Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

Har endelig fått opp noen bilder som jeg har planlagt å henge opp siden jeg pusset opp kjøkkenet og gangen i sommer. Effektiv!!! :lol:

Poden synes vi har et kjempefint hjem. Helt utrolig.  Han frekventerer millionvillaer jevnlig,  og synes ingen har det finere enn oss. Tipper det går over etterhvert jeg :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

57 minutter siden, SaraS skrev:

Jeg skal på julebord i dag. Jeg er introvert og skyr fester med 160 mennesker jeg kjenner dårlilg, men det ble så mye spørsmål om hvorfor jeg ikke ble med på forrige julebord og sommerfesten at jeg bare må gå i dag. Skulle ønske frivelige arrangementer faktisk var frivelig jeg. :hmm: Det ble til og med tatt opp på medarbeidersamtalen min i høst. Det positive er at jeg er den eneste som begynner på jobb klokken 08.00 i morgen, så jeg kan dra hjem supertidlig om jeg vil. DET må iallefall være greit tenker jeg.

 

40 minutter siden, Siri skrev:

Vi gleder oss :lol: 

Mine kolleger slutta å spørre om jeg skal på julebord for mange år siden :aww: Jeg tror ikke jeg har vært på julebord på jobben de siste 15 årene faktisk. Det er så synd at det skal føles som et press - og at man alltid må ha en "god unnskyldning" for ikke å dra... "Har ikke lyst" er liksom ikke godkjent begrunnelse, det. 

 

Enig med Siri, det må være lov til å si at man ikke har lyst. Jeg har heller ikke vært på julebord på jobben på mange år. Jeg har sagt fra om at jeg ikke trives i sånne sammenhenger, og det blir respektert. Det har til og med gjort at noen flere har funnet ut at de ikke delta de heller. Vi som jobber sammen til daglig treffes en gang i blant for å drikke en halvliter og skravle, det er 8 - 10 mennesker som jeg har kjent i mange år, det blir noe helt annet. 

I dag skal jeg børste Symra, gå tur og lese sakspapirer. Foreløpig har vi bare gått tisserunde, spist frokost og satt på en klesvask. Prøve å komme igang snart da kanskje.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper alle gleder seg over oppdateringene om Sinner og hans tissevaner altså! Det er liksom 13 år siden jeg eide hannhund og enda lengre siden jeg hadde hannhund valp, og første "maskoten" min på mange år. Så dere får bare holde ut :lol: 

Julebord og slikt ja :P Jobben min har gitt opp også, jeg kommer om jeg vil. og har t.o.m ordnet en sosial greie en gang. Men sier jeg nei, så er det nei har de skjønt :lol: Men så omgås jeg egentlig bare 1 person på jobb når det kommer til fritid og hun er lik (hundemenneske :lol: )

 

Edit: fant en tan gronnis til omplassering på finn jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og gubben misliker sommerfester, julebord osv. Han drar på julelunsj om det er i arbeidstiden bare for julematen, ellers bare lar han være.

Gubben er på jobb, bikkja sover etter lang tur og jeg kjeder meg såpass at jeg har satt på Game of Thrones fra sesong 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner dere som blir respektert for avgjørelsen dere har tatt med å ikke komme på julebord og lignende :) Men jeg opplever det som at det blir oppfattet som at jeg ikke gidder å henge med DEM på fritida. At jeg ikke synes det er noe viktig å bruke energi på å bli kjent med flere på jobben fordi jeg rett og slett ikke bryr meg. Men det er jo ikke derfor i det hele tatt. Det er rett og slett ikke mitt forum. Jeg kan ikke det der med small talk, og det faller meg ikke naturlig å skulle prate med mange om gangen. Dessuten jobber jeg bare med et fåtall av dem, og kunne tenkt meg julebord kun med dem. Egentlig jobber jeg jo alene til og med. Det hender andre sitter på kontoret sammen meg og jobber litt med noe helt annet enn jeg jobber med, men stort sett sitter jeg der alene. Og jeg trives med å sitte for meg selv og jobbe i mitt eget tempo uten avbytelser. Mens alle de andre 160 ansatte jobber med hverande omtrent hver dag året rundt, og kjenner hverandre veldig godt. Da er det stas og gå på julebord gitt. Nå har jeg snakka meg selv helt ned kjenner jeg. Bah. Nå vil jeg iallefall ikke på julebord.

