Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå hørtes det fristende ut å levere inn Symra til bad, føn og børst, men jeg vet at hun ville hatet det så sterkt at det utgår. Jeg har jobbet med kommunebudsjettet i hele dag og nå orker jeg ikke børsting, men det kommer flere dager! Lurer på om jeg skal avspasere onsdagen, da kan det bli den store pelsstelldagen.

Nuh ut på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

5 timer siden, Wilhelmina skrev:

Uff :( Dette har jeg opplevd med Ariel også, og det var en av de tingene som førte til at hun ble utredet for HD. Men om det var hoftene eller ryggen som plaget henne i akkurat dette tilfellet er vanskelig å si, ettersom hun hadde mye spenninger i ryggen da.

Ja, det kan jo være hofter eller rygg. Jeg tenkte umiddelbart kneet, siden hun har litt forkalkninger der. Men det at rygg og hofter har sett fine ut på bildet før betyr jo ikke nødvendigvis at de er fine nå:( 

Jeg ble beroliget av at hun virket helt vanlig på en liten rusletur tidligere i dag, men nå fikk hun plutselig vondt av å hoppe opp i sofaen:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært hos svigers og spist kake, koselig. Godt å se at Uno har roa seg mye, nå kunne vi ha både ham og svigers gamle chow chow inne uten at han ble for intens for gamlefar :ahappy: Er så glad for at vi har brukt penger på dagpark, det har vært mye verdifull sosialiseringstrening der! Han har blitt mye flinkere til å la gamle Leo være i fred :) Fikk ham til og med i sitt og bli mens jeg slapp Leo ut på verandaen med en godbit, flink når han vil! Så bare fant han seg et hjørne og slokna :D

Men jeg tror også at det har litt effekt at han har gått med adaptil-halsbånd siden onsdag, han virker roligere. Det blir artig å se på mandag på trening!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har iskremmaskin? Hvilken har dere isåfall, og er dere fornøyd?

Jeg har oppdaga at jeg kan spise ProPud med sjokolade, og nå er jeg hekta :icon_redface: Så jeg har lyst å prøve å lage is, og bruke den til baking. Klissekake med ProPud og speltmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pixie skrev:

Er det noen her som har iskremmaskin? Hvilken har dere isåfall, og er dere fornøyd?

Jeg har oppdaga at jeg kan spise ProPud med sjokolade, og nå er jeg hekta :icon_redface: Så jeg har lyst å prøve å lage is, og bruke den til baking. Klissekake med ProPud og speltmel!

Min mor og de har, og jeg ønsker meg.

De har denne https://www.komplett.no/product/653047

De er kjempe fornøyd, og det har jeg vært også når jeg har brukt den. Det eneste jeg har noe å utse på er størrelsen, den er litt stor.

Er lett å lage is med den (enkel å forstå), det som tar tid er faktisk å forberede. Selve islagingen går på 20-30 minutter, så vi har ofte laget helt fersk is til dessert når vi har gjester. Tror man får med en oppskriftshefte også :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Turb skrev:

Når man har laget så god mat at man bare vil ha mer selv om man er mett... mmm... langtidsstekt lammeskank

I know the feeling... kalkunmiddag med Siris spesialsaus i dag også... Snadder altså :). Nå skal jeg spise is til dessert  :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

I know the feeling... kalkunmiddag med Siris spesialsaus i dag også... Snadder altså :). Nå skal jeg spise is til dessert  :D 

Jeg har spist lammekarbonader med hjemmelaget potetmos og salat. Nå er jeg stappmett, men lurer på hvor lenge jeg må vente før jeg kan ta litt is med appelsin og sjokolade. Prøver å la være å eksplodere, men den isen er så himla god!

I morgen skal jeg spise sunt og lite. :aww:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har spist lammekarbonader med hjemmelaget potetmos og salat. Nå er jeg stappmett, men lurer på hvor lenge jeg må vente før jeg kan ta litt is med appelsin og sjokolade. Prøver å la være å eksplodere, men den isen er så himla god!

Is legger seg i alle disse tomrommene som er igjen etter middagen, så det går nok veldig fint å stappe innpå med is akkurat nå :aww: 

8 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

I morgen skal jeg spise sunt og lite. :aww:

I morgon, i morgon, men ikkje i dag... 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Eventuelt i overmorgen, hvis jeg kommer på noe veldig godt som jeg vil ha til middag i morgen. Det er tross alt veldig lenge til bikinisesongen!

Sant det... Det blir nok restemiddag i morgen også her.. hadde så mye saus og kalkun sjø... :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn med pavlova at jo mer krasja den ser ut jo bedre smaker den? Si ja? :lol:  Marengsen har falt sammen og kremen blir aaaaalt for rennende :aww:  Smaker sikkert snacks. 

 

Nå skal Bonden hive trøtt barn i dusjen før hun får kake :aww: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:


Hva har du henta?

