Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nå husker ikke jeg hvor du bor, men er søir som henter hos deres så får du kjøpt ekstrasekker på enkelte butikker. Veldig mange renovasjonsselskap har ekstrasekker for restavfall, koster typ 30 kr sekken og selges enkeltvis eller rull på 10 sekker. 

 

Det gjelder bare første henting etter jul og nå som det har vært forskyvninger i kalenderen for å få inn ny hentesyklus, står det på hjemmesiden :( Alternativet er å be om større dunk, og høyere årlig renovasjonsavgift - men det hjelper jo ikke meg om jeg glemmer å sette den fram :D 

Jeg prøvde i en periode å ha dunken stående nede der den faktisk tømmes, og heller ta med søppelposen hver gang jeg kjørte forbi. Men det endte med at hyttefolket brukte den for sitt søppel, så den ble jo full av andres skrot - hvilket er helt fantastisk med tanke på at det ved siden av våre søppelspann står en container som er beregnet for hyttefolket. Idioter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Guest Klematis

Sendte en melding til damen som nesten fikk Bizi i fronten på bilen da hun gikk hjem alene og skulle krysse veien i går, og beklaget at hun måtte oppleve det, og takket for at hun fulgte Bizi inn døra hjemme. Fikk et hyggelig svar om at hun bare var glad for at det gikk bra og at vi fant hverandre igjen. Ja, vi hadde flaks der.

Jeg kjenner at jeg har behov for an aldri så liten pause fra akkurat den skogen og de omgivelsene der nå, så i dag kjører vi tre kilometer og går tur i en annen skog i ei lysløype istedenfor. Der er det ingen biler, og neppe noen sykkel eller skientusiaster heller. Dessuten så er det gruvehull der, hvilket betyr bånd. Så da kommer alle hele og fine hjem igjen, som min avdøde farmor likte å si.

Nå har jeg to dager fri. Har egentlig lyst til å treffe folket i Oslo, men tror ikke jeg orker 1,5 time i bil. Kanskje til helgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, SFX skrev:

Jeg prøvde i en periode å ha dunken stående nede der den faktisk tømmes, og heller ta med søppelposen hver gang jeg kjørte forbi. Men det endte med at hyttefolket brukte den for sitt søppel, så den ble jo full av andres skrot - hvilket er helt fantastisk med tanke på at det ved siden av våre søppelspann står en container som er beregnet for hyttefolket. Idioter... 

Sjekk med renovasjonsselskapet om du kan få dunk med lås. Man kan få det om man har et problem med at andre fyller dunken tror jeg. Ser i alle fall at det finnes noen i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg vet jo ikke at søpla er tømt, siden alle søppelspannene står langt nedi bunnen av bakken - men i henhold til kalenderen, så er den tømt i dag, og de bør jo ha kommet i rute nå.

De var vel ikke akkurat i rute da de var her og tømte sist i hvert fall... men da tok de i hvert fall med seg både matavfall, plast, papir og restavfall (tror jeg), men glass/metall (glass/metall og papir skulle tømmes for 3 uker siden) står fortsatt igjen. 

Sitat

Og søpla mi er ikke med... Sukk, jeg får hive så mye som mulig i en sekk og levere på Stange etter jobb i morgen, det koster vel 100 kroner, men jeg kan jo ikke ha et berg av søppel her mens jeg venter på neste tømming om fire uker.

Jeg mener det skal være gratis å levere 1-2 sekker restavfall så lenge avfallet er i gjennomsiktig sekk - men leverer du i svart sekk, så koster det 100 kr. 

Sitat

Forutsatt at jeg får opp bilen etterpå, jeg orker ikke å gå til bilen med to hunder og en full søppelsekk i morgen tidlig, det er litt risikosport i mørket på glatta.

La hundene trekke det med vogna vet du :D 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg prøvde i en periode å ha dunken stående nede der den faktisk tømmes, og heller ta med søppelposen hver gang jeg kjørte forbi. Men det endte med at hyttefolket brukte den for sitt søppel, så den ble jo full av andres skrot - hvilket er helt fantastisk med tanke på at det ved siden av våre søppelspann står en container som er beregnet for hyttefolket. Idioter... 

