Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Du er ung ennå, du kommer til å lære... :aww: Min indre villmarkskjerring sier at det er veldig dumt å sove bort dagen, man må opp når det er lyst og kan lage D-vitaminer :D 

Jeg vet det jo egentlig. Men madrassen er så god :lol: 
Men bare det at jeg har forståelse for det er jo et stykke på vei :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Her er hundene særdeles dårlige vekkerklokker og samvittigheter for å sove bort dagen. Jatakk! Sier de. Vekkerklokka ringte kvart over 6 i dag, for å få mann og barn ut døra kl 7. Hottie ligger i senga med oss for tiden, hun løfta ikke på huet engang da jeg dro med meg ungen ut av senga, og gikk. Hun lå nøyaktig på samme plass da jeg kom opp og la meg igjen. Hadde migreneanfall i gårkveld/natt - så var oppe i tretiden for å hente medisin, så oppe litt over fire for å hente barnet, så ikke så skrekkelig mye søvn nei. 

 

Men nå har jeg et ørlite håp om at anfallene Hottie hadde på fredag faktisk ikke var epilepsi! Men ørebetennelse - hun rista sånn på ene øret i dag, tittet i det og der kom det gul gugge :o  Tørka nedi og det er fryktelig rødt og hovent, så hun har fått rimadyl og vi har time hos vet. i morgen. Det høres ut som ørebetennelse? Jeg har aldri hatt hund med standard ørebetennelse før, kun sopp. Dette er definitivt ikke sopp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Da er det håp :D 

Jepp! Jeg er bare litt sent voksen. Akkurat som beauceroner. De trenger litt ekstra tid de også :P 

Ikke rart de passer så godt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

****, jeg oppdaget at søpla ble hentet i dag, og jeg trodde det var neste uke - og forrige gang så ble ikke spannet mitt tømt fordi de bare ikke gjorde det, så du kan si at jeg har litt søppel som trengte å bli kasta. 

I fjor var det henting hver fjerde uke, men nå har det bare gått tre. Veldig forvirrende...

Nei, vent litt. 2. januar til 30. januar, det er kanskje 28 dager det? Jeg har bare tenkt at det må være første uka i februar fordi jeg er teit.

Argh!!!!! Jeg er så dooooom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med 2 liter saltvann alt, jeg. Jeg pleier aldri å være ferdig så tidlig! :D Typisk nok så er det heller ingen hjemme her som kan hjelpe meg med å koble meg av på et par timer heller, så jeg er fortsatt bundet og forknytt :lol: Men, da veit jeg at jeg kan rekke det på 4 timer, om jeg bare lar det strømme på og sånn :ahappy: 

Ellers så sliter jeg med alle disse vanskelige valgene og sånt, jeg har hørt ferdig HP på lydbok, så hva skal jeg høre på nå? Jeg oppdaget at alle jeg lurte på om jeg skulle høre på var bøker jeg har lest/hørt før, det blir kanskje litt meningsløst. Kanskje jeg ikke skal høre på noe akkurat nå, men heller faktisk lese? Jeg har jo ikke blitt ferdig med The Dark Tower enda, f.eks. Det er hardt å være meg ass :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SFX skrev:

****, jeg oppdaget at søpla ble hentet i dag, og jeg trodde det var neste uke - og forrige gang så ble ikke spannet mitt tømt fordi de bare ikke gjorde det, så du kan si at jeg har litt søppel som trengte å bli kasta. 

I fjor var det henting hver fjerde uke, men nå har det bare gått tre. Veldig forvirrende...

Nei, vent litt. 2. januar til 30. januar, det er kanskje 28 dager det? Jeg har bare tenkt at det må være første uka i februar fordi jeg er teit.

Argh!!!!! Jeg er så dooooom!

Jaja, du skal da være glad for at søpla faktisk BLIR hentet... det er ikke alle forunt, det :aww: 
 "Dom domme dom er domme dom... trur døm skjønne æillt"... :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg oppdaget at alle jeg lurte på om jeg skulle høre på var bøker jeg har lest/hørt før, det blir kanskje litt meningsløst.

