Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

53 minutter siden, SFX skrev:

Rørlegger har vært her første runde, men dro tilbake til butikken for å hente nye deler. Vi håper det han har funnet hittil er det eneste som har gått. Jeg mener han kalte det trykkluft-tank og trykkluft-måler, men ta det med en klype salt - jeg trodde det var varmtvannsberederen, den tanken som sto der...

Det potensielt positive er at trykklufttanken åpenbart har fusket og vært dårlig lenge, fordi han kan se at det har lekket vann i lang tid - så kanskje jeg får godt vanntrykk i dusjen? Det har jeg aldri hatt her, og det tar jo en kvart evighet å få shampoo ut av håret, for ikke å snakke om hårfarge. Det verste er dog å få badet hundene, uten at det sitter igjen såperester, når det er hardere trykk i urinstråla mi enn i dusjslangen. Så kanskje det kan bli bedre nå.

Han fikset også så jeg får vann i utekrana - jeg trodde det manglet en bit på stengeventilen, men det var en ventil nummer to som kunne stenge vannet, så det kommer ut i utekrana og ikke på garasjegulvet. Så nå har hundene fått vann, og jeg har kokt opp noe vann for å starte oppvasken, for den kjelen jeg lagde fiskesuppe i om fredag lukter svartedauen nå. Om han ikke får fikset ferdig det i kjelleren, så har jeg i hvert fall vann i utekrana nå, selv om jeg kunne hatt det hele tiden om jeg visste bedre. Jeg så jo bare et hull i røret, og tenke at det var ødelagt når vannet kom ut der. Vannet til utekrana er nemlig koblet til en brønn, og er opprinnelig vannopplegg til huset, så i verste fall kan en tredje ventil sørge for at brønnvannet når rørsystemet i hele huset. Greit med back up-løsninger, om en hadde visst om dem...

Så får en bare lukke øynene når regninga kommer, og la det koste det det koste vil, vann må en ha.

Så deilig at det er noen lyspunkter her. Håper du klarer å senke skuldrene og se litt lysere på det nå. :console:

Jeg prøver å roe meg ned litt etter noen harmdirrende innlegg om vannscootere. En biolog skriver i lokalavisa i dag at han er dypt bekymret for rødlistete og sjeldne sjøfugler på grunn av denne fanesaken til Frp: frislipp av vannscootere. Ekstremindividualister som mener at alle faglige råd når det gjelder miljø er venstrevridde. :sint_01:

Sånn. Takk. Da har jeg fått ut litt steam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

22 minutes ago, Turb said:

Akkurat nå synes jeg trærne kan slutte med denne nådeløse onaneringen :( 

helt enig!

 

@SFX så dumt med sporkurset og effekten det gav. Du er sikkert hverken første eller siste som gjør noe slikt, men det hjelper neppe så mye akkurat der og da. 
Bra rørleggeren fant ut at du har utevann i det minste. Krysser fingrene for at regningen ikke blir himmelhøy. 

 

Jeg tryna på tur med hundene i går, landet feil og venstre hånda er satt ut av spill. Hoven og vond, men tross alt bedre i dag enn i går.  Jobb i morgen blir derimot nærmest umulig, så det utgår. Kan ikke jobbe aleine på bingo med bare en hånd. Heldigvis er jeg høyrehendt, ellers ville jeg vært enda mer handicappet. 
En vond hånd burde jo ikke vært store greine, men jammen er det til stor ulempe og ikke få på seg bukse og sokker uten assistanse :teehe:  

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal Heidi gjøre ting hun ikke kan, nemlig fylle luft i hjulene på bilhengeren. Og så lurer jeg veldig på hvor lenge sånne bilhengerdekk holder, de har aldri vært skiftet. Det er jo ikke samme slitasje som på en bil, men gammel gummi er jo skummelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX senk skuldra, hilsen hun som har både gått seg bort i egen bakhage, kjørt til Gullspång 4 ganger (aldri noensinne tenkt meg dit - PS hver gang har det sittet en liten gammel gubbe på en benk og vinket når jeg har kjørt forbi - innimellom lurer jeg på om Gullspång er an anomaly in the time space continuum og jeg egentlig bare har vært der en gang - djiiz der datt det ut litt galskap), må ha sporapp når jeg legger spor for å finne igjen bilen og har gått meg bort inne på Jessheim storsenter flere ganger enn jeg tørr fortelle... 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Turb skrev:

@SFX senk skuldra, hilsen hun som har både gått seg bort i egen bakhage, kjørt til Gullspång 4 ganger (aldri noensinne tenkt meg dit - PS hver gang har det sittet en liten gammel gubbe på en benk og vinket når jeg har kjørt forbi - innimellom lurer jeg på om Gullspång er an anomaly in the time space continuum og jeg egentlig bare har vært der en gang - djiiz der datt det ut litt galskap), må ha sporapp når jeg legger spor for å finne igjen bilen og har gått meg bort inne på Jessheim storsenter flere ganger enn jeg tørr fortelle... 

