Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Jeg har blitt ordentlig forkjøla og får knapt sove, så da er det rimelig kjipt å bli vekket av masete bikkje bare en time etter man endelig faller i søvn. Bikkja sa fra at hun måtte ut NÅ, og jammen var det ikke diaré som var grunnen, så da hadde det nok vært kjipere om hun ikke hadde vekket meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, og kun 6 dager til Londonturen!

Jeg overlevde julebordet i går. God mat og hyggelige folk. Og jeg satt på hjem med ei som bor i nærheten av meg. Jeg kunne vært der lengre for sjefen min sa at jeg kunne komme senere på jobb i morgen om jeg ville det, men det takket jeg pent nei til. :lol:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Christine skrev:

Det hørtes nesten litt godt ut! Bjørnebiffen jeg smakte på var mer som veldig myk tyggis.. 

Jeg spiste bjørn på restaurant så aner ikke hva de gjorde med den. Kan beskrives som myk tyggis med sterk smak av vilt. Men mulig det hadde noe med tilberedning å gjøre, for jeg spiste også hjort som ikke falt like mye i smak som til vanlig :lol: 

Mulig det var kokken som kødda med det kjøttet ja :lol: 

7 timer siden, Raksha skrev:

Hvis noen har akutt behov, så henger det en bjørneside på stabburet her - den er omtrent 200 år gammel da :lol: Litt "trå" i følge en nabo som har smakt på den :lol: 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen, dere vet jo alt.

Om jeg murer igjen peishullet, så nevnte noen menn i borettslaget at det var forskrifter om at man trengte en alternativ varmekilde. Men de var usikker på om dette gjaldt bare nybygg osv. Vet noen? Vi har varmepumpe og varmekabler, men alt det er jo strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anette skrev:

Sonen, dere vet jo alt.

Om jeg murer igjen peishullet, så nevnte noen menn i borettslaget at det var forskrifter om at man trengte en alternativ varmekilde. Men de var usikker på om dette gjaldt bare nybygg osv. Vet noen? Vi har varmepumpe og varmekabler, men alt det er jo strøm.

Aner ikke. Men vi har stålrørspipe som bare går til loftsgulvet. Alternativ kilde kan jo fx være gassovn, for heimen varm på null komma svisj :- )

Jeg ønsker meg vedovn jeg, særlig de gangene strømmen går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Aner ikke. Men vi har stålrørspipe som bare går til loftsgulvet. Alternativ kilde kan jo fx være gassovn, for heimen varm på null komma svisj :- )

Jeg ønsker meg vedovn jeg, særlig de gangene strømmen går...

den er bare i veien uansett hvordan jeg snur og vender på stua mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anette skrev:

Sonen, dere vet jo alt.

Om jeg murer igjen peishullet, så nevnte noen menn i borettslaget at det var forskrifter om at man trengte en alternativ varmekilde. Men de var usikker på om dette gjaldt bare nybygg osv. Vet noen? Vi har varmepumpe og varmekabler, men alt det er jo strøm.

Jeg ville tro at alternativ varmekilde ville være noe som ikke innbefattet strøm? Typ all strøm blir eliminert grunnet utbrudd av, eh, zombier og aliens (gamet for mye, kjenner jeg). :lol: Å fyre med ved er en alternativ varmekilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro at alternativ varmekilde ville være noe som ikke innbefattet strøm? Typ all strøm blir eliminert grunnet utbrudd av, eh, zombier og aliens (gamet for mye, kjenner jeg). [emoji38] Å fyre med ved er en alternativ varmekilde.

Ja. Ser ut som jeg bare må gi opp uansett. Var jo dyrt å få murt igjen [emoji14]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov meg gjennom tre alarmer i dag. Og har en klokkeradio som slår seg på halv sju, men den hørte jeg ikke før ti på halv åtte. Er så treg om morgenen! Måtte dra både unger og hund ut av senga også. Jeg trenger et A-menneske i huset som kan få oss opp. Nytter ikke å komme en time for sent til alt hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Valpen hadde pipeleken, og Damir ville også ha så han sto og stura. Synes synd på han da, så han fikk en han også. Nå sitter jeg her med hørselsvern og har to fornøyde hunder :lol:

Sjef liker ikke pipeleker. Hvis han biter i noe som lager pipelyd slipper han det raskt og går vekk. :lol: 
Aragon kunne ikke få noe morsommere enn pipeleker. Når vi hadde mops også var det skikkelig galehus. Hannkjønnet kjøpte nemlig en pipeleke med fløyter i begge ende. Og gutta bet og hadde drakamp med den. :blink: 

Jeg var glad når den ble ødelagt :whistle: 

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Sov meg gjennom tre alarmer i dag. Og har en klokkeradio som slår seg på halv sju, men den hørte jeg ikke før ti på halv åtte. Er så treg om morgenen! Måtte dra både unger og hund ut av senga også. Jeg trenger et A-menneske i huset som kan få oss opp. Nytter ikke å komme en time for sent til alt hver dag. 

