Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, Annik skrev:

Jeg er så rastløs i dag, at det halve hadde vært mer enn nok. Jeg har lyst til å dra til byen en tur, men gidder ikke å bruke 70,- bare på å komme meg fram og tilbake(jeg har ikke fylt på busskortet mitt, siden jeg strengt tatt ikke har så veldig mye bruk for det den kommende måneden), jeg er helt tom for ideer om hva jeg kan bake(med basisvarer. Det er det jeg har i hus), jeg har ingenting liggende som kan bli til en middag som tar lang tid og derfor holder meg opptatt utover dagen, barnerommet er ryddet, Nico tør jeg ikke å ta med på tur alene(18kg valpefakter med glatte partier, termin om to uker. Do I need to say more?), pappa hadde jobbet nattevakt og gadd ikke snakke med meg i telefonen ista, mamma var på andre siden av byen og gikk tur, samboeren sto opp halv 5 i dag og har en dupp nå, alle klærne er vasket og hengt opp, oppvaskmaskina er tømt...

Hva i all verden finner man på, når man føler man har gjort alt i hele verden allerede? :lol:

Du kan få rette noen naturfagsprøver om du vil? :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Akkurat nå, Turb skrev:

Djiiiiz... da har det gått langt :P 

Det har det! Det er nesten slik at jeg går opp trappa og blir bedre kjent med naboen, liksom. Gamle dama på 70+ som ikke gjør noe annet enn å snakke om hvor forferdelige alle som bor her i huset er :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Det har det! Det er nesten slik at jeg går opp trappa og blir bedre kjent med naboen, liksom. Gamle dama på 70+ som ikke gjør noe annet enn å snakke om hvor forferdelige alle som bor her i huset er :P 

Tenk så mye sladder du hadde fått vite om du faktisk gikk opp da! :lol: 

Handlet til helgen, og snart kare meg ut på tur med småttingene. Det er i alle fall ikke så kaldt lenger, det hjelper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 2ne skrev:

Som Siri sier, så er det vel Sure Gamle Tanter sånn i utgangspunktet, men siden man ikke nødvendigvis trenger å være gammel, så kan vi sikkert si sure gretne tanter i stedet :lol: 

Vi var ganske mange en gang i tiden :lol: 

19 minutter siden, 2ne skrev:

Se der ja! Heia Kåre :D 

Kåre is the MAN!!! Han var en slik høflig gammel mann da jeg kom gående samtidig med ham mot nedgangen til togene på Gardermoen. Han ventet høflig på at jeg fikk dratt med meg en diger koffert ned trappene :) 

19 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, stemninga er best når 2ne er blid, liksom :teehe: 

Den ER det :D 

19 minutter siden, 2ne skrev:

Men jeg har ingen av delene :hmm: Den røde holder seg unna meg nå som jeg går med stativet.. Bortsett fra når jeg lagde meg frokost da, da vaka hun rundt meg som den haien hun er, og klarte å sparke bort i stativet eller noe sånt, for plutselig så hylte hun ut og spola ut i stua.. Så da fikk hun jo bekrefta at det stativet er noe hun burde holde seg unna, da :rolleyes: 

:teehe:

19 minutter siden, 2ne skrev:

Blitt sånn :aww: Fordi folk er teite! :aww::P 

Evt har du gener  som gjør at du har lettere for å reagere på slike miljøpåvirkninger enn andre :aww:      :P 

19 minutter siden, 2ne skrev:

AN har jeg bytta pose, og jeg blir litt overraska over hvor fort det plutselig går - en pose tar jo bare 3 timer nå! Dvs at jeg er ferdig på 6 timer det, ikke 7! Oh, luksus! :D 

Pose med væske altså, ikke sånn på magen :P 

:lol: Nå tenkte jeg at det var da voldsomt så kjipt det måtte være å bruke 3 timer på å bytte pose på magen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg prompt inn i SGT. Folk er idioter det er bare slik verden er blitt.

Her snør det, det er deilig. Jeg fikk kjøpt fire kg pølse til under 20 kr, og har nå godbiter til bikkja i uendlig lang tid.

