Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrost Julekull


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

:wub:

Måtte ta en rask titt bort på Falcon som er i ferd med å rive ned potteplanta med vilje igjen (snakk om flaks) for å understreke for meg selv at det blir lenge til neste valp... Men, gud. Jeg fikk litt cravings :wub:

Grinchen er et must da. Spesielt hvis du får en liten destruktiv en.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Prøvd å lage denne tråden en gang før, men siden mobilen ikke samarbeidet tok det noen dager før jeg gadd å prøve på nytt Det er ikke lenger noen tvil, om det skulle vært det før nå. Denali er dr

Dette ble en langdryg prosess. Første pressvee kom i 7 tiden på morgenen. Ikke så sterk. De tiltok i styrke og ting så ut til å forløpe som normalt, men så stoppet det opp. Ringte veterinær kl 10, og

Dårlig med jodlere her, selv om de er vakre hunder så tror jeg ikke helt de passer til hva jeg ønsker i en hund En liten videosnutt fra valpene idag, begynner å bevege seg en del mer nå h

Kjenner til det, jeg ville veldig gjerne hatt blå og fawn, kommer aldri til å bli det her :lol: Derimot kommer jeg til å få tan som jeg ikke liker så godt :lol:

Jeg har hatt lyst på en svart/hvit blåøyd hund siden før jeg fikk min første for snart 21 år siden (gosh tiden flyr!) men neida, ikke så mye som en blå flekk å se i øynene på mine. Dog fikk jeg en med litt blå marmorering i begge øyne i Norrønkullet med det var jo en av gutta jeg solgte :)

Guilty as charged :P Jeg syns det var en litt vel dristig tråd til dette forumet :lol:

hehehe, dere skal slippe å få oppdateringer på den fronten. Lover :lol:

:wub:

Måtte ta en rask titt bort på Falcon som er i ferd med å rive ned potteplanta med vilje igjen (snakk om flaks) for å understreke for meg selv at det blir lenge til neste valp... Men, gud. Jeg fikk litt cravings :wub:

Grinchen er et must da. Spesielt hvis du får en liten destruktiv en.

Hm, ja det er ikke umulig at det kommer en sånn en. For å si det litt enkelt, moren ble omtalt som "die kleine schwartze Teufel" når jeg hentet henne som valp :P

@PrimaDonna mange fine navn, men vet ikke om jeg synes spansk passer sammen med "Snøfrost" :)

men de norske tas helt klart med i vurderinga!

@Meg

Er på lista, så får vi se hva det blir til. Hva slags navn vil jo også ha en viss sammenheng med kjønnsfordelingen jeg får. Av en eller annen grunn synes jeg det er lettere å finne navn til hanner.... og sist fikk hun 6 tisper.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk ungene i gang med spanske juleord, nb du kan IKKE kalle en hund (eller barn) etter De Hellige Tre Konger. Men du kan forkorte,

Kan jeg spørre hvorfor man ikke kan kalle dem opp etter De Hellige Tre Konger? Når både Jesus, Josef og Maria går fint, tenker jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor man ikke kan kalle dem opp etter De Hellige Tre Konger? Når både Jesus, Josef og Maria går fint, tenker jeg på.

Nei :( det greide de ikke forklare, unntatt: Det er bare rart, det er bare ingen som gjør det, det er ikke forbudt, men ingen gjør det. Så er nok en kulturell slik er det bare-regel som barna kan, fordi de er vokst opp her.

Men tipper det er fordi de Hellige Tre Konger kommer med julegavene til barna, natt til 6. januar. Og femte og sjette januar er den egentlige julefeiringen i Spania, som er katolsk land, og i protestantismen ble de gjort om til Vise Menn.

5. januar kvelden, er årets "julekveld" og kjempeopptog á la 17.mai med Kongene som kommer ridende på kamel, kaster drops og karameller til barna.

Etterpå, står ungene i timelange køer for å sitte i fanget til en av Kongene og hviske i øret hva de ønsker seg. En av mine satt på fanget siste gang som trettenåring :lol: (Sorry, Snøfrost, ot).

Jeg tipper det er fordi det ville blitt som å kalle hunden sin "julenisse". Så for den saks skyld, i Norge går det fint med Baltazar!

Og Jesús, som er så populært og vanlig navn, så skjønner ungene ikke hvorfor jeg ler, når læreren heter Jesus. Første gang jeg hørte navnet var en butikkansatt som sa han skulle gå og spørre Jesus. Trodde han fleipa. Det er utrolig mange betydninger, tabu og må-ting en aldri skjønner, hvis en ikke får det inn med morsmelken. Takk for at du spurte! :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor man ikke kan kalle dem opp etter De Hellige Tre Konger? Når både Jesus, Josef og Maria går fint, tenker jeg på.

Dette lurte jeg på også, så takk for svaret @PrimaDonna

Nå er det en uke igjen til termin. Denali er stor som en hval. Hun veier 28kg, noe som er mer enn 8kg over normalen hennes... Hun er fortsatt i veldig fin form, er glad og fornøyd. Men selvsagt noe roligere enn dersom hun ikke hadde vært drektig.

Et par bilder fra idag:

Denali_16des14b_zps354dc82c.jpg

Denali_16des14e_zps64977252.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en uke igjen til termin. Denali er stor som en hval. Hun veier 28kg, noe som er mer enn 8kg over normalen hennes... Hun er fortsatt i veldig fin form, er glad og fornøyd. Men selvsagt noe roligere enn dersom hun ikke hadde vært drektig.

har du noen formening om hvor mange som gjemmer seg inni der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noen formening om hvor mange som gjemmer seg inni der?

Ikke egentlig i følge vektøkningen skal det være plass til 7-8stk, men hun økte over 1kg pr valp forrige gang også. Da fikk hun 6. Men jeg forventer et normalstort kull, dvs 4-7.

Har fått noen private gjetninger. Klarer noen å gjette helt rett skal de få en liten premie. Aner ikke hva enda. Kanskje noe julerelatert siden dette er julekullet?

Ellers sitter jeg på jobb å prøver å finne ut av potensielle navn til det ukjente antall små.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange folk tipper!
Jeg har fortalt henne at 6 er et fint antall. Så får vi se da, om hun hører :P

Jeg tipper fire tisper og to hannhunder! Så det så :P Farge har jeg ingen formening eller kunnskap om :P

De kan komme i svart, grått, rødt og lyserødt. Statistisk sett skal 50% bli av de svarte fargene (grå er en "svart" farge) og 50% av de røde fargene.
Rødt er recessivt, Denali er bærer og faren er jo rød.

"svart" er recessivt, Denali er svart og faren bør være bærer, eventuelt er en av hans forfedre registrert med feil farge. Er han ikke bærer blir alle grå eller lyserøde. Han har nemmelig ingen svarte valper, noen er registrert som rød. Men det er litt hipp som happ og de røde blir korrekt registrert i forhold til hva slags genetikk de har. Duque selv er registrert som "sandfarget" men han er lyserødt genetisk sett, eller Aw- bb. Mens Denali vet jeg er AtAt Bb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en rund panda!

Hun har helt klart 8 valper der inne, 4 tisper og 4 hanner. Samme som @ceccy gjetter. Godt vi begge bor i Bergen, da trenger du bare å sende en pakke siden vi kommer garantert til å gjette rett :aww:

Jeg syns 1 uke er lenge å vente. Jeg vil vite navn! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...