har en liten en også, så vil det vel si at det blir få dager i skogen på meg i høst :( vel, samboer og Aron får kose seg sørpå store deler av høsten, så får jeg, Skills og Taipa kose oss hjemme for det meste. Taipa må få seg noen runder i skogen hun også, om vi fortsatt har henne, men ikke like enkelt for samboer å ha med seg begge to siden tispa til svigers er usikker på Taipa :|

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, har lada opp til miniferie med å bruke 1300 kr på dyrlege og dyrebutikk. Fikk dem til å ta prøve av foten Uno har klødd på, og det var sopp der som jeg tenkte. Ørene hans er også fortsatt litt irritert. Så nå ligger han i gangen og sturer, han må nemlig ha krage på... Det hjelper ikke at han fikk comfy cone til nesten 500 kr, krage er hat.

Det passer rimelig dårlig at svigerbror skal passe ham i morgen, kan ikke akkurat forvente at han følger opp med potesokk ute og krage inn. Håper han klarer kragen og at Uno ikke blir for irritert.

Og så håper jeg virkelig at ikke dette er allergi slik det jo unektelig kan se ut til... 

 

IMG_1232.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og gutta kom oss ut på tur sammen med ei venninne før regnet kom. 2,5 time i herlig, 'flatt' terreng (geitfjellet anses som flatt etter et år på vestlandet :sleep:).

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på.. Besta kommer på middag senere i ettermiddag da, det blir koselig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai pinned this emne
56 minutter siden, Pixie skrev:

Hurra, har lada opp til miniferie med å bruke 1300 kr på dyrlege og dyrebutikk. Fikk dem til å ta prøve av foten Uno har klødd på, og det var sopp der som jeg tenkte. Ørene hans er også fortsatt litt irritert. Så nå ligger han i gangen og sturer, han må nemlig ha krage på... Det hjelper ikke at han fikk comfy cone til nesten 500 kr, krage er hat.

Det passer rimelig dårlig at svigerbror skal passe ham i morgen, kan ikke akkurat forvente at han følger opp med potesokk ute og krage inn. Håper han klarer kragen og at Uno ikke blir for irritert.

Og så håper jeg virkelig at ikke dette er allergi slik det jo unektelig kan se ut til... 

IMG_1230.JPG

Slapp av slapp av. Pippin klør av og til på både labber og i ører. Da renser/klipper/napper jeg litt, og så er det bra. Ittnå stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på jobb for meg i dag, etter to år og en måned permisjon.
Jeg var veldig spent på om hjernen var med, to år hjemme i mammaperm gjør noe med hjernen min:aww:
Men hjernen gikk over i jobbmodus med en gang, selv innloggingen fikk jeg til straks jeg slo av hodet og lot fingrene ta seg av tastingen:teehe:
Selv om det har vært så hektisk at jeg knapt har rukket å gå på do, så var det alikevel mye lettere enn å holde en straks toåring i ørene:lol:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry spam, men tenk å være SÅ glad i kroppskontakt som Casper da. Han presser seg inntil foten min, og jeg stryker ham litt lett og halvhjertet på bryst og mage. Og han står og lukker øynene og holder på å sovne. Enhver bevegelse av hender og føtter er en invitasjon til kos ? for en snill og god hund jeg har altså.21e7312bb9663b2422556e71c7aa3284.jpg


  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei! Her har jeg ikke vært på leeenge, altså Akkurat nå-tråden :)

Men det er så stille på jobb (før stormen, vi er fire idag, og blir to i september så da smeller det nok) så da må man få tiden til å gå, kanskje jeg rekker å henge meg med her denne måneden!

Og sier også yey til snart løse hunder, selvom vi tjuvstarter jakttreningen 13. august med taksering :):) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ganzie skrev:

Første dag på jobb for meg i dag, etter to år og en måned permisjon.
Jeg var veldig spent på om hjernen var med, to år hjemme i mammaperm gjør noe med hjernen min:aww:
Men hjernen gikk over i jobbmodus med en gang, selv innloggingen fikk jeg til straks jeg slo av hodet og lot fingrene ta seg av tastingen:teehe:
Selv om det har vært så hektisk at jeg knapt har rukket å gå på do, så var det alikevel mye lettere enn å holde en straks toåring i ørene:lol:

Imponert! Jeg glemmer hvert år innloggingen på jobb når jeg kommer fra ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ganzie skrev:

Første dag på jobb for meg i dag, etter to år og en måned permisjon.
Jeg var veldig spent på om hjernen var med, to år hjemme i mammaperm gjør noe med hjernen min:aww:
Men hjernen gikk over i jobbmodus med en gang, selv innloggingen fikk jeg til straks jeg slo av hodet og lot fingrene ta seg av tastingen:teehe:
Selv om det har vært så hektisk at jeg knapt har rukket å gå på do, så var det alikevel mye lettere enn å holde en straks toåring i ørene:lol:

Imponert! Her er det bare fingrene som vet koder, så hvis Sara for eksempel skal handle for meg og låne kortet så er det helt krise! :lol:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje alltid like bra og gå rundt i si eiga lille boble på luftetur med bikkjene. Gikk ruta eg alltid gå med bikkjene etter jobb, og tenkte ikkje så mykje over det merklege "tauet" som låg ved eine treet. Catania gikk til og med bort for å snuse på den, men når den starta bevege seg litt kan man vel trygt sei eg rygga relativt raskt unna. Heldigvis beit den ikkje! 