:lol:

Jeg får aldri bestemme selv om jeg skal kjøre Gudbrandsdalen eller Østerdalen hjem fra Oslo, den avgjørelsen tar bilen helt på egen hånd. 

Jeg vil ha noe annet til middag i dag. Ganske enkelt noe annet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Så deilig at det er noen lyspunkter her. Håper du klarer å senke skuldrene og se litt lysere på det nå. :console:

Jeg prøver å roe meg ned litt etter noen harmdirrende innlegg om vannscootere. En biolog skriver i lokalavisa i dag at han er dypt bekymret for rødlistete og sjeldne sjøfugler på grunn av denne fanesaken til Frp: frislipp av vannscootere. Ekstremindividualister som mener at alle faglige råd når det gjelder miljø er venstrevridde. :sint_01:

Sånn. Takk. Da har jeg fått ut litt steam.

Jeg skjønner godt hvorfor mange er bekymret for vannscootere, men det har jo vært mulig å bruke det det en god stund nå. Og de områdene jeg kjenner til, så har det ikke slått helt an. Men jeg tror kanskje problemet er større på Sørlandet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha noe annet til middag i dag. Det som ligger i fryseren frister ikke i det hele tatt, men hva jeg har lyst på det vet jeg ikke...Uansett så skal jeg ut på joggetur først så jeg får tenke meg godt om da. Eller skal jeg sykle innom butikken på vei hjem fra jobb i stedet så slipper jeg å dra svett og ekkel etter turen? All these questions!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driv å skal rive ned det gamle gjerdet rundt utegårdet til bikkjene, men dei forge eigarane av huset har jo brukt hundre-og-ørten hemper/u-spiker på kvar påle, og hamra dei heilt inn. Pluss litt vanleg spiker her og der i tillegg. Forskjellige typar gjerde, litt ståltråd her og litt tau der. Kvifor kunne dei ikkje berre gjort ein skikkeleg jobb når dei først satte det opp? Enkelte plassar er gjerdet så nedtrykt at det ikkje er høgare enn rundt 50 cm. Kan ikkje fatte og begripe at dei har turt å ha ein flokk jaktbikkjer der, her ute på bondetlandet med sauer og hjort over alt.

Kun verste delen av rivinga som gjenstår no, nemleg området der gjerdet er inngrodd i busker og trær. Så sambuar får ta seg eit aldri så lita raid med motorsaga der trur eg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Så deilig at det er noen lyspunkter her. Håper du klarer å senke skuldrene og se litt lysere på det nå. :console:

Nja, jeg tror jeg mer har akklimatisert meg til at det er sort igjen, det kom bare brått på med veldig mye på en gang nå. 

Men det gjør ikke noe om jeg får mer vanntrykk i dusjen, selv om ikke det oppveier for alt annet :P 

43 minutter siden, Snøfrost skrev:

 

@SFX så dumt med sporkurset og effekten det gav. Du er sikkert hverken første eller siste som gjør noe slikt, men det hjelper neppe så mye akkurat der og da. 

Nei, altså å gå meg bort i skogen hadde jeg taklet fint til vanlig, men jeg kom jo på kurset med høy puls og stive skuldre etter alt som har skjedd siden lørdag, så jeg tålte ingenting før jeg skulle briste. 

43 minutter siden, Snøfrost skrev:

Bra rørleggeren fant ut at du har utevann i det minste. Krysser fingrene for at regningen ikke blir himmelhøy. 

Det ble antydet 12-15 lapper, så jeg får ta en telefon til banken og høre om det finnes slike midler i boliglånet mitt. Jeg har ikke sjanse til å opparbeide meg så romslig sparekonto mens jeg lever på trygd.

43 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg tryna på tur med hundene i går, landet feil og venstre hånda er satt ut av spill. Hoven og vond, men tross alt bedre i dag enn i går.  Jobb i morgen blir derimot nærmest umulig, så det utgår. Kan ikke jobbe aleine på bingo med bare en hånd. Heldigvis er jeg høyrehendt, ellers ville jeg vært enda mer handicappet. 
En vond hånd burde jo ikke vært store greine, men jammen er det til stor ulempe og ikke få på seg bukse og sokker uten assistanse :teehe:  

God bedring! Kanskje du bare skal gå i kjole, så slipper du å dra opp bukser og bale med knapper? :D Burka?

