Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
11 minutter siden, Mona skrev:

Jeg fikk en gang et avslagsbrev halvannet år etter jobbintervjuet :lol:  Da hadde jeg allerede jobbet i en annen stilling på det aktuelle instituttet i over et år, og var kollega med hun som hadde fått stillingen ...

:lol:

Du skal se en skriftlig gratulasjon med tilbud om dagems stilling er rett rundt hjørnet nå! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Det gikk en labradoodle forbi her i dag, sammen med eieren sin, som jeg kjenner. Jeg tok meg i å tenke at det hadde ikke gjort noe om de der etter hvert blir rendyrket og får rasestatus. I heite hule for en vakker hund! :wub:

 

 f050.gif

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

ÅÅÅÅ i dag er jeg glad. Skal snakke med legen angående magen i morgen. Jeg ble foreseilet i slutten av juli 

 

@SFX Å sant er pyton. Og det er veldig rart jeg prøvde meg på spor en gang i tiden og skulle legge ut sporet i fremmed skog og endte med et angst anfall. Og jeg hadde gått mye i fremmed skog. Men det var en stund siden da. Går igjen i fremmed skog men har ikke drevet med blodspor. Håper du ikke gir deg men tar en prat med kursleder så du får fullført kurset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vondt i tanna! Borra for første gang i går. Ett lite hull som jeg ikke har merket noe til, eller merker borringa i går. MEN, hadde ett stort ett på andre siden. Tannlegen sa det var rett før det måtte rotfylles.. Så, i hele går og i dag var det vært skikkelig vondt.

synes synd på meg selv :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jeas_89 skrev:

Klarte å miste telefonen i gulvet på jobb så den knuste, nå er hele dagen ødelagt :gaah:

Føler med deg. Min knuste i mars i fjord. Fungert til nå, med den ble aldri den samme som før. Men på søndagen var det ikke noe igjen av den. Ny telefon måtte til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Annik skrev:

jo... men gjelder det også båredekorasjonen? den er jo der for å pynte kista...

takk :heart:

 

Kondolerer.

Båredekorasjonen er ofte festet til kista for at den ikke skal falle av når kista bære ut og blir derfor begravet med den. Det ble den i pappas begravelse, det var både fint og trist siden bårebuketten var nydelig og den godt kunne syntes litt lenger opp på graven, men det var i grunn fint at den ble med ned i graven også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SFX skrev:

Så får en bare lukke øynene når regninga kommer, og la det koste det det koste vil, vann må en ha.

Man tenker ikke over hvor mye vann man bruker før man ikke har det lenger... Jeg har en diger 25-litersdunk stående i tilfelle det blir krise igjen her. Den kan jeg fylle på bensinstasjonen eller noe sånt. 

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg prøver å roe meg ned litt etter noen harmdirrende innlegg om vannscootere. En biolog skriver i lokalavisa i dag at han er dypt bekymret for rødlistete og sjeldne sjøfugler på grunn av denne fanesaken til Frp: frislipp av vannscootere. Ekstremindividualister som mener at alle faglige råd når det gjelder miljø er venstrevridde. :sint_01:

Jeg blir litt irrasjonelt forbanna på sånne kørka pappagutter som ikke skjønner problemet med den jævelskapen der :aww: 

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nå skal Heidi gjøre ting hun ikke kan, nemlig fylle luft i hjulene på bilhengeren. Og så lurer jeg veldig på hvor lenge sånne bilhengerdekk holder, de har aldri vært skiftet. Det er jo ikke samme slitasje som på en bil, men gammel gummi er jo skummelt? 

Så lenge de ikke er morkne så går det nok bra :) 

5 timer siden, Turb skrev:

@SFX senk skuldra, hilsen hun som har både gått seg bort i egen bakhage, kjørt til Gullspång 4 ganger (aldri noensinne tenkt meg dit - PS hver gang har det sittet en liten gammel gubbe på en benk og vinket når jeg har kjørt forbi - innimellom lurer jeg på om Gullspång er an anomaly in the time space continuum og jeg egentlig bare har vært der en gang - djiiz der datt det ut litt galskap), må ha sporapp når jeg legger spor for å finne igjen bilen og har gått meg bort inne på Jessheim storsenter flere ganger enn jeg tørr fortelle... 

