Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

5 minutes ago, Poter said:

Så gøy :)  Har du drevet med hundekjøring? 

Ikke profesjonelt nei. Vi var kun aktive mosjonister med trekkhunder :)  som personlige trenere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Poter skrev:

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!!

Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå bra å dele litt her i akkurat nå :) Han heter Bilbo, er 4,5 år og er en alaska husky. Han kommer hit ca andre uka i februar, da er han ferdig med Femundløpet.

 

IMG_0151.JPG

Så kul han ser ut!! 
Gratulerer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laikamor skrev:

Tøfler ja, det skal jeg også få tak i! :)

 

Hadde jeg visst hvor mobilen min var sånn i farta så skulle du fått sett bilde av saueskinnstøflene jeg fikk av @SaraS til jul. Aldri mer kalde føtter her i huset! :ahappy:

Jeg har blitt europeisk mester i sofasoving etter jobb. Helt håpløst. Nå får jeg sikkert ikke sove før langt på natt. Jaja, helg veldig snart.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg var SÅ flink som klarte å la være å be Bonden kjøpe sjokoalde på butikken i dag. :ahappy:  Trenger vel ikke nevne at jeg har sjokolademousse stående til avkjøling i kjøleskapet as we speak? :icon_redface: (Hadde posen liggende fra før altså - ikke brukt penger på i dag :lol: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari og @Teserere

Gratulerer med dagen! :flowers::flowers:

 

@Poter - gratulerer med Bilbo! :ahappy:

 

......slækker vi i sofaen etter en deilig tur ute i havgapet. Harly storkoste seg, og Lykke "overlevde" tur med en realtiv fremmed hund. Den slags er jo litt farlig for frøkna. Alle 3 løp masse så nå regner jeg med det er rolig resten av kvelden :)

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg syns jeg var SÅ flink som klarte å la være å be Bonden kjøpe sjokoalde på butikken i dag. :ahappy:  Trenger vel ikke nevne at jeg har sjokolademousse stående til avkjøling i kjøleskapet as we speak? :icon_redface: (Hadde posen liggende fra før altså - ikke brukt penger på i dag :lol: ) 

ssssuper flink!
Jeg jobber hardt med å tømme huset for all mulig snacks etter jula- dessverre så var jeg uheldig å åpnet en pose peanøtter i går... Fatter ikke helt hvordan det skjedde, men nå må jeg jo tømme den- stakkars meg!! :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo helt glemt å si gratulerer med dagen til @Mari og @Teserere og helt sikkert noen flere også :icon_redface:

Kroppen min liker virkelig ikke denne kulda, heldigvis har bikkja god avknapp på kveldstid for jeg duger ikke til så mye annet enn å sitte under pleddet og drikke kakao akkurat nå...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparket meg selv i rumpa og dro på LP-trening. Forsøkte å være kjapp og effektiv så det ikke ble kaldt å ligge i bilen for den som ikke ble trent, og rakk to grundige økter på begge to i løpet av 70 minutter. Vi er innendørs, men det betyr jo egentlig bare at vi er "innendørs". Foenix fikk jobbe med ruta og de øvelsene i RL klasse 2 som er nye, og Glam jobbet masse med dekk i ulike former, lineføring, og tannvisning - sistnevnte er supervanskelig, for han vil jo slengkysse dommeren. Det vil si at han slenger seg opp og fram for å kysse... Men han logrer så sanda i ridehuset fyker rundt ham og er veldig ivrig, og i dag lå han i fellesdekk med meg halvannen meter unna for første gang. 

Innom Spar på vei hjem, og fikk med meg litt varer på ti kroners-markedet. Så nå skal jeg lage pizza med ferdig bunn og pizzasaus til ti kroner hver. Det kommer sikker til å smake bedre enn den grandiosaen jeg egentlig ønsket meg, her jeg sitter litt sliten og tom. Bare steke kjøttdeig, det er ikke mye vanskeligere enn å få av plasten på grændisen. 

Jeg holdt på å dø på meg av pepsiabstinens, da, men jeg gikk tappert forbi... Januar suger, jeg er jo sikkert tilbake på pepsi-kjøret i februar igjen, fram til januar 2018 :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Ser på stamtavla han er i slekt med flere av de jeg hadde.