Nå skal jeg sose litt med Netflix( tror jeg er litt hemmelig forelsket, men jeg innrømmer det aldri)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Tenk så mye sladder du hadde fått vite om du faktisk gikk opp da! :lol: 

Handlet til helgen, og snart kare meg ut på tur med småttingene. Det er i alle fall ikke så kaldt lenger, det hjelper :) 

Dama har bodd her omtrent halve livet sitt, jeg hadde garantert fått vite alt om alle livsvanene til alle som noen gang har bodd her :lol: Jeg skal innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hva hun sier om oss da :aww:

Noe av det første hun snakket om da vi tok over og møtte henne(før vi flyttet inn, vi brukte et par uker på oppussing først), var jo hvor håpløst det var med hundehår i gangen pga den korthåra dachsen som bor i leiligheta vedsiden av henne... Vil tro hun var imponert over Nico og hans pels, som plutselig dukket opp :D (Kan vel også nevne at jeg aldri har sett, hørt eller merket noe til dachsen oppe. Jeg har møtt de ute på tur et par ganger bare. Så der ser man lista for hva som skal klages på) :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, flyet til gubben skulle gått 12.30. Er vist dårlig vær i Bukarest så det har blitt utsatt flere ganger (flyet har ikke dratt fra bukarest enda). Nyeste tid er klokka seks.  Håper han kommer seg av gårde da, er forbanna kjedelig å vente på flyplass, spesielt torp som er dødskjip..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LØJ skrev:

Nei, fikk bare taxi hjem for da er jeg rusa. Til op. måtte jeg fikse selv...teitinger!! Takk takk, skal komme meg like fort etter denne som sist selv om det ikke er helt den samme op.'n :)

Ah. Får håpe du kommer deg raskt!

--

Atsjo! Jeg nyser og nyser. Men åh, så irriterende når nysen bare sitter i nesa og kiler! :aww: I dag skal vi se og kooose på Pøbelen igjen etter ferien sin og dra hjem igjen i morgen. Det spørs om han vil være med ...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Det er ikke alderen som definerer om man er SGT... man er SGT i sjelen :aww: 

 

1 time siden, 2ne skrev:

SGT er en tilstand, ikke en aldersgruppe :aww: Jeg var SGT før jeg var 40 jeg og.. Muligens før jeg var 30 også. Det er fordi folk er teite :aww: 

 

:lol: Mulig jeg er født med det genet :lol: 

14 timer siden, TonjeM skrev:

Dekken på tur er et must! Og Strider er rar.. han ser positivt på alt som kles på han,inkludert dekken! (i hans hode betyr det ut og gjøre artige ting enten det er kløv, sele eller dekken, grensen går ved potesokker!). Shy derimot.. dekken er simpelthen renspikket ondskap det, til og med hakket verre enn seler. Men Strider-gutt og ryggen hans.. han gjorde jo et eller annet med den 2 år siden, og så har det kommet og gått siden. Men Jenny fikser han, det gjør hun alltid :aww:

Forøvrig så tenker jeg at dine naboer må jo være ambivalente til at du flytter - på den ene siden bil-dødare men på den annen side er det kjedelig på TV er det bare å titte inn vinduene til Jeanette.. 

 

:lol: nå kom jeg  på at Blaze ble litt grumpy hver gang jeg ville ta på henne dekken. Da fikk hun ikke rullet seg ordentlig i snøen :lol: Men potesokker ville hun gjerne ha.

Også syns jeg at alle kan være enige om at vi trenger 5-10 cm med snø til onsdag den 11. Slik at jeg slipper plukke hundemøkk i hagen før visning *host* 

Også henger jeg ikke med her lengre. Flere ganger jeg leser ting på farten eller folk som svarer meg, også skal jeg "svare senere". Gjør aldri det vet du.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: Mulig jeg er født med det genet :lol: 

Du er genetisk disponert - helt klart :D 

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Også syns jeg at alle kan være enige om at vi trenger 5-10 cm med snø til onsdag den 11. Slik at jeg slipper plukke hundemøkk i hagen før visning *host* 

Jeg kan danse snødans og gainne litt :aww: 

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Også henger jeg ikke med her lengre. Flere ganger jeg leser ting på farten eller folk som svarer meg, også skal jeg "svare senere". Gjør aldri det vet du.... 

:o Skjerpe seg ja :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi leide huset vi bor i nå fikk vi vite at huseier har leilighet i sokkel som hun bruker av og til. Dette var jo helt greit, men det viste seg da vi flytta inn at dette ikke er en egen leilighet slik vi så for oss, men et par ombygde kjeller-rom med kun en trapp og ei vanlig innendørs-dør som skiller leilighetene. Altså er det lytt, veldig lytt!

Vi hører jo ikke stort fra henne de gangene hun er der (bortsett fra at jeg kan høre henne snorke på natta...), men om hun vil så kan hun jo høre mye av det vi sier og gjør. Dette gjør at vi ikke føler oss helt bekvemme de gangene hun har vært der. Vi spurte hvor ofte hun kom til å være der, og hun sa det var veldig sjelden, det ville gjerne gå 2-3 mnd mellom hver gang. Vel, nå fikk jeg akkurat mail om at hun kommer igjen og dette blir tredje gang siden slutten av november. :getlost: 

I tillegg har oppvaskmaskin streika, det tok 4 uker før vi fikk nett og tv og det tok like lang tid før snekkerne hadde fiksa det som skulle vært ferdig da vi flytta inn. Det ble heller aldri nevnt at det er vi som betaler strømmen i underetasjen de gangene hun er der, pluss at det alltid står en eller to panelovner på pluss et kjøleskap. Nå begynner det å nærme seg grensa for meg altså, jeg vil ha noe eget!:gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt SGT. Foenix hadde første veterinærbesøk for ørebetennelsen 13. desember, og jeg sendte da mail for å høre hvordan jeg meldte inn skade og hva slags dokumentasjon som krevdes. 17. desember fikk jeg tatt bilde av kvitteringene, og sendte inn.

