Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

14 minutter siden, *Kat84* skrev:

Er det nå jeg skal si at hvis jeg ikke er helt nødt så klarer jeg ikke å spise før klokka er 12? Og at jeg som de to andre lett kan spise kun middag i løpet av en dag? :innocent: 

Kvinnfolk altså :whistle: 
Altså.. jeg kan også gå en hel dag uten å spise, men det er ikke normalen liksom (det er bare når jeg er på utstillinger, det... :aww:). 

14 minutter siden, *Kat84* skrev:

Har alltid vært slik jeg. Har ikke noe sultfølelse eller appetitt i samme grad som andre. Jeg skjønner ikke hvordan folk får plass til alt jeg :huh:   

Det er jo ikke så mye å få plass til - man eter jo ikke et lass pr måltid liksom... to knekkiser til frokost holder, det liksom. Blir ikke veldig mett av det - men nok mett :D 

5 minutter siden, JeanetteH skrev:

...føler jeg meg litt "scream and shout" 

Men innser at om jeg hyler for høyt så kan jeg bare slutte som oppdretter for jeg kommer aldri til å få låne noe :P Når man ser noen skal avle på ett kull som alt har 3 kull etter seg og er bare 4 år selv. Hvor nå det ene kullet som har blitt 1 år klør 50% av de så mye at de behandles. Godt det også er avlivet halvsøsken pga hjerte da. Kan ikke vente, kjører på med 2 kull til og samme linjer.. :gaah: 

Og folk klager på useriøse blandingshundoppdrettere liksom :aww: 

Akkurat nå, Debbie skrev:

Jeg skal prøve nå denne uka, og jeg kjenner jeg er litt skeptisk med en lykkelig svensk partyfrøken foran som har ferrari tankegang.Jo fortere jo bedre.

Det er ikke FARTEN som er problematisk... det er når de IKKE er i fart det er trøbbel :aww: Eller når de plutselig har fart i en annen retning enn du tenkte :aww:  Også synes jeg det er ekkelt å fyke avgårde med det ene beinet stuck på ei smal plate man må balansere på - jeg liker helst å balansere på ræva og ha beina fri :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Kvinnfolk altså :whistle: 
Altså.. jeg kan også gå en hel dag uten å spise, men det er ikke normalen liksom (det er bare når jeg er på utstillinger, det... :aww:). 

Det er jo ikke så mye å få plass til - man eter jo ikke et lass pr måltid liksom... to knekkiser til frokost holder, det liksom. Blir ikke veldig mett av det - men nok mett :D 

Og folk klager på useriøse blandingshundoppdrettere liksom :aww: 

Det er ikke FARTEN som er problematisk... det er når de IKKE er i fart det er trøbbel :aww: Eller når de plutselig har fart i en annen retning enn du tenkte :aww:  Også synes jeg det er ekkelt å fyke avgårde med det ene beinet stuck på ei smal plate man må balansere på - jeg liker helst å balansere på ræva og ha beina fri :D 

Jeg har ikke helt turd å tenke igjennom alle skrekkscenen:) Men nå jeg på finn og snoker, hyl gjerne ut hvis dere vet om Kickbike til salgs. Og der fikk jeg beskjed fra min forhandler at de har sluttet å selge kickbike i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjon anngående avl på HD D, og man forstår raskt hvem som driver med staff... Nei, bare nei! Jeg er glad jeg har lært litt iløpet av de årene jeg har hatt staff. Orker seriøst ikke mer av den ***** dritt avelen, alle sier de avler for å få frem friske, rasetypiske hunder med godt gemytt. Slutt å lur dere selv!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Debbie skrev:

Jeg har ikke helt turd å tenke igjennom alle skrekkscenen:) Men nå jeg på finn og snoker, hyl gjerne ut hvis dere vet om Kickbike til salgs. Og der fikk jeg beskjed fra min forhandler at de har sluttet å selge kickbike i Norge..

Det selges da kickbike i Norge? Vi har forhandler her på Hamar i hvert fall (om de ikke har gitt seg nå - men det synes jeg er litt merkelig). 

