Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

åååå nå ble jeg enda surere. Avtalte med veterinær at om jeg skulle på NVH denne uken skulle de se på kloa. Hvis ikke måtte jeg komme inn til kontroll. Jeg er så lei av dyrlege jeg at dere aner ikke!! Nå må jeg bestille time til denne uka [emoji34][emoji34][emoji34][emoji34]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

 

41 minutter siden, SFX skrev:

Hmm... Jeg spiser frokost nå, i hvert fall, på arbeidsplassen mens jeg forsøker å multitaske (jeg printer papirer mens jeg prater med dere).

Flink pike :D 

41 minutter siden, SFX skrev:

Nei da, Siri, du er kjempebøs.

*klappe Siri på hodet*

:getlost:

41 minutter siden, SFX skrev:

Er det det motsatte av skomakerens barn-syndromet?

:lol: 

41 minutter siden, SFX skrev:

Så du ikke videoen jeg la ut? Glam hjalp til, han! :D 

Ja, det er jo sant! Han var jo rene gartneren, han :D 

41 minutter siden, SFX skrev:

Fordi ungkarer har tradisjonelt utmerkede spisevaner?

Som regel langt bedre enn tullete unge jenter i hvert fall :D Bedre med en burger for mye enn ingenting :P 

41 minutter siden, SFX skrev:

*spore av diskusjonen*

Ikke PRØØØØV en gang å vri deg unna nå :P 

35 minutter siden, Snoffe skrev:

Kickbike er skummelt folkens :aww: når man kommer i hundre og heelvete bortover en vei og bikkjedyret plutselig finner ut at hun skal en annen vei enn det hun har fått komando på og begynt å løpe, da går det ikke så bra når man står med feil fot på brettet, for da klarer man ikke å hoppe av så da stuper man over styret og slår seg og får stort sår som går betetent :aww:

Nemlig... det er dritfarlig faktisk :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

..har jeg skrevet og printet 15 ulike utkast til kontrakter som skal sendes til samarbeidspartnere med huset, og jeg føler at jeg gjør noe nyttig. Det er en god følelse.

Det er kjempedeilig :ahappy:

Akkurat nå, MonicaT skrev:

 Om bikkja hiver seg ut i grøfta er det ikke er noe lettere med sykkel eller kickbike tenker jeg, skaden kan skje uansett. 

Om man har hunden i springer, så er det mye enklere, skjønt... uhell kan selvsagt skje, da også... f eks når bikkja mener han skal AKKURAT litt lenger ut i den grøfta enn båndet rekker - og man ikke er helt obs på at det skjer :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

åååå nå ble jeg enda surere. Avtalte med veterinær at om jeg skulle på NVH denne uken skulle de se på kloa. Hvis ikke måtte jeg komme inn til kontroll. Jeg er så lei av dyrlege jeg at dere aner ikke!! Nå må jeg bestille time til denne uka emoji34.pngemoji34.pngemoji34.pngemoji34.png

Men om kloa ser grei ut, så er det jo ingen grunn til å dra til veterinær med den, selv om de har sagt at du skal komme for kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om kloa ser grei ut, så er det jo ingen grunn til å dra til veterinær med den, selv om de har sagt at du skal komme for kontroll. 

Ja men siden han går på antibiotika så ville hun vel se om han skulle ha mer. Pluss at jeg vet jo egent ikke hvordan den skal se ut da, er jo ganske rød, selv om den ikke verker. Så har bestilt time nå, er jo dumt om den ikke er slik den burde være på dette tidspunktet. Jeg har ikke noe valg, kjenner meg så godt at jeg vet jeg bare hadde gått og plaget meg selv med det om jeg ikke hadde gått til kontroll. Selv om den sikkert ikke er så nødvendig. Og skulle det skje igjen så kan jeg droppe kontrollen da.

