Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Jeg sitter på leseplassene i kantina på universitetet og observerer så mange paralleller til togpendler-kultur. Har lyst til å skrive et langt innlegg om det. Alt for å slippe å lese, right? :hmm:

Hater eksamensstress. Er der nå at jeg kan jo ingenting, klarer heller ikke lære meg noe som helst, og timene tikker avgårde mens jeg surfer på hundesonen og windows-shopper garn. NÅ MÅ DET SKJERPES!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SaraS skrev:

Iiiik, jeg hadde akkurat en ekkel ørne-opplevelse! Tro det eller ei. :| Jeg var på tur med hundene, og da jeg kom tilbake sirkla det en ørn over huset vårt. Og ikke spesielt høyt over huset heller! Da jeg kom inn på gårsplassen ser jeg at katten Bajas sitter der, rett under sirklinga til ørnen. Ørnen fløy ikke sin vei før jeg var helt inne på gårdplassen sammen Bajas. Den kan vel ikke alvorlig ha tenkt å ta katta mi? Bajas er en stor hannkatt, og veier sikkert nesten like mye som jacken vår. :blink:

IMG_8523.JPG

Væææ, jeg googla det og det er slett ikke uvanlig at ørner tar katter! :o

 

Skummelt og ganske ekkelt det der!! Hadde en sånn på sensommeren etter at Billie hadde kommet hit. Pittelille Billie snuser rundt i hagen, kritthvit hund på grønn gressbunn. Ser først en ørn starte å sirkle rundt over huset, såpass nære at jeg kan se tegningene på vingene. Så kom det jammen en til litt over å starter å sirkle. Jeg sitter delvis i skjul og tenker: 'så fantastisk å bo slik jeg gjør, og som kan få så fantastiske naturopplevelser'...helt til jeg innser at Billie muligens er målet til de flotte fuglene der oppe :shocked:

I dag skal det bare nytes, tror tilogmed jeg skal skjemme meg bort litt med take away-fraettellerannetsted til middag og bare slasking rundt i huset. Føst ut en tur med de hvite :dog_running:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikeren og jeg skal på visning på et hus i Drammen om en uke... Det er i et multikulturelt område som tidligere ikke hadde verdens beste rykte, så kanskje det går an å håpe at det ikke går så veldig over takst? Vi har nemlig allerede forelsket oss... :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Alle gode ting er 37, eller noe sånt! Fikk endelig til å åpne stevnet i arra så nå er begge kelpisene påmeldt til klubbens første RL stevne :ahappy: 

Kan du ikke heller si alle gode ting er 1, og så kanskje vi får det første huset vi ser på? :aww::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

For dere er selvsagt alle gode ting 1! Tvi tvi! :ahappy:

Det er helt sykt teit å bli gira når vi ikke engang har fått 100 % bekreftet at vi får kausjonist og derfor ikke er helt sikre på at vi får lånet, og i tillegg vet vi ikke hvor mye den kommer til å gå for, og og og... :lol:  Men jeg er gira, altså! 

Dette er hvorfor Musikeren ikke bør la meg være alene så lenge i strekk, for jeg hyper meg selv skikkelig opp :lol:  

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Det er helt sykt teit å bli gira når vi ikke engang har fått 100 % bekreftet at vi får kausjonist og derfor ikke er helt sikre på at vi får lånet, og i tillegg vet vi ikke hvor mye den kommer til å gå for, og og og... :lol:  Men jeg er gira, altså! 

Dette er hvorfor Musikeren ikke bør la meg være alene så lenge i strekk, for jeg hyper meg selv skikkelig opp :lol:  

Desember er jo vanligvis litt stille på boligmarkedet, håper det blir en fordel for dere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Våkna kvart over elleve. Bizi sier ingenting. Bare ligger og venter og håper på at jeg har tenkt å våkne snart. Kanskje vi skal prøve å gå tur i skogen i dag, det er rett og slett for glatt langs veien. Så kan hun løpe løs og bli så fornøyd og glad. Så kan hun bade når hun kommer inn.  Håper jakta er over. 

I dag er det store sjanser for å bli ferdig med halsen jeg strikker til lillefrøken på 9 mnd til jul. Det blir bra, og godt å bli ferdig med den.

Ferdig med alle julegavene bortsett fra èn også, og den skal jeg kjøpe på tirsdag.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
24 minutter siden, Tinkie skrev:

Musikeren og jeg skal på visning på et hus i Drammen om en uke... Det er i et multikulturelt område som tidligere ikke hadde verdens beste rykte, så kanskje det går an å håpe at det ikke går så veldig over takst? Vi har nemlig allerede forelsket oss... :lol: 

Fjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Tinkie skrev:

Ja :) 

Kjenner en som var på visning der i fjor, han mente han ble sett rart på fordi han var den eneste hvite på visning. 

Har sett litt på fjell selv jeg, prisene er jo mye bedre enn ellers altfor dyre Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2016 at 10:15 AM, Turb skrev:

Prøver å se litt på livestreamen fra Finland, men det er jo bare å gi opp, utrolig dårlig kvalitet og de filmer feil halvdel av bana...

 

Ja det var skuffende.

