Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Skrevet
2 minutter siden, Christine skrev:

Var på kurs hos ei svenske som var imponert over at man kunne ringe giftsentralen her til lands med spørsmål om hund. Den muligheten hadde de ikke i Sverige, så når de lurte på slike ting latet de som om hunden var et barn. De på tlf stusset innimellom på vekt, alder og ting som ble konsumert - men de fikk ihvetfall svar :aww: 

Ojsann, Jeg glemte en ikke i setningen om giftinformasjonen - de kan ikke lenger hjelpe. :( De har ikke lenger kapasitet til det. Så nå har vi svenske tilstander i Norge sånn sett. Dessverre tror jeg nok de hadde lurt fælt om jeg sa at babyen min på 2,7 kg har fått i seg innholdet i en brukt te-pose. :ermm:

Skrevet
28 minutter siden, Krutsi skrev:

Du må bruke Jotun vettu :P 

Ja, men Flügger var så voldsomt mye billigere (40% avslag) at jeg synes det er greit å male det tredje strøket! Og resultatet er upåklagelig med tanke på at fargen er akkurat som den skal være  (plukket ut av Jotuns fargekart) :teehe:

Guest Christine
Skrevet
5 minutter siden, Lemen skrev:

Ojsann, Jeg glemte en ikke i setningen om giftinformasjonen - de kan ikke lenger hjelpe. :( De har ikke lenger kapasitet til det. Så nå har vi svenske tilstander i Norge sånn sett. Dessverre tror jeg nok de hadde lurt fælt om jeg sa at babyen min på 2,7 kg har fått i seg innholdet i en brukt te-pose. :ermm:

Oh, blitt sånn som i Sverige da :( 

Ja, hun svenske jeg pratet med sa at de ofte stusset når hundefolk ringte med slike ting, men de fikk som regel svar :aww: 

Skrevet

Hva har man i pastasalat egentlig? Føler salatene mine blir så kjedelige :/ 

Salat, pasta, tomat, paprika, agurk, vårløk og paprika er ikke spennende nok :sleep:  

Blir så glad når jeg spiser salat/pastasalat hos andre for de har så utrolig mye bedre fantasi enn meg :lol: 

Skrevet
Akkurat nå, Paranomia skrev:

Salat, pasta, tomat, paprika, agurk, vårløk og paprika er ikke spennende nok :sleep:  

Blir så glad når jeg spiser salat/pastasalat hos andre for de har så utrolig mye bedre fantasi enn meg :lol: 

Jeg har det du listet opp oppi, i tillegg til at jeg har i avokado, feta, sukkererter, pinnekjerner/solsikkekjerner og soltørkede tomater også har jeg ofte i kjøtt/fisk/kikkerter :)

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Paranomia skrev:

Mais, eplebiter, revet ost/fetaost, sukkererter, finhakket rødløk, skinkebiter, baconbiter, ananas, druer, valnøtter, pinjekjerner. Også videre.

Jeg tror jeg skal legge meg nå. Ingen grunn til å sitte våken på trass. Er trøtt, må opp tidlig - virker som en logisk konsekvens å rulle bort til senga.

• Like 2
Skrevet

Det er så vakker solnedgang og pinseaftennatt ute nå at jeg blir helt rastløs. Skulle hatt kamera med vidvnkel for å få med hele den lange horisonten, som er ferskenrosa. Det er fjorden også. Men egentlig skulle man jo bare sette seg på verandaen og nyte det hele uten å tenke på hverken ditt eller datt. Syrinknoppene er bristeferdige også. Verden er i bunn og grunn ufattelig vakker.

• Like 2
Skrevet
On 6/1/2017 at 10:55 AM, SFX said:

Vikingskipet er greit nok - i hvert fall nå som det er lyst nok til å se skiltene :P Men det er jo også en kjøreskole som tar opp stor plass der, og det er ikke kult å trene rally blant mopedister som øvelseskjører. Spiralen blir så mye vanskeligere da...

Men RugSprø blir ikke grønne og lodne, og jeg liker ikke wasa-knekkebrød, det er bare smuler i BH'en og tørt i halsen.

Er det noen som kommer inn på Min Side hos NAV i dag? Jeg har forsøkt i en time :(

Har du smakt Mesterbakerens knekkebrød? Feks den med urter og havsalt? Den er god den :D

Gratulerer med fine resultater :)

• Like 1
Skrevet

Familieidyll:wub:
18813641_1364461353609011_68110882617788

"Oldemor" Ganzie, "storesøster" Inya og "lillesøster" Miriel koser seg i vårsola:wub:

• Like 18
Skrevet
58 minutter siden, puddellover skrev:

Ja, men Flügger var så voldsomt mye billigere (40% avslag) at jeg synes det er greit å male det tredje strøket! Og resultatet er upåklagelig med tanke på at fargen er akkurat som den skal være  (plukket ut av Jotuns fargekart) :teehe:

:P tanta til samboeren jobber i Jotun innenfor utvikler-greier (tror jeg), så her er det lovpålagt å kjøpe Jotun vettu :lol: 

hvilken farge har du valgt da fra Jotun?