Jeg oppdaget her om dagen at jeg NOK en gang har kjøpt ei bok jeg har lest fra før... DET er nedtur altså :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg oppdaget her om dagen at jeg NOK en gang har kjøpt ei bok jeg har lest fra før... DET er nedtur altså :aww: 

Den gjorde tydeligvis ikke varig inntrykk på deg? :P

Men problemet mitt er ikke helt det, det er det at jeg har mer lyst til å lese/høre bøker jeg har lest/hørt før, enn å leite frem ei bok jeg ikke har lest/hørt før. Jeg må jo ikke lese de samme bøkene om igjen og om igjen, det finnes jo noen andre bøker, liksom.. 

Jeg begynte på The Game of Thrones i går da, for det er det jo mange år siden jeg har lest (6-7 år, faktisk :aww: ), men han som leser de bøkene er sååååå tørr å høre på at jeg blir helt :yawn: Hadde jo vært veldig greit å høre på alle de bøkene, det er vel 30 timer ca pr bok, da slipper jeg å leite frem noe nytt på noen uker :teehe: Kanskje de er bedre på norsk? :o :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg har B-hunder:aww: Det lærer de veldig, veldig fort her i heimen:lol:
I dag er jeg hjemme siden jeg fikk omgangssyke lørdag ettermiddag, og spydde sånn omtrent i 24 timer:x
Så i dag er jeg kvalm, sliten, og ikke minst i karantene mtp jobb.

Så jeg og hundene sov på gjesterommet i natt, og halv åtte hørte jeg gubben og junior komme opp i stua, de romsterer og styrer på, og drar i vei på jobb og barnehage. Ingen av hundene gidder å løfte et øre en gang:lol: 
Stod opp halv 12, og da måtte vi ha en lengre koseseanse før vi kunne stå opp:heart:

Nå ligger vi slik:
16195879_1238833036171844_48683019024181

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber og tung i kroppen. Blir ikke langtur i dag, for å si det sånn. Vi har heller trent diverse triks og Kenz har fått søke godbiter under esker, i brusflaske og i en sånn terningleke vi har. Tenkte ta en liten tur ut nå snart med innlagt godbitsøk også. Så har jeg Kong med smøreost i fryseren til senere. Innså tidligere i dag at der stopper i grunn fantasien min opp når det kommer til mentaltrening. Kenzie takler godt rolige dager som dette, men sånn for å variere litt til senere en gang, har dere noen andre forslag til mental aktivisering? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Den gjorde tydeligvis ikke varig inntrykk på deg? :P

Jo, den gjorde jo det også vøtt... men jeg merker meg jo aldri med titlene på bøkene jeg leser, og teaseren bak på boka reflekterte overhodet ikke det som var handlingen - så jeg kjente det jo ikke igjen :P Jeg vurderer å lage liste over de bøkene jeg har lest, men det blir et litt tidkrevende prosjekt tror jeg :aww: 

37 minutter siden, QUEST skrev:

Hm..høres kjent ut..:ahappy:

:whistle: 

Nei, nå er det vel slutt for dagen... Er litt usikker på hva jeg skal kaste meg over av middagsmat... får vel starte fra toppen i fryseren kanskje :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt time til tannlegen :D Veldig forståelsesfull og behagelig dame på telefonen ihvertfall, da kan gjerne tannlegen være sånn og :sleep: Fikk time på torsdag kl 11 og det er nesten så jeg gleder meg. Når man må tygge brødskiver med fortennene er det like greit å bare få fikset opp i det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jaja, du skal da være glad for at søpla faktisk BLIR hentet... det er ikke alle forunt, det :aww: 
 "Dom domme dom er domme dom... trur døm skjønne æillt"... :D 

Jeg vet jo ikke at søpla er tømt, siden alle søppelspannene står langt nedi bunnen av bakken - men i henhold til kalenderen, så er den tømt i dag, og de bør jo ha kommet i rute nå. Og søpla mi er ikke med... Sukk, jeg får hive så mye som mulig i en sekk og levere på Stange etter jobb i morgen, det koster vel 100 kroner, men jeg kan jo ikke ha et berg av søppel her mens jeg venter på neste tømming om fire uker. Forutsatt at jeg får opp bilen etterpå, jeg orker ikke å gå til bilen med to hunder og en full søppelsekk i morgen tidlig, det er litt risikosport i mørket på glatta.