27. desember hadde vi ny veterinærtime, og da jeg kom hjem hadde jeg fått epost med noen spørsmål fra dem, som jeg svarte på 28. desember sammen med kvitteringer fra det veterinærbesøket, pluss kvitteringer fra medisinkjøp gjort 20. desember. Jeg hadde nå kommet opp i cirka 4.000 i utgifter, så godt over egenandelen på 2.000.

Så hører jeg ikke noe mer, men er tålmodig og tenker at det er jul og nyttår. Om tirsdag gikk jeg tom for tålmodighet, og ringte for å sjekke saken og hva som er forventet behandlingstid for å få tilbake utlegg. Etter å ha blitt satt over ørten ganger, kunne en saksbehandler si at pengene burde være rett rundt hjørnet, for det pleide bare å ta et par dager. Så får jeg de samme spørsmålene som var i mailen 27. desember, og jeg sier at det har jeg jo svart på i epost, men jeg svarer igjen.

I dag ringer jeg på nytt, vil gjerne ha tilbake de pengene, og får da IGJEN spørsmålene fra eposten 27. desember, og jeg sier at nå svarer jeg for tredje gang på dette. Merkelig, sier damen, for svaret var ikke registrert på saken. Så hun skal få saksbehandler til å ringe meg opp. Jeg venter lydig et par timer uten at noe skjer, og når jeg ringer opp får jeg beskjed om at anropet tilbake til meg gikk rett til mobilsvar - hvilket er litt rart, men ok, det burde jo vært et tapt anrop hos meg da? Men ok, saksbehandler sjekker saken, og kan informere meg om at mailen med kvitteringer og de svarene de er så opptatt av var kommet i spam-filteret, så de hadde ikke anledning til å åpne mailen. 

Ville det drept dem å fortelle meg det om tirsdag? Eller om de ser at de har mail fra kunde i spamfilteret, hva med å informere kunden så mailen kan sendes på nytt?

Det er ironisk at jeg byttet fra Agria fordi jeg blant annet var misfornøyd med kundeservicen deres... Men, in all fairness - det ser ut til at jeg får dekket absolutt alt, de har ingen sære krav og hvisomattedersomatter, jeg sparer likevel 20.000 i året, og de har nå fått en sjanse til å betale meg tilbake de pengene kjapt. Jeg tillot meg å kommentere i den siste eposten de fikk nå at jeg var skuffet.

Det er bare så ***** typisk at fordi jeg forventet å få de pengene på mandag, så bestilte jeg ved av naboen for det kunne jeg jo betale med forsikringsoppgjøret, og det burde også være nok igjen av de pengene jeg forventet til at jeg kunne melde på et rally-stevne med frist i morgen. Men nå må jeg forsøke å unngå øyekontakt med naboen mens jeg kvier meg for å brenne noe av veden fra dem, og gi opp håpet om å få konkurrert i Hadeland.

Det er greit at jeg har dårlig råd og gjør noen prioriteringer av og til, men det suger svett balle når forsikringsselskapet gjør at penger som er disponert ikke er til disposisjon :P 

Ok, dagens oppgulp, det er vel ingen som har masse pæng første uka i januar læll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er jeg på bedre humør igjen, for jeg har gjort meg ferdig med et stooooort dokument for Oppland fylke, og fikk masse skryt for at jeg gjør en viktig jobb de allerede nyter fruktene av, og at det er så godt å se at jeg kan jobbe selvstendig og effektivt når det er så mye for alle andre å gjøre her - jeg gjør jo forefallende arbeid ingen andre rekker, sånt som blir utsatt til "vi får bedre tid".

Og det varmet sånn, jeg fikk aldri høre om noe var bra i mitt forrige arbeidsforhold (før sykemeldingen), og i min forrige praksisplass var det liksom litt sånn... Å få ros for å ha pusset støv av kubbelys gjorde meg liksom ikke sånn varm i sjela, da...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Tonje skrev:

Da vi leide huset vi bor i nå fikk vi vite at huseier har leilighet i sokkel som hun bruker av og til. Dette var jo helt greit, men det viste seg da vi flytta inn at dette ikke er en egen leilighet slik vi så for oss, men et par ombygde kjeller-rom med kun en trapp og ei vanlig innendørs-dør som skiller leilighetene. Altså er det lytt, veldig lytt!

