Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

34 minutter siden, Ozzy skrev:

Er forskjellig på vanlig nettbutikk, og at Eukanuba selv lager en Eukanuba butikk og selger det billig.    De tok da kanskje femti kroner mer for en 15kg sekk enn hva vi betalte inn til butikk.  

Å, på det viset ja. Jeg er ikke veldig oppdatert på Eukanuba lenger, så at de har egen nettbutikk har jeg jo ikke fått med meg :) 

Nå skal jeg legge litt tykkere såler i skiskoene mine, så setter vi snuten mot Budor igjen. Akkurat nå er jeg fornøyd med at jeg kjøpte meg sesongkort til bomvegen... har vel tjent inn kostnadene for det allerede nå :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

5 timer siden, Pringlen skrev:

Godt nytt år fra V&H, liksom.

140 kr for 5 kg pølser til privatkunder. 90 kr ved kjøp av 200 kg + frakt. Det blir 3600 for 200 kg. Økning på 50% faktisk. Forunder meg egentlig at de har økonomi til å miste så mange kunder som det de gjør nå. 

Og jeg fikk beskjed at OM jeg var storforbruker, hundekjører eller oppdretter kunne jeg SØKE om å få bli forhandler- OM jeg bestilte 200kg annenhver mnd!!

Det at jeg har stått på forhandlerlista deres i årevis, nei det har vi aldri hørt-
Men 200kg annenhver mnd nei det klarer jeg ikke å dytte i hundene om jeg vil aldri så mye..... ei heller å selge så mye til trege gudbrandsdøler som helst vil ha alt levert på døra og ikke gidder å hente selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten uken med forbredelser til eksamen ute. Gruppa jeg skal ha eksamen med liker heldigvis hunder, så da fikk Mocca være med. Veldig deilig ute i skogen i dag :) 

Nå er Mocca sliten, etter mange timer ute. Hun får hvile resten av dagen, for hun skal nemlig få lov til å være med på eksamensforbredelser i morgen også :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tonje skrev:

Stakkar Blaze er halt ennå og det ser ut som at det kan ha påvirket patellaen...Han løftet opp beinet i sånn "patella-hink" som så my verre ut enn jeg har sett tidligere. Så jeg bestilte time hos vet i morgen jeg, men lurer på om jeg skal roe ned hønemora i meg og se det litt an et par dager? 

Nå skal jeg pakke ned jula!

Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig :) 

 

Vi har som mål å spise oss litt ut av fryser og skap fremover. Må jo handle litt, men ikke hele middager til hver dag. 

Også har vi et lite mysterium på gang. Vi har bosstømming på mandager, så jeg tok ut bosspannet i går kveld. Da mannen kom hjem sto bosspannet oppe ved huset. Jeg har ikke vært å hentet det:| Er helt, HELT sikker på at jeg tok det ned i går kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige vedbrikketter på europris i dag, så kjøpte 20 pakker :) (maks 10 pr kunde så dro på to butikker). Også ringte pappa og sa at han og hadde vært på to butikker og kjøpt til meg, så nå er bilen stappfull og jeg slipper å være så gjerrig på fyringen :D

Ellers så synes jeg kundeservice på uniweb er skikkelig treig, men arbeidsdagen er vel over. Må si jeg foretrekker one.com som har kundechat der man får svar med en gang. Irriterende å vente, men jeg vil ikke slette noe før jeg vet hvordan jeg får opp noe nytt heller...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte krype til korset og be gubben komme hjem tidligere fra jobb, han kommer klokka åtte så Uno i det minste får seg en skikkelig tur i dag. Jeg er fortsatt kvalm hele tiden og får ikke i meg mat, tror jeg har spist to rundstykker og litt french fries siste døgnet... så jeg er ganske slapp og orker fint lite annet enn å ligge på sofaen. Hater det her, har så dårlig samvittighet for bikkja som bare må være rolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
2 timer siden, Ozzy skrev:

V&H har lenge planlagt og jobbet med å "fase ut" kjøp fra fabrikk. Jeg har vist om det i over et år. Har vært mye bråk bak kulissene med dyrebutikker som føler de må konkurrere med selve forhandleren.  Av en eller annen grunn er det ikke mye ramaskrik med Eukanuba som selger sitt fôr på nett billigere enn dyrebutikker, jeg synes det er verre :P  

Men må si det var en voldsom prisøkning..  

Hovedproblemet tror jeg er at folk som har handlet privat har videresolgt til butikkpris, og dermed tjent penger på en god avtale med leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Belgerpia skrev:

Hovedproblemet tror jeg er at folk som har handlet privat har videresolgt til butikkpris, og dermed tjent penger på en god avtale med leverandør.

Ja mulig det også er et problem. Men mye av grunnen er grinete dyrebutikker som har både kuttet de ut og truet med å gjøre det. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet vekk jula og kastet ut juletreet i ettermiddag, og nå føles stua som en ballsal :lol: Litt rart, for det treet var jo ikke så vedig stort... Og vinduene ser så tomme ut uten adventsstjerner- og staker. Vanligvis liker jeg at det ikke er så mye dill, men det blir en overgang nå¨etter jul :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 minutt siden, Ozzy skrev:

Ja mulig det også er et problem. Men mye av grunnen er grinete dyrebutikker som har både kuttet de ut og truet med å gjøre det. 

Du, det har ikke vært sånn at VH har løpt og bedt butikker selge altså, det er butikker som har bedt om å få selge. VH er antagelig ikke så avhengig av butikkene sånn egentlig selv om det er praktisk i forhold til distribusjon.  