 

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hvorfor er det san at står jeg opp seint så kommer feieren tidlig`?  Han skulle komme mellom 0800 - 1430 og han kom 0830 jeg var så klart seint oppe i forhold til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg har gått på trynet med kickbike flere ganger, og det er faktisk mer behagelig enn å tryne med sykkel :aww: Da jeg var ung og gal sto vi 2 mennesker på kickbiken med en setter og to svære vorstehhunder i front. Det gikk fort så vi gikk naturlig nok en del på trynet i og med at vi var to som skulle dele på fotbrettet :P 

På sykkel er det ramme og pedaler som kan gjøre vondt værre syns jeg. Har et stort arr etter at jeg trynte på sykkel og fikk pedalen (i metall og med "pigger") kjørt rett inni kneet. Og prøv å skli fra setet og rett ned i ramma i stor fart :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, mokken skrev:

Veldig snålt ja. Regelverket sier:
"Cert og championat 
Certifikat deles ut til alle ekvipasjer som oppnår 1. premie i klasse Elite. 
For tildeling av championat vises det til NKKs championatregler." 

Og 

"7. KOMMENTARER TIL NKKS FELLESBESTEMMELSER 
Hunder 
Alle hunder eldre enn 9 måneder kan delta i konkurranser i rallylydighet, og for å starte i klasse Elite 
må hunden være eldre enn 15 måneder. 
Rally lydighet er åpen for deltagelse for NOX-registrerte hunder i alle klasser. NOX-registrerte 
hunder er ikke berettiget til Championat."

 

Her burde jo det strengt tatt stå en presisering et sted, for det nevnes jo kun championat, ikke cert. Og hva er vitsen med å dele ut cert til hunder som ikke kan bli champion? 

@maysofie har du kontaktet nkk om dette? 

 

Nei, har ikke kontaktet NKK, bare en undring jeg fikk for meg i dag når jeg kom over nok et bilde av blandingshund med CERT-sløyfe :) 

Rally er jo en sport hvor forvalterne er opptatte av at blandingshunder er inkludert, det var vell et av hovedargumentene til hvorfor de ikke gjorde NM offisielt, altså vedtok NM RL-tittel. Hva om en blandingshund ble norgesmester, liksom.

Jeg syntes det er merkelig at det deles ut CERT til hunder som eventuelt ikke skal kunne motta det jevnt over i én hundesport, ei heller kunne utnytte seg av det. Det sagt, så er det jo ikke en sport hvor man kniver om CERTene, det blir jo tildelt alle med over 190p i Elite uansett plassering. Ikke gjort meg noen inntrykk om fullcertede/championat fortsetter å motta CERT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, MonicaT skrev:

Gratulerer @SFX

@Debbie Jeg er kjempe fornøyd med Kickbike. Føler jeg har mer kontroll enn med sykkel. Sikkert fordi det er kortere vei til bakken fra Kickbiken. Ikke trynet med den (enda) men har noen fall fra sykkel. Bruker kickbike til våre to hunder og det er kjempe moro. Litt mer slit når det er oppover og en må sparke selv (sånn sett er sykkel lettere) men på flatmark og nedover er kickbike topp. Er veldig glad i vår. Om bikkja hiver seg ut i grøfta er det ikke er noe lettere med sykkel eller kickbike tenker jeg, skaden kan skje uansett. Vi traff rådyr som løp over veien på sist kickbike tur og da var jeg glad alt av seler/kobbel etc holdt.

Litt sugen på kickbike - nettopp fordi det er litt kortere ned og jeg kanskje kan få mosjonert meg selv litt i samme draget. Kommer til å kjøre mest grusvei og litt sti (og om vi blir i sykt god form så kanskje et barmarksløp), lønner det seg med demping, eller holder det med en billigere variant uten? Høyde på brettet du står på, er det stor forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, maysofie skrev:

Nei, har ikke kontaktet NKK, bare en undring jeg fikk for meg i dag når jeg kom over nok et bilde av blandingshund med CERT-sløyfe :) 

Rally er jo en sport hvor forvalterne er opptatte av at blandingshunder er inkludert, det var vell et av hovedargumentene til hvorfor de ikke gjorde NM offisielt, altså vedtok NM RL-tittel. Hva om en blandingshund ble norgesmester, liksom.

Jeg syntes det er merkelig at det deles ut CERT til hunder som ikke skal kunne motta det jevnt over i én hundesport, ei heller kunne utnytte seg av det. Det sagt, så er det jo ikke en sport hvor man kniver om CERTene, det blir jo tildelt alle med over 190p i Elite uansett plassering. Ikke gjort meg noen inntrykk om fullcertede/championat fortsetter å motta CERT?

