Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

7 hours ago, mokken said:

:lol:

Når jeg leser sånt er jeg veldig glad for at Lykke ikke er større, det er ikke alt hun rekker. Men fy flate så frekk, hun er fint i stan til å stjele brødskiven man hoøder i hånden, som er på vei opp til munnen...

 :icon_redface:

Sånn er LIta også. Hvis man har en matbit i hånda, sitter på sofaen og ikke følger med, hopper hun frem og napper den ut av hånda di...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløv start på dagen, skal til venninne på julelunsj, jeg har egentlig masse å gjøre før jeg drar til stockholm imorgen, men det går jo ikke noe sted :P fått satt strikk i halsen på genseren til Pigg og nå kaffe og strikking frem til jeg skal dra tror jeg :) 

Aeropress er forresten en fantastisk ting, tar nesten ikke lengre tid enn pulverkaffe og man får god god kaffe :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Turb skrev:

Sløv start på dagen, skal til venninne på julelunsj, jeg har egentlig masse å gjøre før jeg drar til stockholm imorgen, men det går jo ikke noe sted :P fått satt strikk i halsen på genseren til Pigg og nå kaffe og strikking frem til jeg skal dra tror jeg :) 

Aeropress er forresten en fantastisk ting, tar nesten ikke lengre tid enn pulverkaffe og man får god god kaffe :D 

Jeg har ikke drukket pulverkaffe på evigheter, så jeg tenkte kaffetrakter, jeg, og lurte på hvordan du klarte å bruke like lang tid som en KAFFETRAKTER på å brygge deg aeropress! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en litt morsom start på dagen siden han som skulle åpne bygget hadde fått beskjed om å åpne det halv 10. Riktig klokkeslett er 09 pga renholdsmedarbeiderne.  Jeg har jo fyren på Snap og han blir lett sånn småstsressa.  Jeg gjorde mitt ytterste for at han virkelig skulle føle på det etterhvert som bilene flokket seg foran bommen og når han endelig kom var han så stressa at han løp rundt i bare t-skjorte og fikk ikke opp bommen.  

Da måtte jeg jo ruse motoren og tute litt :innocent:

Han har fått sjokolade av meg nå da :)

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tinkie skrev:

Jeg har ikke drukket pulverkaffe på evigheter, så jeg tenkte kaffetrakter, jeg, og lurte på hvordan du klarte å bruke like lang tid som en KAFFETRAKTER på å brygge deg aeropress! :lol: 

Hahaha ja jeg er jo litt slomo av meg :D:D 

Når man bor alene er kaffetrakter litt overkill :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg virkelig fått nok av banken min... 
Det tar flere dager før beløp blir trukket etter de nye oppdateringene de gjorde. Tidligere ble det trukket med en gang. Tidligere trengte man heller ikke bekrefte både 2 og 3 ganger før man betalte en faktura. Det må man nå. 

Og det var dagens irritasjon. Nå skal jeg prøve å gjøre noe fornuftig :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, plutte skrev:

Eg er på ei snikete torrent-side. :P Har dessverre ingen invites akkurat no, men kanskje seinare! Det ligg derimot masse på netflix! Du kan jo prøve ein gratismnd der? Du får ikkje den siste episoden (var i alle fall ikkje der sist eg sjekka), men sesong 5-9 ligg der i alle fall. :D Støttar deg i å ikkje oppsøke spoilertrådar. :P Me har kjøpt alle på gode gamle DVD, nokre seriar må ein eige. :ahappy:

Mange gode tips her! Takk takk :ChristmasTree::lol:

--------------------

Må skryte litt av App igjen. Han er så tålmodig med andre hanner, spesielt de han ikke kjenner så godt. Han har kjent dette blåbæret i ca. 1,5 døgn og guttakrutt har gått turer sammen, sovet inntil hverandre, løp rundt i hagen sammen, er løse inne sammen...flinkiser:heart:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg har selv mine plager som krever at jeg har et positivt fokus for å ikke gå i kjelleren. 
Jeg forstår deg godt, og er imponert over hvor mye humor og positivitet du klarer å opprettholde :) 
Og; Det er så fint å se hvor bra det tross alt går med deg hjemme! 

Takk :ahappy: 

--

AN venter jeg på hjemmesykepleieren, som skal komme kl. 11 i dag i stedet for kl. 9 sånn at jeg rakk å reise til fastlegen og ta blodprøve før jeg ble kobla opp for dagen. På legesenteret hadde ikke hun på labratoriet noen erfaring med piccline, så da måtte jeg stikkes i dag allikevel :o:lol: Hun skulle google til neste gang jeg kom da, så hun kanskje hadde lært seg hvordan man tok blodprøver fra picclinen.. Det man ikke finner via googling er ikke verdt å finne, liksom :lol: 

Ja, også har jeg vært i butikken selv i dag! For første gang sidne Mjøsa brant, nesten :teehe: Alle disse hverdagslige gjøremålene man nesten savner når man ikke får utført de selv :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er både reise og opphold til sommerferien booka :D Fikk nesten nok cash points i gavekort til jul til å betale hele billetten! Fordelen med å booke opphold tidlig er at vi nå har en superior leilighet midt i Edinburgh sentrum fire netter midt i høysesong for bare 5500 kr :bananas:Nå gjenstår bare kennelopphold for tullingen!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott med politikere som har bestemt at jeg ikke får dekt fysioterapi lenger.   Jeg har da ikke råd til å gå til fysioterapi så ofte som jeg bør, og det tar lengre tid før jeg komme meg ut i jobb.  Gratulerer liksom..  

