Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

15 minutter siden, Pringlen skrev:

Ja, si det. Er vel bare de få som er direkte sponset som gidder det nå? Før fikk vi jo jakker, valpefôr og litt ekstra greier fra dem. Etter at de begynte med VOM greia si, ble det jo slutt på den slags... Må vel slutte å bruke yndlingsjakka mi nå da :P

Jeg har prøvd å få valpepakke eller tilsvarende av dem, uten hell. Greit at jeg er en liten oppdretter, men tørrfôrprodusentene spør ikke om hvor mange kull og championer du har. Så det har endt med at jeg får valpepakke fra det tørrfôret jeg valgte å bruke der og da (som har vært ProPlan hittil), også kjøper jeg med vom i 500 grams-pølser til valpene, så de får med 5 kg vom og en liten tørrfôrsekk når de drar - da er de vant til begge deler herfra. Men tørrfôret har jeg alltid fått...

Da jeg kjøpte X'en i 2007 fikk jeg en 20 kg sekk, det var sponset i valpepakka den gangen. How the times are achanging.

Nei, få unna litt mer oppvask. Jeg knuste et glass, det blir fortere tomt på benken på det viset :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H har lenge planlagt og jobbet med å "fase ut" kjøp fra fabrikk. Jeg har vist om det i over et år. Har vært mye bråk bak kulissene med dyrebutikker som føler de må konkurrere med selve forhandleren.  Av en eller annen grunn er det ikke mye ramaskrik med Eukanuba som selger sitt fôr på nett billigere enn dyrebutikker, jeg synes det er verre :P  

Men må si det var en voldsom prisøkning..  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
54 minutter siden, Siri skrev:

Han har jeg ikke hørt om, men da jeg vokste opp, hadde vi en som ble kalt Pittj-Nils.... og jeg har ikke tenkt å forklare ikke-trøndere hva pittj betyr :aww: 

Nysgjerrige Nils ;) 

Det ligger litt i ordlyden :aww: 
Det er i hvert fall ikke jeg som har en såkalt dirty mind   :whistle: 

50 minutter siden, Pringlen skrev:

OMG :D Det var dagens :P

 

Av og til overrasker jeg meg selv   :P 


Gå tur er en risikosport når det har begynt å fryse på igjen og du har en 43 kg ramp som går rakt tilbake i 5-mnd mentalitet igjen når han ser snø :blink: 
Det blir nok korte turer flere ganger til dagen frem til veiene er bare igjen. Eventuelt til det er kommet skikkelig snø. 
Fikk tømt litt energi etter turen var overstått også ved å trene på innkalling med hopp over hinder, og når vi var kommet inn så fikk han øve på å sitte bamse. Greit å utnytte oppvarmede muskler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra fin tur. Litt snøklumper i pelsen, men ikke skikkelig klabbsnø heldigvis. Vel inne ser jeg at jeg, som aldri pleier å vinne noe, har vunnet en 12 kg sekk med tørrfor. Et nytt for, Wovv, som har fått gode tilbakemeldinger etter det jeg har sett, så da får vi prøve da!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Perfect Image skrev:

Nå ble jeg ikke imponert over telenor. Ene ledningen gikk over gata i romjulen og vi fikk sms om at dette nå var fikset. Ikke imponert, da vi ser at ledningen henger enda på bakken og det ikke har vært noen her idag :aww:

Og jeg har fått tekstmelding fra NextGenTel som beklager kanalbrudd i helga, og lover snarlig informasjon om kompensasjon.

Jeg er ikke kunde der, jeg var det der jeg bodde før. Kan jeg likevel få kompensasjonen?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra Dyreklinikkene om at jeg har vunnet i julekalenderen deres. Så da har jeg 500,- som jeg kan ta ut i valgfrie varer eller valgfri behandling. Litt irriterende at den nærmeste er på Bryn. Må finne ut hva de selger av diverse ting. Er alltid noe man har bruk for. Noen som vet hva de har der? Tenker på mat ol.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Ski? Ski??? Ski!

Nei takk!

Sær du er... :P 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg har aldri sett mennesker oppi der, så ja, jeg er egentlig det :P 

Jeg har aldri sett folk oppi der jeg gikk heller.... det var like vel mainnskjit hundene fant :aww: 

31 minutter siden, Ozzy skrev:

Av en eller annen grunn er det ikke mye ramaskrik med Eukanuba som selger sitt fôr på nett billigere enn dyrebutikker, jeg synes det er verre :P  

Selges ikke de fleste tørrfôr billigere på nett enn på butikkene? 

