Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember

Stine
 Share

Recommended Posts

Jeg våkna med den skallebanken, så da snudde jeg meg rundt for et par timer til, men det hjalp lite. Akkurat nå orker jeg ikke tanken på bråk og mas i Letohallen i morgen, men det kan jo snu på 18 timer. Starte med frokost, også en lang tur i frisk luft, mens vedovnen jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

På 12/27/2016 at 10:53 PM, Line skrev:

Apropos utstillinger og overnatting: Noen som har tips til overnatting i forbindelse med NKK Ålesund i mai? Campinghytte uten bad er uaktuelt.

Expand  

Noen som v et hvilke raser som går hvilke dager? Skal oppover til møre for konfirmasjon søndag 14., kanskje vi kunne tatt utstilling lørdag om det passer seg slik :) 

---

kom hjem fra juleferie i går kveld, etter 10 timer i bil. Deilig å være hjemme igjen, og å se samboer og Aron igjen :heart: i dag starta jeg dagen med å gå en times tur med hundene. Nå avgårde på senvakt! Får egentlig ikke sett samboer før fredag ettermiddag da, siden han jobber dag, og jeg jobber senvakt i dag og i morra :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/28/2016 at 12:04 PM, Monikawt skrev:

Noen som v et hvilke raser som går hvilke dager? Skal oppover til møre for konfirmasjon søndag 14., kanskje vi kunne tatt utstilling lørdag om det passer seg slik :) 

Expand  

Du finner oversikt hos NKK for alle deres utstillinger, med gruppefordeling for 2017 og 2018, og en del dommerlister for 2017.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/27/2016 at 11:43 PM, Symra&Pippin skrev:

Å, gode minner fra Volsdalen camping. Ikke minst fordi både Symra og Selma fikk cert og begge ble bir! Rart hvordan man kan leve i mange år på sånne minner! :wub:

(Og rart hvordan man gidder å lete gjennom halve Photobucket for å finne fram slike skrytebilder).

IMG_7119.jpg

Expand  

Jaa, det var fin tur det! Selma ble da til og med gruppeplassert. :D Og det selv om hun var unghund og var i en rar fase med pittelite hode i forhold til kroppen! :lol: Men alle unghunder har vel litt rare faser kroppslig sett? Selma hadde en jack-periode før dette, med korte ben. Haha!

Meldte meg akkurat inn i dyrebekyttelsen jeg. Da er første punkt av nyttårsforsettene krysset av. :sleep:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sliten etter den drømmen jeg hadde i natt. Jeg skulle på lang togtur sammen noen venninner, helt til Sørafrika faktisk. Alt var klappet og klart, men da jeg skulle dra til togstasjonen var lommeboka, mobilen og togbillettene sporløst forsvunnet. Jeg lette og lette men borte var de. Tidspunktet for togavgang kom og gikk. Det mest stressende var at jeg ikke kunne varsle venninnene siden mobilen var borte. Det var en sånn drøm som det er veldig godt å våkne opp fra. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/28/2016 at 1:16 PM, Symra&Pippin skrev:

Jeg er helt sliten etter den drømmen jeg hadde i natt. Jeg skulle på lang togtur sammen noen venninner, helt til Sørafrika faktisk. Alt var klappet og klart, men da jeg skulle dra til togstasjonen var lommeboka, mobilen og togbillettene sporløst forsvunnet. Jeg lette og lette men borte var de. Tidspunktet for togavgang kom og gikk. Det mest stressende var at jeg ikke kunne varsle venninnene siden mobilen var borte. Det var en sånn drøm som det er veldig godt å våkne opp fra. 

Expand  

Jeg hadde også en superstressa drøm i natt! Det ble krig i Norge, og jeg og Stig lette etter plasser å gjemme oss for soldatene. Hadde hovne øyne da jeg våkna, så mulig jeg har skreket litt i søvne! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/28/2016 at 1:22 PM, SaraS skrev:

Jeg hadde også en superstressa drøm i natt! Det ble krig i Norge, og jeg og Stig lette etter plasser å gjemme oss for soldatene. Hadde hovne øyne da jeg våkna, så mulig jeg har skreket litt i søvne! :lol:

Expand  

O skræk! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/28/2016 at 12:56 PM, Poter skrev:

Det gikk ikke med gampen, han gikk seg stiv etter bare to km og så ut for å ha smerter etter fire km, så han har vi levert tilbake. Synd, for han var en herlig hund! 

Expand  

Han var ikke bare i dårlig kondisjon da?

Inne fra tur, og i dag var det joggeskoføre så da ble det en lengre tur :ahappy: Og så møtte vi en diger elghundblanding som er så fin, både inni og utenpå, og i dag passet det slik at Yumi fikk hilse på ham. Skulle hatt med kamera, fur hun var full av ærefrykt. Satte seg inntil og kikka opp - du var stoooor du! Og du var fiiiiin! :lol: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/27/2016 at 11:27 PM, Paranomia skrev:

For en møkkadag. Godt den snart er over. Bilsaken ender ikke med det første, foråsidetsånn. Vi (advokaten) sendte avgårde et forslag til forlik, dette er svaret.

Expand  

Uff... Det er helt utrolig at det går an å være slik med overlegg :(  
Han der kan virkelig ikke være helt god. Håper fortsatt at det ordner seg for dere! 