Hundene har fått leke på jordet i dag, jeg er støl fra i går, så jeg har bare hentet ved og sett på at de har kost seg. Plustelig braste det i noen kvister, og et rådyr skyndtet seg over jordet lenger borte, inne på naboens del, og hundene bare sto og så på det forsvinne inn i skogen. Og så lekte de videre.

Nå skal jeg ta litt pelsstell, det begynte å bli litt pels under potene igjen, det kladder jo med snø. Og skjørtene til Foenix er sykt lange, og pistrete, og det er så stygt med nedrøytet berner som har skjørt som ser ut som svidd bastskjørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg vet jo ikke at søpla er tømt, siden alle søppelspannene står langt nedi bunnen av bakken - men i henhold til kalenderen, så er den tømt i dag, og de bør jo ha kommet i rute nå. Og søpla mi er ikke med... Sukk, jeg får hive så mye som mulig i en sekk og levere på Stange etter jobb i morgen, det koster vel 100 kroner, men jeg kan jo ikke ha et berg av søppel her mens jeg venter på neste tømming om fire uker. Forutsatt at jeg får opp bilen etterpå, jeg orker ikke å gå til bilen med to hunder og en full søppelsekk i morgen tidlig, det er litt risikosport i mørket på glatta.

Hundene har fått leke på jordet i dag, jeg er støl fra i går, så jeg har bare hentet ved og sett på at de har kost seg. Plustelig braste det i noen kvister, og et rådyr skyndtet seg over jordet lenger borte, inne på naboens del, og hundene bare sto og så på det forsvinne inn i skogen. Og så lekte de videre.

Nå skal jeg ta litt pelsstell, det begynte å bli litt pels under potene igjen, det kladder jo med snø. Og skjørtene til Foenix er sykt lange, og pistrete, og det er så stygt med nedrøytet berner som har skjørt som ser ut som svidd bastskjørt. 

Nå husker ikke jeg hvor du bor, men er søir som henter hos deres så får du kjøpt ekstrasekker på enkelte butikker. Veldig mange renovasjonsselskap har ekstrasekker for restavfall, koster typ 30 kr sekken og selges enkeltvis eller rull på 10 sekker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på skolen, etter over to måneder borte. Dvs to måneder praksis+juletider.

Startet dagen med å fylle på periodeskyss på busskortet mitt. Sa tydelig hvor jeg skulle fra og til, men bussjåføren forsto det tydeligvis ikke. Så nå har jeg 30dagersbillett et stykke hjemover, men ikke hele veien. Hun ble sur når jeg sa fra til henne, så jeg bare satte meg.. Håper det blir mildt, sånn at jeg bare kan kjøre scooter det stykket.

Nå sitter jeg på skolen og venter.. Var ferdig 11, men jeg skal møte gubben i Åsane idag, så ikke vits å dra hjem. Vi skal endelig få kjøpt oss komfyr! Steikeovnen sluttet å fungere før jul, så det er på tide!

Mens jeg har sittet her har jeg strikket vrangborden på den andre armen på genseren jeg holder på med. Får strikke mønsteret hjemme, så heller ta den med på skolen igjen når det er ferdig. Kan ikke ha for mye forstyrrelser når jeg skal strikke mønster :P

Og ellers er jeg sååå kattungesyk! Vi skal ha en katt til, men jeg finner selvfølgelig ingen leveringsklare kattunger når vi vil ha. Kattens vern hadde ikke inne noen nå, bare voksne. Savner å ha to katter i hus, men mest av alt savner jeg Bob! Han var en ramp, men han var veldig spesiell og en skikkelig koseklump når han først ville kose. Aldri savnet en katt så mye før, men nå har vi også katter på en annen måte enn det vi har hatt hos foreldrene mine. Vi har jo bare katter hjemme, så da blir de midtpunktet, og da blir man nok litt ekstra glad i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...