Aldri sett orm før, så det her var ekkelt :|

13882467_10157140594510468_9105604139577

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok Casper og jeg buss og bybane for første gang for Casper sin del. Gikk strålende! Den hunden altså:wub: 

Planen med all denne offentlige transporten var å komme til Bohus for å kjøpe lamper til gangen. Og siden jeg ikke har bil denne uken så var det greit å slå miljøtrening og tur i ett :) Fikk fatt i lampene, så da er det bare å vente på elektriker som kan henge de opp. 

Nå står poteter og fiskeboller i hvit saus å putrer på ovnen. Gleder meg til middag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Meny og kjøpt sånt som man bare får kjøpt der. Kikertmel, økologiske pølser av frilandsgris og scampi fra Fiskemannen. Og med det samme man er innom der så må man jo bare kjøpe litt grønnsaker, frukt og bær, de har så mye fristende! Du dæven det ble dyrt, men nå har jeg mat en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Akkurat nå sitter jeg med sovende valpis under sofaen og lurer på hvor jeg skal kjøre sykkeltur i dag. Det det er greiest uten å være langt å kjøre til pleier det å danne seg heftige vanndammer (eller rettere sagt små innsjøer). Det har høljregna nesten hele dagen... En kaffe før jeg bestemmer meg høres ut som en god plan 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Her ser vi på sommer på Saltkråkan, det er koselig.

Ellers er jeg ferdig med første jobbdag, gud det er slitsomt. Gleder meg til mer ferie jeg. 

Prima har hatt en super dag med bestevennen sin, godt hun har en slik bestevenn- det varmer hjertet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Si hei til Narya.

img_20160801_124012.jpg?w=600

Man blir så fryktelig trøtt av å ha levd sine første 8 uker ute og så plutselig bli innehund. Full fart et lite øyeblikk, så må man soooove igjen. Valper er litt kjedelige når de er sånn bittesmå :P Men veldig søt da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har sagt at de savner pusen enda.. Hva bør vi gjøre egentlig? Tenker vi kan nedom å sjekke chip, men tviler stort på at den er chippet. Ingen tatovering i øret heller.

Foreldrene mine har allerede to katter, det harvi også, såikke barebare å beholde den heller om ingen dukker opp. Ikke så lett å gi bort heller regner jeg med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Si hei til Narya.

img_20160801_124012.jpg?w=600

Man blir så fryktelig trøtt av å ha levd sine første 8 uker ute og så plutselig bli innehund. Full fart et lite øyeblikk, så må man soooove igjen. Valper er litt kjedelige når de er sånn bittesmå :P Men veldig søt da. 

 

Å så søt! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
Akkurat nå, laikamor skrev:

Ingen som har sagt at de savner pusen enda.. Hva bør vi gjøre egentlig? Tenker vi kan nedom å sjekke chip, men tviler stort på at den er chippet. Ingen tatovering i øret heller.

Foreldrene mine har allerede to katter, det harvi også, såikke barebare å beholde den heller om ingen dukker opp. Ikke så lett å gi bort heller regner jeg med..

Kontakt Dyrebeskyttelsen i ditt område eller annen liknende organisasjon dersom du eller noen du kjenner ikke kan ta vare på kattungen til eier dukker opp/katten får et nytt hjem. Men få sjekket chip først og fremst. 

Blir pusen godt vant til hund(er) er jo det derimot et veldig stort pluss for hundeeiere hvertfall, hadde prioritert en katt selv som var det selv.

Hvor liten er denne? Eldre enn 12 uker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

Kontakt Dyrebeskyttelsen i ditt område eller annen liknende organisasjon dersom du eller noen du kjenner ikke kan ta vare på kattungen til eier dukker opp/katten får et nytt hjem. Men få sjekket chip først og fremst. 

Blir pusen godt vant til hund(er) er jo det derimot et veldig stort pluss for hundeeiere hvertfall, hadde prioritert en katt selv som var det selv.

Hvor liten er denne? Eldre enn 12 uker? 

Dyrebeskyttelsen her har veldig fullt, så da blir det nok isåfall til at vi bare tar oss av den. De sliter allerede med altfor få fosterhjem. Kan stikke nedom å få sjekket chip imorgen, tenker jeg.

Pusen virket ikke redd hundene ute (de var med når den fulgte etter). Men så gjorde Mio et byks, så da ble den veldig skremt. Men det går seg somregel til etter hvert, så den blir nok vandt med hund om den blir værende der en stund.

Jeg er ikke så flink å gitte alder, men vil tippe 3-4mnd. Den er nok omtrent i leveringsklar alder, tror jeg. Men kan jo høre hva dyrlegen mener, han er sikkert litt flinkere å avgjøre sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August at ja. Travel mnd :) Juli ble avsluttet på best mulig måte :) 

Ariel fylte 2 tidligerer i mnd og trenger 2 cert til. 30juli tok hun sitt andre cert og er nå fullcertet på små cert. Utrolig morro og få bir da utstilingen i fjord ga bim pga uferdig. Lang dag ble det før gruppefinalen. Ikke plassert, men for en opplevelse og stille i gruppa selv på liten utstiling :) Nå går de neste ukene til pakking, vasking, tur, enda mer pakking og vasking. Endelig begynner det og næreme seg reise til nord og et år på folkhøyskole :) 

bruk4.JPG

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...