Jeg har kjørt meg bort i Brumundal :aww: 

I dag har jeg vært på befaring på Roa/Gran. På vei hjem igjen benytta jeg sjansen til å gå en rusletur med hundene fra Brovoll på Romeriksåsen. Fantastisk vær, men det var litt skuffende å se hvor herpa det var rundt Brovoll nå. 

Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det gikk en labradoodle forbi her i dag, sammen med eieren sin, som jeg kjenner. Jeg tok meg i å tenke at det hadde ikke gjort noe om de der etter hvert blir rendyrket og får rasestatus. I heite hule for en vakker hund! :wub:

 

 f050.gif

De heter Australsk Cobberdog nå, og er godkjent rase når som  helst :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stine skrev:

Mye skog som er borte på Brovoll nå ja, og jeg synes ikke nye parkeringen er noe fin...

Kveldstur gått i shorts og t skjorte :D

Ja, de har jo skrella av all fin gammelskog ved Brovoll jo... åpenbart lenge siden jeg har vært der. Den nye parkeringen var jo bare tragisk. Da jeg gikk der, tenkte jeg også at folk skal nå gjøre penger av ALT... men de kunne godt fiksa de portene til og fra utfartsparkeringen da - jeg ønska meg brått veskehunder da jeg skulle forsøke å få bikkjene til å hoppe over den nederste delen av porten :aww: Det gikk bedre på veien tilbake da... 
Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lemen skrev:

Kondolerer.

Båredekorasjonen er ofte festet til kista for at den ikke skal falle av når kista bære ut og blir derfor begravet med den. Det ble den i pappas begravelse, det var både fint og trist siden bårebuketten var nydelig og den godt kunne syntes litt lenger opp på graven, men det var i grunn fint at den ble med ned i graven også.

ja, det er det jeg har sett for meg og trodde var vanlig. Også det jeg har hørt om da jeg jobbet i butikk med blomster og vi tok i mot bestillinger. Men enkelte er ikke helt enige der :P

1 minutt siden, Kokospaniel skrev:


Tror det varierer. Snakk med prest eller begravelsesbyrået, de er vant til at folk lurer på ting og er sårbare.

ja, tenkte å høre med de i morgen :)

Akkurat nå, Raksha skrev:

Vil bare sende en ekstra :hug: til @Annik :hug:  mista pappaen min alt for tidlig og får helt noia av tanken på å miste mamma, selv om vi går omtrent like bra sammen som olje og vann. 

 

takk :hug:det er skikkelig tøft, spesielt siden det skjedd så brått. Men samtidig tror jeg ikke det har gått helt opp for meg enda, så jeg regner med jeg kommer til å få en skikkelig smell en eller annen gang i nærmeste framtid når det går opp for meg at hun aldri kommer tilbake. Nå tar jeg meg ofte i å tenke "når hun kommer tilbake", som om hun bare er på ferie... :icon_cry:

Men Karoline skjønner heldigvis ingenting. Og det er veldig mye trøst i den 4 måneder lille bylten når hun ligger sammen med meg på sofaen og tuller :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

takk :hug:det er skikkelig tøft, spesielt siden det skjedd så brått. Men samtidig tror jeg ikke det har gått helt opp for meg enda, så jeg regner med jeg kommer til å få en skikkelig smell en eller annen gang i nærmeste framtid når det går opp for meg at hun aldri kommer tilbake. Nå tar jeg meg ofte i å tenke "når hun kommer tilbake", som om hun bare er på ferie... :icon_cry:

Jeg kjenner igjen følelsen.. Jeg mistet også min mamma veldig brått og uventet for en del år siden, og det var et sjokk, men det er også utrolig hva man greier fordi man kanskje ikke har tatt det helt innover seg og man er i en form for unntakstiltsand :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Siri skrev:

Ja, de har jo skrella av all fin gammelskog ved Brovoll jo... åpenbart lenge siden jeg har vært der. Den nye parkeringen var jo bare tragisk. Da jeg gikk der, tenkte jeg også at folk skal nå gjøre penger av ALT... men de kunne godt fiksa de portene til og fra utfartsparkeringen da - jeg ønska meg brått veskehunder da jeg skulle forsøke å få bikkjene til å hoppe over den nederste delen av porten :aww: Det gikk bedre på veien tilbake da... 
Siri Guldseth sitt bilde.

Jeg skjønner at de må tjene inn penger på parkeringa når de har oppgradert skiløypene så mye med kunstsnø og nye preppemaskiner, men var fryktelig mye triveligere der før i tiden! Og de portene er litt tragiske ja :lol: Men det som er mest tragisk er at folk klarer **** meg ikke og lukke de igjen! I vinter så kom en hund seg ut på veien og ble påkjørt, sløv eier med løs hund uten kontroll, og sløve mennesker som ikke greier å lukke en port... Tenk om det plutselig vaser en elg i vegen da? Du tenker jo ikke på det når det er viltgjerde. Putta på en femmer gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Jeg kjenner igjen følelsen.. Jeg mistet også min mamma veldig brått og uventet for en del år siden, og det var et sjokk, men det er også utrolig hva man greier fordi man kanskje ikke har tatt det helt innover seg og man er i en form for unntakstiltsand :console:

Ja, sant. Jeg er jo bare 23 år, jeg er ikke gammel nok til å miste mammaen min enda. Det har liksom aldri vært en tanke som har slått meg engang.

Men jeg vil tro det er positivt at jeg vet allerede nå at den smellen kommer til å komme. Selv om det ikke er noe man kan forberede seg på, så er det iallfall ikke noe som kommer som et sjokk. Og jeg har nevnt det for de aller fleste som har spurt hvordan det går, slik at de også kan være forberedt på å kanskje ta litt ekstra hensyn når det skjer.

Akkurat nå ligger fokuset bare på å gjøre dagen finest mulig for mamma. mest mulig likt noe hun kunne ha gjort selv, om det var hun som skulle planlegge :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg skjønner at de må tjene inn penger på parkeringa når de har oppgradert skiløypene så mye med kunstsnø og nye preppemaskiner, men var fryktelig mye triveligere der før i tiden! Og de portene er litt tragiske ja :lol: Men det som er mest tragisk er at folk klarer **** meg ikke og lukke de igjen! I vinter så kom en hund seg ut på veien og ble påkjørt, sløv eier med løs hund uten kontroll, og sløve mennesker som ikke greier å lukke en port... Tenk om det plutselig vaser en elg i vegen da? Du tenker jo ikke på det når det er viltgjerde. Putta på en femmer gitt :P

Ja, jeg skjønte jo fort at de har oppgradert løypenettet noe veldig der - men med kunstsnø også? Jeg hadde egentlig litt lyst til å skrive en lapp på den ene plakaten der de ber om betaling og skrive noe om at enkelte av oss kanskje bare har lyst til å gå en vanlig, enkel tur i skogen :aww:. Også må jeg ta litt av skylda for de portene, for det er samme design som andre porter som skal fungere slik at man kan få elg ut fra vegen DERSOM de har rota seg innpå - men de er jo alt for smale til at det vil fungere. Men høyden der er jo da for at det skal være mulig å åpne porten selv om det er en halvmeter snø om vinteren :lol: Jeg tenkte forresten på problemet med løshund ut på vegen da jeg skulle gjennom porten på tilbaketuren i dag - ikke f.. om jeg skulle la hundene hoppe ut uten bånd på seg. Jeg ville ikke ha briardmos på vegen :aww:

Akkurat nå, Annik skrev:

Ja, sant. Jeg er jo bare 23 år, jeg er ikke gammel nok til å miste mammaen min enda. Det har liksom aldri vært en tanke som har slått meg engang.

