Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Akkurat nå, mokken skrev:

Ja. For å være medlem i nkk må du være medlem i en rase- eller aktivitetsklubb som er en nkk medlemsklubb. 

Åå.. Merkelige greier. Så for å være medlem i en rase-/aktivitetsklubb så må man være medlem i NKK, og for å være medlem i NKK så må man være med i en rase-/aktivitetsklubb... Jaja, får jeg om jeg melder meg inn i noe etterhvert. 

Men kan jeg melde Casper på utstillinger selvom jeg ikke er medlem noen steder? 

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Du kan jo melde deg inn i den lokale hundeklubben i stedet. De har jo inngjerda område kun kort avstand fra deg :-)

Tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Jeg har ikke muligheten til å være med på noe der oppe, så da er det kjekkere å være medlem et sted der jeg får blad som er gøy å lese :P 

Vurderer å melde meg inn i den nye whippetklubben, men tenkte jeg skulle se litt hvordan det går med den og hvordan miljøet blir osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snoffe skrev:

Åå.. Merkelige greier. Så for å være medlem i en rase-/aktivitetsklubb så må man være medlem i NKK, og for å være medlem i NKK så må man være med i en rase-/aktivitetsklubb... Jaja, får jeg om jeg melder meg inn i noe etterhvert. 

Ja og ja :)

2 minutter siden, Snoffe skrev:

Men kan jeg melde Casper på utstillinger selvom jeg ikke er medlem noen steder? 

Er det offisielle ting du tenker på, feks utstilling? Det kan du ja. Til dobbel pris. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snoffe skrev:

Ja er offisielle ting jeg tenker på :) Takk for svar :) 

 

 

Da koster det ratt 800 kr å melde på, så det lønner seg å være medlem i en klubb :) Jeg betaler "bare" 520 kr eller noe for NTK, NKK og rasegruppa for staff :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det "bare" 14-15 minus her. For mine er det ikke så kaldt men for han franskmannen så er vel ikke dette ideell turtemp? Fikk ikke med noe dekken eller andre klær og han blir henta i morgen. Greier vel en dag uten tur vel..? Har ikke noe hundeklær i den størrelsen heller...

Hipp hipp til @Teserere :bananas::jump::cheerleader::icon_clapping:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perfect Image skrev:

Så en film av en fyr som fanger fisk med bue.... Ble imponert av denne kommentaren :aww:
d9665dd83a0706cb4f4394fdf5c08a69.jpg

Spent på hvordan personen reagerer når man forteller han hvor kjøtt, fugl og fisk i butikken som vi kjøper fra mat er ifra, og hva de fleste som fisker eeeegentlig gjør med fisken :aww:

 

Jeg vet ikke om jeg skal bli imponert over hvor lite folk får med seg, eller om jeg skal være skremt over hvor lite folk får med seg... :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst å melde Uno på nybegynnerkurs i agility i mars, så vi kan begynne å benytte oss av klubbens treninger... men jeg har ingen anelse om jeg har tid i mars eller om jeg er borte på opplæring eller om jeg i det hele tatt har hund lenger i mars, og jeg vet ikke om jeg har råd. Hater sånn usikkerhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Turb skrev:

Er den veldig bouncy? Vurderer å kjøpe en som hundeseng...

Den er som en stor, velfylt vanlig hodepute. Hadde jeg vært en liten til middels stor hund så ville jeg gjerne hatt en sånn å ligge på. Jeg kjøpte min på Kid, men det finnes jo mange varianter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15894340_10154723133151327_5469515834817

Nora løser forbudet mot å ha nesa på bordet med å legge hele hodet oppå der i stedet. Ingen skal si at hun ikke er løsningsorientert i hvert fall :aww: 

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Jeg har jo brent meg litt på å bestille bukser på nett (for ja, jeg er heller ikke overbegeistret over å gå i butikker og prøve klær), men jeg tok en råsjanse med de buksene og endelig funka det liksom. Jeg tror ikke jeg skal forvente å være like heldig med andre bukser. 