Men da kaster du ditt i containeren da vet du :P 

1 time siden, Polfarer skrev:

Ehm, ja... Mel i kaffen er ikke godt! emoji14.png

Det kunne jeg fortalt deg på forhånd :aww:        :D 

I dag ble det blomkål- og brokkolisuppe - hjemmelaget. Nammmmmmmm... hadde det ikke vært for fornuften, så hadde jeg spust alt som var i boksen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, enna skrev:

KILDEKRITIKK!!!
Jeg får mark av FB-innlegg som driver skremselspropaganda ift helse, og som stammer fra helt useriøse nettsteder. Og ALT som står der er vranglære og løgn!

Åh, så det er ikke sant at hvis man spiser 3 kaffegrut om dagen, danser i ring og piller opp såret, så blir man kvitt hodepine? ?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Line skrev:

Sjekk med renovasjonsselskapet om du kan få dunk med lås. Man kan få det om man har et problem med at andre fyller dunken tror jeg. Ser i alle fall at det finnes noen i Trondheim.

Takk for tips!

28 minutter siden, Siri skrev:

De var vel ikke akkurat i rute da de var her og tømte sist i hvert fall... men da tok de i hvert fall med seg både matavfall, plast, papir og restavfall (tror jeg), men glass/metall (glass/metall og papir skulle tømmes for 3 uker siden) står fortsatt igjen.

Da ser jeg hvordan det ser ut etterpå, jeg kom på at jeg har LP-kurs i kveld.

28 minutter siden, Siri skrev:

Jeg mener det skal være gratis å levere 1-2 sekker restavfall så lenge avfallet er i gjennomsiktig sekk - men leverer du i svart sekk, så koster det 100 kr. 

Ooh, så bra, blank sekk har jeg jo til plasten, da tester jeg, og sier som sant er at søpla ikke ble hentet sist, så det har hopet seg opp. Jeg rekker Stange etter jobb i morgen, da har de langåpent.

28 minutter siden, Siri skrev:

La hundene trekke det med vogna vet du :D 

Det hadde vært en god idé om det ikke hadde betydd at jeg må ned i bilen og hente selen først. Det virker bare bortkasta tid. Men nå skal jeg se om bilen blir med opp i kveld etter kurs, og legge en plan ut fra det.

28 minutter siden, Siri skrev:

Men da kaster du ditt i containeren da vet du :P 

Det har jeg gjort noen ganger, hvis det er en uke til søpla hentes og jeg har haug på dunken. Men jeg føler at hele byga står på terrassene sine og ser på meg og rynker på nesa over den ***** innflytteren :D

Jeg har et paranoid indre sjeleliv...

Nå er hunder klippet og gredd, og jeg må få i meg noe mat før kurs. For første gang siden september 2010 har jeg lyst på tomatsuppe. Det lagde jeg til middag til oss så det var ferdig til samboeren kom hjem fra jobb, den dagen han fortalte at han flyttet ut, og etter det har jeg ikke klart å spise det. Men i dag fikk jeg lyst på! Så da må jeg kanskje kjøpe det etterpå. Jeg liker bare posevarianten, ferske tomater er disgusting. Men posesuppe med masse makaroni, kokte egg og hvitost, og kanskje hvitløksbrød til... Mmm... 

Bare for å ha en kontrast til feinschmeckermiddagen fra i går :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Krutsi skrev:

Åh, så det er ikke sant at hvis man spiser 3 kaffegrut om dagen, danser i ring og piller opp såret, så blir man kvitt hodepine? ?

:lol: 

1 minutt siden, SFX skrev:

Ooh, så bra, blank sekk har jeg jo til plasten, da tester jeg, og sier som sant er at søpla ikke ble hentet sist, så det har hopet seg opp. Jeg rekker Stange etter jobb i morgen, da har de langåpent.