Men jeg vil tro det er positivt at jeg vet allerede nå at den smellen kommer til å komme. Selv om det ikke er noe man kan forberede seg på, så er det iallfall ikke noe som kommer som et sjokk. Og jeg har nevnt det for de aller fleste som har spurt hvordan det går, slik at de også kan være forberedt på å kanskje ta litt ekstra hensyn når det skjer.

Akkurat nå ligger fokuset bare på å gjøre dagen finest mulig for mamma. mest mulig likt noe hun kunne ha gjort selv, om det var hun som skulle planlegge :heart:

Man blir aldri gammel nok til å miste mamma's sin, egentlig. Men det er nok litt lettere å takle jo eldre man er, selvsagt. 
Min mamma hadde faktisk skrevet noe om hvordan hun ønsket seg sin egen begravelse - da var det veldig lett for oss å vite hvordan det skulle være. Selv om det er snart 10 år siden mamma døde, så får jeg fortsatt tårer i øynene når jeg tenker på henne, begravelsen og musikken i kirka :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Annik skrev:

ja, det er det jeg har sett for meg og trodde var vanlig. Også det jeg har hørt om da jeg jobbet i butikk med blomster og vi tok i mot bestillinger. Men enkelte er ikke helt enige der :P

ja, tenkte å høre med de i morgen :)

takk :hug:det er skikkelig tøft, spesielt siden det skjedd så brått. Men samtidig tror jeg ikke det har gått helt opp for meg enda, så jeg regner med jeg kommer til å få en skikkelig smell en eller annen gang i nærmeste framtid når det går opp for meg at hun aldri kommer tilbake. Nå tar jeg meg ofte i å tenke "når hun kommer tilbake", som om hun bare er på ferie... :icon_cry:

Men Karoline skjønner heldigvis ingenting. Og det er veldig mye trøst i den 4 måneder lille bylten når hun ligger sammen med meg på sofaen og tuller :heart:

:hug:  Godt med små lykkebylter i slike situasjoner. Ta vare på deg selv så godt du kan, og tillat deg å sørge. :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snøfrost skrev:

Ikke så kjekt når ting baller på seg, kan bli for mye for alle og enhver noen ganger...

Ja, alle har sin grense...

6 timer siden, Snøfrost skrev:

Tro meg flere varianter som ikke innebærer buske har blitt vurdert! 
Knapper går ikke, så bukse = joggebukse. 

Eller bare rulle ut av senga med lakenet, og si det er togafest? :D 

4 timer siden, Annik skrev:

Noen her som har litt bredere erfaring med begravelser enn meg? Vi klarer ikke helt å bli enige i søskenflokken om hvordan det er... Pleier båredekorasjonen å bli gravd ned sammen med kista, eller blir den tatt av og lagt oppå jorda etter grava er lukket?

:hug: Er det ikke noen i begravelsesbyrået som kan hjelpe dere med slikt, det er da måte på detaljer en skal måte tenke på og avgjøre i en slik situasjon? :hug: 

3 timer siden, 2ne skrev:

AN har datterbarnet og jeg grilla :ahappy: Det er koselig å sitte ute, men vi måtte gå inn så Nora fikk lagt seg, naboen driver jo tross alt i garasjen sin, så da har jo ikke hun tid til å slappe av litt :rolleyes: 
Tipper at det økte stresset og maset hos henne er fordi hun klør så mye om dagen, jeg måtte øke kortisondosa hennes for et par dager siden, hvilket også kan gjøre at hun er litt urolig. Da reagerer hun antageligvis på bjørk også i år da, det gjorde hun ikke i fjor. Eller så er det salix, det reagerte hun heller ikke på i fjor. Hun er i hvert fall verre i år enn hun var i fjor :hmm:

Stakkars Nora!