Det hjelper å tenke positivt da. At det sikkert blir kjempehyggeilg! Det er jo superfine folk alle sammen. Og selv om jeg ikke kjenner dem, så kjenner alle meg. Høres rart ut, men alltid når jeg går innom restaurantene våre så kommer sevitørene bort til meg og sier -"Er det du som er Sara! Så hyggelig å få et ansikt til navnet!" Jeg skriver meldinger til dem hver dag på intranettet om bookinger og info om ditt og datt, så de kjenner meg på et vis. Vi skal også få god mat servert, laget av veldig dyktige kokker. Så det burde jo egentig bli en veldig hyggelig kveld!

Sånn, da har jeg prata meg selv både ned og opp. Blir bra å gå sånn halvforvirra på julebord. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Nå skal jeg slutte å stresse meg opp med å prøve å kartlegge øvelser og ferdigheter som trengs for D spor og heller gå en kjapp tur før ringtrening. 

Jeg har innsett at det bare er litt over 6 mnd til kurs, og kontrollfreaken i meg vil vite ALT nå med en gang. Og akkurat det kan umulig være verken sunt eller fornuftig :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Er der vi er nå, og jeg er lei av å snakke til henne, og hun må jo bli gal i hodet stakkar.. men så har vi disse fine stundene hvor hun ligger i ro og ikke slikker, eller når hun sover sånn her!
5b5667d4a2b40ce901c74b308de4307c.jpg

Men så fort hun slikker så blir hun jo kastet bort. Løpetiden gjorde henne litt værre enn hun er, og det at jeg er gravid hjelper jo heller ikke emoji14.png men vil ikke at hun skal drive og slikke på han som kommer i sommer heller.

Sånn tror jeg Nora har ligget en gang eller to, uten å slikke på hud :aww: Og hun slikker på alle barn som er i hennes rekkevidde, enten hun rydder de for snørr eller matrester :lol: Jeg velger å se på det som at hun er omsorgsfull, jeg :P 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Nå skal jeg slutte å stresse meg opp med å prøve å kartlegge øvelser og ferdigheter som trengs for D spor og heller gå en kjapp tur før ringtrening. 

Jeg har innsett at det bare er litt over 6 mnd til kurs, og kontrollfreaken i meg vil vite ALT nå med en gang. Og akkurat det kan umulig være verken sunt eller fornuftig :aww:  

Hvis du begynner å trene på det nå, bør dere egentlig være klare for C-øvelsene om et halvt år :P 

--

Dere som ikke vil gå på firmafester burde bli langtidssjuke/uføre. Da blir dere ikke bedt med på noen ting :P 

I dag var jeg ferdig tidlig med væskebehandling, vi har starta kl. 8 i helgen pga logistikkproblemer hos sykepleierne, og jeg må si jeg syns det er digg å være ferdig halv to :ahappy: Jeg og jentene har vært ute og lekt i hagen i 20 minutter, da var jeg kald på fingrene og svimmel, så da var det på tide å finne sofaen igjen. Den sofaen er forøvrig ikke så god å sitte i når du sitter i den hele dagen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du begynner å trene på det nå, bør dere egentlig være klare for C-øvelsene om et halvt år [emoji14] 
--
Dere som ikke vil gå på firmafester burde bli langtidssjuke/uføre. Da blir dere ikke bedt med på noen ting [emoji14] 
I dag var jeg ferdig tidlig med væskebehandling, vi har starta kl. 8 i helgen pga logistikkproblemer hos sykepleierne, og jeg må si jeg syns det er digg å være ferdig halv to :ahappy: Jeg og jentene har vært ute og lekt i hagen i 20 minutter, da var jeg kald på fingrene og svimmel, så da var det på tide å finne sofaen igjen. Den sofaen er forøvrig ikke så god å sitte i når du sitter i den hele dagen :aww: 


Hun kan ligge sånn hvis hun er veldig trøtt! [emoji14] Hun slikker på alt som har to og fire bein hun her og, uavhengig av alder [emoji14] bare syns hun kan holde tungen sin borte fra en nyfødt en :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Hvis du begynner å trene på det nå, bør dere egentlig være klare for C-øvelsene om et halvt år :P 

