Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

Det var det (fine) med å jobbe på klinikken der jeg var, for der var mange barn med foreldre som åpenbart ikke hadde forståelse for ernæring. Det var 1åringer så tykke at de knapt klarte å gå, og jeg ikke klarte å løfte de. 1åringer... :cry:  Og det fine var altså at disse folka fikk hjelp! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Just now, Debbie said:

 

Og jeg lurer på rare ting. Når jeg vokste opp så lekte vi Cowboy og indianer... når fremtidige unger vokser opp, kommer de til å leke hvite og muslimer???

Fy :lol: Vi lekte politi og tyv, vi.  :cowboy:

48 minutes ago, Symra&Pippin said:

På butikken i dag så jeg en veldig overvektig mor med en veldig overvektig sønn. Jeg klarte ikke å la være å gløtte oppi handlekurva, og der lå det selvfølgelig haugevis av kaker, boller, snop av alle slag og brus. "Kanskje de vanligvis spiser sunt men skal feire bursdag", tenkte jeg. "Veldig sannsynlig", tenkte jeg videre. Jeg blir så trist, dette er faktisk systematisk omsorgssvikt.

Dette har jeg sett også, det er skikkelig fælt, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅH tar jeg helg, og jeg skal hjem og lage deilig middag, legge noen ting ut for salg på Finn og FB i håp om å skaffe noen slanter, klippe litt på Gloria så hun kan være på utstilling i helga uten at jeg må skamme meg (jeg skal være ringsekretær, men en lagotto-spesialist skjønner nok at bernere ikke skal ha ører og poter som salukier), og gå kveldstur om det blir kaldt nok. Jeg nekter å gå tur når det er så varmt at jeg svetter ved å sitte stille i skyggen, og det gjorde jeg i utelunsjen i dag. 

Og i stad takket jeg ja til et skriveroppdrag, det blir penger av sånt også. Neppe nok til en hel rørleggerregning, men kanskje til to prosent av den. Da mangler jeg bare 49 skriveroppdrag :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mushi skrev:

Feite unger har uten unntak feite foreldre. Utrolig trist. De har ikke noe annet valg enn å spise det som blir servert. 

-------------------

 

Det stemmer rett og slett ikke. Jeg har sett/kjenner til slanke foreldre som har overvektige barn. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Det stemmer rett og slett ikke. Jeg har sett/kjenner til slanke foreldre som har overvektige barn. 

Jeg jobbet i matbutikk i fire år og det var mitt inntrykk. Kanskje det bare var der jeg bodde da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Debbie skrev:

Ellers blir de enda mer iherdige... for å frelse en slik tøsete synder er jo gull verdt:innocent:

 

:lol:

Jeg tror de skjønte fort at det toget var gått :teehe:

Ble pastasalat til middag idag, orker ikke varm mat når det er så varmt. Sandwich is til dessert og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt er en sammensatt sak, og man skal absolutt ikke være dømmende og nedlatende mot de som sliter med det. Jeg har noen kilo for mye selv også jeg, i min familie har vi lett for å legge på oss. Men jeg synes det er så vondt å se når barn blir påført dette problemet av voksne som burde vite bedre.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos å se hva andre handler på butikken... Jeg har som regel mer enn nok med meg selv når jeg står sånn i handlekø, men i dag måtte jeg humre litt for meg selv over "helgehandelen" til han i køen foran meg: to bokser cola og en pose mandler :lol: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å skrive noe men har ikke så veldig mye å skrive :P

Tror jeg har fått senebetennelse i tommelen og ene håndleddet, og storetåen min er fryktelig vond for tiden. Haken min har funnet ut at den trives med vonde underjordiske kviser, så der avløses den ene etter den andre, kjempe kjekt:sheldon:

Blir frustrert av å tenke på at jeg får mindre penger fra juni av. Så det er enda kjekkere. Nå blir det slutt på sparingen som jeg har kunnet gjort det siste året. Men det får jeg ikke gjort noen ting med, så det bør jeg bare legge fra meg først som sist.

Casper er i allefall fornøyd for en gangs skyld, men det har gått litt utover meg :P men sånn er det med den saken.

Nå driver jeg å funderer på hva vi skal skrive i mailen til katteoppdretteren vi tenker å kontakte. Og jeg er fremdeles usikker på hvor lenge i forkant det er ok å sende en mail til en oppdretter :P er det ok å kontakte noen fordi man muligens skal ha en rase om 2 år? :P livets store problemer :lol: 

Er iritert over at hundeforet som skulle kommet før 17.mai ikke er kommet enda. Fikk mail om at det kommer 30.mai, så får bare krysse fingrene for at det kommer da. Og at jeg har nok hundemat til da. Er siste gang jeg bestiller derfra i hvertfall! Får høre med mamma om jeg kan få litt av henne så det holder til tirsdag. 