17 minutter siden, Stine skrev:

Diskusjon anngående avl på HD D, og man forstår raskt hvem som driver med staff... Nei, bare nei! Jeg er glad jeg har lært litt iløpet av de årene jeg har hatt staff. Orker seriøst ikke mer av den ***** dritt avelen, alle sier de avler for å få frem friske, rasetypiske hunder med godt gemytt. Slutt å lur dere selv!

Fascinerende diskusjon ja :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno er levert på dagpark, gubben sover etter nattskift og jeg kom hjem med en bærepose med sparkel, maling og utstyr. Så nå skal jeg prøve å redde alle dørkarmer, murhjørner og vinduskarmer som fikk kjenne pirajatenner da bikkja var valp, så får gubben gå igang med å sparkle skruehull når han står opp. Jo raskere vi får gjort det jo raskere kan vi bestille takstmann, så snart vi får takst kan vi snakke med naboen over som vil kjøpe leiligheten vår for utleie, og så snart vi vet hva han vil gi for leiligheten (han vil helst gå utenom megler) kan vi gå i banken og legge frem nytt budsjett for ny bolig :P

Første prosjekt er dørkarmene på badet, der har det skalla av litt maling etter at de som bodde her før oss ikke gadd å sette inn dusjdører eller henge opp dusjforheng på de tre årene de bodde her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Debbie skrev:

De kan få så mange cert de bare kan, så lenge de oppfører krava. Og det blir jo rart å gi cert til de som står plassen(e) bak bare fordi de er renraset.

Cert er certifikat til championat, så hvorfor skulle det gis til hunder som ikke er kvalifiserte til å bli champions? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Det selges da kickbike i Norge? Vi har forhandler her på Hamar i hvert fall (om de ikke har gitt seg nå - men det synes jeg er litt merkelig). 

Fascinerende diskusjon ja :lol: 

Synes det var merkelig, men det var det de sa. Kan jo være jeg legger hele drømmen på hylla etter torsdagens tur:)

Akkurat nå, 2ne skrev:

Cert er certifikat til championat, så hvorfor skulle det gis til hunder som ikke er kvalifiserte til å bli champions? 

Det er sånn det står i reglene, og gjør det noe om de får det? Jeg vil jo gjerne ha cert hvis jeg fortjener det, selv om jeg trolig aldri får noe annet enn sufficient på bikkja mi i utstillingsringen..

Det var den turen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg og syns det er merkelig at det gis cert til blandingshunder. Noe annet jeg tenkte over nå nylig er at certene aldri noen ende tar :aww: Hunden får 3 cert og blir champion, men får fremdeles utdelt cert ved 1.premie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Det er sånn det står i reglene, og gjør det noe om de får det? Jeg vil jo gjerne ha cert hvis jeg fortjener det, selv om jeg trolig aldri får noe annet enn sufficient på bikkja mi i utstillingsringen..

Jeg var skikkelig ikke i humør til tenårings-argumenter i dag, kjente jeg. Nei, det gjør ingenting om de får det, at championater var ment som et avlsverktøy er revnende likegyldig, så la oss åpne for at kjøterbikkjer får bli champions og ta cert i alt :jump:  Hvorfor du nevner hunden din, er over min fatteevne, du har en renraset hund med stamtavle, har du ikke? Da er den kvalifisert til championater, så sant den oppfyller eksteriørkravet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Synes det var merkelig, men det var det de sa. Kan jo være jeg legger hele drømmen på hylla etter torsdagens tur:)

Her får du i hvert fall kjøpt kickbike :) 

http://www.boyzen.no/

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg var skikkelig ikke i humør til tenårings-argumenter i dag, kjente jeg. Nei, det gjør ingenting om de får det, at championater var ment som et avlsverktøy er revnende likegyldig, så la oss åpne for at kjøterbikkjer får bli champions og ta cert i alt :jump:

Nå har vel Rally-lp aldri noen sinne hatt funksjon som avlsverktøy selv om man deler ut championater i sporten, så... men at de kunne hatt akkurat de samme reglene som andre hundesporter, synes jeg hadde vært naturlig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Nå har vel Rally-lp aldri noen sinne hatt funksjon som avlsverktøy selv om man deler ut championater i sporten, så... men at de kunne hatt akkurat de samme reglene som andre hundesporter, synes jeg hadde vært naturlig. 