Nei, det er jo det, noen ganger har man flaks, og noen ganger så har man ikke det. Problemet mitt er bare at når jeg ikke har flaks og klærne ikke passer, så har jeg ikke vett på å sende det tilbake og heve kjøpet, det blir liggende i skapet til jeg putter det i en UFF-konteiner.. hehe 

1 time siden, Siri skrev:

Det var vel det der nevrotiske trekket jeg hadde håpet å slippe fra min mamma også... men jeg aner visse tendenser her :aww:. Andre trekk har jeg fått i fullt monn da :lol: 

Kanskje det er alder og ikke arvbare trekk? :o 

1 time siden, Siri skrev:

Jeg fant overraskende nok p-plass etter litt fram og tilbake - og beskjed fra noen bygningsarbeidere at det kanskje ikke var superlurt å parkere rett foran containerne som de kasta diverse bygningsting ned i fra 2. etg... jeg fikk lirka bilen inn på en liten, usynlig plass da, der stod den godt :)

Det er så hat å finne parkeringsplasser på sykehus! Jeg skjønner ikke hvorfor de alltid må ha så små parkeringsplasser, evt parkeringsplasser så langt unna! Sånn som på Ahus, der er det nesten alltid fullt på kortidsparkeringa på dagtid, men langtidsparkeringa er såpass langt unna at jeg ikke orker å parkere der :aww: Ullevål er verre, de har jo en hel haug med små parkeringsplasser spredt utover hele plassen, så da er det jo bare å kjøre rundt og satse på at du finner en ledig plass på en parkering som ikke er forbeholdt de ansatte da :gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stine skrev:

 

Hipp hurra for @Teserere!!! :cheerleader:

 

1 time siden, LØJ skrev:

 

Hipp hipp til @Teserere :bananas::jump::cheerleader::icon_clapping:

 

Tusen takk! Plutselig klassifiseres jeg som voksen, eller no :P har akkurat stått opp etter siste nattvakt denne uken. Idag blir det tur med jentene, lese til eksamen et par timer, og så skal jeg ut å spise med familien :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Turb skrev:

Er den veldig bouncy? Vurderer å kjøpe en som hundeseng...

Min valp på 12 kg sniker seg til å ligge på min om nettene av og til, og trives veldig godt oppå den. :) Så tror det kan fungere bra som hundeseng til en liten hund som liker å ligge veldig mykt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pixie skrev:

Så kommer begrensningene i Rema-rabatten: http://www.side3.no/teknologi/gir-rema-deg-rabatt-pa-de-ti-varene-du-handler-mest-sa-enkelt-er-det-ikke/3423299028.html

Dritt for oss som aldri kjøper et helt salathode fordi vi ikke rekker å spise det opp, og derfor kjøper småposer med ferdig salat.

Var ikke uventede begrensninger syns jeg. Isbergsalat holder seg lenge da, så det bør jo ikke være noe problem å rekke å spise opp med litt planlegging.  Vi er heldige som har dyr som spiser slike rester. Gakker anbefales :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
26 minutter siden, Pixie skrev:

Har så lyst å melde Uno på nybegynnerkurs i agility i mars, så vi kan begynne å benytte oss av klubbens treninger... men jeg har ingen anelse om jeg har tid i mars eller om jeg er borte på opplæring eller om jeg i det hele tatt har hund lenger i mars, og jeg vet ikke om jeg har råd. Hater sånn usikkerhet...

Nå vet ikke jeg hvordan det står til mellom deg og gubben nå, og om du har funnet noen umiddelbar løsning på problemene. 
Men om status er at du fortsatt ikke vet om du har Uno i mars ville jeg latt være å melde på. 
De fleste kurs koster også en del, og i de klubbene jeg selv har sett på kurs er det ofte bindende påmelding, slik at det må betales enten du deltar eller ikke. 
Så slik jeg ser det så synes jeg du bør avvente. Om ting ordner seg til det beste, så klarer Uno fint å vente med å hoppe over hinder og balansere på bommen til i sommer eller høst også :)  
Håper det går fint med deg midt oppi det hele! :hug: 


Jeg ble akkurat oppringt fra skolen. Det er så få søkere at det ser ikke ut som at det blir oppstart nå i februar, så antakelig må de vente til høsten for å ha flest mulig søkere. Så jeg er ganske skuffa nå :( 
Men heldigvis har jeg ikke gjort noe forandringer i jobb enda! Og da er det bare til å brette opp ermene og få lagt inn mange søknader rundt over alt og gå tilbake til plan A. Ikke at det har vært så mye å søke på siden midten av desember, men det er en annen sak :aww:  

