Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Just now, *Kat84* said:

Liker ikke at det blir styr med håndverkere, men at ting faktisk ordner seg på en enkel og fin måte :)  

 

Håndtverkere er bra til sitt bruk. Noen av dem forstår seg ikke på hund, liker ikke hund, ev driter i å ta hensynt til hundene i huset de er i. Så jeg stoler ikke på at de ikke gjør noe galt med hundene mine når jeg ikke er i huset.
Som da vi pussa opp badene i 2011 - rørleggeren - som før øvrig sannsynlivis er skylda i elendigheten vi sliter med nå i dag, gadd aldri lukke dører etter seg, ikke ytterdøre engang. Og en dag han var her løp Sara som da vad valp, ut, og ble borte. Han så det men gadd verken ringe meg på jobb og si fra, eller si fra til ungene da de kom hjem fra skolen. Da jeg kom hjem fra jobb den dagen og ikke fant Sara, og han hørte at jeg lette etter valpen min sa fyren: "Åja - den løp ut i dag morres og kom ikke tilbake.":icon_confused:
Vi bor i by..
Heldigvis hadde noen som så henne løpe på kryss og tvers i 70-sona i gamle Okstadbakken stoppa, lokka på henne og fått tak i henne. Hun hadde halsbånd med mitt tlfnr på, så dermed fikk jeg henne hel tilbake. Men det var bare flaks.
I samme periode som vi pusset opp badene i 2011, forsvant forøvrig noen av smykkene mine (de lå IKKE lett tilgjengelig...) ....så nei - jeg stoler ikke på fremmede som må gå inn og ut av huset mitt i slike oppussingsperioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Akkurat nå, enna skrev:

Håndtverkere er bra til sitt bruk. Noen av dem forstår seg ikke på hund, liker ikke hund, ev driter i å ta hensynt til hundene i huset de er i. Så jeg stoler ikke på at de ikke gjør noe galt med hundene mine når jeg ikke er i huset.
Som da vi pussa opp badene i 2011 - rørleggeren - som før øvrig sannsynlivis er skylda i elendigheten vi sliter med nå i dag, gadd aldri lukke dører etter seg, ikke ytterdøre engang. Og en dag han var her løp Sara som da vad valp, ut, og ble borte. Han så det men gadd verken ringe meg på jobb og si fra, eller si fra til ungene da de kom hjem fra skolen. Da jeg kom hjem fra jobb den dagen og ikke fant Sara, og han hørte at jeg lette etter valpen min sa fyren: "Åja - den løp ut i dag morres og kom ikke tilbake.":icon_confused:
Vi bor i by..
Heldigvis hadde noen som så henne løpe på kryss og tvers i 70-sona i gamle Okstadbakken stoppa, lokka på henne og fått tak i henne. Hun hadde halsbånd med mitt tlfnr på, så dermed fikk jeg henne hel tilbake. Men det var bare flaks.
I samme periode som vi pusset opp badene i 2011, forsvant forøvrig noen av smykkene mine (de lå IKKE lett tilgjengelig...) ....så nei - jeg stoler ikke på fremmede som må gå inn og ut av huset mitt i slike oppussingsperioder.

Fordelen nå blir at alle slike ting tar du direkte med forsikringsselskapet. Det er ikke mange slike tilbakemeldinger de skal få før de mister arbeid for forsikringsselskapet, og det er for trygge jobber til at de ikke tar hensyn til det. Bra det ordner seg, og så håper jeg de er greie slik at du slipper ytterligere frustrasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN sitter jeg og venter på at min andre liter med saltvann skal tømmes i meg, og det kommer jeg til å gjøre i enda noen timer :yawn: Ting Tar Tid! 

