Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg har sittet på verandaen og lest og beundret fjorden og alt det grønne i mange timer. Pippin blir så rastløs når jeg sitter der. Han maser ikke så veldig, men han STÅR. Og SER. Han har teppe han kan legge seg på, han kan gå ned på plena nedenfor verandaen eller han kan gå inn, men i stedet STÅR han. Jeg tror han har blitt sånn gammel kall som ikke tåler forandringer. Om kvelden skal mor sitte i sofaen sånn at han kan legge seg ved siden av, alt annet er bare tull.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

55 minutter siden, SFX skrev:

Stakkars Nora!

Ja, det er ikke lett å være henne.. 

55 minutter siden, SFX skrev:

Glam og Gloria har så veldig funnet tonen, og storkoser seg sammen! De leker og snakker gjerne på samme måten, og det er så moro å se dem. Der den ene legger seg, finner jeg den andre. Gloria er bare fem måneder eldre, og de er vel per definisjon ikke helt voksne enda. Det ser i hvert fall ikke slik ut, når begge ligger på rygg og fekter med tenner og veiver med frambeina. Morsomt når hunder som strengt tatt ikke kjenner hverandre kan gå så fint sammen. 

Det er veldig koselig med hunder som bare finner hverandre :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat fiksa AD/HD skjemaene jeg skal ha med til dyrlegen når jeg skal røntge Alvin, og på det ene avkrysningspunktet står det "Foreligger hundens originale reg.bevis ved fotograferingen/ID-merkingen?"- vil det da si NOX-beviset hans? Første gangen jeg gjør det her så er helt grønn på hva de mener :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tar en strikkeutfordring? :lol: 

Si hei til Yoda - han fryser :aww:  

18664711_10158860239840171_5326248971257

Han er enten en nakenkanin astrex eller noe sånt, eller så har han fått alvorlig næringsmangel som nyfødt. Han er eneste overlevende fra et kull som mora gav F i, og ble lagt over til ei annen hue, så blir spennende å se om han får igjen pelsen eller om han forblir naken. Forblir han naken så tas nok både mor og far ut av avl, for jeg ønsker ikke avle på sånt.

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX god idé å bare rulle seg ut av senga med lakenet. Har jo fått uventet fri i morgen pga denne hånda. Ikke lett å jobbe når man ikke får på seg klær :aww: 

For øyeblikket ser den sånn ut: 
18582126_10154567821652108_6062205353525

(med ibumetin ge på) 

Er ikke spesielt vond da, så lenge den ikke belastes. Dra opp buksa = belastning som gjør vondt. Men jeg kan fint bære en bok, bare jeg bruker armen og ikke hånda. 


Deilig å gå tur i kveld, men turte ikke annet enn å gå langs grusveien. Minimere sjansene for en ny trynert, for akkurat nå har jeg ikke flere hender å midlertidig sette ut av spill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min har skadet seg.. Igår var vi til dyrlegen måtte sy og på med tvangstrøya :sleep: Vært en del sutring.. Hun er vant til å gå ut som hun vil, nå må hun være innekatt i 10 dager. Med innekatt betyr det at kattedoen måtte settes frem. Rett før jeg skulle legge meg i kveld tok jeg kveldsstell på pus med medisin, vasking og godprat. Krøllehale hunden hadde imens sniffa seg frem til kattedoen - en spennende kasse. Rulla å gnukka seg i kassen hadde hun... 01:11 sto vi i dusjen å vaska bort kattebæsj....:gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

Man blir aldri gammel nok til å miste mamma's sin, egentlig. Men det er nok litt lettere å takle jo eldre man er, selvsagt. 
Min mamma hadde faktisk skrevet noe om hvordan hun ønsket seg sin egen begravelse - da var det veldig lett for oss å vite hvordan det skulle være. Selv om det er snart 10 år siden mamma døde, så får jeg fortsatt tårer i øynene når jeg tenker på henne, begravelsen og musikken i kirka :heart:

Nei, du har et poeng der... Men bare et lite forvarsel eller et hint, slik at man hadde mulighet til å i det hele tatt tenke tanken på at noe kunne skje. Eller at hun i det minste var gammel. Men hun fylte 57 for bare en måned siden... Så rart alt sammen...