Det burde gå bra vet du :D 

1 minutt siden, SFX skrev:

Det hadde vært en god idé om det ikke hadde betydd at jeg må ned i bilen og hente selen først. Det virker bare bortkasta tid. Men nå skal jeg se om bilen blir med opp i kveld etter kurs, og legge en plan ut fra det.

Eventuelt kan du jo bare ta med selene på veg opp fra bilen ETTER kurset i kveld :whistle: 

1 minutt siden, SFX skrev:

Det har jeg gjort noen ganger, hvis det er en uke til søpla hentes og jeg har haug på dunken. Men jeg føler at hele byga står på terrassene sine og ser på meg og rynker på nesa over den ***** innflytteren :D

Hhahahahaah, jeg skjønner følelsen egentlig :lol: Jeg er litt sånn selv også :aww: Hvem skulle trodd det av en SGT :aww: 

1 minutt siden, SFX skrev:

For første gang siden september 2010 har jeg lyst på tomatsuppe. Det lagde jeg til middag til oss så det var ferdig til samboeren kom hjem fra jobb, den dagen han fortalte at han flyttet ut, og etter det har jeg ikke klart å spise det. Men i dag fikk jeg lyst på! Så da må jeg kanskje kjøpe det etterpå. Jeg liker bare posevarianten, ferske tomater er disgusting. Men posesuppe med masse makaroni, kokte egg og hvitost, og kanskje hvitløksbrød til... Mmm... 

Jeg vil også helst ha posesuppe om jeg skal ha tomatsuppe. Jeg er heller ikke så glad i ferske tomater i matretter (jeg kan spise dem rå og for seg selv liksom, som i at man har cherrytomater i en salat) - takke meg til Toro altså :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor effektiv dag, først ut på tur med bikkjene hor de fikk fresa av seg i skauen, så dro jeg på en nesten 2 mil lang skitur før jeg måtte på et møte på jobb, og jeg må si jeg gleder meg til helga, og er bittelitt stolt over den tilliten dem viser meg :icon_redface: Så hjem og spise torskemiddag som C hadde fikset, og deretter kveldstur med bikkjene da de også fikk løpe løse på isen, helt til Tuva stakk etter et rådyr i mørket og nekta å høre :sleep: Da måtte de gå i bånd igjen, nå er jeg nydusjet og sitter i godstolen foran peisen :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bananen skrev:

Så kult! Møtte en pomeranianhannhund på tur i dag, som ikke bjeffet av en logrende Pøbel som kom mot ham! Det er ikke ofte jeg ser småhunder som _ikke_ bjeffer. Denne derimot var glad og fornøyd og ikke usikker i det hele tatt. Sånt synes jeg er kult å se.

--

Over til A eller B-personer, kan man være begge deler? Jeg har ikke noe imot å stå tidlig opp om det er noe jeg skal eller må gjøre veldig tidlig. Men jeg kan også sove lenge om det er mulig også. :lol: Eller, lenge og lenge. Klokka 10-10:30 er lenge nok for meg.

 

8 timer siden, Siri skrev:

Det er oss som har litt spaltet personlighet, det :aww:          :lol: Jeg kan også stå opp tidlig om jeg må - og det må jeg jo - men straks jeg får fri, så ligger jeg gjerne til kl 9 i hvert fall (jeg kunne ligget mye lenger, men så har jeg den der ekle Samvittigheten som sitter på skuldra mi og sier at NÅ MÅ DU OPP for å få noe ut av dagen). Jeg er gjerne supereffektiv på morgenen på jobb - men jeg kan like gjerne begynne å vaske huset kl 12 om natta... 

Du er ikke B-menneske hvis du ligger til 10:30.

Derimot ER du B-menneske hvis kjæresten din vekker deg 10:30 og sier "Nå drar jeg ut på tur!", og det neste som skjer i livet ditt, er at kjæresten din vekker deg igjen og sier "Hallo, nå er klokka 15, nå bør du kanskje stå opp?"

Hørt i heimen mellom Tinkie og Musikeren... :aww::lol:  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vet ikke om jeg gruer meg mest til å bruke penger hos veterinæren senere i uka (estimert pris opp mot 5 siffer) eller til å faste bikkja først :aww: Han er matvrak, og må gå uten mat i ca 24 timer, oh lord!