Spoiler

 

Jeg er glad for å være hjemme fra sykehuset altså, men jeg er ikke så glad for å være bundet til den væskebehandlinga en hel arbeidsdag, hver eneste dag, i antageligvis 4 mnd fremover i tid. Ikke fordi jeg har så innmari mye annet å gjøre, men fordi at det hadde vært kjekt å kunne gjort noe annet. Kanskje jeg bare må lære meg hvordan jeg kobler opp dette til picclinen, så jeg kan ta en om morgenen og en om kvelden? Problemet er at den sitter så høyt opp på armen min at jeg ikke får til å gjøre det alene :hmm:

For, i morgen skal jeg til fastlegen og ta blodprøver, det skal jeg gjøre 1 gang i uka de neste 4 mnd det og, så da måtte jeg avtale med hjemmesykepleieren at hun ikke skulle komme før 11, da rekker jeg å reise til fastlegen og ta blodprøver før jeg kobles fast, men da er jeg kobla opp til kl. er sju-åtte på kvelden.. Så skal jeg jo på kontroll på både Ahus og Ullevål i løpet av januar, så det blir det samme styret da, og noe sosialt liv før jeg er ferdig med væskebehandlinga for dagen må jo foregå her hjemme hos meg. 

Jeg prøver å ikke klage, for ting kunne vært verre, jeg kunne fortsatt ligget på sykehus f.eks, men dette er livet mitt i hvertfall frem til april, og kanskje etter det også, siden operasjonen ikke nødvendigvis er vellykket (det er et høyrisiko-prosjekt). Det føles svært hemmende, for øyeblikket :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Så kjedelig, men det dukker vel opp en som passer hos dere :) 

Ja, var kjedelig for han var så elskelig! Virkelig en goding. De er heldige som får ha ham.

1 time siden, Meg skrev:

æsj så dumt da. 

Håper dere finner en annen hund. 

 

Har funnet en :D Det gikk fort i svingene der, hehe, men dette tror jeg blir bra! Tør ikke skrive så mye om det i tilfelle jeg jinxer det.

1 time siden, Line skrev:

Han var ikke bare i dårlig kondisjon da?

Inne fra tur, og i dag var det joggeskoføre så da ble det en lengre tur :ahappy: Og så møtte vi en diger elghundblanding som er så fin, både inni og utenpå, og i dag passet det slik at Yumi fikk hilse på ham. Skulle hatt med kamera, fur hun var full av ærefrykt. Satte seg inntil og kikka opp - du var stoooor du! Og du var fiiiiin! :lol: 

Njæ, det kan være, men synes ikke en skal bli stiv og få vondt på en så kort distanse. Det var såpass til smertertegn at jeg ikke tok sjansen. Jeg har jo en smertehund fra før av og vil ikke ha to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk Casper seg en tur han hadde lyst på. Løp som en virvelvind i skogen, og var rimelig svart av gjørme tilslutt :lol: 

Nå er det Harry Potter på tv, farris i glasset og siste rest av julesnopet :aww: Men er litt irritert, gubben har endelig fått hengt opp den nye tv'en. Problemet er at han har hengt den så høyt opp at når jeg sitter i sofaen og ser normalt rett frem så havner blikket mitt på kanten helt nederst på tv'en:huh: Han må nok fikse det :aww: 

 

@2ne :hug: Du har lov til å klage!  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, enna skrev:

@2ne - jeg håper oppi alt dette at du føler at du får tilbake litt energi og at du FØLER deg bedre.

Og jeg syns godt du kan klage mer enn du gjør. Ikke akkurat "manflu" du klager over...:hug:

Takk :hug: Ja, jeg føler meg bedre, jeg gjør jo litt husarbeid nå, i den grad man kan når man drasser med seg et stativ så og si hele dagen :lol: Men akkurat i dag føler jeg meg veldig begrensa, og akkurat i dag slo det meg at sånn er det i en god stund fremover. Det føles litt håpløst ut, akkurat i dag :) Jeg satser på at jeg er idiotisk optimistisk igjen i morgen, når jeg har fått vært ute av huset en tur og sett at det ikke er så vanskelig som det føles i dag *ler* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, 2ne skrev:

AN sitter jeg og venter på at min andre liter med saltvann skal tømmes i meg, og det kommer jeg til å gjøre i enda noen timer :yawn: Ting Tar Tid! 