Litt fælt å tenke på, men jeg håper jeg får samme reaksjonen om både 1 år og 10 år. Jeg HÅPER jeg klarer å se tilbake på både minner og begravelse på både de gode og triste måtene. Selv om akkurat nå, så er absolutt alt bare trist :)

4 timer siden, Raksha skrev:

:hug:  Godt med små lykkebylter i slike situasjoner. Ta vare på deg selv så godt du kan, og tillat deg å sørge. :hug: 

 

:hug:

4 timer siden, SFX skrev:

:hug: Er det ikke noen i begravelsesbyrået som kan hjelpe dere med slikt, det er da måte på detaljer en skal måte tenke på og avgjøre i en slik situasjon? :hug:

Joda, kan selvfølgelig spørre de i begravelsesbyrået. Kommer nok til å ta en telefon dit i morgen :)

Takk for klemmer:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Annik skrev:

Noen her som har litt bredere erfaring med begravelser enn meg? Vi klarer ikke helt å bli enige i søskenflokken om hvordan det er... Pleier båredekorasjonen å bli gravd ned sammen med kista, eller blir den tatt av og lagt oppå jorda etter grava er lukket?

Da pappa ble begravet lå bårdedekorasjonen på kisten og ble med i jorden. Det er det som er det vanlige. Men, dette er ting dere pårørende bestemmer selv. Begravelsesbyrådet vil veilede dere og svare på alt dere måtte lure på. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
10 timer siden, 2ne skrev:

De heter Australsk Cobberdog nå, og er godkjent rase når som  helst :P 

Jeg leste på FB at noen hadde påstått at goldendoodle kan registreres som en rase under etablering i NKK om et år :lol: 
Vi får nå se på det :P 

10 timer siden, Annik skrev:

 

Men Karoline skjønner heldigvis ingenting. Og det er veldig mye trøst i den 4 måneder lille bylten når hun ligger sammen med meg på sofaen og tuller :heart:

Det er nok godt å ha henne som trøst nå ja. De er jo bare glad hele tiden, og da kan man ikke la være å smile selv heller :heart: 
Og tenk så heldig at hun faktisk fikk mulighet til å treffe farmor! :heart: 

10 timer siden, Annik skrev:

Ja, sant. Jeg er jo bare 23 år, jeg er ikke gammel nok til å miste mammaen min enda. Det har liksom aldri vært en tanke som har slått meg engang.

Jeg vet hvordan det er når det er alt for tidlig. Jeg var 16 år selv når mamma døde nøyaktig 2 uker etter hun fylte 50 år :( 

Sender deg en god klem og masse gode tanker :hug: 

 

 

Man skulle tro at når man har bikket 30 år så klarer man å kle seg selv på en fornuftig måte. Men neida, Katrine med morratryne klarer ikke det :aww: 
Jeg tenkte å ha Sjef med meg i bilen i dag så avslutter jeg arbeidsdagen med å gå tur på Solastranden. Men det blir jo et par timers venting i bil for han, så da tenkte jeg at han kan jo få starte dagen med å løpe nede i sjøkanten her. Det jeg ikke tenkte på var at det er jo vått ute nå, spesielt i gress. Så jeg tok på meg gamle slitte joggesko jeg bruker når jeg bare skal gå en kort morgentur på 10-20 minutter, og ellers bare bruker når jeg skal ut med søppelet og slikt. Jeg var ikke tørr på beina lenge for å si det sånn :rolleyes: 

Kalte ham inn når en fyr med elghund som tidligere ikke har hatt snev av kontroll stod og kikket på meg og bare stod der. Da gikk vi inn igjen. Når jeg har sett ham stå og rope og hoie på hunden uten å få kontakt og han likevel går noen hundre meter bortover så kan jeg spare meg for lysten til å la de to leke :P 

