Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg trykket bare av jeg ikke ønsker å se sånne videoer mer. Syntes ikke så mye om sånt for å si det mildt.

 

Casper og jeg fikk oss en veldig deilig tur i skogen, etter at vi hadde gått en liten tur med Alfred :D Alfen bestemte seg for å bli med på tur i dag, så da ble det en liten runde med han først før vi fikk han hjem. Kan ikke risikere alt pus forviller seg på E39!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Guest Belgerpia
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Nei, har tenkt det hver gang jeg ser en sånn snutt: det der er ikke trent inn positivt, akkurat. Ikke mye arbeidsglede å spore hos de stakkars bikkjene...

Trist - jeg trykker aldri liker.

Dette vil virke rasistisk, men opprinnelsen til mange av disse "søte" videoene er asiatisk - og de har kanskje ikke helt noen god moral i forhold til dyr.

Så en video fra et marked i Kina i forgårs  - valper stappet ned i trange poser i store hauger, plassert så bare søte hoder stakk opp.. gjorde vondt langt inn i sjelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, frk-franzen skrev:

Kikket nettopp på en video fra facebook hvor de var slemme med hundene for å få de til å gå på to bein! Nå sitter det klistret inne i hodet mitt og jeg er sint og lei. Jeg har alltid tenkt mitt når jeg ser videoer der hundene går på to, gjerne med klær. 

Så den i går, er enda kvalm :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har tenkt litt på en sak; 

har det ikke vært en sak at det ikke skal være noe automatikk mtp medlemskap til den norske kirke osv...? Burde det da ikke bli en automatisk greie at de som ikke er kristne, ikke burde få de kristne helligdagene? 

Jo, det burde det jo... og jeg tenker at den norske kirke ville fått himla mange medlemmer dersom det var sånn det ble :lol: 

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Trist - jeg trykker aldri liker.

Dette vil virke rasistisk, men opprinnelsen til mange av disse "søte" videoene er asiatisk - og de har kanskje ikke helt noen god moral i forhold til dyr.

Så en video fra et marked i Kina i forgårs  - valper stappet ned i trange poser i store hauger, plassert så bare søte hoder stakk opp.. gjorde vondt langt inn i sjelen.

Jeg synes ikke det er rasistisk en gang. Så lenge noe er tilfelle, så kan man vel ikke kalle det rasistisk? Og det er vel ingen hemmelighet at det er fryktelig mye dårlig dyrehåndtering i Kina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

images?q=tbn:ANd9GcT39ppZBfQ1l94OE016pMf

Med litt leppestift så har jeg våget meg ut i dag, men aldri mer hundesjampo!

:lol::lol::lol: 

Jeg kan forøvrig informere om at den dørgende kjedelige boka jeg leser nå har begynt å ta seg opp - jeg har kommet litt over halvveis da... ellers ganske nøyaktig 325 sider av 650 :aww: Jeg fortjener utholdenhetsmedaljen :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til London om 20 dager og har foreløpig klart å skrape sammen 1000 kr i lommepenger. Det blir en kul tur :sleep:  

Note to self: bytte til gebiss. Tannproblemer kommer sjeldent når det passer :sleep:  

Det har vært latterlig mye utgifter på dyra i det siste òg. Sitter med en regning på 6000 kr som må betales før jeg reiser. Jæjæ, turen er iallfall betalt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Siri skrev:

Jo, det burde det jo... og jeg tenker at den norske kirke ville fått himla mange medlemmer dersom det var sånn det ble :lol: 

Jeg synes ikke det er rasistisk en gang. Så lenge noe er tilfelle, så kan man vel ikke kalle det rasistisk? Og det er vel ingen hemmelighet at det er fryktelig mye dårlig dyrehåndtering i Kina. 

Ja, og jeg aner ikke hvordan de skulle håndtere det i praksis, men det høres jo merkelig ut når noen sier de er ateist og så ser de frem til påsken liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på værvarselet at jeg burde ta meg en joggetur i løpet av kvelden, for i helga blir det varmt, men jeg jogga i går og dagen før det og føler egentlig for å la det holde med de to timene med skogtur i dag tidlig. Dog jogga jeg ikke så langt i går da. Skal, skal ikke? 

Har fått gjort en del ellers, både helgevask og venninne-besøk og sett meg opp på skam :P Har ikke fulgt med på det like slavisk som forrige sesong. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Ja, og jeg aner ikke hvordan de skulle håndtere det i praksis, men det høres jo merkelig ut når noen sier de er ateist og så ser de frem til påsken liksom :P 

Det blir vel akkurat som i kuperingsdiskusjonen, dette :P Man kan synes det er fint med fri/ferie, selv om man ikke bryr seg om/liker den opprinnelige grunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Det blir vel akkurat som i kuperingsdiskusjonen, dette :P Man kan synes det er fint med fri/ferie, selv om man ikke bryr seg om/liker den opprinnelige grunnen :)

Ja ja, altså, jeg bryr meg ikke så hardt jeg altså.. verken når det gjelder ferie eller kupering :lol: jeg skjønner jo godt at man gleder seg til ferie, men det høres jo litt merkelig ut :P forstå meg rett, jeg personlig ville aldri ha gått for kupering. Men jeg gidder ikke å bruke energi for å leke politi imot de som har slike hunder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Siri skrev:

Jo, det burde det jo... og jeg tenker at den norske kirke ville fått himla mange medlemmer dersom det var sånn det ble :lol: 

Jeg synes ikke det er rasistisk en gang. Så lenge noe er tilfelle, så kan man vel ikke kalle det rasistisk? Og det er vel ingen hemmelighet at det er fryktelig mye dårlig dyrehåndtering i Kina. 