3 timer siden, lijenta skrev:

ÅÅÅÅ i dag er jeg glad. Skal snakke med legen angående magen i morgen. Jeg ble foreseilet i slutten av juli 

Lykke til, håper det kommer noe fornuftig ut av timen!

3 timer siden, lijenta skrev:

 

@SFX Å sant er pyton. Og det er veldig rart jeg prøvde meg på spor en gang i tiden og skulle legge ut sporet i fremmed skog og endte med et angst anfall. Og jeg hadde gått mye i fremmed skog. Men det var en stund siden da. Går igjen i fremmed skog men har ikke drevet med blodspor. Håper du ikke gir deg men tar en prat med kursleder så du får fullført kurset

Han tilbød seg at han kunne bli med meg ut neste gang når vi legger spor, men jeg får tenke på om jeg orker å dra tilbake. Føles litt som walk of shame når alt er så rått og sårt i kroppen enda, samtidig som jeg jo faktisk vil lære litt om dette - og jeg lærte ingenting av gårsdagens spor, annet enn å skvette med ei imsdalsflaske som en hormonell hannhund. Jeg tviler på at jeg klarte å gjøre det riktig heller.

56 minutter siden, Siri skrev:

Man tenker ikke over hvor mye vann man bruker før man ikke har det lenger... Jeg har en diger 25-litersdunk stående i tilfelle det blir krise igjen her. Den kan jeg fylle på bensinstasjonen eller noe sånt. 

Når det er gøy å vaske opp, da har vannmangelen begynt å irritere litt :P Jeg kan godt ha oppvask stående lenger enn fem minutter, men nå som jeg var uten vann var det helt utrolig hvor mye det gnagde meg at jeg ikke fikk vasket noe som helst. Eller dusjet, og jeg dusjer vanligvis ikke hver dag, så det er ikke sikkert jeg hadde dusjet i dag siden jeg dusjet hos pappa i går. Men når jeg ikke kunne...

56 minutter siden, Siri skrev:

I dag har jeg vært på befaring på Roa/Gran. På vei hjem igjen benytta jeg sjansen til å gå en rusletur med hundene fra Brovoll på Romeriksåsen. Fantastisk vær, men det var litt skuffende å se hvor herpa det var rundt Brovoll nå. 

Siri Guldseth sitt bilde.

Jeg synes det er så trist å kjøre til pappa nå, for kommunen har gravd og lagt ned kommunal kloakk og vann - og det er jo kjekt å ha. Men de har jo måttet fjerne flere meter med trær langs veien i flere kilometer, om ikke mil, så det som var koselige hus i skogen er nå koselige hus i hogstfelt. De er ikke ferdig med å anlegge kloakken, så jeg håper det blir ryddet litt senere. Flere steder er kloakken lagt på jorder i stedet for i skog, og der har de i hvert fall pakket det pent sammen, og det spirer av korn og hvitveis allerede. Men nærmest pappa er det bare skog, og der er det "vandalisert" og bare sørgelig. Jeg forstår selvfølgelig behovet, men det er jo ikke pent, og jeg har mange barndomsminner til de skogsteigene.  

27 minutter siden, Siri skrev:

Ja, de har jo skrella av all fin gammelskog ved Brovoll jo... åpenbart lenge siden jeg har vært der. Den nye parkeringen var jo bare tragisk. Da jeg gikk der, tenkte jeg også at folk skal nå gjøre penger av ALT... men de kunne godt fiksa de portene til og fra utfartsparkeringen da - jeg ønska meg brått veskehunder da jeg skulle forsøke å få bikkjene til å hoppe over den nederste delen av porten :aww: Det gikk bedre på veien tilbake da... 
Siri Guldseth sitt bilde.

Hvordan er det for gamle og dårlige til beins å komme fram, eller til og med rullestol? En skulle tro slike utmarkssteder var bedre for folk med bevegelsesbegrensninger å komme seg ut i naturen, enn rene skogsstier - om ikke p-plassen er gjerdet inn så de forblir der? Selv om jeg synes det var en kul patent at en kan få opp porten selv om det er snø...