Selv om jeg ikke har hatt den smarteste starten på dagen så skal ikke det ødelegge. Mannen har funnet ut at siden det er fridag i morgen så bor han fast her fra i kveld :D 
Så da blir det pakking av kjøkkenutstyr og diverse som vi faktisk skal bruke, og alt av klær og ting som ikke skal pakkes ned i esker for så å nesten aldri brukes igjen skal pakkes ned. Endelig :heart: 

Nå må jeg få noe frokost i gang og gi Sjef mat slik at vi får satt oss i bilen snart. Så satser jeg på at jeg klarer å kle meg fornuftig nå når jeg faktisk har fått i meg kaffe. 

(Og akkurat nå kom jeg på at i går var det tirsdag, så jeg gikk glipp av TBBT!! :pinch: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Snøfrost said:

@SFX god idé å bare rulle seg ut av senga med lakenet. Har jo fått uventet fri i morgen pga denne hånda. Ikke lett å jobbe når man ikke får på seg klær :aww: 

For øyeblikket ser den sånn ut: 
18582126_10154567821652108_6062205353525

(med ibumetin ge på) 

Er ikke spesielt vond da, så lenge den ikke belastes. Dra opp buksa = belastning som gjør vondt. Men jeg kan fint bære en bok, bare jeg bruker armen og ikke hånda. 


Deilig å gå tur i kveld, men turte ikke annet enn å gå langs grusveien. Minimere sjansene for en ny trynert, for akkurat nå har jeg ikke flere hender å midlertidig sette ut av spill. 

Huffda! Det er ikke bare meg ser jeg :lol: god bedring!

Jeg hadde sesongens første svømmetur i elva igår, som resulterte i ballongfingre, knust gopro og en sår nakkevirvel. Helt latterlig det som resulterte i svømmingen, men svømmeturen i seg selv var bare morsomt :lol:

Jeg har fått padleforbud av sjefen fram til neste onsdag (masse å gjøre på jobb) HAHA hun kan jo prøve å bestemme det. 

Og Ymse kommer hjem 5 juni :wub::heart:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbausende hvor entusiastiske selv store elever blir over å få klippe og lime litt :D 

Idag skal jeg helst være på to steder på en gang, for jeg har både fagdag i biologi og skal hjelpe elever som kom opp til eksamen i matematikk. Heldigvis fått til et godt samarbeid med en annen lærer og at ledelsen forstår hvor viktig det er å hjelpe elevene med eksamenstreningen.

Ja også fikk jeg ny mojäng igår og er litt happy. En fitbit charge 2, den er fin og lilla :D

Også ble denne fine karen 2 år igår. Det feiret vi med bading.

 

18700402_10158720469265392_7323479382146749160_o.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Teserere skrev:

Jeg ble også helt utladet, jeg sov 12 timer natt til igår, og funket ikke igår :teehe: men det var knallhyggelig!

Det var super hyggelig!! Har allerede begynt å glede meg til neste gang :D

Bare timer igjen til langhelg (selv om jeg muligens jobber noen timer hjemme på fredag...) Og denne helgen skal gå til ro-trening av min egen kropp og sjel...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 grader allerede!! Blir et par timers steking i sola med eksamensbøker før vi skal til veterinæren og fylle på vaksiner.

1 time siden, LØJ skrev:

Det var super hyggelig!! Har allerede begynt å glede meg til neste gang :D

Bare timer igjen til langhelg (selv om jeg muligens jobber noen timer hjemme på fredag...) Og denne helgen skal gå til ro-trening av min egen kropp og sjel...

 

Så du ble ikke skremt?! :D 

Akkurat nå, Magica fra Tryll skrev:

I tråder vedr bikkjeraser som lider pga kroppslige skavanker - full enighet på Hundesonen at dette absolutt ikke er greit. 

I tråder vedr det å uten/"uten" grunn kastrere bikkja, fjerne kroppsdeler uten grunn - full enighet på Hundesonen at dette absolutt ikke er greit.