--

Ja ikke sant! Det virker jo ikke som rakettforskning på deg nivået akkurat. Men jeg må lære inn apporten blant annet, og få følelse  av å ha noe mer kontroll enn hva jeg har nå i forhold til utførelsen :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Hun kan ligge sånn hvis hun er veldig trøtt! emoji14.png Hun slikker på alt som har to og fire bein hun her og, uavhengig av alder emoji14.png bare syns hun kan holde tungen sin borte fra en nyfødt en :)

 

Tsk, litt hundesikkel skader da ikke ;) Første gangen jeg var alene om å la hundene hilse på guttebarnet, la jeg han på et teppe på gulvet og lot de snuse og sleike seg ferdig, han tok ingen skade av det :P  

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja ikke sant! Det virker jo ikke som rakettforskning på deg nivået akkurat. Men jeg må lære inn apporten blant annet, og få følelse  av å ha noe mer kontroll enn hva jeg har nå i forhold til utførelsen :lol:

Apport er det lurt at de kan :P Det kan også være lurt at du veit hvordan øvelsene skal se ut :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apport er det lurt at de kan [emoji14] Det kan også være lurt at du veit hvordan øvelsene skal se ut [emoji14]  

Litt er ikke et problem, det er ikke til å unngå, men han trenger ikke dusje i hundesikkel [emoji23]
Planen er å gjøre noe det samme du gjorde. Sette bilstolen på gulvet så hundene får hilse på. Viktig for meg at de blir inkludert.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 minutter siden, 2ne skrev:

Apport er det lurt at de kan :P Det kan også være lurt at du veit hvordan øvelsene skal se ut :P  

Ja, det kan jo være veldig lurt! Surt å bli stående fast kun fordi jeg bommer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Enig med Siri, det må være lov til å si at man ikke har lyst. Jeg har heller ikke vært på julebord på jobben på mange år. Jeg har sagt fra om at jeg ikke trives i sånne sammenhenger, og det blir respektert. Det har til og med gjort at noen flere har funnet ut at de ikke delta de heller. Vi som jobber sammen til daglig treffes en gang i blant for å drikke en halvliter og skravle, det er 8 - 10 mennesker som jeg har kjent i mange år, det blir noe helt annet. 

DET er jo faktisk en finfin formulering og et godt svar :) Nå trenger jeg jo ikke å forsvare mine valg lenger, men det kan jo dukke opp et behov i framtida :) 

54 minutter siden, JeanetteH skrev:

Tipper alle gleder seg over oppdateringene om Sinner og hans tissevaner altså! Det er liksom 13 år siden jeg eide hannhund og enda lengre siden jeg hadde hannhund valp, og første "maskoten" min på mange år. Så dere får bare holde ut :lol: 

Vi liker å ha noe å le av da :lol: 

54 minutter siden, JeanetteH skrev:

Julebord og slikt ja :P Jobben min har gitt opp også, jeg kommer om jeg vil. og har t.o.m ordnet en sosial greie en gang. Men sier jeg nei, så er det nei har de skjønt :lol: Men så omgås jeg egentlig bare 1 person på jobb når det kommer til fritid og hun er lik (hundemenneske :lol: )

Jeg omgås jo ingen av dem jo jobb, selv om det er supertrivelige folk og jeg godt KUNNE omgåttes mange av dem faktisk. Det er bare det at jeg har mine ting, de har deres. Da trenger jeg ikke å menge meg på julebord heller :) 

24 minutter siden, SaraS skrev:

Jeg misunner dere som blir respektert for avgjørelsen dere har tatt med å ikke komme på julebord og lignende :) Men jeg opplever det som at det blir oppfattet som at jeg ikke gidder å henge med DEM på fritida. At jeg ikke synes det er noe viktig å bruke energi på å bli kjent med flere på jobben fordi jeg rett og slett ikke bryr meg. Men det er jo ikke derfor i det hele tatt. Det er rett og slett ikke mitt forum. Jeg kan ikke det der med small talk, og det faller meg ikke naturlig å skulle prate med mange om gangen. Dessuten jobber jeg bare med et fåtall av dem, og kunne tenkt meg julebord kun med dem. Egentlig jobber jeg jo alene til og med. Det hender andre sitter på kontoret sammen meg og jobber litt med noe helt annet enn jeg jobber med, men stort sett sitter jeg der alene. Og jeg trives med å sitte for meg selv og jobbe i mitt eget tempo uten avbytelser. Mens alle de andre 160 ansatte jobber med hverande omtrent hver dag året rundt, og kjenner hverandre veldig godt. Da er det stas og gå på julebord gitt. Nå har jeg snakka meg selv helt ned kjenner jeg. Bah. Nå vil jeg iallefall ikke på julebord.