Vi hører jo ikke stort fra henne de gangene hun er der (bortsett fra at jeg kan høre henne snorke på natta...), men om hun vil så kan hun jo høre mye av det vi sier og gjør. Dette gjør at vi ikke føler oss helt bekvemme de gangene hun har vært der. Vi spurte hvor ofte hun kom til å være der, og hun sa det var veldig sjelden, det ville gjerne gå 2-3 mnd mellom hver gang. Vel, nå fikk jeg akkurat mail om at hun kommer igjen og dette blir tredje gang siden slutten av november. :getlost: 

I tillegg har oppvaskmaskin streika, det tok 4 uker før vi fikk nett og tv og det tok like lang tid før snekkerne hadde fiksa det som skulle vært ferdig da vi flytta inn. Det ble heller aldri nevnt at det er vi som betaler strømmen i underetasjen de gangene hun er der, pluss at det alltid står en eller to panelovner på pluss et kjøleskap. Nå begynner det å nærme seg grensa for meg altså, jeg vil ha noe eget!:gaah:

Det der hadde gjort meg kjempe stresset:|:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tonje skrev:

Da vi leide huset vi bor i nå fikk vi vite at huseier har leilighet i sokkel som hun bruker av og til. Dette var jo helt greit, men det viste seg da vi flytta inn at dette ikke er en egen leilighet slik vi så for oss, men et par ombygde kjeller-rom med kun en trapp og ei vanlig innendørs-dør som skiller leilighetene. Altså er det lytt, veldig lytt!

Vi hører jo ikke stort fra henne de gangene hun er der (bortsett fra at jeg kan høre henne snorke på natta...), men om hun vil så kan hun jo høre mye av det vi sier og gjør. Dette gjør at vi ikke føler oss helt bekvemme de gangene hun har vært der. Vi spurte hvor ofte hun kom til å være der, og hun sa det var veldig sjelden, det ville gjerne gå 2-3 mnd mellom hver gang. Vel, nå fikk jeg akkurat mail om at hun kommer igjen og dette blir tredje gang siden slutten av november. :getlost: 

I tillegg har oppvaskmaskin streika, det tok 4 uker før vi fikk nett og tv og det tok like lang tid før snekkerne hadde fiksa det som skulle vært ferdig da vi flytta inn. Det ble heller aldri nevnt at det er vi som betaler strømmen i underetasjen de gangene hun er der, pluss at det alltid står en eller to panelovner på pluss et kjøleskap. Nå begynner det å nærme seg grensa for meg altså, jeg vil ha noe eget!:gaah:

Heng opp et gulvteppe opp foran døra på deres side og sett opp feks et tungt møbel foran.. det skjermer for veldig mye lyd!

har lik dør ned til sokkelen her og jeg fikk hetta da jeg hørte leieboeren min hadde sex på stua si mens jeg spiste frokost ? 

------

ellers så har jeg hatt et "øyeblikk" igjen på bilverkstedet som ville ha gjort @Line stolt! I alle fall gitt henne en god latter (igjen).. :lol: 

jeg fikk beskjed fra gubben om at vi måtte skifte viftereim på bilen blant annet. Jeg bestilte time og dro av gårde. Og så sier verkstedet at reimene ser jo ganske nye ut! Jeg hadde ikke noe godt svar på det jeg :P Men de skulle stramme de slik at ulyden ble borte. Men jeg hadde ingen ulyd.....? Så da lurte de på hvorfor jeg hadde bestilt time.. og igjen; ingen godt svar! Ringte gubben for å fortelle han det der og han gav meg heller ingen svar som var logisk for meg :lol: 

Men det skal de ha på verkstedet da: de gjorde en god jobb med å svelge smilebåndet og latteren :P 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lijenta skrev:

Jeg fikk reise fram og tilbake når dem skulle fikse på meg fordi jeg ikke kunne kjøre tilbake fra syehuset. At det ble en teit løsning snakker vi ikke høyt om. Drosje -buss -Drosje strake vegen til sykehuset. Drosje -buss-buss-drosje for å komme hjem og mange timers reise som ellers gjøres på rett over timen i bil

Ja, det var jo veldig effektivt for deg høres det ut som...jøye meg... :wacko: Håper at jeg slipper det på turen hjem. Regner med at jeg må gå sammenbretta, så å bytte transport vil bli uutholdelig.
Nå har jeg fått ei venninne til å kjøre meg bort. Stakkars som må stå opp i otta for at jeg skal inn å "bytte ut deler"... :yawn:

Takk takk til @Bananen og @Snoffe :wub:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...