I billedtråder med bikkjer med kuperte ører - masse likes, rosende ord og hjertesmileys.   

Det går an å være imot en handling og samtidig syns en hund er søt :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg til jeg er ferdig med jobb, da skal jeg handle Norsk ost til oppdretter og pakke bilen og imorgen tidlig bærer det til Sverige for langhelg og kenneltreff :D spor og lydighetstrening og grilling med trivelige folk og masse kelpier :D 

Skal kosemose masse på Piggs halvsøsken som er 10 uker gamle så jeg kan bli litt mindre valpesjuk :D (jeg tar med et bilde av den opptygde dørkarmen min for å veie opp :P )  Så nå kan jobbdagen rase forbi så jeg rekker å gjøre alt jeg skal i kveld. Klør skal klippes, hund skal bades, bil skal ryddes og ting skal pakkes. Meldt strålende sol så må få med nok t-skjorter og solkrem :D 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, lijenta skrev:

Sov litt på det først før du bestemmer deg. 

Jeg må nok gjøre det, vanskelig å ta en edruelig avgjørelse når ting fremdeles er rått og sårt i systemet.

13 timer siden, Siri skrev:

:lol: Det er liksom det der med at man ikke KAN ja :lol: Jeg har jo til og med vært nødt til å bruke portapottien i campingvogna et par ganger når enten kloakken har frosset eller da vannet forsvant tidligere i vår - og prisa meg lykkelig over at jeg hadde en sånn tilgjengelig :D 

Jeg savnet @JeanetteH disse dagene - jeg mistet vann et par ganger der jeg bodde før, men da bodde jo hun 23 meter unna og jeg kunne tisse og dusje der. Nå må jeg kjøre tre kvarter for å gå på do :o 

13 timer siden, Siri skrev:

Ja det er kjempetrist når skogen blir herpet sånn, for det er ikke det at skogen fjernes som er mitt problem, men at det gjøres på en sånn bedriten måte at det ser så stygt ut :( 

Det ser ut som en dårlig rekvisitt fra en oppskrytt scifi-film har gått amokk og etterlatt seg skogsruiner. Får håpe det blir ryddet opp, det vil jo lettere gro opp nytt om ikke bakken er dekket av kvist og kvast.

13 timer siden, Siri skrev:

Den utfartsparkeringen er ikke universelt utformet, for å si det sånn (for ja, den er inngjerdet sånn at det ikke skal snike seg elger ut fra skogen og inn på motorvegen) :lol: Men det er mulig å komme til områdene via lokalvegnettet, og da er det jo masse fine skogsbilveger man kan benytte både til fots og med hjul under rumpa :)

Du er klar over at jeg nå ser for meg noen på enhjulssykkel?

13 timer siden, Siri skrev:

Jeg må innrømme at det har vært dårlig med avansert kokkelering her også i det siste... det har stort sett gått i ost og kjeks, samt litt spekemat m rømme - og grønnsaker da... enkelt og godt i det minste :ahappy:

Det høres avansert ut nok det - min middag på tirsdag var wiener i brød x 2 fra Circle Key til en tier stykket.

13 timer siden, Kaisen skrev:

Rett over 2 uker til vi reiser til varmere strøk! Gleder meg:D vi reiser på en fredag, men feriepengene kommer ikke før på mandagen... dvs at jeg må sette av litt penger til de 3 første dagene fra denne lønna.. men hva er egentlig normal bruk sånn ca? Vet ikke helt hvor mye jeg skal sette av. Har faktisk ikke snøring på hvor mye jeg brukte i fjor når vi var på ferie... Eneste vi har inkludert er frokost

Så herlig med ferie, deilig å kjenne på forberedelsesrusen! Jeg elsker å planlegge turer :P