Hahaha jeg tenkte akkurat at det måtte han være pga hodeformen - synes mange fra de linjene har så karakteristisk hode 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg sparket meg selv i rumpa og dro på LP-trening. Forsøkte å være kjapp og effektiv så det ikke ble kaldt å ligge i bilen for den som ikke ble trent, og rakk to grundige økter på begge to i løpet av 70 minutter. Vi er innendørs, men det betyr jo egentlig bare at vi er "innendørs". Foenix fikk jobbe med ruta og de øvelsene i RL klasse 2 som er nye, og Glam jobbet masse med dekk i ulike former, lineføring, og tannvisning - sistnevnte er supervanskelig, for han vil jo slengkysse dommeren. Det vil si at han slenger seg opp og fram for å kysse... Men han logrer så sanda i ridehuset fyker rundt ham og er veldig ivrig, og i dag lå han i fellesdekk med meg halvannen meter unna for første gang. 

Innom Spar på vei hjem, og fikk med meg litt varer på ti kroners-markedet. Så nå skal jeg lage pizza med ferdig bunn og pizzasaus til ti kroner hver. Det kommer sikker til å smake bedre enn den grandiosaen jeg egentlig ønsket meg, her jeg sitter litt sliten og tom. Bare steke kjøttdeig, det er ikke mye vanskeligere enn å få av plasten på grændisen. 

Jeg holdt på å dø på meg av pepsiabstinens, da, men jeg gikk tappert forbi... Januar suger, jeg er jo sikkert tilbake på pepsi-kjøret i februar igjen, fram til januar 2018 :D 

Du trenger da ikke steike kjøttdeigen før du har den på pizzaen. Bare å hive den i biter på bunnen med saus det og ost på å så rett i stekeovnen? sparer deg for litt arbeid og det går fint?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wildlife skrev:

Du trenger da ikke steike kjøttdeigen før du har den på pizzaen. Bare å hive den i biter på bunnen med saus det og ost på å så rett i stekeovnen? sparer deg for litt arbeid og det går fint?

Husker vi hadde en diskusjon om nettopp dette på sonen for noen mnd tilbake :lol:

(jeg er enig :aww:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Husker vi hadde en diskusjon om nettopp dette på sonen for noen mnd tilbake :lol:

(jeg er enig :aww:

 

Haha..  da sniker jeg meg fint ut igjen? har lært det fra ei som jobber i en restaurant så jeg fortsetter med det så kan andre gjøre hva de vil. Bare et tps for de som ville spare seg for litt ekstra arbeid?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wildlife skrev:

Haha..  da sniker jeg meg fint ut igjen? har lært det fra ei som jobber i en restaurant så jeg fortsetter med det så kan andre gjøre hva de vil. Bare et tps for de som ville spare seg for litt ekstra arbeid?

Du får lov til å si det selv om det har vært diskutert før altså. :lol: Jeg er forresten enig, av og til stryker jeg bare et lag med kjøttdeig over bunnen, krydrer, hiver på løk og eventuelt annet stæsj, legger ost over og steker, Kjøttdeigen blir skikkelig gjennomstekt og pizzaen blir saftig og god.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Er glad jeg har fri i morgen for hodet og nesa tetter seg til. Det har gått i telefoner og meldinger fra svært oppskjørta kolleger om jobbfremtiden vår, og nå er jeg helt ør i hodet. La meg sove, liksom.

Måtte telefonere (som min gamle farmor sa) til superhelten min, han med trykket i brystet, som ble helt utslitt av sykkel-EKG og nå ligger rett ut og hviler. Pappaen min har levd en stund, så jeg fikk noen gode råd med på veien. 

Han lo litt av meg da jeg ringte og sa "Jasså, har du våkna nå?" Jeg snakka nemlig med mamma tidligere på kvelden. "Haha, ja du har vel pinadø fått med deg at jeg har sovet også du." Å jada, sa jeg, jeg følger med. Han synes vel at jeg er litt nøye på å sjekke at alt står bra til med han. Han er jo så cool selv, liksom. :ahappy:

Min skjønne lille Bizi fikk en godbitball med fiskepudding og blei så glad at hun kom med noen gledeshyl. Har enda ikke kommet oss ut på tur. Hun sover på gulvet, så selv om det river litt i samvittigheten min så ser hun ikke ut til å lide noen nød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Wildlife skrev:

Du trenger da ikke steike kjøttdeigen før du har den på pizzaen. Bare å hive den i biter på bunnen med saus det og ost på å så rett i stekeovnen? sparer deg for litt arbeid og det går fint?