  Vis skjult innhold

 

Jeg er glad for å være hjemme fra sykehuset altså, men jeg er ikke så glad for å være bundet til den væskebehandlinga en hel arbeidsdag, hver eneste dag, i antageligvis 4 mnd fremover i tid. Ikke fordi jeg har så innmari mye annet å gjøre, men fordi at det hadde vært kjekt å kunne gjort noe annet. Kanskje jeg bare må lære meg hvordan jeg kobler opp dette til picclinen, så jeg kan ta en om morgenen og en om kvelden? Problemet er at den sitter så høyt opp på armen min at jeg ikke får til å gjøre det alene :hmm:

For, i morgen skal jeg til fastlegen og ta blodprøver, det skal jeg gjøre 1 gang i uka de neste 4 mnd det og, så da måtte jeg avtale med hjemmesykepleieren at hun ikke skulle komme før 11, da rekker jeg å reise til fastlegen og ta blodprøver før jeg kobles fast, men da er jeg kobla opp til kl. er sju-åtte på kvelden.. Så skal jeg jo på kontroll på både Ahus og Ullevål i løpet av januar, så det blir det samme styret da, og noe sosialt liv før jeg er ferdig med væskebehandlinga for dagen må jo foregå her hjemme hos meg. 

Jeg prøver å ikke klage, for ting kunne vært verre, jeg kunne fortsatt ligget på sykehus f.eks, men dette er livet mitt i hvertfall frem til april, og kanskje etter det også, siden operasjonen ikke nødvendigvis er vellykket (det er et høyrisiko-prosjekt). Det føles svært hemmende, for øyeblikket :P 

 

 

Spoiler

Uff så slitsomt. Jeg har ved en anledning gitt pårørende opplæring i å administrere væske hjemme på sentralt venekateter. Dersom du har noen som egner seg til å hjelpe deg så bør det kunne ordnes. Hvis du har nålefri kobling så er det faktisk bare å sprite av den godt før man kobler på, og bare skru av iv slangen når den er ferdig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, enna skrev:

@2ne - jeg håper oppi alt dette at du føler at du får tilbake litt energi og at du FØLER deg bedre.

Og jeg syns godt du kan klage mer enn du gjør. Ikke akkurat "manflu" du klager over...:hug:

@2ne jeg synes også du helt klart kan klage mer enn du gjør. Tenk på delfinene, de smiler hele tiden også går de bak en busk og voldtar en fisk - så tenk på fiskene og klag litt :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin dag på Romjulsutstillinga idag. Stilte ikke selv, men var koselig å treffe kjente og skravle litt. Lærer alltid så mye om hund og utstilling ved å lytte til @Caroline og @JeanetteH og @TrasselTrollet diskutere :D 

Etterpå ble det tur med en kelpiekompis og et par whippeter. Pigg sier nå at alle kelpier burde ha sin egen whippet de kan jage i skogen :P 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, 2ne said:

Takk :hug: Ja, jeg føler meg bedre, jeg gjør jo litt husarbeid nå, i den grad man kan når man drasser med seg et stativ så og si hele dagen :lol: Men akkurat i dag føler jeg meg veldig begrensa, og akkurat i dag slo det meg at sånn er det i en god stund fremover. Det føles litt håpløst ut, akkurat i dag :) Jeg satser på at jeg er idiotisk optimistisk igjen i morgen, når jeg har fått vært ute av huset en tur og sett at det ikke er så vanskelig som det føles i dag *ler* 

Jeg syns det er utrolig at du evner å bevare humor i alt dette. Cudos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jeas_89 skrev:

Finnes det noen her som er stødige i tysk og kunne hjulpet meg og oversatt en kritikk?? :innocent: Jeg skjønner nemlig ingenting..

 

Vielleicht? :P  (aka kanskje?). Kan sende det til gubben min som er tysk.
Med mindre du har fått hjelp allerede :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Snoffe skrev:

@2ne :hug: Du har lov til å klage!  

Takk :hug: 

36 minutter siden, Fillerya skrev:
  Vis skjult innhold

Uff så slitsomt. Jeg har ved en anledning gitt pårørende opplæring i å administrere væske hjemme på sentralt venekateter. Dersom du har noen som egner seg til å hjelpe deg så bør det kunne ordnes. Hvis du har nålefri kobling så er det faktisk bare å sprite av den godt før man kobler på, og bare skru av iv slangen når den er ferdig.