Det hjelper å tenke positivt da. At det sikkert blir kjempehyggeilg! Det er jo superfine folk alle sammen. Og selv om jeg ikke kjenner dem, så kjenner alle meg. Høres rart ut, men alltid når jeg går innom restaurantene våre så kommer sevitørene bort til meg og sier -"Er det du som er Sara! Så hyggelig å få et ansikt til navnet!" Jeg skriver meldinger til dem hver dag på intranettet om bookinger og info om ditt og datt, så de kjenner meg på et vis. Vi skal også få god mat servert, laget av veldig dyktige kokker. Så det burde jo egentig bli en veldig hyggelig kveld!

Sånn, da har jeg prata meg selv både ned og opp. Blir bra å gå sånn halvforvirra på julebord. :lol:

Jeg har full forståelse altså :D Kos deg på julabord, da :lol: 

20 minutter siden, *Kat84* skrev:

Nå skal jeg slutte å stresse meg opp med å prøve å kartlegge øvelser og ferdigheter som trengs for D spor og heller gå en kjapp tur før ringtrening. 

Jeg har innsett at det bare er litt over 6 mnd til kurs, og kontrollfreaken i meg vil vite ALT nå med en gang. Og akkurat det kan umulig være verken sunt eller fornuftig :aww:  

Jeg starta i min første brukskonkurranse uten å ha den fjerneste anelse om hvordan det kunne foregå. Jeg kunne jo øvelsene, men hvordan det ble gjennomført og sånt ante jeg ikke. Jeg hadde aldri sett en eneste brukshundkonkurranse i hele mitt liv :lol: Noen ganger må man bare kaste seg ut i det.... og det gikk jo kjempefint heldigvis. Vi fikk opprykk og greier på første forsøk... jeg ble kanskje litt breial akkurat da :lol: Det tok LITT lenger tid før opprykket til B-spor satt... 

16 minutter siden, 2ne skrev:

Dere som ikke vil gå på firmafester burde bli langtidssjuke/uføre. Da blir dere ikke bedt med på noen ting :P 

Jeg tror egentlig jeg foretrekker den ekle situasjonen med å si nei til julebord, jeg :P 

Nå har vi vært på sparktur, og jeg oppdaget at jeg hadde glemt lue og linser... det ble brått ganske kraftig snøvær her gitt, og da var ikke briller og barhodet noe lurt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen SKAL jeg ringe tannlegen. Nå har jeg skrevet det her og så nå må jeg iallfall gjøre det :lol: 

Har gått litt langt når jeg ikke kan drikke vann uten at det gjør så vondt at jeg vil dø, liksom. Og for ikke å snakke om å spise... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

For en dag.:ahappy: Jeg er så trøtt at jeg ikke burde gjort annet enn å lagt meg. Tålmodigheten er rimelig tynnslitt merket jeg ved opptil flere anledninger på jobb i dag. Jaja,med gode kollegaer kommer vi oss gjennom det meste sammen. Og de som ikke er fullt så gode teller vi til hundre baklengs for å ikke bli en SGT på.:P

Jeg og Biz går tur,men vi går hver for oss. Dvs jeg står i skogen og ser på været mens hun er et eller annet sted. Gidder ikke gå så langt da jeg. Setter jeg meg ned så sovner jeg trur jeg. Så jeg får vente til hun er ferdig med å inspisere hva det nå måtte være som er så interessant. Og så går vi hjem og slenger oss på sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symrapels børstet/trimmet, tur gått, klær hengt opp og middagen snart ferdig. Jeg glemte å klippe klørne mens Symra var på trimmebordet, og nå er hun så lykkelig over å være ferdig oppå der at jeg ikke kan skuffe henne med å sette henne opp igjen. Da tar vi dem i morgen da. 