Og den andre bikkja er like matvrak, men hun forsyner seg selv. Sånn som i dag når mamma kom fra butikken med handleposer, og plutselig sto bikkja å spiste på noe hun hadde hentet fra en av posene. Etterhvert begynte hun å brekke seg, sikkert pga kvalme :aww: Da mamma skulle ordne seg noe godt til kaffen oppdaget hun at det manglet en berlinerbolle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på 30-årsdag i Trondheim i helga, overraskelsesfest som ble meget vellykka, bursdagsbarnet ble veldig overraska og kjempeglad :) 

Jeg greide å bli kjempedårlig da, det har jeg ikke blitt på årevis. Drakk kun øl og ikke mer enn vanlig, men jeg ble så dårlig på bilturen hjem og har vært småkvalm siden, så jeg lurer på om jeg har passert den aldersgrensa hvor bakfylla varer lengre enn 1 dag :P Takk og lov for at jeg tok meg fri i dag og kunne bruke hele gårsdagen på sofaen hjemme hos mamma. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tinkie skrev:

Derimot ER du B-menneske hvis kjæresten din vekker deg 10:30 og sier "Nå drar jeg ut på tur!", og det neste som skjer i livet ditt, er at kjæresten din vekker deg igjen og sier "Hallo, nå er klokka 15, nå bør du kanskje stå opp?"

Hørt i heimen mellom Tinkie og Musikeren... :aww::lol:  

Da er du ikke B-menneske - da er du ute og kjøre :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Da er du ikke B-menneske - da er du ute og kjøre :lol: 

Altså, uten meg hadde han hatt 40-timers døgn... :lol: Han har fleksitid, så han kan komme og dra når han vil, og den biologiske døgnrytmen hans stemmer overhodet ikke overens med noe som helst annet... :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Christine skrev:

Vet ikke om jeg gruer meg mest til å bruke penger hos veterinæren senere i uka (estimert pris opp mot 5 siffer) eller til å faste bikkja først :aww: Han er matvrak, og må gå uten mat i ca 24 timer, oh lord!

Og den andre bikkja er like matvrak, men hun forsyner seg selv. Sånn som i dag når mamma kom fra butikken med handleposer, og plutselig sto bikkja å spiste på noe hun hadde hentet fra en av posene. Etterhvert begynte hun å brekke seg, sikkert pga kvalme :aww: Da mamma skulle ordne seg noe godt til kaffen oppdaget hun at det manglet en berlinerbolle..

Jeg fikk plutselig masse besøk engang ei helg, og hadde vært på butikken for å handle inn en del mat. Ene brødet la jeg på benken og resten i fryseren. Når vi da skulle skjære av brødet, oppdaget vi en "musegang" innover i brødet. Som om noen hadde boret seg innover i brødet. Som lå i posen hele tiden. 

Ut fra størrelsen, så passet det hullet perfekt med snutestørrelsen på en whippet :P ingen skjønner helt når det skulle ha skjedd, men ja.. det ble en latterfylt frokost da :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk gjort masse nyttig i dag, tjohei! Sendt mail om jobb, skole og til Lånekassen, samt fått spørsmål om å sitte i styret i lokalnemnda. Snakket en hel del med potensielle valpekjøpere de siste dagene, det slår meg hver gang at jeg rabler alt for mye og kan prate hund til krampa tar oss begge :lol:

Ført statistikk for GP og HD på cirka 1000 kull og nerdet meg gjennom hver enkelt kull, må si jeg ikke helt forstår grunnlaget på å avle på HD- eller UP-hunder når vi har så mange å velge mellom. Spent på hva resultatet etter 10 år vil være, spesielt mtp når de fjernet HD-kravet for rasen. Gledelig fornøyd over antall GP-kull, da, de rager desidert øverst :ahappy:

Har fått spørsmål om jeg kunne tenke meg å publisere resultatene til miljøet, men burde det ikke kvalitetssikres før den tid? Først på privat initiativ med både offisielle og uoffisielle databaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiv meg med den lokale tjukkas-gjengen på tur siden jeg uansett måtte gå med bikkja. Han er dønn sliten etter å ha vært nødt til å holde jevnt tempo og ikke minst måtte gå fint i flokk uten å få hilse på de andre, jeg er dønn sliten etter å ha kommet hjem til møkk sur gubbe. Sånn er det hver gang han har dårlig samvittighet for noe, han finner noe å gå til frontalangrep på meg for så han kan få utløp for gørra før jeg begynner å grina og han går og ødelegger noe. Nå står han på badet og plukker plastbiter som engang var et par brillestenger. Vi trenger noe billigere han kan destruere, men jeg turte bare ikke gå inn med en av lekene Uno morer seg med å rive i filler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med ettermiddagens innsats, fått guttungen til å bli ferdig med skolesøknader, både til vanlig vgs og til folkehøyskoler. To dager før fristen til og med, så nå kan jeg puste litt lettere. 

I morgen ettermiddag blir det en ny visning, men tror det blir mest for erfaringens del. Ordensreglene i sameiet der tillater bare husdyr som holdes i bur, så jeg sendte melding til megler om at juristene jeg jobber med :aww: sa at dette ikke var tillatt og om hun kunne ta diskusjonen med styret for det var ikke aktuelt å starte en innflytting med krangel. Hun sa jeg hadde helt rett og skulle ta kontakt med styret. Nå lurer jeg på hvor mye styr det blir :D Men sameiet har strengere ordensregler enn jeg har sett i de fleste borettslag, så de trenger å bli litt nervøse tenker jeg :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, SaraS skrev:

Ny uke, og kun 6 dager til Londonturen!

Jeg overlevde julebordet i går. God mat og hyggelige folk. Og jeg satt på hjem med ei som bor i nærheten av meg. Jeg kunne vært der lengre for sjefen min sa at jeg kunne komme senere på jobb i morgen om jeg ville det, men det takket jeg pent nei til. :lol:

Så godt det gikk bra.

Sliten, vært en koselig helg- men det er slitsomt å være sosial gitt. Ikveld fikk jeg også en fin fin økt med Prima, så nå er vi fryktelig trøtte begge to:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pixie skrev:

Heiv meg med den lokale tjukkas-gjengen på tur siden jeg uansett måtte gå med bikkja. Han er dønn sliten etter å ha vært nødt til å holde jevnt tempo og ikke minst måtte gå fint i flokk uten å få hilse på de andre, jeg er dønn sliten etter å ha kommet hjem til møkk sur gubbe. Sånn er det hver gang han har dårlig samvittighet for noe, han finner noe å gå til frontalangrep på meg for så han kan få utløp for gørra før jeg begynner å grina og han går og ødelegger noe. Nå står han på badet og plukker plastbiter som engang var et par brillestenger. Vi trenger noe billigere han kan destruere, men jeg turte bare ikke gå inn med en av lekene Uno morer seg med å rive i filler!

:hug:Det høyrdest egentlig ikkje så kjekt ut. Unntatt det med Uno sin leike. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
14 minutter siden, Pixie skrev:

Heiv meg med den lokale tjukkas-gjengen på tur siden jeg uansett måtte gå med bikkja. Han er dønn sliten etter å ha vært nødt til å holde jevnt tempo og ikke minst måtte gå fint i flokk uten å få hilse på de andre, jeg er dønn sliten etter å ha kommet hjem til møkk sur gubbe. Sånn er det hver gang han har dårlig samvittighet for noe, han finner noe å gå til frontalangrep på meg for så han kan få utløp for gørra før jeg begynner å grina og han går og ødelegger noe. Nå står han på badet og plukker plastbiter som engang var et par brillestenger. Vi trenger noe billigere han kan destruere, men jeg turte bare ikke gå inn med en av lekene Uno morer seg med å rive i filler!

Det med gubben høres ikke så gøy ut akkurat :( 

Men at Uno har fått god trening ved å måtte konsentrere seg i en større gruppe, og at han har en leke han leker med og fillerister hørtes bare flott ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...