Hvor mye du trenger kommer jo helt an på hvor dere skal, prisnivået der - og spisemønster. Er dere typene som spiser en enkel pastarett på en basic restaurant, eller skal dere ha treretters med fem drinker? Spiser og drikker dere ofte? Jeg var på ferie et sted hvor jeg kom langt med en femtilapp om dagen, men jeg mener jeg leste en artikkel at gjennomsnittlig daglig forbruk på ferie for nordmenn - utenom reise og overnatting - er cirka tusen kroner. Det dekker da mat, souvenirer, sightseeing, ekskursjoner, drikke, is, taxi, også videre. Men det er jo forskjell på å se alt av highlights i New York og å ligge på en strand i Side. Men kanskje du kan se i nettbanken fra forrige ferie hvor mye dere brukte da? Enten kontantuttak eller visabruk?

12 timer siden, 2ne skrev:

Det er veldig koselig med hunder som bare finner hverandre :ahappy: 

Det er det, og gjør ting så mye enklere hvis det skal være valper på fôrtispene. Mira fungerte også greit her, men Gloria har virkelig slått seg til ro og vært husvarm fra første dag. Om det er fordi hun bodde hos meg lenger enn Mira, eller om Gloria bare er mer laidback og laissez-faire... Kanskje en kombo, men jeg heller mer mot det sistnevnte. 

11 timer siden, Mentha skrev:

Nå har jeg akkurat fiksa AD/HD skjemaene jeg skal ha med til dyrlegen når jeg skal røntge Alvin, og på det ene avkrysningspunktet står det "Foreligger hundens originale reg.bevis ved fotograferingen/ID-merkingen?"- vil det da si NOX-beviset hans? Første gangen jeg gjør det her så er helt grønn på hva de mener :whistle:

Du trenger ikke lenger å ha med registreringsbevis, det er noe som henger igjen i skjemaet fra da stamtavla skulle sendes inn med bildene og diagnosen avlest ble stemplet på stamtavla. Veterinærene skal også ha tilgang til databasen for å sjekke ID-nummer og annen info de trenger. Med forbehold om at det ikke er annerledes for NOX-hunder, selvfølgelig. Men det er i hvert fall slik det fungerer for de med ordinær stamtavle.

11 timer siden, Snøfrost skrev:

@SFX god idé å bare rulle seg ut av senga med lakenet. Har jo fått uventet fri i morgen pga denne hånda. Ikke lett å jobbe når man ikke får på seg klær :aww: 

For øyeblikket ser den sånn ut: 
18582126_10154567821652108_6062205353525

(med ibumetin ge på) 

Er ikke spesielt vond da, så lenge den ikke belastes. Dra opp buksa = belastning som gjør vondt. Men jeg kan fint bære en bok, bare jeg bruker armen og ikke hånda. 

Det der så skikkelig vondt ut! Skjønner godt at det blir togafest i dag da.

2 timer siden, Turb skrev:

Forbausende hvor entusiastiske selv store elever blir over å få klippe og lime litt :D 

Også ble denne fine karen 2 år igår. Det feiret vi med bading.

 

18700402_10158720469265392_7323479382146749160_o.jpg

Klipp og lim er morsomt når en er i trettiårene også :whistle: Gratulerer med dagen, jeg har mistet linjeskift! Og jeg skrev et langt innlegg i går hvor jeg svarte på det meste som står her, men det finner jeg ikke igjen, beklager om dere kan se mine forrige svar, men jeg tror i det minste at jeg mener det samme i dag som i går.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg leste på FB at noen hadde påstått at goldendoodle kan registreres som en rase under etablering i NKK om et år :lol: 
Vi får nå se på det :P 

Klart de blir! :teehe: 

1 time siden, Magica fra Tryll skrev:

I tråder vedr bikkjeraser som lider pga kroppslige skavanker - full enighet på Hundesonen at dette absolutt ikke er greit. 

I tråder vedr det å uten/"uten" grunn kastrere bikkja, fjerne kroppsdeler uten grunn - full enighet på Hundesonen at dette absolutt ikke er greit.

I billedtråder med bikkjer med kuperte ører - masse likes, rosende ord og hjertesmileys.   