Men... Den er jo så uhåndterlig som rå, den må jo stekes litt før jeg får den i biter. Også krydrer jeg kjøttdeigen, og det er lettere mens den stekes enn som rå. Nå er pizzaen i ovnen, i hvert fall, og jeg oppdaget at det ene tier-tilbudet på Spar var litt bullshit. Når emballasjen inneholder mindre enn ordinær vare, da vet jeg ikke om jeg har tjent penger eller ei.

20 minutter siden, Perfect Image skrev:

Husker vi hadde en diskusjon om nettopp dette på sonen for noen mnd tilbake :lol:

(jeg er enig :aww:

Er det noe vi ikke har diskutert på sonen?

13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Du får lov til å si det selv om det har vært diskutert før altså. :lol: Jeg er forresten enig, av og til stryker jeg bare et lag med kjøttdeig over bunnen, krydrer, hiver på løk og eventuelt annet stæsj, legger ost over og steker, Kjøttdeigen blir skikkelig gjennomstekt og pizzaen blir saftig og god.

Stryker? Altså, enten må jeg steke den for å få den i biter, eller så kan jeg klemme den utover til en pannekake som dekker hele pizzabunnen. Det er slik jeg begynner stekingen - må ha litt stekeskorpe før jeg får den i biter.

Hvor dust er jeg om jeg ikke får til kjøttdeig?

9 minutter siden, Klematis skrev:

Er glad jeg har fri i morgen for hodet og nesa tetter seg til. Det har gått i telefoner og meldinger fra svært oppskjørta kolleger om jobbfremtiden vår, og nå er jeg helt ør i hodet. La meg sove, liksom.

Måtte telefonere (som min gamle farmor sa) til superhelten min, han med trykket i brystet, som ble helt utslitt av sykkel-EKG og nå ligger rett ut og hviler. Pappaen min har levd en stund, så jeg fikk noen gode råd med på veien. 

Han lo litt av meg da jeg ringte og sa "Jasså, har du våkna nå?" Jeg snakka nemlig med mamma tidligere på kvelden. "Haha, ja du har vel pinadø fått med deg at jeg har sovet også du." Å jada, sa jeg, jeg følger med. Han synes vel at jeg er litt nøye på å sjekke at alt står bra til med han. Han er jo så cool selv, liksom. :ahappy:

Min skjønne lille Bizi fikk en godbitball med fiskepudding og blei så glad at hun kom med noen gledeshyl. Har enda ikke kommet oss ut på tur. Hun sover på gulvet, så selv om det river litt i samvittigheten min så ser hun ikke ut til å lide noen nød.

Så bra at det virker som om det går relativt bra, og at du får holdt jevn kontakt og opprettholdt humør og redusert bekymring!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Perfect Image skrev:

Grøss. Vi har ganske stort hus, og det merkes når det er -26, selv med varmepumpe i kjelleren og her, og begge vedovnene i hver sin etasje er i bruk. Blir nok mye bedre når vi har skiftet vinduer. (Håper jeg) 

Det blir det nok helt sikkert. Jeg har bodd i leiligheter med nye vindu og bor nå i hus med gamle og det trekker noe helt vanvittig. Så når vi skal kjøpe bolig bør det være nyere vindu, eller såpass billig at vi kan sette inn nye selv. 

Jeg er trøtt. Gutta fikk en liten time i skogen i -15, det holdt i grunn for min del. Så lagde jeg middag, vasket bad, støvsugde og rydda. Pappa og damen kommer på besøk i helgen så jeg måtte rydde opp litt på gjesterommet og vaske sengeklærne der også. Lufte gutta snart og så finne senga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri skrev:

Uformelige selvsagt   a030.gif

Selvsagt! :D 

8 timer siden, Siri skrev:

Alle er liksom FOR det *snøft*

:lol: Vel, det er vel det mest miljøvennlige? :P 

8 timer siden, Siri skrev:

Kjekt med privatsjåfør :ahappy:

Veldig kjekt! Pappa er kjekt til veldig mye han, egentlig :ahappy: 

8 timer siden, Siri skrev:

Tåpelig system ja? Jeg må innrømme jeg fikk litt sjokk da jeg ble obs på det etter en innleggelse... 