Jeg tror ikke kina har en lov som beskytter husdyr. Jeg vet ikke hva som har skjedd i 'det siste', men sånn jeg har forstått det er 'alt lov'. Jeg blir svimmel av å tenke på hva dyr gjennomgår der nede. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Jeg har tenkt litt på en sak; 

har det ikke vært en sak at det ikke skal være noe automatikk mtp medlemskap til den norske kirke osv...? Burde det da ikke bli en automatisk greie at de som ikke er kristne, ikke burde få de kristne helligdagene? 

For det første: mange av de kristne høytidene er lagt på tidspunkter som var høytider i Norge lenge før Jesus var påtenkt. For det andre: Arbeidsåret er framforhandlet av partene i arbeidslivet. Hvis fridagene ikke skal ligge på de tradisjonelle høytidsdagene måtte de blitt flyttet til andre steder i kalenderen. Sagt på en annen måte, vi har ikke fri 2 pinsedag fordi vi er så himla religiøse, men fordi normalarbeidsåret i Norge er på 1950 timer (sånn ca), og da må man legge arbeidstimene på en fornuftig måte i kalenderen. Vi har valgt å beholde de religiøse dagene som fridager fordi mange ønsker det og det aldri har vært noen kampsak å få flyttet dem til andre datoer.

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Betty skrev:

Godt å se jeg ikke er alene om å tenke det! Skjønner det ikke er enkelt for henne, men får være måte på. 

Det er helt sikkert ikke enkelt for henne, men skal man sette ting litt i perspektiv, burde hun kanskje ta seg en snakk med Dagfinn Enerly, som har langt alvorlige grunner til å ikke tjene seg søkkrik på en underholdningssport enn hva hun har, men som ikke griner så fort han får et kamera i trynet av den grunn, og som sannsynligvis ikke har havna i situasjonen han er i fordi han er for lat til å lese og holde seg oppdatert på regelverk han må følge. 

Nei, jeg har ikke det minste lille snev av medfølelse med Therese Johaug, kjenner jeg :aww: 

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

For det første: mange av de kristne høytidene er lagt på tidspunkter som var høytider i Norge lenge før Jesus var påtenkt. For det andre: Arbeidsåret er framforhandlet av partene i arbeidslivet. Hvis fridagene ikke skal ligge på de tradisjonelle høytidsdagene måtte de blitt flyttet til andre steder i kalenderen. Sagt på en annen måte, vi har ikke fri 2 pinsedag fordi vi er så himla religiøse, men fordi normalarbeidsåret i Norge er på 1950 timer (sånn ca), og da må man legge arbeidstimene på en fornuftig måte i kalenderen. Vi har valgt å beholde de religiøse dagene som fridager fordi mange ønsker det og det aldri har vært noen kampsak å få flyttet den til andre dager.

For det første: Høytider ingen feirer lenger selv om de ikke er kristne, så poenget faller liksom litt allikevel :aww: Det er forøvrig irriterende hvor kristne folk er i alt som er av diskusjoner om innvandring og multikulturelt samfunn. For det andre: Det går an å beholde like mange arbeidsdager/fridager, uten at folk får/må feire høytider de ikke tror på lenger allikevel, det må ikke være juleferie og påskeferie, pinse og kristihimmelfart for at folk skal ha fri - kanskje de bare må ha 6-8 uker ferie i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke helligdager. Som student har jeg aldri fri uansett, så det eneste som skjer på helligdager i min verden er at hele samfunnet stopper opp. Nå kunne jeg godt tenkt meg å dra på butikken og kjøpe en sjokolade for eksempel, men det kan jeg jo ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er helt sikkert ikke enkelt for henne, men skal man sette ting litt i perspektiv, burde hun kanskje ta seg en snakk med Dagfinn Enerly, som har langt alvorlige grunner til å ikke tjene seg søkkrik på en underholdningssport enn hva hun har, men som ikke griner så fort han får et kamera i trynet av den grunn, og som sannsynligvis ikke har havna i situasjonen han er i fordi han er for lat til å lese og holde seg oppdatert på regelverk han må følge. 

Nei, jeg har ikke det minste lille snev av medfølelse med Therese Johaug, kjenner jeg :aww: 

For det første: Høytider ingen feirer lenger selv om de ikke er kristne, så poenget faller liksom litt allikevel :aww: Det er forøvrig irriterende hvor kristne folk er i alt som er av diskusjoner om innvandring og multikulturelt samfunn. For det andre: Det går an å beholde like mange arbeidsdager/fridager, uten at folk får/må feire høytider de ikke tror på lenger allikevel, det må ikke være juleferie og påskeferie, pinse og kristihimmelfart for at folk skal ha fri - kanskje de bare må ha 6-8 uker ferie i stedet. 