Jeg veit ikke helt hvilken hundesonen du er på, men det er åpenbart ikke den samme som jeg er på :) 

--

Artig samtale mellom sykepleieren og meg i dag: 

S: Veit ikke om du har fått beskjed, men det er ny tid hos deg.
J: Tja, hvilken tid snakker du om, jeg har fått to jeg, 9.15 og 10..
S: Hvilken var den siste du fikk?
J: Klokka 10 
S: Ja, det er det jeg har på planen min

Og hvor mye var klokka da, tror dere? 9.30.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, SFX skrev:

Jeg savnet @JeanetteH disse dagene - jeg mistet vann et par ganger der jeg bodde før, men da bodde jo hun 23 meter unna og jeg kunne tisse og dusje der. Nå må jeg kjøre tre kvarter for å gå på do :o 

Evt bli bedre kjent med naboen :D Eller investere i en portapotti :P Evt bruk pose... :aww: 

39 minutter siden, SFX skrev:

Det ser ut som en dårlig rekvisitt fra en oppskrytt scifi-film har gått amokk og etterlatt seg skogsruiner. Får håpe det blir ryddet opp, det vil jo lettere gro opp nytt om ikke bakken er dekket av kvist og kvast.

Det blir nok ikke rydda opp heller, for det er jo sånn at kvist og kvas etter hvert skal råtne og næringsstoffene i dette tilbakeføres til jorda igjen... 

39 minutter siden, SFX skrev:

Du er klar over at jeg nå ser for meg noen på enhjulssykkel?

Nei :P 

39 minutter siden, SFX skrev:

Det høres avansert ut nok det - min middag på tirsdag var wiener i brød x 2 fra Circle Key til en tier stykket.

Det tar 5 min å fikes liksom :P Men pølse i brød er innafor - av og til :D 

36 minutter siden, 2ne skrev:

Artig samtale mellom sykepleieren og meg i dag: 

S: Veit ikke om du har fått beskjed, men det er ny tid hos deg.
J: Tja, hvilken tid snakker du om, jeg har fått to jeg, 9.15 og 10..
S: Hvilken var den siste du fikk?
J: Klokka 10 
S: Ja, det er det jeg har på planen min

Og hvor mye var klokka da, tror dere? 9.30.. 

:teehe:

Har jeg vært på sykehuset og fått medisinen min. Vi var så mange som satt der og fikk medisin at jeg med god samvittighet kunne trekke meg inn i meg selv og lese avis og surfe på mobilen mens jeg satt der :aww:. Etterpå svingte jeg innom Plantasjen og fikk endelig kjøpt litt sommerblomster. Får vel bruke kvelden på å plante ut i både balkongkasser, potter og blomsterbed :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

 

Så herlig med ferie, deilig å kjenne på forberedelsesrusen! Jeg elsker å planlegge turer :P

Hvor mye du trenger kommer jo helt an på hvor dere skal, prisnivået der - og spisemønster. Er dere typene som spiser en enkel pastarett på en basic restaurant, eller skal dere ha treretters med fem drinker? Spiser og drikker dere ofte? Jeg var på ferie et sted hvor jeg kom langt med en femtilapp om dagen, men jeg mener jeg leste en artikkel at gjennomsnittlig daglig forbruk på ferie for nordmenn - utenom reise og overnatting - er cirka tusen kroner. Det dekker da mat, souvenirer, sightseeing, ekskursjoner, drikke, is, taxi, også videre. Men det er jo forskjell på å se alt av highlights i New York og å ligge på en strand i Side. Men kanskje du kan se i nettbanken fra forrige ferie hvor mye dere brukte da? Enten kontantuttak eller visabruk?

Vi skal til mallorca.. :ahappy:har forstått at det er relativt dyrt der. I hvertfall i forhold til andre steder som også bruker euro.