Du fikk beskjed om det etter at du var lagt inn og, for sikkerhets skyld.. Det hørtes jo lurt ut, da er det jo så enkelt å få flytta bilen om du ikke får den tillatelsen, liksom :rolleyes: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

:o Evt må du ta deg et oppfriskingskurs bak rattet :teehe:

 

Pffffffff

Da har jeg ødelagt litt biler i dag. Og sett på kjøkken som kommer til å koste litt penger. Men jeg VIL ha det som jeg vil ha det denne gangen! 

Også kom jeg hjem og måtte løpe naken rundt i huset pga Sinner prøvde spise opp alle papirene fra kjøkkenmannen. Grunnen til at jeg var naken var pga jeg hadde en fot i dusjen.. og jeg har ingen vinduer tildekket i første etg for øyeblikket. Syns ikke utenfra når alt lys står på altså :lol: Greit å lage litt live show før man flytter *fniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SFX skrev:

Hvor dust er jeg om jeg ikke får til kjøttdeig?

Like dust som meg... man legger ikke rå kjøttdeig på pizza. Kjøttdeigen skal steikes skikkelig, den... og ha stekeskorpe. 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Selvsagt! :D 

:aww: 

5 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Vel, det er vel det mest miljøvennlige? :P 

Nå husker jeg ikke engang hva det var vi snakka om :lol: 
Ahhh, det var buss ja, det var det vel... har jeg nevnt hvor intenst jeg hater buss???? :whistle: 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Veldig kjekt! Pappa er kjekt til veldig mye han, egentlig :ahappy: 

Han ER det :ahappy:

5 minutter siden, 2ne skrev:

Du fikk beskjed om det etter at du var lagt inn og, for sikkerhets skyld.. Det hørtes jo lurt ut, da er det jo så enkelt å få flytta bilen om du ikke får den tillatelsen, liksom :rolleyes: 

Jepp... jeg tror kanskje ikke de er vant til at pasienter som legges inn akutt kommer i egen bil :aww: 

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Pffffffff

:P 

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Da har jeg ødelagt litt biler i dag. Og sett på kjøkken som kommer til å koste litt penger. Men jeg VIL ha det som jeg vil ha det denne gangen! 

Om det er en pris som er overkommelig, selv om den er dyr, så go for it :D. Viktig å få det som man vil :D 

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Også kom jeg hjem og måtte løpe naken rundt i huset pga Sinner prøvde spise opp alle papirene fra kjøkkenmannen. Grunnen til at jeg var naken var pga jeg hadde en fot i dusjen.. og jeg har ingen vinduer tildekket i første etg for øyeblikket. Syns ikke utenfra når alt lys står på altså :lol: Greit å lage litt live show før man flytter *fniser*

Bare innrøm det - du LIKER å vise deg fram :lol: 

Jeg oppdaget plutselig at vannet var i ferd med å fryse her, så da måtte jeg ta en tur i kjelleren og sette på varmekablene. De har stått med timer så langt i vinter da, men de 4 timene på natta er nok ikke nok når det er såpass kaldt hele dagen :). Også er jeg glad jeg har mye ved i vedskjulet. Det gir så god varme :)

Kvelden har gått til diverse klubbarbeid, jeg har rydda bort det meste av jula - juletreet gjenstår ennå, men det får vente til i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, JeanetteH skrev:

Pffffffff

Da har jeg ødelagt litt biler i dag. Og sett på kjøkken som kommer til å koste litt penger. Men jeg VIL ha det som jeg vil ha det denne gangen! 

Også kom jeg hjem og måtte løpe naken rundt i huset pga Sinner prøvde spise opp alle papirene fra kjøkkenmannen. Grunnen til at jeg var naken var pga jeg hadde en fot i dusjen.. og jeg har ingen vinduer tildekket i første etg for øyeblikket. Syns ikke utenfra når alt lys står på altså :lol: Greit å lage litt live show før man flytter *fniser*

Kan noen fortelle på en pen måte til Jeanette at det er nettopp når alt lys står på at man synes veldig godt utenfra? :lol:

Nå hopper jeg i seng. Herrejemini så trøtt jeg er for tiden.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...