Sånn ellers la taxisjåføren ann på meg idag :lol:  Hyggelig at han synes jeg er søt selv om han bare har sett meg i joggebukse, uten sminke og småsvett etter fysioterapi :P   Jeg har fortsatt draget :D   

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte i natt at jeg hadde fått en hund til, en schæfer.... Den var visstnok ganske aggressiv, men jeg sendte den til en hundetrener og fikk tilbake en rolig, ikke-agressiv og superlydig hund :D

Så da kunne jeg gå tur med både schæferen og Teo, samtidig.... 

Det rare er...... jeg liker IKKE rasen schæferhund..... :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ozzy skrev:

Kjempeflott med politikere som har bestemt at jeg ikke får dekt fysioterapi lenger.   Jeg har da ikke råd til å gå til fysioterapi så ofte som jeg bør, og det tar lengre tid før jeg komme meg ut i jobb.  Gratulerer liksom..  

Sånn ellers la taxisjåføren ann på meg idag :lol:  Hyggelig at han synes jeg er søt selv om han bare har sett meg i joggebukse, uten sminke og småsvett etter fysioterapi :P   Jeg har fortsatt draget :D   

Du får dekket det som er over egenandelen? (1900)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Du får dekket det som er over egenandelen? (1900)

Har de satt ned egenandelen? Den var på 2200 eller noe sånt i fjor?  Eller er det egen egenandel for fysio kanskje? Jeg gruer meg alltid til ny egenandelsperiode på medisiner og behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ozzy skrev:

Kjempeflott med politikere som har bestemt at jeg ikke får dekt fysioterapi lenger.   Jeg har da ikke råd til å gå til fysioterapi så ofte som jeg bør, og det tar lengre tid før jeg komme meg ut i jobb.  Gratulerer liksom..  

 

 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Du får dekket det som er over egenandelen? (1900)

 

Jeg går til fysio en gang i uken på grunn av en kronisk skade... Greit nok at jeg får det dekket over 1900, men det blir likevel 1900 på under to måneder som jeg ikke hadde regnet med før jeg fikk vite det for to uker siden selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Du får dekket det som er over egenandelen? (1900)

Ja, men nå jeg går på aap og det koster 180 pr gang. To ganger i uka er mer enn hva jeg klarer å hoste opp.  Hjelper jo at det er gratis etter 1900, men frem til det kan jeg ikke gå mer enn en gang i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Har de satt ned egenandelen? Den var på 2200 eller noe sånt i fjor?  Eller er det egen egenandel for fysio kanskje? Jeg gruer meg alltid til ny egenandelsperiode på medisiner og behandling. 

Ja, de satte ned egenandelen for fysio samtidig som de fjernet fri behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig vært på Letohallen med to hunder i dag, kost meg på årets siste utstilling. Men siden fridagen jeg skulle hatt 27. forsvant i urettmessig kjeft fra sjefen (jeg var ikke satt opp på det skiftet, ingen var. Men må ikke tror jeg får noen beklagelse av den grunn) og jeg må på jobb i kveld, så utgikk det :(

Jeg MÅ også få lest en del fag, men det er jo ikke så lett når alle fridagene bare forsvinner fordi folk ikke har klart å dekke opp skifta, og da faller den oppgaven på meg.
Nå jobber jeg ikke der neste jul, men hadde jeg gjort skulle jeg dratt meg langt innpå Hardangervidda utenfor telefonkontakt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Ja, de satte ned egenandelen for fysio samtidig som de fjernet fri behandling.

Åh!  Hmm kanskje det påvirker meg og da? 

Ser med gru på nestegang jeg skal hente ut migrenemedisin, om jeg skjønner greia på felleskatalogen rett så koster medisinen min over 800kr å hente ut...  Håper jeg ikke forstår den rett. :aww: Tror jeg må innom apotek i dag og hente ut det jeg kan før ny egenandelsperiode, 

 

Nå skravler lillemor hull i hodet på meg, jeg lengter etter en kopp kaffe til før vi skal til røros for å kjøpe spesialmat til lukisen. Lillemor våknet og spurte om vi skal til doktor Marit (hun husker veldig godt de to siste gangene vi har vært innom vet. :lol: ) gleeeeeder seg til å dra til doktor Marit igjen. :lol: Hun er så søt. :wub: 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ser jeg på at besøket til mamma stresser. De skal rekke en legetime klokka ett... Noe så treigt som de der er det lenge siden jeg har sett. Sånn går det når man sover lenge og bruker eviglang tid på badet :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Raksha skrev:

Har de satt ned egenandelen? Den var på 2200 eller noe sånt i fjor?  Eller er det egen egenandel for fysio kanskje? Jeg gruer meg alltid til ny egenandelsperiode på medisiner og behandling. 

Ja, tror det var 1900 fysioterapauten min sa det ble som egenandel på fysio.

34 minutter siden, Tinkie skrev:

 

 

Jeg går til fysio en gang i uken på grunn av en kronisk skade... Greit nok at jeg får det dekket over 1900, men det blir likevel 1900 på under to måneder som jeg ikke hadde regnet med før jeg fikk vite det for to uker siden selv. 

 

34 minutter siden, Ozzy skrev:

Ja, men nå jeg går på aap og det koster 180 pr gang. To ganger i uka er mer enn hva jeg klarer å hoste opp.  Hjelper jo at det er gratis etter 1900, men frem til det kan jeg ikke gå mer enn en gang i uka. 

Dere kan jo høre med fysioterapautene deres om de kan samle opp egenandelene. Min spurte om det var greit at hun samlet opp, og sendte med faktura på egenandelen, så slipper hun også å styre med betaling for hver time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...