Nei altså, jeg nøyer meg med typisk pizza, pasta, burger. Ikke noe treretters. Sikkert ikke dessert etter maten en gang. Kan kanskje regne med et par drinker og is i løpet av dagen.  Foreløpig har jeg satt av 3000 kroner. Altså 1000 kroner dagen, sa da var jeg ikke helt på jordet:P innerst inne så tror jeg ikke jeg kommer til å bruke 1000 kr dagen, men heller litt for mye enn litt for lite:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh joy... det har flytta inn en ny hund i nabolaget. Bokser, hannhund, svææær. Løs i hage med altfor lavt gjerde, port festet med kobbel knyttet løst rundt toppen og plenty med plass under porten. Og den liker IKKE andre hannhunder... Uno var flink en stund og vi kom oss nesten helt forbi den, selv om han så den med en gang vi kom nært nok. Den så oss også, og gikk rett bort til gjerdet med stiv kropp mens den knurra. Eieren(eldre dame) kom til, prøvde å ta tak i halsbåndet, trakk til seg hånda da hunden glefsa etter hånda, men tok tak i halsbåndet til slutt. Fint var det, for da hadde Uno glemt at han kunne gå fint med kontakt og begynte å svare på knurringa og trekke i båndet! Hun måtte dra bikkja ned der den sto med begge forlabbene oppå gjerdet, og jeg bare dro med meg Uno bort. Dette huset ligger på hjørnet et sted vi må gå forbi ofte, men jeg tror det blir noen omveier fremover gitt..

Det er varmt, turen ble kortere enn planlagt og nå har vi slacka i hagen en stund. Uno ville inn så da gikk vi inn, han gikk rett i senga og la seg. Så nå skal jeg dusje kjapt og løpe nedover så jeg får handla i tide til å bli plukka opp av gubben når han er ferdig på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på... altså - folk er utrolig frekke? Da jeg kom ut fra sykehuset i dag, og låste opp bilen, så lå den en parkeringsbot under vindusviskeren. Ok? Jeg hadde da vitterlig betalt p-avgift med mobilen? Jeg sjekket app'en og den tikket og gikk den... Så kikket jeg på bota - og der var det en rød renault med NESTEN identisk bilnummer som var skrevet opp :o. Noen trodde tydeligvis at de slipper unna bot om noen andre får den :lol: Jeg tok den med til en av parkeringsvaktene som heldigvis var til stede - og han kikket på lappen og lo litt - bretta den sammen og putta den i lomma si :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Siri skrev:

Evt bli bedre kjent med naboen :D Eller investere i en portapotti :P Evt bruk pose... :aww: 

Det blir nok ikke rydda opp heller, for det er jo sånn at kvist og kvas etter hvert skal råtne og næringsstoffene i dette tilbakeføres til jorda igjen... 

Nei :P 

Det tar 5 min å fikes liksom :P Men pølse i brød er innafor - av og til :D 

:teehe:

Har jeg vært på sykehuset og fått medisinen min. Vi var så mange som satt der og fikk medisin at jeg med god samvittighet kunne trekke meg inn i meg selv og lese avis og surfe på mobilen mens jeg satt der :aww:. Etterpå svingte jeg innom Plantasjen og fikk endelig kjøpt litt sommerblomster. Får vel bruke kvelden på å plante ut i både balkongkasser, potter og blomsterbed :)

Et av årets høydepunkter spør du meg! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Siri skrev:

Nå kom jeg på... altså - folk er utrolig frekke? Da jeg kom ut fra sykehuset i dag, og låste opp bilen, så lå den en parkeringsbot under vindusviskeren. Ok? Jeg hadde da vitterlig betalt p-avgift med mobilen? Jeg sjekket app'en og den tikket og gikk den... Så kikket jeg på bota - og der var det en rød renault med NESTEN identisk bilnummer som var skrevet opp :o. Noen trodde tydeligvis at de slipper unna bot om noen andre får den :lol: Jeg tok den med til en av parkeringsvaktene som heldigvis var til stede - og han kikket på lappen og lo litt - bretta den sammen og putta den i lomma si :D 

Ærre muuuulig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...