Vet av en hund som har godt over 10 cert, og den fortsetter å motta selv om den ble champion for en god stund siden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med at det deles ut cert til blandinger, når det uansett gis til alle som har oppnådd 1.premie, uavhengig av plassering (og også til de som allerede har oppnådd championat). Da "stjeles" jo ikke certet fra noen liksom. Norsk Rally-lydighetsklubb har jo beholdt hederspremien som de delte ut før rally kom innunder NKK, og er en uoffisiell greie, og denne kan blandingshunder også få. Det er kun krav om at en er medlem i NRL, og har oppnådd 3 x 1.premie for 3 ulike dommere i eliteklassen - så der skilles det ikke mellom blandingshunder eller renraset.  

Akkurat nå sitter jeg på jobb, og skal bare et par ting før jeg drar hjem. Bestandig rolig den første uka etter månedsskiftet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fint! Flink!
Og det bordet. [emoji3] Er det overalt? Eg har det og. Det dukkar jo opp alle plassar. 
 
 
 


Jeg har det og [emoji28] fant det gratis på finn og trodde at jeg hadde funnet noe litt spesielt. Den gang ei! Virker som mange som kjøpte det da det var nytt selger det nå, har lest meg frem til at det var rundt 2006 eller noe serien var ny på bohus. Trodde jeg hadde fått tak i et unikt bord fra i India [emoji16] men liker det godt da, passer bra inn her. Så nå er jeg på jakt etter tv-benken.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Siri skrev:

Kvinnfolk altså :whistle: 
Altså.. jeg kan også gå en hel dag uten å spise, men det er ikke normalen liksom (det er bare når jeg er på utstillinger, det... :aww:). 

 

På utstilling er det helt normalt ja. Men apetitten min sier at det er normalt ellers også :ustol:

2 timer siden, Siri skrev:

 

Det er jo ikke så mye å få plass til - man eter jo ikke et lass pr måltid liksom... to knekkiser til frokost holder, det liksom. Blir ikke veldig mett av det - men nok mett :D 

 

Men da er det en forutsetning at det faktisk går ned. Det gjør det ikke før klokka er 12 :D  :whistle: 

2 timer siden, Siri skrev:

Det er ikke FARTEN som er problematisk... det er når de IKKE er i fart det er trøbbel :aww: Eller når de plutselig har fart i en annen retning enn du tenkte :aww:  Også synes jeg det er ekkelt å fyke avgårde med det ene beinet stuck på ei smal plate man må balansere på - jeg liker helst å balansere på ræva og ha beina fri :D 

Jepp. Det er da det blir problematisk. Det fikk jeg erfare når min fart ble opprettholdt, og Sjef sin ikke ble det... Han skulle helt plutselig gjøre fra seg akkurat der og da. Det var ikke jeg forberedt på. Klarte heldigvis å holde meg på beina, men det var bare så vidt. 
Og det å holde farten oppe for å unngå at han skulle snuse på alle flekker han kom over var ikke veldig enkelt. Lukter det godt så stopper han. At jeg har fått en fiks ide om å sykle er ikke hans problem tydeligvis :aww: 

2 timer siden, Stine skrev:

Diskusjon anngående avl på HD D, og man forstår raskt hvem som driver med staff... Nei, bare nei! Jeg er glad jeg har lært litt iløpet av de årene jeg har hatt staff. Orker seriøst ikke mer av den ***** dritt avelen, alle sier de avler for å få frem friske, rasetypiske hunder med godt gemytt. Slutt å lur dere selv!

Det var ikke bare staffefolk som var litt spesielle der da. 
Men jeg har enda ikke sett noen komme med eksempler på hvilke gode grunner det finnes for å avle på det... 