 

Jeg har piccline, så det er antageligvis ikke så vanskelig å lære seg? Det er ikke noe problem å koble av i hvert fall, det er jo også noe jeg må ha hjelp til fordi den sitter så høyt oppe på armen :) 

36 minutter siden, Turb skrev:

@2ne jeg synes også du helt klart kan klage mer enn du gjør. Tenk på delfinene, de smiler hele tiden også går de bak en busk og voldtar en fisk - så tenk på fiskene og klag litt :P

:lol: Eller kanskje jeg burde voldta en fisk? :P 

33 minutter siden, enna skrev:

Jeg syns det er utrolig at du evner å bevare humor i alt dette. Cudos.

Jeg må, hvis ikke så ville det vært altfor deprimerende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Vi kjørte med freidig mot opp til allmenningen for å gå en lang tur på skogsbilveiene - men der var det helt polert! Det er ikke et fnugg med snø eller is å finne hos meg, mens tre km herfra - hvor skogsbilveiene starter - var det speilblankt. Jeg kjørte litt innover for å se om det ble bedre, men siden jeg ikke hadde kontroll på bilen og bare måtte håpe at den svingte cirka samme vei som veien så valgte jeg å snu og gå hjem. Greit at det er en del stigning opp dit, men likevel fascinerende at det er så stor forskjell. Jeg gikk der før jeg dro på juleferie, og da lå det masse snø, så det er vel det som har blitt polert av Urd.

Akkurat sånn er skogsbilvegene her i området også... Men de ble sånn FØR Urd kom også... Her går det så vidt an å gå i vegkanten da, der er det litt feste, men det blir litt stiv gange av det ja :lol: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Huff ja, kjoler er også umulig. Enten så er det ment for de som ser ut som høye barn, eller så må man velge det minst pene som finnes :P 
Heldigvis skulle husverten kvitte seg med eksens trimsykkel. Så mitt nyttårsforsett blir å komme ned i mindre klær. Så en time eller halvannen times lang tur med Sjef daglig, og så minimum 30 minutter på den sykkelen i høy fart. Hver dag! 
Da bør det egentlig ting gå rimelig kjapt slik at jeg kan kjøpe meg bukser igjen :P 

Antakelig hjelper det mye mer å redusere matinntaket :aww: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Snart middag her nå. Gleder meg til mager mat etter julematen. Ovnsbakt baconsurret torsk, ovnsbakte grønnsaker, og ertepure :) Yum! 

Her ble det også torsk med bacon :) Nammis altså! Jeg hadde dog råkost til, og potetmos m litt pastinakk i :) 

1 time siden, 2ne skrev:

AN sitter jeg og venter på at min andre liter med saltvann skal tømmes i meg, og det kommer jeg til å gjøre i enda noen timer :yawn: Ting Tar Tid! 

  Skjul innhold

Jeg er glad for å være hjemme fra sykehuset altså, men jeg er ikke så glad for å være bundet til den væskebehandlinga en hel arbeidsdag, hver eneste dag, i antageligvis 4 mnd fremover i tid. Ikke fordi jeg har så innmari mye annet å gjøre, men fordi at det hadde vært kjekt å kunne gjort noe annet. Kanskje jeg bare må lære meg hvordan jeg kobler opp dette til picclinen, så jeg kan ta en om morgenen og en om kvelden? Problemet er at den sitter så høyt opp på armen min at jeg ikke får til å gjøre det alene :hmm:

For, i morgen skal jeg til fastlegen og ta blodprøver, det skal jeg gjøre 1 gang i uka de neste 4 mnd det og, så da måtte jeg avtale med hjemmesykepleieren at hun ikke skulle komme før 11, da rekker jeg å reise til fastlegen og ta blodprøver før jeg kobles fast, men da er jeg kobla opp til kl. er sju-åtte på kvelden.. Så skal jeg jo på kontroll på både Ahus og Ullevål i løpet av januar, så det blir det samme styret da, og noe sosialt liv før jeg er ferdig med væskebehandlinga for dagen må jo foregå her hjemme hos meg. 