Skrevet

Jeg er skikkelig myrsnipe altså, for jeg har rett og slett verdens beste hund. At jeg skulle være SÅ heldig da! Herlighet så glad jeg er i den hunden. :wub: 

Nå ligger vi på sofaen og ser på masterchef, og tidligere kveld var vi på tur og testet den nye kløven. :ahappy: 

• Like 12
Skrevet
27 minutter siden, Krutsi skrev:

:P tanta til samboeren jobber i Jotun innenfor utvikler-greier (tror jeg), så her er det lovpålagt å kjøpe Jotun vettu :lol: 

hvilken farge har du valgt da fra Jotun?

Det er jo ikke den verste malingprodusenten du kunne blitt pålagt å handle fra!:D

Jeg har valgt Byge, St. Pauls Blue og en siste farge som egentlig ikke er så kjent, The Abyss (Jotun)/Dark Dijon (Nordsjö). De to første er ikke veldig kreative, men de funker ypperlig til soverom ( og jeg har malt med Byge i denne omgang). Utrolig deilig med annet enn bare hvitt på veggene!

Skrevet

Er i Nörrkøping på show og kom egentlig for å få Cacib da Iben er svensk champion. På dag 1 karra hun til seg det så får vi håpe at dag 2 og 3 er like bra [emoji16][emoji16]
2e beste tispe, junior tispe som vant. Dommer satte opp to junior i amstaffringen som BIR og BIM, og gjorde det samme med staff i dag.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Har litt bingewatching på The leftovers i dag, etter å ha høyrt så mykje skryt. Menneh... når skal det begynne å skje noko? ? Det går litt treigt. (ep 10, trur eg.) 

Skrevet
44 minutter siden, puddellover skrev:

Det er jo ikke den verste malingprodusenten du kunne blitt pålagt å handle fra!:D

Jeg har valgt Byge, St. Pauls Blue og en siste farge som egentlig ikke er så kjent, The Abyss (Jotun)/Dark Dijon (Nordsjö). De to første er ikke veldig kreative, men de funker ypperlig til soverom ( og jeg har malt med Byge i denne omgang). Utrolig deilig med annet enn bare hvitt på veggene!

Åh, fine farger! 

Jeg har malt konstrastvegg på do i linblå, og er helt forelsket! 

Det nye fargekartet til Jotun er veldig min smak! 

Skrevet

Jeg er så lei meg. Og nå må kusina mi som bor i Soho svare snart hvis jeg skal få sovet i natt. Sjansen er så liten men likevel så tilstede. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke at jeg gidder. Prøve å drive litt opplysningsarbeid, og svaret? ... "Hvis det viser seg at det (short ulna syndrom) er arvelig, så skal vi selvsagt ikke avle på henne. Skal spørre dyrlegen neste gang vi skal dit" (dyrlegen har alt sagt at det ikke er arvelig, og kan skyldes en skade. På begge beina, faktisk :icon_confused:)

Meeen, det er jo verdens friskeste rase, så da spiller det vel ingen rolle...

Skrevet
På 2.6.2017 at 11:18 PM, Snoffe skrev:

Sliten *gjesp*

Jo, det har jeg tenkt litt på... Når jeg er sammen med folk så blir jeg veldig sliten på et tidspunkt, og når jeg blir sliten så begynner jeg å gjespe mye. Jeg er, etter mange år, veldig klar over dette mønsteret, men er det sånn at jeg bør si i fra til de jeg er med? Sånn at de ikke tror jeg kjeder meg, men at det er bare sykdommen som viser ansiktet sitt. Hadde du likt å fått beskjed om noe sånt? Jeg er bare litt redd for å virke uhøflig ved å sitte å gjespe så mye. 

Jeg gjesper fryktelig enkelte ganger pga ryggen, og når det føler seg naturlig pleier jeg å informere om årsaken så de slipper å spekulere i om jeg er trøtt/kjeder meg :P 

---

Noen bergensere som vet om det er mulig å kjøpe innherredsost (brunost) i området? Prøver å lete rundt, men ser ikke ut til å finne. :icon_confused:

• Like 1
Skrevet
22 minutter siden, tutle skrev:

Noen bergensere som vet om det er mulig å kjøpe innherredsost (brunost) i området? Prøver å lete rundt, men ser ikke ut til å finne. :icon_confused:

Prøvd på matbutikken i kjelleren på Galleriet evt på en større Meny?

Skrevet
16 hours ago, Snøfrost said:

hjelpemeg så trøtt man blir av dette været. 9 grader og regn er ikke helt hva jeg forbinder med junivær...

Ut og kjør hund!

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...