Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

37 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nuh middag. Spent på hva jeg har i frysen. Håper jeg har noe som kan lages direkte fra frossen tilstand.

Her ble det et riktig kjerringmåltid av slike frosne levninger fra fryseren :D . Jeg hadde kalkunrester fra nyttårsaften i fjor, jeg hadde fond av kalkunskroget++ som jeg laget en  deilig saus av, jeg fant rosenkål i frossen tilstand i fryseren, samt en potet-persillerotmos som jeg også hadde frosset ned :D . Også hadde jeg en bunt brokkoli i kjøleskapet. Nå er magen god og mett  :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Der fikk jeg brått vite at kurset varte til seks i dag og i morgen, og brått ble det ikke aktuelt å være med i morgen likevel. Smula har ligget i bur der i hele dag, og da skal hun slippe det i morgen. Jeg kjører dit og er der mens hun er demohund for klipp, og så drar vi hjem. Ikke er det aktuelt å ha valpen på trimmebordet en hel dag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Siri skrev:

Her ble det et riktig kjerringmåltid av slike frosne levninger fra fryseren :D . Jeg hadde kalkunrester fra nyttårsaften i fjor, jeg hadde fond av kalkunskroget++ som jeg laget en  deilig saus av, jeg fant rosenkål i frossen tilstand i fryseren, samt en potet-persillerotmos som jeg også hadde frosset ned :D . Også hadde jeg en bunt brokkoli i kjøleskapet. Nå er magen god og mett  :) 

Jeg fant en klump kjøttdeig, og så fant jeg jaggu tacokrydder og -skjell i skapet. Sammen med grønnsaker ble det tradisjonell norsk fredagstaco, på en lørdag!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Denne kunne jeg tenkt meg:

14980594_1859837417607106_8241158409047252895_n.jpg?oh=de280da9b6da80b5f5a482ab60a4ea9f&oe=5894B08B

Da kjøper du deg den :D

Gått en deilig kveldstur med jentene :) Det er meldt pluss og regn nå men det er fortsatt 3-, er det lov å håpe at plussgradene holder seg borte?

C disket opp med dritgod hjemmelagd pizza til middag, så nå snart er det klart for Fjorden cowboys maraton og is :D

Også håper jeg tirsdag/onsdag kan komme fort så jeg veit om utstillingsturneen min neste år blir noe av :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg fant en klump kjøttdeig, og så fant jeg jaggu tacokrydder og -skjell i skapet. Sammen med grønnsaker ble det tradisjonell norsk fredagstaco, på en lørdag!

Du er skikkelig vill og gæern altså :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne God bedring! Det er nok ugg på deg nå!!

Har vært ute med valp og truffet på folk og hunder, det har han godt av. Store menn med hette på har servert godis og fått kos. Det er masse hunder rundt her, men vi treffer de aldri på tur. Så da ble det kjøring til andre steder for å finne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

I dag har jeg vært så effektiv at jeg nesten fortjener lottogevinst altså... Jobbet med sosialantropologisk eksamen, gjort ferdig innlevering i finsk og ikke minst kjørt halve byen rundt på såpeglatte veier for å levere en kortmappe jeg fant tilbake til eieren. God karma kom til meg! :P

Kan jeg spør hvordan det er å studere sosialantropologi? Virker som et spennende studie, og kunne tenkt meg å studere det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Herregud for en lang dag! Nettopp komt til fergen, kjenner jeg angrer på at jeg ventet på gruppen. Hjem å snu i døren!

Det her er uten tvil den lengste dagen jeg har hatt på utstilling. Nå er jeg så sliten at jeg sitter bare her med beina på bordet. 
Sjef ligger strekk ut i sofaen. Prøvde å ta noe skrytebilder av ham, men han er så lei av å stå og stille opp og være i aktivitet i det hele tatt at han så ut som han hadde fått juling. Så det får vente til han er litt mer våken :P 

Uansett så tok vi med oss CK, CERT, og BIR :) Men hadde jeg visst at vi bli luket ut i gruppa så hadde jeg ikke giddet å bli værende til klokka 17 altså... :pinch: 

Nå står pizzafyllet på kok. Tror den skal lages veldig tidlig i dag, ellers tror jeg ikke at jeg kommer til å gidde i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, rosinbolle skrev:

Åh, ja, virkelig verdt å se! Jeg ble hekta etter 10 min, jeg. Men jeg elsker scifi, da. Dette er god scifi. 