Nå skal jeg veldig snart ut og gå tur. I dag har jeg bestemt meg for å ta en litt kjedelig rute for turen vår. Men det er så fin sol og helt vindstille så akter jeg ikke å gjemme meg bak trær og fjell som skygger for dette uvanlige værfenomenet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, det er jo det, noen ganger har man flaks, og noen ganger så har man ikke det. Problemet mitt er bare at når jeg ikke har flaks og klærne ikke passer, så har jeg ikke vett på å sende det tilbake og heve kjøpet, det blir liggende i skapet til jeg putter det i en UFF-konteiner.. hehe 

Det er jo der mitt problem ligger også... Jeg returnerer jo heller ikke de upassende klærne vøtt. Noen som er interessert i uformelige klær?? :whistle: 

22 minutter siden, 2ne skrev:

Kanskje det er alder og ikke arvbare trekk? :o 

:o:o Nehhhhhhhhh.... :aww: 

22 minutter siden, 2ne skrev:

Det er så hat å finne parkeringsplasser på sykehus! Jeg skjønner ikke hvorfor de alltid må ha så små parkeringsplasser, evt parkeringsplasser så langt unna! Sånn som på Ahus, der er det nesten alltid fullt på kortidsparkeringa på dagtid, men langtidsparkeringa er såpass langt unna at jeg ikke orker å parkere der :aww: Ullevål er verre, de har jo en hel haug med små parkeringsplasser spredt utover hele plassen, så da er det jo bare å kjøre rundt og satse på at du finner en ledig plass på en parkering som ikke er forbeholdt de ansatte da :gaah: 

Ja, jeg skjønner liksom ikke hvorfor de skal gjøre det så vanskelig? Tror de alle syke har noen som kan kjøre seg, kan ta taxi eller buss - eller gå liksom? En av bygningsarbeiderne som jobbet like ved der jeg parkerte, mente jeg burde tatt buss i dag :aww: . På Ahus må man jo gå flere km fra langtidsparkeringen - og der får man faktisk ikke stå flere dager om man er innlagt heller. Da må man søke spesiell tillatelse selv om man betaler. Nei, man får vel  holde seg frisk da, helst :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Teserere skrev:

 

 

Tusen takk! Plutselig klassifiseres jeg som voksen, eller no :P har akkurat stått opp etter siste nattvakt denne uken. Idag blir det tur med jentene, lese til eksamen et par timer, og så skal jeg ut å spise med familien :) 

Gratulerer med dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, @Teserere!

Jeg har sovet så infernalskt dårlig de to siste nettene, og hatt de villeste drømmer. I natt klarte jeg ikke å sovne før vekkerklokka ringte fordi jeg egentlig skulle på jobb, så jeg sendte tekstmelding og ble hjemme. Hodet bare spant og spant på alt jeg burde gjøre i huset, alt som kan flyttes, ryddes, vaskes, pusses opp og ommøbleres. Yeah, det var ei helvetes lang liste, men at den skulle holde meg våken?

Jeg tror jeg har fått sovet en tre-fire timer i morges/formiddag, og nå skal hundene få komme ut i snøen. Kanskje litt stamping i snøen gjør meg sliten nok til at jeg sovner i kveld... Også har jeg lagt to sparker ut for salg, som var en av tingene hodet spant på i natt :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp tatt helgevasken, og på de 30 sekundene siden jeg satte meg i sofaen har Twist revet ned et pledd og to puter i to forskjellige sofaer. Her skal ting ligge på gulvet, tydeligvis :lol: 

Vi skal ut på playdate med to terver etterpå, men jeg tror jeg rekker en episode med sherlock før vi går ut. Tenkte jeg skulle se alle episodene igjen før jeg begynner på de nye. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Den er som en stor, velfylt vanlig hodepute. Hadde jeg vært en liten til middels stor hund så ville jeg gjerne hatt en sånn å ligge på. Jeg kjøpte min på Kid, men det finnes jo mange varianter.

 

49 minutter siden, Vilje skrev:

Min valp på 12 kg sniker seg til å ligge på min om nettene av og til, og trives veldig godt oppå den. :) Så tror det kan fungere bra som hundeseng til en liten hund som liker å ligge veldig mykt. :)

Pigg er vel 23(ev 25 for han er litt feit nå)kg, så spørs hva han sier... men kan jo alltids teste - hadde egentlig tenkt å kjøpe sånn tisselaken å sy trekk av og ha den i bilburet... 

Ellers sitter jeg på jobb med ulljakke, ullsjal og doble merino/ull torgvanter - det er ikke bare kaldt ute, men inne også... hutre hutre...

