Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrost Julekull


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Prøvd å lage denne tråden en gang før, men siden mobilen ikke samarbeidet tok det noen dager før jeg gadd å prøve på nytt Det er ikke lenger noen tvil, om det skulle vært det før nå. Denali er dr

Dette ble en langdryg prosess. Første pressvee kom i 7 tiden på morgenen. Ikke så sterk. De tiltok i styrke og ting så ut til å forløpe som normalt, men så stoppet det opp. Ringte veterinær kl 10, og

Dårlig med jodlere her, selv om de er vakre hunder så tror jeg ikke helt de passer til hva jeg ønsker i en hund En liten videosnutt fra valpene idag, begynner å bevege seg en del mer nå h

Som alle har jo også jeg hatt lyst på denne svart/hvite med blå øyne. Fortsatt ingen blåøyde her. Kan hende det blir en nå da, men fargen er blitt helt irelevant for meg også. Den har jo egentlig vært det hele tiden, for det finner kenler som fargeavler så ikke umulig å få tak i det man ønsker.

Men kommer noen til meg og sier jeg vil ha "farge" så blir de sendt på dør. Greit med preferanser, men ikke at fargen betyr mest :)

det samme gjorde jeg. Det er greit å ØNSKE seg en hund med en viss farge, og om det matcher med personlighet osv, så kan en prøve å imøtegå ønsket. men "jeg SKAL ha grå/hvit med blå øyne"... nei..

som nevnt tidligere har vi ingen hunder med "drømmefargen" min, ingen av hundene er kjøpt på grunn av fargen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at folk foretrekker sort/hvit farge og blå øyne tror jeg også er påvirket av filmer. Jeg f.eks har alltid hatt lyst på sort/hvit husky med blå øyne etter filmen "Snow Dogs" og hunden Demon. :P (Husker ikke sikkert hva filmen het på norsk, Eventyr i Alaska?)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rocket, du har nok helt rett i at det også er påvirket av f.eks. filmer. Men hadde filmene valgt disse svart/hvite og blåøyde som det ikke var for Pando? Jeg er litt tvilende til det. Den store helten var jo tidligere Balto, og han var virkelig en stor stjerne. På et nivå vi her i Skandinavia nok ikke helt ser.

Rasemessig var han ingen super hund, men han var helten fra Alaska som reddet en hel landsby. Og han var langt unna den typiske svart/hvite med blå øyne :-)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balto var vel egentlig brunaktig med hvitt bryst? Husker den animerte filmen ironisk nok var det som ga meg lyst på rød husky. Jenna i filmen er rød, nemlig. :P

Balto var svart med litt hvitt på, han ser brun ut i bildene av ham som utstoppet, men det er nok bare pelsen som har bleknet med årene.

Gunnar_Kaasen_with_Balto.jpg

Balto sammen med Gunnar Kaasen som kjørte siste etappen inn til Nome i 1925, og som startet hans berømthet som "den store lederhunden".

Jeg trodde de røde var de som var mest populære :)

Det inntrykket er det flere som sitter med, da spesielt at de er de mest populære innen utstillingsverden. Igjen kommer dette fra en kennel som i en rekke år jobbet spesifikt for å få frem røde hunder, spesielt på 70 og 80 tallet. Denne kennelen heter Innisfree og eksisterer fortsatt.

Dette er Innisfree's Sierra Cinnar en av kennelens absolutt mestvinnende topphunder, og en slags kulminasjon av jakten på den perfekte røde hund for denne kennelen. Mange røde vinnere kom etterpå. Cinnar ble født i 1974.

cinnar1.jpg

Det er også et rykte at "red dogs don't run" noe som selvsagt er bare tull. Røde hunder gjør det like bra som andre fargen i selen med de samme forutsetningene, og det finnes også røde hunder som ikke har noe "utstillingsblod" i seg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å høre :)

Da jeg gikk på folkehøgskole var en av de beste hundene i spannet der ren siberian. Veldig trivelig og vakker hund som fikk gode valper. Har også trent lydighet med en siberian her i Tromsø som er godkjent besøkshund nå. Har sansen for rasen! Skulle gjerne hatt en, bare synd jeg liker å ha hundene mine løs. Har jo hatt alaska husky, så vet hvordan det kan være :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å ta nye valpebilder i sitt eget innlegg i tråden :)

De "små" har nå blitt 3 uker gamle og mye mer livatte og morsomme. Gleder meg til ukene som kommer. Er egentlig ikke så veldig mye å fortelle om valpene enda. De begynner å vise noen personlighetstrekk, spiser godt, sover en god del og klarer nå å gå på do uten assistanse fra mamma Denali, selv om de ikke helt liker det :P

Dette er blogposten fra 3 ukers oppdateringen: http://snofrost.blogspot.no/2015/01/3-uker-gamle-matvrak.html

Kongle

10425006_10152678475022108_2546732183559

10700_10152678475077108_4266530601801816

Gran

10540634_10152678474822108_6138918292293

1545996_10152678474907108_37628292725204

Serina

1506498_10152678475437108_17591638961606

10487476_10152678475317108_4393377291155

Stjerne

10462727_10152678475637108_5059402408941

10479469_10152678475547108_1685963787000

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det iallefall blir en blåøyd :D Blir Kongle det også?

Han blir nok "amber" øyd, lysebrune øyne som de fleste røde Siberians har, hvis de da ikke er blåøyde.

Det var jo til og med en naken person i bakgrunnen :rofl:

Jeg har en linselus i hus (med joggebukse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å høre :)

Da jeg gikk på folkehøgskole var en av de beste hundene i spannet der ren siberian. Veldig trivelig og vakker hund som fikk gode valper. Har også trent lydighet med en siberian her i Tromsø som er godkjent besøkshund nå. Har sansen for rasen! Skulle gjerne hatt en, bare synd jeg liker å ha hundene mine løs. Har jo hatt alaska husky, så vet hvordan det kan være :)

Den i Tromsø er kanskje Silva?

Kan forstå ønsket om å kunne ha hunden løs. Selv har jeg jo hatt rasen i snart 21 år og tenker ikke over dette med at de alltid må holdes i bånd. Men ser jo litt fint ut å kunne ha "løshund" også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i Tromsø er kanskje Silva?

Kan forstå ønsket om å kunne ha hunden løs. Selv har jeg jo hatt rasen i snart 21 år og tenker ikke over dette med at de alltid må holdes i bånd. Men ser jo litt fint ut å kunne ha "løshund" også :)

Det er Silva, ja :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...