Jeg sa ikke noe om RL, jeg, jeg sa noe om championater og cert :) Men det er vel ingen som tar RL alvorlig da, siden de har en sånn alle kan få-greie, resultatene betyr ikke noe allikevel, så hvorfor ikke gi de cert og championater, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
51 minutter siden, Debbie skrev:

Jeg har ikke helt turd å tenke igjennom alle skrekkscenen:) Men nå jeg på finn og snoker, hyl gjerne ut hvis dere vet om Kickbike til salgs. Og der fikk jeg beskjed fra min forhandler at de har sluttet å selge kickbike i Norge..

http://kickbike.no/ Disse sender i posten også. Og tror da dem ikke gir seg med å selge noe dem er avhengige av selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Arbeidsflyt er arbeidsflyt, enten man gjør det ene eller andre :D Og gode matvaner hjelper på så mangt, det, faktisk. Det er nok kanskje den beste medisinen :) 

Hmm... Jeg spiser frokost nå, i hvert fall, på arbeidsplassen mens jeg forsøker å multitaske (jeg printer papirer mens jeg prater med dere).

1 time siden, Siri skrev:

:o *hrmpf... mumle stygge ord i skjegget* :aww: Jeg er IKKE koselig, IKKE!!! :sint_01:

Nei da, Siri, du er kjempebøs.

*klappe Siri på hodet*

1 time siden, Siri skrev:

Det der er såååå typisk hundefolk vøtt... Supernøye med hva bikkja får i seg, leser innholdsfortegnelser med lupe, regner ut hvor mye mat hunden skal ha, forkaster mat med en anelse for mye av ditt eller datt, evt for lite av det ene... men å ta vare på seg selv? Nei DET er ikke så nøye, se... *slenge fisk i hodet på alle sammen :aww:*

Er det det motsatte av skomakerens barn-syndromet?

1 time siden, Siri skrev:

Deltok de ikke i trebeskjæringen? :o Du burde jo gitt den skikkelig hodebry egentlig - da blir de ikke atale... har jeg lest :aww: 

Så du ikke videoen jeg la ut? Glam hjalp til, han! :D 

1 time siden, Siri skrev:

Hva ER det med unge damer og matvaner? Egentlig burde man tvinge dere til å få gode matvaner og rutiner. Tullehøner *sies med veldig sinna stemme*.

Fordi ungkarer har tradisjonelt utmerkede spisevaner?

*spore av diskusjonen*

Akkurat nå forsøker jeg ikke å bekymre meg. Det kom en melding for 16.5 timer siden om at de dro på sykehuset med sterke veer, etter en falsk alarm på morgenen. Og jeg kan for mye om hundefødsel og for lite om menneskefødsel til å være rolig - om min hund hadde hatt sterke veer i 16.5 timer så hadde jeg ikke vært rolig. Men søstra mi er jo ingen hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Er det nå jeg skal si at hvis jeg ikke er helt nødt så klarer jeg ikke å spise før klokka er 12? Og at jeg som de to andre lett kan spise kun middag i løpet av en dag? :innocent: 

Har alltid vært slik jeg. Har ikke noe sultfølelse eller appetitt i samme grad som andre. Jeg skjønner ikke hvordan folk får plass til alt jeg :huh:   
 


 

 

Samme her... *Gå å gjemme seg under en stol* :ustol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER kom det melding, etter 30 timer med rier (det var visst ikke falsk alarm i går tidlig, de ble bare sendt hjem for å "se an"), så kom han til verden, veloppdragen og perfekt på termin. Da er jeg trebarnstante :D 