Du er ikke alene. Jeg er alltid oppe i siste liten. Aldri vært noe A-menneske, så at jeg faktisk klarte å våkne før klokka 6 i dag og var våken en stund er en stor sensasjon! :lol: 
Men for et B-menneske som meg er det totalt unødvendig å stå opp så tidlig, så jeg sovnet igjen :icon_redface: 


Nå må jeg finne tape og emballasje som er lett å forme. Så en tur på postkontoret for å sende pakke, og så til banken for å levere inn visakortet. Satser på at jeg får kortet fra den nye banken snart. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Du er ikke alene. Jeg er alltid oppe i siste liten. Aldri vært noe A-menneske, så at jeg faktisk klarte å våkne før klokka 6 i dag og var våken en stund er en stor sensasjon! :lol: 

Men for et B-menneske som meg er det totalt unødvendig å stå opp så tidlig, så jeg sovnet igjen :icon_redface: 

 

Godt vi er fler :P Helt håpløst vettu. Har skikkelig forskjøvet døgnrytme, så er jo først sent på kveld jeg klarer å få gjort alt det fornuftige som må gjøres, så da blir det sent i seng og et ******* på morran :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *Kat84* skrev:

Sjef liker ikke pipeleker. Hvis han biter i noe som lager pipelyd slipper han det raskt og går vekk. :lol: 
Aragon kunne ikke få noe morsommere enn pipeleker. Når vi hadde mops også var det skikkelig galehus. Hannkjønnet kjøpte nemlig en pipeleke med fløyter i begge ende. Og gutta bet og hadde drakamp med den. :blink: 

Jeg var glad når den ble ødelagt :whistle: 

Du er ikke alene. Jeg er alltid oppe i siste liten. Aldri vært noe A-menneske, så at jeg faktisk klarte å våkne før klokka 6 i dag og var våken en stund er en stor sensasjon! :lol: 
Men for et B-menneske som meg er det totalt unødvendig å stå opp så tidlig, så jeg sovnet igjen :icon_redface: 


Nå må jeg finne tape og emballasje som er lett å forme. Så en tur på postkontoret for å sende pakke, og så til banken for å levere inn visakortet. Satser på at jeg får kortet fra den nye banken snart. 
 

Haha, Iraia var redd pipelyd med en gang men det gikk fort over. Damir eeeelsker det. Men jeg blir koko, klarer en hund med pipeleke men to stk med hver sin blir litt i overkant :P virker som at de konkurrerer om hvem som kan pipe mest :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult! Møtte en pomeranianhannhund på tur i dag, som ikke bjeffet av en logrende Pøbel som kom mot ham! Det er ikke ofte jeg ser småhunder som _ikke_ bjeffer. Denne derimot var glad og fornøyd og ikke usikker i det hele tatt. Sånt synes jeg er kult å se.

--

Over til A eller B-personer, kan man være begge deler? Jeg har ikke noe imot å stå tidlig opp om det er noe jeg skal eller må gjøre veldig tidlig. Men jeg kan også sove lenge om det er mulig også. :lol: Eller, lenge og lenge. Klokka 10-10:30 er lenge nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Over til A eller B-personer, kan man være begge deler? Jeg har ikke noe imot å stå tidlig opp om det er noe jeg skal eller må gjøre veldig tidlig. Men jeg kan også sove lenge om det er mulig også. :lol: Eller, lenge og lenge. Klokka 10-10:30 er lenge nok for meg.

Det er oss som har litt spaltet personlighet, det :aww:          :lol: Jeg kan også stå opp tidlig om jeg må - og det må jeg jo - men straks jeg får fri, så ligger jeg gjerne til kl 9 i hvert fall (jeg kunne ligget mye lenger, men så har jeg den der ekle Samvittigheten som sitter på skuldra mi og sier at NÅ MÅ DU OPP for å få noe ut av dagen). Jeg er gjerne supereffektiv på morgenen på jobb - men jeg kan like gjerne begynne å vaske huset kl 12 om natta... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Siri skrev:

Det er oss som har litt spaltet personlighet, det :aww:          :lol: Jeg kan også stå opp tidlig om jeg må - og det må jeg jo - men straks jeg får fri, så ligger jeg gjerne til kl 9 i hvert fall (jeg kunne ligget mye lenger, men så har jeg den der ekle Samvittigheten som sitter på skuldra mi og sier at NÅ MÅ DU OPP for å få noe ut av dagen). Jeg er gjerne supereffektiv på morgenen på jobb - men jeg kan like gjerne begynne å vaske huset kl 12 om natta... 