33 minutter siden, Turb skrev:

@SFX senk skuldra, hilsen hun som har både gått seg bort i egen bakhage, kjørt til Gullspång 4 ganger (aldri noensinne tenkt meg dit - PS hver gang har det sittet en liten gammel gubbe på en benk og vinket når jeg har kjørt forbi - innimellom lurer jeg på om Gullspång er an anomaly in the time space continuum og jeg egentlig bare har vært der en gang - djiiz der datt det ut litt galskap), må ha sporapp når jeg legger spor for å finne igjen bilen og har gått meg bort inne på Jessheim storsenter flere ganger enn jeg tørr fortelle... 

Men Jessheimsenteret er jo en labyrint, så den er forståelig. Jeg trenger egentlig bare at livet kan gi meg en pustepause, kan gi meg en dag uten dårlige nyheter, eller til og med gode nyheter. Det har vært altfor mye i det siste, ting jeg ikke lufter her med dere og ting jeg har luftet her, og jeg klarer bare å ta imot så mye shit på en gang. Jeg er sliten og lei.

Nå skal jeg drikke et glass kaldt vann, fordi jeg har vann, også skal jeg sette på en vaskemaskin og få tatt litt oppvask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle teite ting de gjorde om fra boka til filmene, så er det der en bagatell.. Det her f.eks: 
voldemortdies-1426625502.gif?quality=.8&height=166&width=355
Ødelegger poenget helt. Han skulle dø som et menneske, nettopp fordi han var et menneske, ikke en mystisk figur man aldri kunne være sikker på at man ble kvitt. Hvordan skal de vite det når de ikke har et lik å begrave? :aww: 
--


Den slutten husker jeg faktisk ikke, tror det er på tide å lese bøkene igjen gitt! Har bare lest de en gang og det var jo da de kom ut... Men sant det. Der havnet det jo bare masse han-hvis-navn-skal-være-unevnt i luftfiltre og sånn rundt om...
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal Heidi gjøre ting hun ikke kan, nemlig fylle luft i hjulene på bilhengeren. Og så lurer jeg veldig på hvor lenge sånne bilhengerdekk holder, de har aldri vært skiftet. Det er jo ikke samme slitasje som på en bil, men gammel gummi er jo skummelt? 

Spurte pappa om det nylig faktisk, om man ikke må skifte dekk. Han mente at det var ikke nødvendig. Mens han sto og snekret ny bunn til hengeren. Han har vel hatt den hengeren i 15 år nå, mye brukt (iom at bunnen holdt på å falle fra hverandre... )

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, SFX said:

Nei, altså å gå meg bort i skogen hadde jeg taklet fint til vanlig, men jeg kom jo på kurset med høy puls og stive skuldre etter alt som har skjedd siden lørdag, så jeg tålte ingenting før jeg skulle briste. 

Det ble antydet 12-15 lapper, så jeg får ta en telefon til banken og høre om det finnes slike midler i boliglånet mitt. Jeg har ikke sjanse til å opparbeide meg så romslig sparekonto mens jeg lever på trygd.

God bedring! Kanskje du bare skal gå i kjole, så slipper du å dra opp bukser og bale med knapper? :D Burka?

Ikke så kjekt når ting baller på seg, kan bli for mye for alle og enhver noen ganger...

 

Tro meg flere varianter som ikke innebærer buske har blitt vurdert! 
Knapper går ikke, så bukse = joggebukse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Så gøy å få avslag på søknader flere måneder etter søknadsfristen! Jeg har skjønt at de ikke valgte meg, så h orfor gni det enda mer inn lenge etterpå? 

Så lite aktuell og utdatert/For gammal/overkvalifisert/underkvalifisert er jeg at jeg ikke fortjener enten et raskt avslag eller at det bare forbigått i stillhet. Neida, minn meg på det sånn i tilfellet :pinch:

1 time siden, Turb skrev:

Akkurat nå synes jeg trærne kan slutte med denne nådeløse onaneringen :( 

Jeg leste TÆRNE og fikk særdeles spenstige bilder i hodet! Fikk meg en god latter tross frustrasjonen :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Den slutten husker jeg faktisk ikke, tror det er på tide å lese bøkene igjen gitt! Har bare lest de en gang og det var jo da de kom ut... Men sant det. Der havnet det jo bare masse han-hvis-navn-skal-være-unevnt i luftfiltre og sånn rundt om...