Det er heller ikke uvanlig at forprodusenter har spesialavtaler med storforbrukere. Alle de store har det, og det leveres og som oftest til dyrebutikker. Så som RC oppdretteravtale. Det leveres til butikk. Så at det er et problem for de samme butikkene at VH har storforbruker avtale, det tror jeg ikke på. At butikkene mener det er problematisk at storforbrukere SELGER videre svart til litt under butikkpris  DET skjønner jeg, og det er nok mest det som er problemet. Og årsaken til at storforbrukere nå må kjøpe til butikkpris. Det skal ikke lønne s5å selge videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Du, det har ikke vært sånn at VH har løpt og bedt butikker selge altså, det er butikker som har bedt om å få selge. VH er antagelig ikke så avhengig av butikkene sånn egentlig selv om det er praktisk i forhold til distribusjon.  

Det er heller ikke uvanlig at forprodusenter har spesialavtaler med storforbrukere. Alle de store har det, og det leveres og som oftest til dyrebutikker. Så som RC oppdretteravtale. Det leveres til butikk. Så at det er et problem for de samme butikkene at VH har storforbruker avtale, det tror jeg ikke på. At butikkene mener det er problematisk at storforbrukere SELGER videre svart til litt under butikkpris  DET skjønner jeg, og det er nok mest det som er problemet. Og årsaken til at storforbrukere nå må kjøpe til butikkpris. Det skal ikke lønne s5å selge videre.

Okei :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Snoffe skrev:

Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig :) 

 

Vi har som mål å spise oss litt ut av fryser og skap fremover. Må jo handle litt, men ikke hele middager til hver dag. 

Også har vi et lite mysterium på gang. Vi har bosstømming på mandager, så jeg tok ut bosspannet i går kveld. Da mannen kom hjem sto bosspannet oppe ved huset. Jeg har ikke vært å hentet det:| Er helt, HELT sikker på at jeg tok det ned i går kveld!

Håper og tror ikke det, men greit å sjekke om det varer mer enn et par dager. 

Sånn, nå er jula vekk. Deilig! Jeg er så klar for å glemme hele desember og starte på det nye året med nytt mot. Ikke har jeg rørt snopet i skapet heller :super:.

Oh forresten; Gratulerer med dagen @Line !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag har jeg vært utrolig effektiv, føler jeg. Har malt stort skap, har lakkert en lyslykt, et speil og et bord, har vaska huset, vært i byen, kjøpt maling og diverse, nye puter og tepper til sofaen, og nye tepper til stuegulvet. Gått tur med Bizi i byen. Nydelig vær! Det eneste jeg ikke har gjort enda er å bytte ut de røde julegardinene på kjøkkenet med noen lilla.

Jeg var innom dyrebutikken og prata en lang stund med en av instruktørene vi har vært på kurs hos. Så vi tar et kurs til, og nå er det å roe seg ned når man blir veldig entusiastisk og når man ser andre hunder som står på planen.

Snuppa har fått seg oksemuskel, og ligger på det nye teppet i stua og ser meeget fornøyd ut.

Ut å hoppe i skogen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utforsket Svartskog idag med Nemisen min og Sofie. Hadde funnet en fin runde på 10 km på Ut.no, men vi havnet på masse småstier midt i skogen, og kom oss aldri til den gården vi skulle. Ble en koselig tur på nesten tre timer likevel da! Nuh skal jeg bake pepperkaker... Fordi jeg vil ha noe å momse på til senere i kveld. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hard start på jobb igjen idag... vegg til vegg møter der alle bortsett fra ett var bare å kaste bort tid... jeg blir smått gal av jobbens evne til å ha lange møter om ingenting... og fylle all møtetid - gjerne med vage infomøter, der man egentlig like godt kunne mottatt infoen på mail. Så jeg var smått DOA når jeg kom hjem fra tur... suges ned i sofaen og her ser jeg ut til å bli som en liten tankeløs zombie... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

Og jeg fikk beskjed at OM jeg var storforbruker, hundekjører eller oppdretter kunne jeg SØKE om å få bli forhandler- OM jeg bestilte 200kg annenhver mnd!!

Det at jeg har stått på forhandlerlista deres i årevis, nei det har vi aldri hørt-
Men 200kg annenhver mnd nei det klarer jeg ikke å dytte i hundene om jeg vil aldri så mye..... ei heller å selge så mye til trege gudbrandsdøler som helst vil ha alt levert på døra og ikke gidder å hente selv...

Nei, v&h ønsker bare å selge kjøttboller i dyrebutikker framover. Jeg skal ikke krysse dem...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET skjønner jeg, og det er nok mest det som er problemet. Og årsaken til at storforbrukere nå må kjøpe til butikkpris. Det skal ikke lønne s5å selge videre.

Det er jeg helt enig i! Likevel kjipt, men nesten mer kjipt er måten alt er gjort på og opplevelsen av behandlingen. Men nå har jeg allerede RC oppdretter og prøver ut NP blandet inn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovna på sofaen gitt, fant ei god stilling og borte var jeg. Må vel snart komme meg ut på tur nr 2. med hundene, de får få to kortere turer i dag i stedet for en lang. Skal bare våkne litt mer først ... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
25 minutter siden, Perfect Image skrev:


Det er jeg helt enig i! Likevel kjipt, men nesten mer kjipt er måten alt er gjort på og opplevelsen av behandlingen. Men nå har jeg allerede RC oppdretter og prøver ut NP blandet inn.

Det er jo dårlig gjort ovenfor de som ikke har videresolgt. Men sånn går det når noen få vil sko seg på gode avtaler. Det er jo mange som går sammen på bestilling  - jeg har vært med på en sånn ordning, og vi har betalt kun det det har kostet fra fabrikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...