Glam og Gloria har så veldig funnet tonen, og storkoser seg sammen! De leker og snakker gjerne på samme måten, og det er så moro å se dem. Der den ene legger seg, finner jeg den andre. Gloria er bare fem måneder eldre, og de er vel per definisjon ikke helt voksne enda. Det ser i hvert fall ikke slik ut, når begge ligger på rygg og fekter med tenner og veiver med frambeina. Morsomt når hunder som strengt tatt ikke kjenner hverandre kan gå så fint sammen. 

Nå skal jeg spise noe pizza jeg varmet i mikroen, rester fra 17. mai. Mer avansert kokkelering får bli senere i uka.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

Ja, jeg skjønte jo fort at de har oppgradert løypenettet noe veldig der - men med kunstsnø også? Jeg hadde egentlig litt lyst til å skrive en lapp på den ene plakaten der de ber om betaling og skrive noe om at enkelte av oss kanskje bare har lyst til å gå en vanlig, enkel tur i skogen :aww:. Også må jeg ta litt av skylda for de portene, for det er samme design som andre porter som skal fungere slik at man kan få elg ut fra vegen DERSOM de har rota seg innpå - men de er jo alt for smale til at det vil fungere. Men høyden der er jo da for at det skal være mulig å åpne porten selv om det er en halvmeter snø om vinteren :lol: Jeg tenkte forresten på problemet med løshund ut på vegen da jeg skulle gjennom porten på tilbaketuren i dag - ikke f.. om jeg skulle la hundene hoppe ut uten bånd på seg. Jeg ville ikke ha briardmos på vegen :aww:

 

Kunstsnø ja, så det er jo løyper der halve året nesten :lol: Første gangen i år, og jeg tror det har fungert greit, ihvertfall for de spesielt interesserte som går på ski samme hvordan vær og temperatur det er :P Jeg parkerer selvfølgelig på utsiden, for jeg gidder ikke sponse "unødvendig" pengebruk :lol: 

Skamme seg Siri! Men jeg ser poenget med mye snø og å kunne åpne portene, aldri tenkt på det sånn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
51 minutter siden, Siri skrev:

Ja, de har jo skrella av all fin gammelskog ved Brovoll jo... åpenbart lenge siden jeg har vært der. Den nye parkeringen var jo bare tragisk. Da jeg gikk der, tenkte jeg også at folk skal nå gjøre penger av ALT... men de kunne godt fiksa de portene til og fra utfartsparkeringen da - jeg ønska meg brått veskehunder da jeg skulle forsøke å få bikkjene til å hoppe over den nederste delen av porten :aww: Det gikk bedre på veien tilbake da... 
Siri Guldseth sitt bilde.

Du vet da noe om det, offentlige steder skal da være Universelt utformet. Da går det jo an å klage på porten :)

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Han tilbød seg at han kunne bli med meg ut neste gang når vi legger spor, men jeg får tenke på om jeg orker å dra tilbake. Føles litt som walk of shame når alt er så rått og sårt i kroppen enda, samtidig som jeg jo faktisk vil lære litt om dette - og jeg lærte ingenting av gårsdagens spor, annet enn å skvette med ei imsdalsflaske som en hormonell hannhund. Jeg tviler på at jeg klarte å gjøre det riktig heller.

Sov litt på det først før du bestemmer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Når det er gøy å vaske opp, da har vannmangelen begynt å irritere litt :P Jeg kan godt ha oppvask stående lenger enn fem minutter, men nå som jeg var uten vann var det helt utrolig hvor mye det gnagde meg at jeg ikke fikk vasket noe som helst. Eller dusjet, og jeg dusjer vanligvis ikke hver dag, så det er ikke sikkert jeg hadde dusjet i dag siden jeg dusjet hos pappa i går. Men når jeg ikke kunne...