Ja også har jeg meldt meg på gjeterhundkurs med Pigg :D:D 

Gratulerer med dagen @Teserere

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

 

Pigg er vel 23(ev 25 for han er litt feit nå)kg, så spørs hva han sier... men kan jo alltids teste - hadde egentlig tenkt å kjøpe sånn tisselaken å sy trekk av og ha den i bilburet... 

Ellers sitter jeg på jobb med ulljakke, ullsjal og doble merino/ull torgvanter - det er ikke bare kaldt ute, men inne også... hutre hutre...

Ja også har jeg meldt meg på gjeterhundkurs med Pigg :D:D 

Gratulerer med dagen @Teserere

Det er så vidt noen kg mindre enn min eldste og hun hadde aldri fått plass på den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Siri skrev:

Det er jo der mitt problem ligger også... Jeg returnerer jo heller ikke de upassende klærne vøtt. Noen som er interessert i uformelige klær?? :whistle: 

Er klærne uformelige, eller bare ukompatible med din kroppsfasong? :P 

Sitat

:o:o Nehhhhhhhhh.... :aww: 

Godt å høre! :D 

Sitat

Ja, jeg skjønner liksom ikke hvorfor de skal gjøre det så vanskelig? Tror de alle syke har noen som kan kjøre seg, kan ta taxi eller buss - eller gå liksom? En av bygningsarbeiderne som jobbet like ved der jeg parkerte, mente jeg burde tatt buss i dag :aww: . På Ahus må man jo gå flere km fra langtidsparkeringen - og der får man faktisk ikke stå flere dager om man er innlagt heller. Da må man søke spesiell tillatelse selv om man betaler. Nei, man får vel  holde seg frisk da, helst :aww: 

De er nok for at man benytter seg av kollektivtrafikk, tror jeg. Hvilket pleier å være greit på Ullevål altså, men nå når jeg skal dit om to uker, så føler jeg kanskje ikke at formen tilsier kollektivtrafikk. Heldigvis har jeg pappa som privatsjåfør - og da kan jo han leite etter parkeringsplass mens jeg går og tar blodprøve :teehe:Men ja, langtidsparkeringa på Ahus virker unødvendig langt unna inngangen.. Jeg visste ikke at man måtte søke om tillatelse til å stå lenge på langtidsparkeringa da, jeg trodde det var poenget med langtidsparkering, jeg? :o Tåpelig system :aww: 

Gratulerer med dagen @Teserere og @Mari :ahappy: 

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Siri skrev:

 

Ja, jeg skjønner liksom ikke hvorfor de skal gjøre det så vanskelig? Tror de alle syke har noen som kan kjøre seg, kan ta taxi eller buss - eller gå liksom? En av bygningsarbeiderne som jobbet like ved der jeg parkerte, mente jeg burde tatt buss i dag :aww: . På Ahus må man jo gå flere km fra langtidsparkeringen - og der får man faktisk ikke stå flere dager om man er innlagt heller. Da må man søke spesiell tillatelse selv om man betaler. Nei, man får vel  holde seg frisk da, helst :aww: 

Det der må man bare undre seg over altså. Husker da datteren min hadde kreft og vi omtrent bodde på gamle Riksen. Der var p-forholdene så håpløse, men samtidig vårt bilbehov så stort, at man fikk refundert parkerings-bøtene - pragmatisk måte å fikse det på.. Elverum Sykehus er vel det sykehuset som har de mest menneskelige p-forholdene tror jeg.. du skal bare være så frisk at du fikser litt oppoverbakke og så er det bare et par hundre m liksom.. Hamar, Kongsvinger, Ahus, Bærum, Ullevål, Aker og til en viss grad nye Riksen - man skal sannelig være frisk! (Huff, jeg føler jeg kjenner P-forholdene til litt for mange sykehus ja..)

 Og så har jeg rota meg inn i en ulvediskusjon på fb.. at jeg gidder (men måtte vente på noen jobb-data, føltes så teit å spille spill i mellomtiden liksom.. men faktisk mye teitere å bruke tiden på å diskutere ulv). Men nå kommer dataene hvert øyeblikk tror jeg, så da slipper jeg det adrenalinet der!

Og det er kaldt idag! Og vi har fått fluffysnø, ser pent ut men helt ubrukelig- bare fluff  (og man sklir minst like bra om ikke bedre, på de usynlige holkepartiene under der)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...