1 time siden, Mardina skrev:

Samme her... *Gå å gjemme seg under en stol* :ustol:

Det er godt jeg ikke er alene :lol: 


Kommet hjem fra flyplassen. Og nå gruer jeg meg til dagens tur. Det blåser skikkelig, og det er surt og kaldt. Jeg vurderer faktisk å finne frem ull. Eller dunjakke. Kommer ikke til å få varmen i meg igjen før uti neste uke så kaldt det er. 
Men ut på langtur skal vi uansett. Nå når han ikke trenger å skjermes mot regn lengre skal vi ta skikkelig igjen :)  

Og etter det blir det ringtrening. 
Og med fare for å få strenge-Siri etter meg så aner ikke når jeg kommer til å få i meg middag i dag. Men jeg skal lage meg wraps med eggerøre, kremost, og avokado nå. Jeg lover!! :innocent: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Christine skrev:

Vet av en hund som har godt over 10 cert, og den fortsetter å motta selv om den ble champion for en god stund siden :) 

Wtf? :huh:

Vi ga ikke ut cert til 2.plassen på vårt stevne for jeg visste at de var fullcertet. Enten har jeg misforstått eller så er det noe som ikke henger på greip her...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 minutter siden, mokken skrev:

Wtf? :huh:

Vi ga ikke ut cert til 2.plassen på vårt stevne for jeg visste at de var fullcertet. Enten har jeg misforstått eller så er det noe som ikke henger på greip her...

Måtte google litt. Kom frem til at det er valgfritt om en skal gi cert eller ei til noen som allerede er champion. Under rosetter på punkt 7 :) 

http://www.rally-lydighet.com/4Stevner/Stevneveileder28.05.2015.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, JeanetteH said:

...føler jeg meg litt "scream and shout"

Sorry, fikk bare litt nynning til Mötley Crue - Primal Scream av det du skrev i denne setningen. :lol: Men det du skrev om resten om hvorfor du gjorde det, så er det teit. :hmm: Syk hund - både fysisk og mentalt er kjipt og det hjelper ikke at de samme linjene man vet har syke hunder blir avlet på i større grad ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Hva ER det med unge damer og matvaner? Egentlig burde man tvinge dere til å få gode matvaner og rutiner. Tullehøner *sies med veldig sinna stemme*.

:lol: Helt enig. Det er bare tull. Men du må huske at spesielt jeg var barn i en tid der man ikke skulle spise mellom måltidene, og det var 3 måltider, dermed basta. Frokost, middag, kvelds. Lunsj hadde vi bare på skolen.  

Men barnet mitt får både lunsj og kvelds. Om hun vil ha :aww:  Og mellommåltider om det trengs. Hun sitter forøvrig å spiser puffet ris, i mangel på noe "godt" - hun er hjemme pga vondt i magen, så må ha noe snilt.  Fått cornflakes med youghurt på, og nå puffet ris. Hun har valgt det selv altså. Får ringe legen når telefonen åpner igjen, for begynner å frykte matallergi.  Muh!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde sikkert finne meg frokost jeg :pinch::lol:   

Halvsovet på sofaen siden vi stod opp og glemte helt at jeg hadde pasientreise fra toget, fra en time jeg måtte flytte pga sykt barn :o  Fikk ikke med meg telefonen heller. Crap. Håper det ikke blir dyrt... :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Litt sugen på kickbike - nettopp fordi det er litt kortere ned og jeg kanskje kan få mosjonert meg selv litt i samme draget. Kommer til å kjøre mest grusvei og litt sti (og om vi blir i sykt god form så kanskje et barmarksløp), lønner det seg med demping, eller holder det med en billigere variant uten? Høyde på brettet du står på, er det stor forskjell?

Godt spørsmål, jeg tror (?) vi har den med demping men er neimen ikke sikker.
10173647_10151964073991292_3424609472836

Laila05072016-372-1024x546.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Forresten - jeg tråkket i bikkjedrit i dag. Hvordan i alle dager får man lukten vekk? Fikk skrubbet skoene under, men tydeligvis ikke godt nok. Meh!

Jeg sprayet med parfyme under der tilslutt ...

Jeg spraya den med jif kjøkkenspray :lol:  Men det var ikke noen sko jeg var glade i da :lol:

Eddik skal vel være effektiv mot lukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sugen på kickbike - nettopp fordi det er litt kortere ned og jeg kanskje kan få mosjonert meg selv litt i samme draget. Kommer til å kjøre mest grusvei og litt sti (og om vi blir i sykt god form så kanskje et barmarksløp), lønner det seg med demping, eller holder det med en billigere variant uten? Høyde på brettet du står på, er det stor forskjell?

Kickbike cross max med demping om du skal kjøre på stier :)

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...