Spise middag, lese sakspapirer. Uten søndager hadde ikke livet mitt gått rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

DET er den ekleste turen jeg har vært på. Bizi kom nemlig ikke tilbake. Jeg leita og leita og ropte og ropte. Fulgte alle sporene innover i skogen, men ante til slutt ikke hvilken retning hun hadde gått. Skogen er trygg den, det er langt unna den skumle veien, og vi går tur der hver dag, og hun kommer alltid tilbake selv om hun tar seg korte småturer på noen få minutter. Vel, ikke i dag.

Til slutt måtte jeg bare gå hjemover, og kjente jeg fikk hetta da naboen vandret frem og tilbake ved postkassene og møtte meg med en stor klem.

Jeg spurte om hun visste hvor bikkja mi var, og hun sa ja, hun er hjemme hos deg, jeg var så redd det hadde skjedd deg noe, siden hun kom alene, og du ikke var med. Vi satte henne på kjøkkenet ditt og satte to vedkubber foran døra i tilfelle hun åpner den selv. Hun pleier jo aldri å stikke fra deg, sa naboen. Naboen hadde ropt og ropt på meg fra ene siden av elva, og jeg var langt inni skogen og ropte på Bizi på andre siden av elva, og vi hørte ikke hverandre.

Jeg låser ikke døra når jeg går nemlig, så de stussa på hva som hadde skjedd.

Bizi holdt på å bli påkjørt når hun skulle krysse 80-sona hun, jeg og Bizi fant aldri hverandre, så da gikk hun hjemover, og datter til naboen og venninna hennes holdt på å kjøre på henne.

Bikkja er heldigvis like hel, blid og fornøyd. Dattera til naboen er skrekkslagen etter sjokket stakkars.

Og jeg skjønner hvor nærme det var at jeg nesten ble hundeløs i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun fant veien hjem, @Klematis! Jeg hadde også fått hetta, tror jeg. Eller nei, jeg hadde fått hetta!

Vi hadde derimot en hyggelig tur. Pøbel er som jeg har nevnt tidligere utrolig glad i folk. Men det er ikke alle folk som er utrolig glad for å få en stor svart hund i fanget. :lol: Og han snudde på flekken da jeg kalte ham inn selv om han hadde sett det mennesket rett foran ham! Fikk han i kobbelet forbi personen, så fikk han løpe løs etter at vi hadde gått forbi. Han kan være så flink, altså! Han er en fin fyr. :wub:

Han synes godt i skogen. Det var ganske mørkt der vi gikk, men mobilkameraet klarer å skru opp ISO-en sin (jeg er ganske så glad i telefonen min, altså!).

31748037434_690ff5f9c4_z.jpg

Bare fordi han er en søt flinkis!

32591770365_e03dfc820c_z.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så ekkelt, @Klematis

Vi har vært på skikkelig fin tur. Inspirert av @Siri fikk jeg realisert en tanke jeg har tenkt en stund nå. Jeg trodde det skulle bli vanskeligere enn det var, men det viser seg at jeg akkurat får sparken inn i bilen - hvis meiene stikker gjennom gitteret over passasjersetet. Døra går igjen, ikke så jeg får låst den, men nok til at jeg kan kjøre de 5 km bort til almenningen, hvor det aldri brøytes og saltes. Juhu! Og i motsetning til her, så var det masse snø der og ikke bare polert is, så vi kunne fint gått tur på føttene. Men det var perfekt sparkføre, et hardpakket snølag som sparken ikke druknet i. 

Hundene har åpenbart ikke trukket spark før, siden jeg ikke har brukt den siden ungdomsskolen, men de har trukket litt vogn. Glam har trukket vogn to ganger, og Foenix mye mer. Også er de jo vanligvis gode på å trekke i båndet på tur :P Så, jeg fikk på dem seler, og kneppet på de fine turlenkene med strikk, så det skulle være godt å trekke i dem, festet hver lenkehempe i hvert sitt håndtak på sparken for kjapp "utskytning" om noe skjedde, og så var det vel bare å se hva som skjedde.