I dag har jeg prøvd å handle meg bukser. Men det er bare til å gi opp. Enten er man beinrangel, eller så er man dømt til å gå med ekstrem stretch, strikk i livet, eller formløse og vide tøybukser. :gaah:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/28/2016 at 1:38 PM, *Kat84* skrev:

I dag har jeg prøvd å handle meg bukser. Men det er bare til å gi opp. Enten er man beinrangel, eller så er man dømt til å gå med ekstrem stretch, strikk i livet, eller formløse og vide tøybukser. :gaah:  

Expand  

Kjenner følelsen.. Gjelder forøvrig ikke bara bukser, men kjoler og skjørt også..Jeg har gitt opp og går bare med joggebukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte med freidig mot opp til allmenningen for å gå en lang tur på skogsbilveiene - men der var det helt polert! Det er ikke et fnugg med snø eller is å finne hos meg, mens tre km herfra - hvor skogsbilveiene starter - var det speilblankt. Jeg kjørte litt innover for å se om det ble bedre, men siden jeg ikke hadde kontroll på bilen og bare måtte håpe at den svingte cirka samme vei som veien så valgte jeg å snu og gå hjem. Greit at det er en del stigning opp dit, men likevel fascinerende at det er så stor forskjell. Jeg gikk der før jeg dro på juleferie, og da lå det masse snø, så det er vel det som har blitt polert av Urd.

Så da ble det latmannslufting av hundene i stedet, for sent til å gå noe særlig langt i mørk skog. Så de har utnyttet seks mål tomt, mens jeg har ryddet litt i hagen, båret inn ved, jeg har tømt bilen for det siste av juleferie, og stappet masse papp, papir og søppel jeg skal kjøre på dynga før utstillingen i morgen. Også avsluttet vi med å gå rundt og rundt på jordet, med innlagte godbitsøk og spurter. Så har de i hvert fall fått bevegd seg en drøy time. 

Nå skal jeg spise litt julebakst til en kopp kakao, også må jeg finne pågangsmot til å gå på pelsen til Glam. Det er lekkert med en flott hannhund som har masse pels, men det er mer jobb enn med de fleste tisper :P Han har så tjukk og lang pels at jeg må lete etter huden hans, og floker er jo sjelden kun i overflaten av pelsen. Jeg tror ikke jeg noen gang skal ha to hannhunder samtidig :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Haha, jeg prøvde å late som jeg sov da 4-åringen ville at vi skulle våkne i dag tidlig, han pirka meg på hodet, rista litt i tanta si og sa: "Tante, du må høje ettej nåj jeg snakkej tij dej!"

Mulig han har plukka opp at noen voksne har sagt det til han et par ganger.:lol:

Vi har gått tur med junior, bestefar og Bizi, og brukte tre kvarter på en liten strekning, men Biz fikk løpe løs og kosa seg og herja rundt på egenhånd, så hun synes det var helt ok.

Nå skal tante slappe av litt på sofaen før det er rakfiskparty i kveld. Ikke at jeg og søstra mi synes noe om det, men vi finner nok alltids noe annet i skapet hos ho mor.:P

Så skal biloppretterbroderen min bytte bremseklosser og bremseskiver på bilen min som bråker omtrent som en gammel skurtresker, og i morgen skal vi hjem et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakka med forsikringsselskapet ang badet og lekkasjen. De var hyggelige. Alt arbeidet med totalrenovering av badene ble gjort etter boka ift søknad og godkjenning av bygningskontor, fagfolk osv i 2011. Og forsikringa vår dekker det meste, inkl sopp, skadedyr, fukt, råte osv. At firmaet som pusset opp badet vårt i 2011 har gått konkurs trengte vi ikke tenke mere på.
Så befaring neste uke. Og deretter blir det vel et par mnd med inn og ut med håndtverkere igjen...DET er det kjedeligste når man har hund - å ha fremmedfolk gående her. Får vel ta hundene med på jobb hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/28/2016 at 2:04 PM, WelshenNemi skrev:

Kjenner følelsen.. Gjelder forøvrig ikke bara bukser, men kjoler og skjørt også..Jeg har gitt opp og går bare med joggebukser.

Expand  

Huff ja, kjoler er også umulig. Enten så er det ment for de som ser ut som høye barn, eller så må man velge det minst pene som finnes :P 
Heldigvis skulle husverten kvitte seg med eksens trimsykkel. Så mitt nyttårsforsett blir å komme ned i mindre klær. Så en time eller halvannen times lang tur med Sjef daglig, og så minimum 30 minutter på den sykkelen i høy fart. Hver dag! 
Da bør det egentlig ting gå rimelig kjapt slik at jeg kan kjøpe meg bukser igjen :P 

Jeg er ikke klar til å gi opp helt enda   :whistle: 

På 12/28/2016 at 2:24 PM, enna skrev:

Da har jeg snakka med forsikringsselskapet ang badet og lekkasjen. De var hyggelige. Alt arbeidet med totalrenovering av badene ble gjort etter boka ift søknad og godkjenning av bygningskontor, fagfolk osv i 2011. Og forsikringa vår dekker det meste, inkl sopp, skadedyr, fukt, råte osv. At firmaet som pusset opp badet vårt i 2011 har gått konkurs trengte vi ikke tenke mere på.
Så befaring neste uke. Og deretter blir edt vel et par mnd med inn og ut med håndtverkere igjen...DET er det kjedeligste når man har hund. Får vel ta dem med på jobb hver dag...

Expand  

Liker ikke at det blir styr med håndverkere, men at ting faktisk ordner seg på en enkel og fin måte :)  

Snart middag her nå. Gleder meg til mager mat etter julematen. Ovnsbakt baconsurret torsk, ovnsbakte grønnsaker, og ertepure :) Yum! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...