I dag er en skikkelig hviledag. har sovet 13 timer i strekk, og føler for å ta en liten strekk igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Ja det var skuffende.

I dag er en skikkelig hviledag. har sovet 13 timer i strekk, og føler for å ta en liten strekk igjen.

 

Så resultatlisten nå, bra jobbet av mange de norske, men finnene er liksom et hakk over alle andre. Utrolig hvor gode de er for tiden altså. Noe med farten og presisjonen som er noe litt ekstra i forhold til de andre :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

Kjenner en som var på visning der i fjor, han mente han ble sett rart på fordi han var den eneste hvite på visning. 

Har sett litt på fjell selv jeg, prisene er jo mye bedre enn ellers altfor dyre Drammen.

:lol: Vi tåler helt fint å bli sett rart på. Det er på en måte mellom Austad og Fjell, tror jeg, ifølge kartene, så jeg tror dette går helt fint. :P Får bare håpe ikke alt for mange andre også tenker at dette er drømmehuset :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Tinkie skrev:

:lol: Vi tåler helt fint å bli sett rart på. Det er på en måte mellom Austad og Fjell, tror jeg, ifølge kartene, så jeg tror dette går helt fint. :P Får bare håpe ikke alt for mange andre også tenker at dette er drømmehuset :P 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SaraS skrev:

Iiiik, jeg hadde akkurat en ekkel ørne-opplevelse! Tro det eller ei. :| Jeg var på tur med hundene, og da jeg kom tilbake sirkla det en ørn over huset vårt. Og ikke spesielt høyt over huset heller! Da jeg kom inn på gårsplassen ser jeg at katten Bajas sitter der, rett under sirklinga til ørnen. Ørnen fløy ikke sin vei før jeg var helt inne på gårdplassen sammen Bajas. Den kan vel ikke alvorlig ha tenkt å ta katta mi? Bajas er en stor hannkatt, og veier sikkert nesten like mye som jacken vår. :blink:

IMG_8523.JPG

Væææ, jeg googla det og det er slett ikke uvanlig at ørner tar katter! :o

 

Skrekk og gru! Det er mye ørn her, ser dem ganske ofte. Og nå som det er så mye snø er det sikkert ikke så lett å få øye på smågnagere. Du får fore opp Bajas så han blir kjempetung, for sikkerhets skyld.

37 minutter siden, Tinkie skrev:

Det er helt sykt teit å bli gira når vi ikke engang har fått 100 % bekreftet at vi får kausjonist og derfor ikke er helt sikre på at vi får lånet, og i tillegg vet vi ikke hvor mye den kommer til å gå for, og og og... :lol:  Men jeg er gira, altså! 

Dette er hvorfor Musikeren ikke bør la meg være alene så lenge i strekk, for jeg hyper meg selv skikkelig opp :lol:  

Å som jeg husker den perioden av livet da jeg kikket på hus og gikk på visninger. Rakk liksom å møblere hele huset i hodet mitt før noen andre stakk av med det, om og om igjen. Problemet var liksom ikke om vi fikk huset, men om jeg skulle ha en kommode uti gangen eller om det ble for trangt. :lol: Masse lykke til, håper du får det, eller at det dukker opp noe enda bedre senere!

Akkurat nå kvapp Pippin skikkelig til, og så løp han bjeffende bort til vinduet. Hva som utløste det? Jo, hans egen hylepromp!

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Å som jeg husker den perioden av livet da jeg kikket på hus og gikk på visninger. Rakk liksom å møblere hele huset i hodet mitt før noen andre stakk av med det, om og om igjen. Problemet var liksom ikke om vi fikk det, men om jeg skulle ha en kommode uti gangen eller om det ble for trangt. :lol: Masse lykke til, håper du får det, eller at det dukker opp noe enda bedre senere!

Ja, ikke sant! Jeg vet hvor Musikeren skal ha kontoret sitt sånn at han ikke har elektronikk utover hele huset, og hvor han kan ha bandøving, så han slipper å ha gitarer stående i stua (begge disse tingene er egentlig så jeg slipper å ha elektronikk og gitarer over alt... :lol: ) , hvor jeg skal ha lenestolen min så jeg kan lese, og hvordan jeg vil at det skal se ut på badet, og ... :lol:  

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Akkurat nå kvapp Pippin skikkelig til, og så løp han bjeffende bort til vinduet. Hva som utløste det? Jo, hans egen hylepromp!

 

:lol::lol::lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg ønska meg jo snø så jeg burde nok bare holde kjeft, men det hadde vært fint om den ikke kom sidelengs når den først kom... dagens første langtur unnagjort, nå ligger Uno inni pleddet mitt og jeg er kald langt inn i margen etter turen. Mokkakaffe på gang, finne et pledd til kanskje så blir det nok bra!

Men jeg merker at gubben har tatt mye av turinga med bikkja i det siste siden han jobber helg og er hjemme ukedagene, Uno trekker mer og bruker mye mer tid på snusing. Med gubben får han jo all verdens tid til å snuse og slikke på flekker, gubben bare står og venter til hans majestet er ferdig. Så nå har jeg vondt i allerede vonde skuldre og vondt i tålmodigheten, neste tur blir med magebelte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...