Til å begynne med trodde de jo bare at vi var på tur, men så fikk jeg strukturert litt regler om at i dag fikk de ikke gå som de ville, og de gikk foran sparken mens jeg holdt lavt tempo så de skulle vende seg til at den kom etter dem. Og på slutten av første etappe dro de faktisk godt på, nok til at lenkene ble holdt stramme og jeg ikke måtte jobbe annet enn muntlig for å muntre dem opp, og bremse litt. Ok, det var svak nedoverbakke der, men det ga dem jo også en fin erfaring i at det bare er å løpe på når jeg sier "gå på". Ved snuplassen ble det en liten pustepause for alle tre, og de obligatoriske "se hva vi har gjort i dag"-bildene. Tilbaketuren gikk både bedre og verre, for de dro ikke på i svak oppoverbakke, så der ble det mest at jeg jobbet og de ruslet. Så flatet det ut, og Foenix trakk for så vidt, men hun klarer jo ikke det alene, og på det tidspunktet ville Glam bare gå ved siden av meg etter at jeg kjørte så vidt på ham (da lærte han kanskje å gå når jeg sier gå på...). Så da hadde vi et langt stykke hvor jeg jobbet, og de travet hurtig på hver side av meg. Jaja, det er kondis-trening i sånt og.

Men så fikk vi gulrot - et spann med 10-12 huskier kom bakfra og suste forbi. Jeg hørte først motorlyden, og stoppet til siden for å ta inn hundene. Etter hvert så jeg at det var hunder foran bilen, så da fikk jeg tatt tak i halsbåndene også, og ikke bare løst i lenka - kan være lurt... Og jada, da de passerte forbi oss var det to hunder som tente og gutsa på, så da TRAKK de. Og jeg var ikke så keen på å møte spannet en gang til, så jeg håpte vi skulle rekke tilbake til bilen før de snudde, så jeg jobba på for å få oss videre. Nå begynte jeg å bli så støl i rumpa at jeg trodde jeg skulle dø, men for et vakkert syn da jeg så den røde Berlingoen i sterk kontrast til det vinterhvite landskapet rundt den. Det var ikke akkurat en milevis lang tur, jeg tror løypa vi brukte er cirka 4 km lang. Men det var en start på noe nytt, og når jeg får bedre rumpemuskler kan vi jo kjøre den to ganger. Det var i hvert fall godt å kjenne at ankelbruddet ikke stoppet meg denne gangen, men rumpa :D Hundene har også løpt en del løs før turen, så da har de fått både fjasebasing og arbeidstur i dag. Nå ligger de rett ut, og jeg skal mekke meg middag og banankake.16387266_10157982121570136_4811732427972

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klematis skrev:

DET er den ekleste turen jeg har vært på. Bizi kom nemlig ikke tilbake. Jeg leita og leita og ropte og ropte. Fulgte alle sporene innover i skogen, men ante til slutt ikke hvilken retning hun hadde gått. Skogen er trygg den, det er langt unna den skumle veien, og vi går tur der hver dag, og hun kommer alltid tilbake selv om hun tar seg korte småturer på noen få minutter. Vel, ikke i dag.

Til slutt måtte jeg bare gå hjemover, og kjente jeg fikk hetta da naboen vandret frem og tilbake ved postkassene og møtte meg med en stor klem.

Jeg spurte om hun visste hvor bikkja mi var, og hun sa ja, hun er hjemme hos deg, jeg var så redd det hadde skjedd deg noe, siden hun kom alene, og du ikke var med. Vi satte henne på kjøkkenet ditt og satte to vedkubber foran døra i tilfelle hun åpner den selv. Hun pleier jo aldri å stikke fra deg, sa naboen. Naboen hadde ropt og ropt på meg fra ene siden av elva, og jeg var langt inni skogen og ropte på Bizi på andre siden av elva, og vi hørte ikke hverandre.

Jeg låser ikke døra når jeg går nemlig, så de stussa på hva som hadde skjedd.

Bizi holdt på å bli påkjørt når hun skulle krysse 80-sona hun, jeg og Bizi fant aldri hverandre, så da gikk hun hjemover, og datter til naboen og venninna hennes holdt på å kjøre på henne.

Bikkja er heldigvis like hel, blid og fornøyd. Dattera til naboen er skrekkslagen etter sjokket stakkars.