Jeg prøver å ikke klage, for ting kunne vært verre, jeg kunne fortsatt ligget på sykehus f.eks, men dette er livet mitt i hvertfall frem til april, og kanskje etter det også, siden operasjonen ikke nødvendigvis er vellykket (det er et høyrisiko-prosjekt). Det føles svært hemmende, for øyeblikket :P 

 

Som de andre sier - det ER greit å klage altså :ahappy: 

24 minutter siden, Line skrev:

Kjenner det lugger litt når man leaser en tispe fra utlandet for valpekull. Får vondt av tispa som sendes til ukjent sted langt unna i en så sårbar situasjon..

Det der fatter ikke jeg heller... 

Yasmine og jeg har hatt en aldeles fantastisk fin dag på "vidda" i dag også. Ikke at vi har gått spesielt fort, eller veldig langt, men vi var ute i et aldeles fantastisk vær, for et lys, for et føre!!!! Og Yasmine møtte Kompis, det var en liten lagotto som hun bare syntes var såååååå søøøøøøt, så han måtte inviteres til lek og flirt selvsagt :wub: Hun er så søt når hun slipper seg løs sånn :). Også begynner hun virkelig å fatte hvordan man oppfører seg i skiløypa. Hun foretrekker jo helst å gå i midten av løypa, men har skjønt at det er lurt å flytte seg når det kommer folk i mot, så da viker hun til høyre uten at jeg trenger å si noe. Hun passerer også hunder helt uten å bry seg. Så selv om hun ikke er noen født trekkhund, så er hun veldig god å ha med seg :ahappy:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

AN sitter jeg og venter på at min andre liter med saltvann skal tømmes i meg, og det kommer jeg til å gjøre i enda noen timer :yawn: Ting Tar Tid! 

 

:hug: 

41 minutter siden, Turb skrev:

Hatt en fin dag på Romjulsutstillinga idag. Stilte ikke selv, men var koselig å treffe kjente og skravle litt. Lærer alltid så mye om hund og utstilling ved å lytte til @Caroline og @JeanetteH og @TrasselTrollet diskutere :D 

Etterpå ble det tur med en kelpiekompis og et par whippeter. Pigg sier nå at alle kelpier burde ha sin egen whippet de kan jage i skogen :P 

:lol: Sa vi noe fornuftig i dag altså :lol: 

Nå har vist Sinner fått utvidet hjernekapasitet, er ikke trøtt han og  tygget bein og lekt med lekene sine siden vi kom hjem. Han var så flink på utstillingen i dag, også kunne jeg trene med han løs inne (med 180 line bak seg, men enda: han er 5 mnd) *bank i bordet at det varer når han blir eldre også* :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Vielleicht? :P  (aka kanskje?). Kan sende det til gubben min som er tysk.
Med mindre du har fått hjelp allerede :) 

Det hadde vært kjempesnilt!! Kjenner tydeligvis ingen som kan tysk jeg.. Hvordan er det lettest for deg at jeg sender bilde av kritikken?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jeas_89 skrev:

Det hadde vært kjempesnilt!! Kjenner tydeligvis ingen som kan tysk jeg.. Hvordan er det lettest for deg at jeg sender bilde av kritikken?? :)

Anything you want, offentlig, på PM... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne :hug: 

Og @Poter, så synd dere måtte levere hunden tilbake. Men jeg skjønner deg godt, jeg ville ikke turt å ta en til hund med smerter inn i hus. Det er liksom nok å bekymre meg over den jeg har.

---------

Her var det også fyrverkeri for et par dager siden, @Cavalierflat. Da skrev jeg for første gang en høflig (og veldig hyggelig i forhold til hvor sint jeg var :P ) melding på boligfeltets facebookside der jeg pent ba om at naboene skulle forholde seg til lovverket og vente til nyttårsaften. Fikk mange positive tilbakemeldinger på det, og har utrolig nok ikke hørt raketter her siden :) Vanligvis er det mye smelling i romjula.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...