 

Hadde vist litt på hjertet likevel :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag, dro hjemmefra klokken seks i morrest og var ikke hjemme før litt over fire. Fin dag, helt til jeg skulle tømme to containere med hestemøkk og klarte å miste den ene på gårdsplassen :lol: Måtte spa opp alt igjen, så da ble det brått ganske mye merarbeid. Må trene mer med den traktoren neste uke, ikke snakk om at jeg tar på meg å tømme møkka alene før jeg har prøvd det mer. Kun gjort det en gang før, og da med veileder i traktoren. Jaja, lærer av sånt også, og alle tok det med et smil, heldigvis. Måtte le litt da en av de som jobber der kom ruslende bortover og sa "shit happens". Enkel humor, men det løste opp en, for meg, veldig anspent og ubehagelig situasjon :) 

Nå blir det snart taco! 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kaisen skrev:

Ååårh hver gang det er fint vær så jobber jeg! Meldt 24 grader i morgen, og jeg er på jobb fra morgen til kveld:blink:

Hver gang det er finvær i det sørlige Norge så er jeg trønder! :mad:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeezes, de kunne vel ha koordinert seg litt bedre? Rørlegger-regning og fartsbot i postkassa på samme dag, takk skal du ha! Oppturen er at begge to ble på lavere beløp enn fryktet, og det er min første fartsbot siden jeg fikk lappen i 1999. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datterbarnet og jeg har vært på Årnesdagene i dag. Det var fort gjort :teehe: Jeg hadde glemt å spise før vi dro, så jeg kjøpte en pommes frites som var bare 1 lite minutt unna i frityrkokeren å være potetgull, samt en brus som var varm, så vi har virkelig flotta oss i dag :P 

Sånn utover det, så har jeg fått Estranged med Guns n Roses på hjernen. Det gjør ingenting, for låta er bra den, men nå har den gått på repeat de siste 3 dagene, så kanskje jeg burde bytte den ut med noe annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, WelshenNemi skrev:

@Snoffe hvor har du bestilt fra?

Vetzoo.no 

Andre har sikkert god erfaring altså, men jeg syntes dette har tatt lang tid.

Har bestilt kattemat fra zoopermarked etter at jeg bestilte hundemat på vetzoo, og kattematen er kommet for lenge siden. Men vetzoo var den eneste jeg fant som hadde små sekker at hundeforet jeg ville teste, hvis ikke hadde jeg bestilt av noen andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Det var det (fine) med å jobbe på klinikken der jeg var, for der var mange barn med foreldre som åpenbart ikke hadde forståelse for ernæring. Det var 1åringer så tykke at de knapt klarte å gå, og jeg ikke klarte å løfte de. 1åringer... :cry:  Og det fine var altså at disse folka fikk hjelp! :) 

Sønnen min så ut som en sumobryter og kunne ikke gå når han var 1 år. Han hadde 4 valker på hvert lår og valker i nakken. Han har i tilegg alltid føltes fryktelig tung pga måten han bærer vekta si på. Kusinen veier mer men føles 10 kg lettere.

  Han begynte å gå når han var 14 mnd og har vært slank siden. Det er normalt at babyer på 1 år er feite og ikke kan gå. De fleste mener det er ganske sunt faktisk.

 

 

Vet dere hva som er det fine med å ha Alaska husky?  Ingen forventer at bikkja di kan en dritt annet enn å trekke.  Og alle tror du jogger 2 timer hver dag -  minst ! - med dyret for å få det så rolig og behersket som det tross alt er. Passer man på å si Alaska før husky når noen spør om rase har man automatisk en Monsenhund og da er den i tilegg verdens snilleste iflg de fleste. Det er han jo også forsåvidt. 

Ulempen med AH  ( med polar pelsstype)  oppstår jo med en gang våren er slik som nå. Sånn plutselig sommer og plutselig vinter,  så sommer igjen etc. 

Toddy har desverre bare kvittet seg med ca 30 av de 100 kiloene med vinterpels som skal av , så nå er turer et problem plutselig.  Jeg må enten gå de lange turene grytidlig eller veldig sent med mindre det er jevnlig tilgang til vann han kan vasse i på ruta. 

I går prioriterte jeg å sove litt lenge og å Klatre på jobben til @Kiyomi ( som ikke er på sonen lengre,  men jeg tagger av gammel vane.  Petter Uteligger m/familie var også der og klatret noen timer forøvrig,  alle ble starstrucked utenom kiyomi og sønn som ikke har TV :P ) på formiddagen og valgte derfor en normalt sett veldig vannfull rute for turen.  

Den første delen av ruta gikk greit , masse vann, men etter hvert tørket det inn mer enn jeg forutså. Vi gikk jo i en skyggefull skog , det hjalp jo litt , men lettelsen var stor når vi nærmet oss det store fiske og badevannet som lå i enden av runden, ca en time etter siste badepytt. Nå skulle Toddy få bade! 

Men idioten klarte selvfølgelig å terge på seg en huggorm når vi var sånn ca 50 meter fra vannet og da måtte matmor bestemme seg raskt : prioritere å kjøle ned bikkja eller  å få han raskest mulig ned til den varme bilen som var ca 800m unna og heller kjøle han ned når vi var hjemom for å hente bankkortet før vi dro til dyrlegen??

Jeg valgte det siste og det gikk bra.  Huggormen traff ikke / evt bet tørt , og Toddy drakk en liter vann når vi kom hjem og slapp unna både heteslag og huggormgift på en og samme tur. 

I dag ble det en kort tur  ( Jeg er ikke noe kveldsmenneske) og i morgen blir det langtur i skogen før hanen galer og huggormen våkner.  

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...