Og jeg skjønner hvor nærme det var at jeg nesten ble hundeløs i dag.

Sånt er kjempe ekkelt og derfor jeg aldri lar hundene få ta seg småturer selv.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hannhunder begynne å blø fra utstyret av å stelle seg for mye? Skulle på kjøkkenet i sta og så at det lå en dam med blanding av penisvann (i mangel på bedre ord) og blod på gulvet. Damir var litt hoven der og når jeg tok på den for å se så kom det mer "vann" med blod..  Lest litt at det kan være prostata problemer ogsånt så ringer nok dyrlegen i morgen uansett, men vet ikke om han hadde vaska seg nettopp eller om han bare lå der.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Kan hannhunder begynne å blø fra utstyret av å stelle seg for mye? Skulle på kjøkkenet i sta og så at det lå en dam med blanding av penisvann (i mangel på bedre ord) og blod på gulvet. Damir var litt hoven der og når jeg tok på den for å se så kom det mer "vann" med blod..  Lest litt at det kan være prostata problemer ogsånt så ringer nok dyrlegen i morgen uansett, men vet ikke om han hadde vaska seg nettopp eller om han bare lå der.  

Ja, min gjorde det en gang, såvidt antydning til blod som jeg så pga utstyret ute og han hadde da altså drevet på med vasking en god stund. Sannsynligvis hvertfall kun det som var grunnen her, da det ikke var noe prostataproblemer hvertfall da det ble sjekket med jevne mellomrom (gammel hund). Men er en grunn til at de sleiker seg mye in the first place om det ikke er helt forbigående (her var det litt forhudsbetennelse som jeg drev å holdt i sjakk med skylling). 

Men hold såklart øye med det og en sjekk kan være på sin plass om han er rimelig opptatt av vasking og. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, SFX skrev:

Vi har vært på skikkelig fin tur. Inspirert av @Siri fikk jeg realisert en tanke jeg har tenkt en stund nå. Jeg trodde det skulle bli vanskeligere enn det var, men det viser seg at jeg akkurat får sparken inn i bilen - hvis meiene stikker gjennom gitteret over passasjersetet. Døra går igjen, ikke så jeg får låst den, men nok til at jeg kan kjøre de 5 km bort til almenningen, hvor det aldri brøytes og saltes. Juhu! Og i motsetning til her, så var det masse snø der og ikke bare polert is, så vi kunne fint gått tur på føttene. Men det var perfekt sparkføre, et hardpakket snølag som sparken ikke druknet i. 16387266_10157982121570136_4811732427972

Vi liker å være inspirasjonskilde :ahappy: 
Og slik strukturert trening BLIR ofte bedre for hundene enn om de bare får fjase rundt i eget tempo... struktur gjør hunder slitne, tror jeg :D 

I dag ble det veldig enkel middag... spaghetti i hønsebuljong med egg og litt smeltet ost på toppen... pinlig nok er dette noe av det beste jeg kan få :aww:. Nå skal jeg gå løs på begge hundepelsene - jeg skal ikke gå i samme fella som jeg gjorde nå sist uke og IKKE børste Yasmine... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott tur! Det snødde nydelig i skogen, og vi var minst 15 shibaer! Kuro bråker jo som vanlig en del, da, han har en del meninger om ting, og det nytter ikke å be ham kutte ut... :P 

Utebuksa mi revnet skikkelig i rumpa, da, så nå har jeg en unnskyldning til å kjøpe meg ny. :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Yellow skrev:

Ja, min gjorde det en gang, såvidt antydning til blod som jeg så pga utstyret ute og han hadde da altså drevet på med vasking en god stund. Sannsynligvis hvertfall kun det som var grunnen her, da det ikke var noe prostataproblemer hvertfall da det ble sjekket med jevne mellomrom (gammel hund). Men er en grunn til at de sleiker seg mye in the first place om det ikke er helt forbigående (her var det litt forhudsbetennelse som jeg drev å holdt i sjakk med skylling). 

Men hold såklart øye med det og en sjekk kan være på sin plass om han er rimelig opptatt av vasking og. :) 

Han blødde en del, men han har jo litt større utstyr også da :P    får håpe det bare var vasking, han er jo bare tre og et halvt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...