Ja, det må være irriterende med han-hvis-navn-skal-være-unevnt i luftfiltrene :teehe: 

Men neida. Han forsvant jo bare da han prøvde å drepe Harry da Harry var 1 år, og da trodde jo folk at han var død, helt til han dukka opp igjen i The Goblet of Fire (eller Order of the Phoenix, om man jobber for departementet eller heter Umbridge :aww: ), så om det hadde skjedd sånn som i filmen, ville jo folk trodd at han bare hadde forsvunnet igjen. Men når det er et lik der, når de ser at han-hvis-navn-skal-være-unevnt kan dø, tross alt, så forsvinner litt av mystikken og magien med han. 

En annen ting som ble skrekkelig teit i filmen, er jo oppgaven med dragene. Særlig at en hel lærerstab på en skole, samt alle som jobber med dragene daglig, ville sitte rolig og se på at Harry ble jagd Hogwarts rundt av en sinna drage? Som forøvrig skulle være en fersk mamma, fordi hun skulle beskytte eggene sine - det er vanskelig å beskytte egg når du jager noen rundt halve skolen :aww: 

Og hvorfor er Beauxebaton en jenteskole og Drumstrang en gutteskole? Det er mye irriterende feil i The Goblet of Fire, når jeg tenker meg om. At Dumbledore ikke er spesielt calm er som sagt en bagatell :aww: 

(ikke slipp på en 5'er, liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det må være irriterende med han-hvis-navn-skal-være-unevnt i luftfiltrene :teehe: 

Men neida. Han forsvant jo bare da han prøvde å drepe Harry da Harry var 1 år, og da trodde jo folk at han var død, helt til han dukka opp igjen i The Goblet of Fire (eller Order of the Phoenix, om man jobber for departementet eller heter Umbridge :aww: ), så om det hadde skjedd sånn som i filmen, ville jo folk trodd at han bare hadde forsvunnet igjen. Men når det er et lik der, når de ser at han-hvis-navn-skal-være-unevnt kan dø, tross alt, så forsvinner litt av mystikken og magien med han. 

En annen ting som ble skrekkelig teit i filmen, er jo oppgaven med dragene. Særlig at en hel lærerstab på en skole, samt alle som jobber med dragene daglig, ville sitte rolig og se på at Harry ble jagd Hogwarts rundt av en sinna drage? Som forøvrig skulle være en fersk mamma, fordi hun skulle beskytte eggene sine - det er vanskelig å beskytte egg når du jager noen rundt halve skolen :aww: 

Og hvorfor er Beauxebaton en jenteskole og Drumstrang en gutteskole? Det er mye irriterende feil i The Goblet of Fire, når jeg tenker meg om. At Dumbledore ikke er spesielt calm er som sagt en bagatell :aww: 

(ikke slipp på en 5'er, liksom :lol:

:lol: her var det mye jeg aldri har tenkt over! Tror jeg har ett helt ukritisk syn på Harry Potter filmene fordi jeg blir så dratt inn i dem (bortsett fra den nest siste da, som bare var en eviglang campingtur og ventefilm.. 

----

 

Drar til Danmark i morgen, og er litt stressa over ormekuropplegget...  også kom jeg på at oppdretteren til Casper jo er veterinær, og at vi har lei hus ett annet sted enn vi pleier, så da blir det ikke noen omvei for å kjøre innom, det hadde jo vært veldig koselig og. Så nå venter jeg på svar, og håper på at hun er hjemme slik at jeg kan få ro i sjela... er jo kristi himmelfart eller påskemorgen eller ett eller annet på torsdag, så kan jo hende en del veterinærer har tatt langhelg. Så om oppdretter ikke er hjemme må det bli en ringerunde i morgen. Vi pleier egentlig å være minst en uke, så dyrlege har vi tatt når det har passet, men nå er det jo bare en dag som er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lat og deilig dag... Tok det helt med ro i dag tidlig, før jeg ut på ettermiddagen tuslet en rolig time i skogen med Sofie og de tre bikkjekreka, og nå snorker de i hagen mens jeg ser på TVD på TV'en. :ahappy: Været er ikke noe å klage på det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg skjønner godt hvorfor mange er bekymret for vannscootere, men det har jo vært mulig å bruke det det en god stund nå. Og de områdene jeg kjenner til, så har det ikke slått helt an. Men jeg tror kanskje problemet er større på Sørlandet :) 