24 minutter siden, *Kat84* skrev:

Nysgjerrige Nils ;) 

Det ligger litt i ordlyden :aww: 
Det er i hvert fall ikke jeg som har en såkalt dirty mind   :whistle: 

:lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, Siri skrev:

:lol: 

 

Han ble nok litt for nysgjerrig. :P 

Nå står suppe på kok. Potet og purresuppe. NAM! :D 
Ja, jeg går skikkelig inn for å bli sunn og spise bedre nå. 
Kjenner jeg meg selv rett så varer det kanskje ut måneden, men da har jeg i hvert fall prøvd   :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar Blaze er halt ennå og det ser ut som at det kan ha påvirket patellaen...Han løftet opp beinet i sånn "patella-hink" som så my verre ut enn jeg har sett tidligere. Så jeg bestilte time hos vet i morgen jeg, men lurer på om jeg skal roe ned hønemora i meg og se det litt an et par dager? 

Nå skal jeg pakke ned jula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var vi hjemme fra nyttårs ferie.

Sinner var veldig flink med rakettene. Boffet litt i det de begynte og tittet i vinduet, så var vist ostepop MYE viktigere. (Talli også, men den dagen hun viser noen redsel for noe så blir jeg overrasket :P ) Også har Sinner fått møtt Onkel Anton og blitt utsatt for endel andre ablegøyer :lol: 

 

Også stoppet jeg på to butikker på veien hjem i dag, for som jeg mistenkte så kom endel ost og bra kjøtt til å være på 40-50% pga nesten gått ut på dato. Så nå har jeg spist den møre biffen og couscous salat til middag :drool: 

Godt nyttår alle sammen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Siri skrev:

Sær du er... :P 

Jeg har aldri sett folk oppi der jeg gikk heller.... det var like vel mainnskjit hundene fant :aww: 

Selges ikke de fleste tørrfôr billigere på nett enn på butikkene? 

:lol: 

 

Er forskjellig på vanlig nettbutikk, og at Eukanuba selv lager en Eukanuba butikk og selger det billig.    De tok da kanskje femti kroner mer for en 15kg sekk enn hva vi betalte inn til butikk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nå hadde jeg tenkt å skrive om hvor flink jeg har vært i dag.

Så ringte telefonen...:blink:

Så da nøyer jeg meg med å informere sonen om at mamma'n min ringte og fortalte at superhelten min, min elskede pappa er sendt på sykehuset i dag fordi han har hatt trykk i brystet noen dager. Han hadde ikke sagt det til noen før han skulle til legen i dag, og vips da bar det rett til sykehuset gitt.

Hjerteinfarktlampene mine lyste jo rimelig høyt, og det gjorde de nok hos legene også siden han er der han er nå, men EKG og alt ser fint ut så langt. Han blir over til i morgen.

Jeg vet om en pappa som skal få høre hva jeg mener om at han ikke forteller noen om at han har trykk i brystet, og går sånn i flere dager. DET er IKKE lov! FY pappa!

Sendte sms til han og spurte hvordan han har det. Bare bra med han, men det er så mye sjuke folk her, svarte han.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Line skrev:

Og så? Lite løsningsorientert du da :lol: Kjøp deg en stor glasskrukke og legg noe lys inni og surr noe utenpå!

Glasskrukke tør jeg ikke med straks baby, hund som fremdeles ikke er helt voksen og katt som elsker å jage/bli jaget av nevnte hund :lol: Men det skal et vitrineskap inni hjørnet der etterhvert da, så spørs om jeg bare må være tålmodig og vente til det kommer. Eventuelt utålmodig og kjøpe vitrineskap med en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Annik skrev:

Glasskrukke tør jeg ikke med straks baby, hund som fremdeles ikke er helt voksen og katt som elsker å jage/bli jaget av nevnte hund :lol: Men det skal et vitrineskap inni hjørnet der etterhvert da, så spørs om jeg bare må være tålmodig og vente til det kommer. Eventuelt utålmodig og kjøpe vitrineskap med en gang :D

Jeg stemmer for utålmodig :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...