Den ekle samvittigheten heter Pigg og sitter på brystkassa mi sånn halv ni-ish... Da har han gjerne spurt om vi skal stå opp siden halv åtte... Regelen min er at har vi tid til det så står vi ikke opp før etter åtte, men det er ikke alltid han klarer å huske det nemlig. Han er en A-hund, jeg er et B-menneske... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så glad mine hunder forstår meg!

Jeg la meg i totiden, og satte ringeklokka på ti, men det var litt for tidlig i dag, så jeg gikk og hentet vekkerklokka for å ha den på nattbordet til litt snoozing.

Hva gjør hundene da?

Foenix klatrer opp i senga, legger seg under dyna mi og er liten skje. Eller, så skje hun kan få vært når hun ligger på rygg for å få kos på magen. Glam klatrer opp i senga bak meg, og er stor skje med hodet på skuldra mi.

Så døste vi slik en tyve minutter til. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
49 minutter siden, Siri skrev:

Det er oss som har litt spaltet personlighet, det :aww:          :lol: Jeg kan også stå opp tidlig om jeg må - og det må jeg jo - men straks jeg får fri, så ligger jeg gjerne til kl 9 i hvert fall (jeg kunne ligget mye lenger, men så har jeg den der ekle Samvittigheten som sitter på skuldra mi og sier at NÅ MÅ DU OPP for å få noe ut av dagen). Jeg er gjerne supereffektiv på morgenen på jobb - men jeg kan like gjerne begynne å vaske huset kl 12 om natta... 

Har jeg mulighet finnes det ikke dårlig samvittighet for å sove etter 9 her :aww: 
Irritasjonen over at jeg ikke rakk alt jeg skulle når det går mot kveld finnes derimot. :pinch: Men det er så godt å bare ligge og sløve av og til.. :whistle: 

21 minutter siden, Turb skrev:

Den ekle samvittigheten heter Pigg og sitter på brystkassa mi sånn halv ni-ish... Da har han gjerne spurt om vi skal stå opp siden halv åtte... Regelen min er at har vi tid til det så står vi ikke opp før etter åtte, men det er ikke alltid han klarer å huske det nemlig. Han er en A-hund, jeg er et B-menneske... 

Det hender at jeg har et liknende fenomen i senga... 
Sjef drar av meg dyna og stirrer på meg hvis han synes jeg må komme meg opp. :lol: Men det er heldigvis ikke før i 10 tiden, så de gangene jeg trenger det så får jeg sovet ut. På en måte :P 

Han var A-hund tidligere. Jeg klarte heldigvis å fikse det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno har heldigvis blitt veldig fin om morgenen. Han vekker meg mellom halv sju og halv åtte en gang fordi han må på do, men når vi da har gått en liten runde og han har fått gjort både stort og smått kan vi bare gå og legge oss igjen. Han legger seg i fotenden min og ligger ofte der til han merker jeg våkner igjen, da kommer han opp for kos og tulling. Våkner jeg for tidlig eller vi har vekkerklokke på er det såvidt han gidder å se på meg før han sukker og sover videre. 

I dag vekket han meg sju, vi gikk en runde og gikk og la oss igjen. Halv ti våkna jeg, sto opp nærmere ti, da lå han utstrakt i sola der vi satte en benk inntil vinduskarmen. Der lå han til vi hadde spist frokost, så kom han bort for kos og lek.

Mildt sagt sliten i dag, helt tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Turb skrev:

Den ekle samvittigheten heter Pigg og sitter på brystkassa mi sånn halv ni-ish... Da har han gjerne spurt om vi skal stå opp siden halv åtte... Regelen min er at har vi tid til det så står vi ikke opp før etter åtte, men det er ikke alltid han klarer å huske det nemlig. Han er en A-hund, jeg er et B-menneske... 

Match Made in Heaven skjønner jeg :lol: Min samvittighet har jo også 8 bein og masse hår... og det skjærer seg jo glatt når en av hundene begynner stirreleken... særlig Willy - han stirrer og logrer, og det er særdeles provoserende for prinsessen, så da må hun bråke litt med ham da, og da er det ikke så lett å sove videre :aww: Man skal ikke være blid om morran. I hvert fall ikke før JEG står opp. Hilsen Yasmine.  

9 minutter siden, *Kat84* skrev:

Har jeg mulighet finnes det ikke dårlig samvittighet for å sove etter 9 her :aww: 

Du er ung ennå, du kommer til å lære... :aww: Min indre villmarkskjerring sier at det er veldig dumt å sove bort dagen, man må opp når det er lyst og kan lage D-vitaminer :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...