:lol: Det er liksom det der med at man ikke KAN ja :lol: Jeg har jo til og med vært nødt til å bruke portapottien i campingvogna et par ganger når enten kloakken har frosset eller da vannet forsvant tidligere i vår - og prisa meg lykkelig over at jeg hadde en sånn tilgjengelig :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg synes det er så trist å kjøre til pappa nå, for kommunen har gravd og lagt ned kommunal kloakk og vann - og det er jo kjekt å ha. Men de har jo måttet fjerne flere meter med trær langs veien i flere kilometer, om ikke mil, så det som var koselige hus i skogen er nå koselige hus i hogstfelt. De er ikke ferdig med å anlegge kloakken, så jeg håper det blir ryddet litt senere. Flere steder er kloakken lagt på jorder i stedet for i skog, og der har de i hvert fall pakket det pent sammen, og det spirer av korn og hvitveis allerede. Men nærmest pappa er det bare skog, og der er det "vandalisert" og bare sørgelig. Jeg forstår selvfølgelig behovet, men det er jo ikke pent, og jeg har mange barndomsminner til de skogsteigene.  

Ja det er kjempetrist når skogen blir herpet sånn, for det er ikke det at skogen fjernes som er mitt problem, men at det gjøres på en sånn bedriten måte at det ser så stygt ut :( 

Akkurat nå, SFX skrev:

Hvordan er det for gamle og dårlige til beins å komme fram, eller til og med rullestol? En skulle tro slike utmarkssteder var bedre for folk med bevegelsesbegrensninger å komme seg ut i naturen, enn rene skogsstier - om ikke p-plassen er gjerdet inn så de forblir der? Selv om jeg synes det var en kul patent at en kan få opp porten selv om det er snø...

Den utfartsparkeringen er ikke universelt utformet, for å si det sånn (for ja, den er inngjerdet sånn at det ikke skal snike seg elger ut fra skogen og inn på motorvegen) :lol: Men det er mulig å komme til områdene via lokalvegnettet, og da er det jo masse fine skogsbilveger man kan benytte både til fots og med hjul under rumpa :)

Akkurat nå, SFX skrev:

Nå skal jeg spise noe pizza jeg varmet i mikroen, rester fra 17. mai. Mer avansert kokkelering får bli senere i uka.

Jeg må innrømme at det har vært dårlig med avansert kokkelering her også i det siste... det har stort sett gått i ost og kjeks, samt litt spekemat m rømme - og grønnsaker da... enkelt og godt i det minste :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Kunstsnø ja, så det er jo løyper der halve året nesten :lol: Første gangen i år, og jeg tror det har fungert greit, ihvertfall for de spesielt interesserte som går på ski samme hvordan vær og temperatur det er :P Jeg parkerer selvfølgelig på utsiden, for jeg gidder ikke sponse "unødvendig" pengebruk :lol: 

Jeg visste jo ikke engang at det var mulig å parkere på innsiden før jeg kom i dag :lol: Jeg jeg kommer nok til å gjøre det andre ganger om jeg skal dit også ja - for jeg gidder heller ikke unødvendige utgifter :lol: 

Akkurat nå, Stine skrev:

Skamme seg Siri! Men jeg ser poenget med mye snø og å kunne åpne portene, aldri tenkt på det sånn :lol:

Det var jo ikke i mine tanker at de skulle benytte de samme portene til utfartsparkeringen vet du :lol: 

Akkurat nå, lijenta skrev:

Du vet da noe om det, offentlige steder skal da være Universelt utformet. Da går det jo an å klage på porten :)

Det var ikke så mye fokus på sånt den gangen vi planla vegen over Romeriksåsen :P Det var jo i forrige årtusen, det :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett over 2 uker til vi reiser til varmere strøk! Gleder meg:D vi reiser på en fredag, men feriepengene kommer ikke før på mandagen... dvs at jeg må sette av litt penger til de 3 første dagene fra denne lønna.. men hva er egentlig normal bruk sånn ca? Vet ikke helt hvor mye jeg skal sette av. Har faktisk ikke snøring på hvor mye jeg brukte i fjor når vi var på ferie... Eneste vi har inkludert er frokost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...