Det er vel ingen som må feire høytider de ikke tror på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det er vel ingen som må feire høytider de ikke tror på?

Er det ikke derfor det er juleferie og påskeferie, kristihimmelfartsdag og pinse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Er det ikke derfor det er juleferie og påskeferie, kristihimmelfartsdag og pinse? 

Nope. Det er fordi vi trenger en ferie midt på vinteren og fordi det er fint å legge noen av fridagene våre til våren. :)

(Det er bare kirka som tror noe annet, la de nå tro det).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Nope. Det er fordi vi trenger en ferie midt på vinteren og fordi det er fint å legge noen av fridagene våre til våren. :)

(Det er bare kirka som tror noe annet, la de nå tro det).

Okay, if you say so..

Og "noen av fridagene våre"? Det er litt mer enn bare noen fridager om våren? Det er påskeferie, 1. mai, 17. mai, kristi himmelfart (som til tross for navnet helt sikkert ikke har noe som helst å gjøre med Jesus Kristus? Ikke påske heller, selv om det er en palmesøndag, en skjærtorsdag, en langfredag og en påskemorgen som vissnok skal slukke sorgen der), samt en pinse (som heller ikke har noe med kristen feiring å gjøre..). Til å ikke ha kristne ferier og høytider, er det jaggu meg mange av dem som har tilknytning til Jesus gitt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Okay, if you say so..

Og "noen av fridagene våre"? Det er litt mer enn bare noen fridager om våren? Det er påskeferie, 1. mai, 17. mai, kristi himmelfart (som til tross for navnet helt sikkert ikke har noe som helst å gjøre med Jesus Kristus? Ikke påske heller, selv om det er en palmesøndag, en skjærtorsdag, en langfredag og en påskemorgen som vissnok skal slukke sorgen der), samt en pinse (som heller ikke har noe med kristen feiring å gjøre..). Til å ikke ha kristne ferier og høytider, er det jaggu meg mange av dem som har tilknytning til Jesus gitt.. 

Leste du det første innlegget mitt om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Det er helt sikkert ikke enkelt for henne, men skal man sette ting litt i perspektiv, burde hun kanskje ta seg en snakk med Dagfinn Enerly, som har langt alvorlige grunner til å ikke tjene seg søkkrik på en underholdningssport enn hva hun har, men som ikke griner så fort han får et kamera i trynet av den grunn, og som sannsynligvis ikke har havna i situasjonen han er i fordi han er for lat til å lese og holde seg oppdatert på regelverk han må følge. 

Nei, jeg har ikke det minste lille snev av medfølelse med Therese Johaug, kjenner jeg :aww: 

Word!

Ei jeg kjenner har døtrene sine på rekruttlandslaget, og kjenner skimiljøet godt fra innsiden. Hun har heller ikke veldig mye til overs for Johaugs sutring, og dårlige evne til å takle at - ja, hun har dummet seg ut. Helt selv, faktisk...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk-franzen skrev:

Du kan lage hvitløksknuter selv :D har aldri prøvd, men det ser rågodt ut!!

Høres veldig godt ut, men siden jeg ikke orker å lage middag, så blir det pizzabakeren istedet :lol: jeg er sur på samboer og han prøver å blidgjøre meg ved å spandere pizzaen. Tror jeg må være sur på han litt oftere:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Leste du det første innlegget mitt om dette?

Ja. Leste du svaret mitt om det? 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Word!

Ei jeg kjenner har døtrene sine på rekruttlandslaget, og kjenner skimiljøet godt fra innsiden. Hun har heller ikke veldig mye til overs for Johaugs sutring, og dårlige evne til å takle at - ja, hun har dummet seg ut. Helt selv, faktisk...

Ja, fader heller. Greit at legen hennes kanskje muligens har et ansvar her han og, men det er hun som er utøveren, det er hennes ansvar å være rein, det er hun som ikke får konkurrere om hun blir tatt med noe shit i kroppen, da bør hun fader meg ta ansvar for hva hun får i seg eller på seg sjøl, ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

Ja. Leste du svaret mitt om det? 

 

Ja. Men jeg skjønner ikke hva du mener. Ville du lagt disse fridagene til andre datoer? Og hvorfor det? Jeg tror ikke det blir lett å få gjennomslag for det, fordi fridagene er lagt til tider som folk er fornøyd med. Og det er ikke noe alternativt å kutte ut disse fridagene, vi har som sagt forhandlet oss fram til at arbeidsåret skal være som det er. Vi er villige til å jobbe 1950 timer i året for den lønna vi får. Vi vil ikke ha mindre ferie, fordi livet er mer enn jobb, og myndighetene er enige i det er et viktig prinsipp. Jeg feirer forresten ikke jul, jeg feirer det mye eldre jol, som ganske enkelt handler om at det er midt på vinteren og vi trenger en fest. Dette prøvde jeg å uttrykke i det første innlegget.

Så hva mener du?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...