17 mai kom det nye regler som likestiller vannscootere med småbåter, det betyr at de har lov til å legge til over alt, for eksempel i grunne viker der sjøfuglene hittil har fått være i fred. Og problemet er jo at med disse scooterne er det kjøringen i seg selv som er poenget. Frem og tilbake, frem og tilbake, med høye brøl. Midt mellom sjøfugler med ungeflokker på slep, som ble observert her i Malvik på 17 mai. :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jeg meg endelig til frisøren. Ikke vært der siden november eller noe, som er litt lenge når man har forholdsvis kort hår med striper. Nå er det litt mer fasong og litt freshere i fargen :D Og frisøren påsto at jeg hadde blitt gråere enn siden sist, makan!! Fordelen er at det ikke vises når man er blond :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, *Kat84* said:

Så gøy å få avslag på søknader flere måneder etter søknadsfristen! Jeg har skjønt at de ikke valgte meg, så h orfor gni det enda mer inn lenge etterpå? 

Så lite aktuell og utdatert/For gammal/overkvalifisert/underkvalifisert er jeg at jeg ikke fortjener enten et raskt avslag eller at det bare forbigått i stillhet. Neida, minn meg på det sånn i tilfellet :pinch:

Jeg leste TÆRNE og fikk særdeles spenstige bilder i hodet! Fikk meg en god latter tross frustrasjonen :lol:

 

Jeg fikk en gang et avslagsbrev halvannet år etter jobbintervjuet :lol:  Da hadde jeg allerede jobbet i en annen stilling på det aktuelle instituttet i over et år, og var kollega med hun som hadde fått stillingen ...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

17 mai kom det nye regler som likestiller vannscootere med småbåter, det betyr at de har lov til å legge til over alt, for eksempel i grunne viker der sjøfuglene hittil har fått være i fred. Og problemet er jo at med disse scooterne er det kjøringen i seg selv som er poenget. Frem og tilbake, frem og tilbake, med høye brøl. Midt mellom sjøfugler med ungeflokker på slep, som ble observert her i Malvik på 17 mai. :sint_01:

Ahh, nei da har jeg ingen kommentar lengre :whistle: 

strengt tatt bør ikke jeg kommentere så mye politikk, der følger jeg ikke med ? :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har litt bredere erfaring med begravelser enn meg? Vi klarer ikke helt å bli enige i søskenflokken om hvordan det er... Pleier båredekorasjonen å bli gravd ned sammen med kista, eller blir den tatt av og lagt oppå jorda etter grava er lukket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

:lol: her var det mye jeg aldri har tenkt over! Tror jeg har ett helt ukritisk syn på Harry Potter filmene fordi jeg blir så dratt inn i dem (bortsett fra den nest siste da, som bare var en eviglang campingtur og ventefilm.. 

Mens datterbarnet og jeg ser på Harry Potter-filmer og kommenterer at sånn var det ikke i boka, og sånn var det ikke i boka, og det var mye bedre sånn det var i boka :teehe: 

Den nest siste er bra den, selv om det er mye campingtur :) Det er jo det at de rømmer fra bryllupsfesten, bryter seg inn i magidepartementet, ødelegger en horocrux som prøver å ta knekken på Ron, besøker faren til Luna og får høre eventyret om the deathly hallows, at de blir fanga og tatt med til Malfoy-ene. At de har lagt til en scene med løpeaction der, når alt de trengte å gjøre var å svinge litt på tryllestaven og disapparate derfra, er meg et mysterium, på lik linje med at de klarer å apparate midt i en klynge med snatchere sånn helt tilfeldigvis, men de trengte jo at de ble fanget, og det ville vært for enkelt å følge boka og la de være i teltet uten tryllestavene klare når Harry sa han-hvis-navn-skal-være-unevnt, å følge en mestselgende bok er jo bare fjollete :aww: 

--

AN har datterbarnet og jeg grilla :ahappy: Det er koselig å sitte ute, men vi måtte gå inn så Nora fikk lagt seg, naboen driver jo tross alt i garasjen sin, så da har jo ikke hun tid til å slappe av litt :rolleyes: 
Tipper at det økte stresset og maset hos henne er fordi hun klør så mye om dagen, jeg måtte øke kortisondosa hennes for et par dager siden, hvilket også kan gjøre at hun er litt urolig. Da reagerer hun antageligvis på bjørk også i år da, det gjorde hun ikke i fjor. Eller så er det salix, det reagerte hun heller ikke på i fjor. Hun er i hvert fall verre i år enn hun var i fjor :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har litt bredere erfaring med begravelser enn meg? Vi klarer ikke helt å bli enige i søskenflokken om hvordan det er... Pleier båredekorasjonen å bli gravd ned sammen med kista, eller blir den tatt av og lagt oppå jorda etter grava er lukket?

Alt av blomster blir lagt til sides og legges på grava.

Stor klem!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...