Rundt 800kr tror jeg at jeg har betalt for full klipp for noen år siden. Noen dyrebutikker har hundesalonger hvor en bare låner ting mot timespris

 

2 timer siden, tutle skrev:

Ja, som @Kokospaniel sier, hva har du henta?? :P Vi betalter rundt 800kr for bad, føn, børst og klipp av pelshunden :) 

Jeg har strengt tatt ikke hentet noen ting, for han ble bare plukka med fra svigerfar. Ikke er planen å ha han permanent heller, men vi har heller ikke blitt helt enig om hvor lenge han skal bli. Så ja.. det første som skjer er at klumpen skal få tannrens og et bad :lol: 

IMG_1159.JPG

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk fått pakket ned leiligheten. Eller, møblene og TV står jo fremme enda, men resten er nedpakka. Så deilig! Nå gjenstår det verste, nemlig vaskinga... Det får bli i morgen og utover uka. 

Hundene fikk 2 timer tur tidligere, den siste turen vår her i dagslys og den siste turen på den skogsveien jeg har jogga og gått masse det siste året. Litt merkelig følelse. Resten av uka må vi nok tråkke asfalt her nede i byen hvor det er lys, men det blir ikke mange dagene det heldigvis :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaka ble god den, selv om mesteparten av bærene ble servert vedsiden av og man måtte bruke skje for å få med seg kremen :aww::lol: 

Nå er jeg sliten nå. Helt totalt vridd i huet. Man blir sliten av ekstra vondter altså, men spist god middag på trollkroa, barnet oppførte seg tilnærmet eksemplarisk, smelt sammen kake og hatt svigerfar her inne på kake (svigermor ble dårlig da vi var ute og spiste så hun orket ikke, sendte med kake inn til henne da). Barnet har vært veldig flink og blid i dag, men ble fryktelig turbo her, så nå nyter jeg stillheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra NM smeller i går kveld. Hadde da kjørt totalt ca 2 x 50 mil på elendig føre, mørke og glatte veger/snøfokk med mer. Dritsliten. 50 meter fra huset mitt begynner varsellamper å blinke på dashbordet. Og kraften i motoren blir borte. Så i dag tidlig måtte jeg dra opp en gretten gubbe som fikk jobben med å kjøre meg til seminar med Tobias Gustavsson. Etter seminaret (haiket hjem med hundegal nabo som også var på seminaret med hunden sin), greidde jeg via sideveger å få bilen til verkstedet på motsatt side av byen. Jeg var forberedt på total kollaps på vegen, men heldigvis fikk jeg den helt frem. DRITTLEI bil trøbbel, Mindre enn halvannen mnd siden forrige gang den kollapsa - det kosta meg kr 10 000. Pluss service i oktober på kr 5000. Nå er jeg uten bil igjen...Og lønna denne måneden har fått vinger :(
 

Eneste trøsta er at jeg ikke ble stående fast på Tynset el med hund i bilen, i minus 15 grader og måtte vente på slepebil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene i seng :) Idag gjorde vi det enkelt og bestilte en pizza, jeg var sliten og samboer var sliten. Pippi har vært en strålende liten valp idag, og på begge stikkinger fikk hun elg frem til post, til tross for krysspor så fortsatte hun på det hun hadde i utgangspunktet, ikke verst for ei lita snelle på 6 mnd gammel valp som har mindre skogserfaring enn begge hendene til sammen :P Så klarte samboer å miste henne på vei tilbake... Så nå fikk hun prøvd løshundkarrieren sin, og jammen var hun ikke rett og slett en liten jaktstjerne og hadde nydelige følginger av elgen, jobbet elgen tilbake mot utgangspunktet og hadde flott los :D Nå blir det ingen løshundarbeid før muligens neste år, vi får se på ulveantallet her men gøy å se.  Samboer ble tilbudt dobbelt av hva vi betalte for pipsen, men hun skal bli her :)

Også klarte vi kunstykke å invitere en nær venn av samboer til bursdagsmiddag for han her imorgen, men vi hadde glemt at vi skulle til svigermor :lol: Så svigermor fikk en ekstra middagsgjest og jeg baker en kake. Fant en oppskrift på en kokoslime ostekake med mangolokk jeg fikk lyst til å prøve ut. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag gikk vi tur med mamsen. Fint med selskap! Bizi løp løs hele veien, og plutselig dukka det opp blodspor i snøen. Det var spor som kunne minne om en eller annen gnager, noen tippa fugl, noen ekorn, og jeg bestemte meg for å undersøke hva dette var, i tilfelle det lå et skadet dyr i skogen som jeg burde ta livet av. Ut i fra blodet så det nemlig ganske stygt ut.

Fulgte sporene innover i skogen, blod både her og der og små blodpøler rundt omkring. 

Det tok sin tid før jeg fant ut hva det kom av.

Bizi forsvant og det tok litt tid før hun kom tilbake, og jeg skjønte jo hvorfor. En elg var skutt, og innvollene var lagt igjen. Så det er nok noen fugler som har dratt med seg blodet rundt omkring. 

Det var jo greit at vi fant ut av det da, for det så jo litt skummelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...