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickbike er skummelt folkens :aww: når man kommer i hundre og heelvete bortover en vei og bikkjedyret plutselig finner ut at hun skal en annen vei enn det hun har fått komando på og begynt å løpe, da går det ikke så bra når man står med feil fot på brettet, for da klarer man ikke å hoppe av så da stuper man over styret og slår seg og får stort sår som går betetent :aww:

 

God morgen :) 

Det er fint å våkne opp med en kosstund der alle tre pelsterapautene ligger inntil meg :ahappy:

Ikke like fint å stå opp når man innser at kjøkkenet må ryddes :aww:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickbike er skummelt folkens :aww: når man kommer i hundre og heelvete bortover en vei og bikkjedyret plutselig finner ut at hun skal en annen vei enn det hun har fått komando på og begynt å løpe, da går det ikke så bra når man står med feil fot på brettet, for da klarer man ikke å hoppe av så da stuper man over styret og slår seg og får stort sår som går betetent :aww:
 
God morgen [emoji4] 
Det er fint å våkne opp med en kosstund der alle tre pelsterapautene ligger inntil meg :ahappy:
Ikke like fint å stå opp når man innser at kjøkkenet må ryddes :aww:
 
 

Eller om hunden runder ett skarpt hjørne før deg og bak hjørnet er det en katt... **smell** [emoji28]



Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sur og irritert!! De ringte og avlyste timen vår! skal 24 istedenfor. Aaaargh!!! [emoji34][emoji34][emoji34][emoji34] (en kollega som begravelse så er ikke sur på det liksom, men jeg hadde jo satt av to dager nå iom jeg ordnet med overnatting).

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Christine skrev:

Jeg og syns det er merkelig at det gis cert til blandingshunder. Noe annet jeg tenkte over nå nylig er at certene aldri noen ende tar :aww: Hunden får 3 cert og blir champion, men får fremdeles utdelt cert ved 1.premie. 

Veldig snålt ja. Regelverket sier:
"Cert og championat 
Certifikat deles ut til alle ekvipasjer som oppnår 1. premie i klasse Elite. 
For tildeling av championat vises det til NKKs championatregler." 

Og 

"7. KOMMENTARER TIL NKKS FELLESBESTEMMELSER 
Hunder 
Alle hunder eldre enn 9 måneder kan delta i konkurranser i rallylydighet, og for å starte i klasse Elite 
må hunden være eldre enn 15 måneder. 
Rally lydighet er åpen for deltagelse for NOX-registrerte hunder i alle klasser. NOX-registrerte 
hunder er ikke berettiget til Championat."

 

Her burde jo det strengt tatt stå en presisering et sted, for det nevnes jo kun championat, ikke cert. Og hva er vitsen med å dele ut cert til hunder som ikke kan bli champion? 

@maysofie har du kontaktet nkk om dette? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelverket for RL revideres jo i dette åndedrag, så det er jo greit å få meldt inn forvirring rundt cert/championat ASAP, når de likevel holder på med det.

...har jeg skrevet og printet 15 ulike utkast til kontrakter som skal sendes til samarbeidspartnere med huset, og jeg føler at jeg gjør noe nyttig. Det er en god følelse.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på vei hjemover.  Gleder meg veldig til å klemme på Gira! I tillegg skal jeg snike til meg valpekos hos tante, for hun passer et kull med lundehundvalper, som er rundt 4uker gamle nå. Girakos OG valpekos, det må bli bra!

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @SFX

@Debbie Jeg er kjempe fornøyd med Kickbike. Føler jeg har mer kontroll enn med sykkel. Sikkert fordi det er kortere vei til bakken fra Kickbiken. Ikke trynet med den (enda) men har noen fall fra sykkel. Bruker kickbike til våre to hunder og det er kjempe moro. Litt mer slit når det er oppover og en må sparke selv (sånn sett er sykkel lettere) men på flatmark og nedover er kickbike topp. Er veldig glad i vår. Om bikkja hiver seg ut i grøfta er det ikke er noe lettere med sykkel eller kickbike tenker jeg, skaden kan skje uansett. Vi traff rådyr som løp over veien på sist kickbike tur og da var jeg glad alt av seler/kobbel etc holdt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...