Sci-fi er liksom min greie og. :P Men kan vere skikkelig utolmodig med det eg tykkjer er dårlig sci-fi, så om eg har vore i "feil" humør så kan det meste slå feil. :P

 

 

Lang dag på jobb, mange har begynt på julehandelen. -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe i går kveld så har eg ja hvis vi avrunder til 8 timers vakter 11 vakter på 8 dager dog noen av dem hvilende. Det gikk i grunnen fint til jeg kom hjem og skulle chatte seriøst med en og tull med en annen. Det ble i grunnen bare tull hehehe og jeg var da ikke flink til å spise denne tiden så jeg er utrolig stolt over meg selv. Neste gang så blir det at jeg må lære meg å være flinkere med maten så klarer jeg åsså chatten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Wachita skrev:

Kan jeg spør hvordan det er å studere sosialantropologi? Virker som et spennende studie, og kunne tenkt meg å studere det selv. 

Jeg synes det er kjempespennende, men det er nok for spesielt interesserte. Vi har vel mistet ca. 75% av "klassen" fra 1. til 3. året, det blir fort veldig tungt hvis interessen ikke er der. Jeg utdanner meg hovedsaklig med tanke på kultur i nordområdene (det samiske og det kvenske), men man kan jo gå i alle mulige retninger. Det jeg liker veldig godt med bachelorprogrammet i sosialantropologi ved UiT er at man har veldig mange valgfrie emner, så man kan utforske litt av hvert. I tillegg til antropologi har jeg emner i økonomi, historie, kunst og religion, og dette semesteret tar jeg også finsk språk. Satser på å fortsette med master etter bachelor, og drømmer om å gjøre feltarbeid i Finland (som er grunnen til at jeg tar et semester med finsk nå). For meg er det i alle fall et studie som har gitt mersmak og lysten på å fortsette å studere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempespennende, men det er nok for spesielt interesserte. Vi har vel mistet ca. 75% av "klassen" fra 1. til 3. året, det blir fort veldig tungt hvis interessen ikke er der. Jeg utdanner meg hovedsaklig med tanke på kultur i nordområdene (det samiske og det kvenske), men man kan jo gå i alle mulige retninger. Det jeg liker veldig godt med bachelorprogrammet i sosialantropologi ved UiT er at man har veldig mange valgfrie emner, så man kan utforske litt av hvert. I tillegg til antropologi har jeg emner i økonomi, historie, kunst og religion, og dette semesteret tar jeg også finsk språk. Satser på å fortsette med master etter bachelor, og drømmer om å gjøre feltarbeid i Finland (som er grunnen til at jeg tar et semester med finsk nå). For meg er det i alle fall et studie som har gitt mersmak og lysten på å fortsette å studere [emoji4]

Høres fryktelig spennende ut!
Jeg kunne gjerne tenkt meg å fordype meg i britisk kultur og historie. Utifra det du skriver høres det litt ut som det jeg har sett for meg :P så styrker bare troen på studieretning hvertfall!
Nei, jeg får søke meg inn på studie så fort jeg har mulighet å komme inn!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer og kommentarer for noen sider tilbake. :wub: Fine sonen! 
Er kommet over sjokket litt nå, skal opp i stallen i morgen for første gang og det blir fryktelig merkelig kjenner jeg. Heldigvis har jeg en annen lånehest som jeg har ridd jevnlig siste året. Så blir en liten terapiskrittetur på oss i morgen. Skal gå gjennom tingene til S også og plukke med meg hjem det jeg vil ta vare på, håper jo på å få kjøpt egen om et år eller to så da gidder jeg ikke å selge noe som potensielt kan passe. 
Søs har bestemt seg for at hun ikke skal ha ny, det passer ikke inn i hverken økonomi eller sykdomsbilde å ha hest på heltid akkurat nå, og jeg tror S var en slik ones in a lifetime hest, så det tar nok en god stund å komme over for henne. Hun kommer nok alltid til å være i hestemiljøet dog, så helt hesteløs blir hun nok ikke. Mer enn nok hester å låne rundt om, når trangen byr seg. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 2ne skrev:

:wave:

  Skjul innhold

 

Innom en kjapp tur fra Ahus, her har jeg ligget siden 31.10, og ingen veit helt når jeg får reise hjem enda :) Kom inn med sprukken tynntarm, rakk å sprekke den en gang til før jeg dro hjem, så da ble det en ny operasjon, denne gangen har jeg fått ilostomi, så da har vi forhåpentligvis kvittet oss med sprukken tarm-problematikken. Formen er forholdsvis bra, humøret er stort sett bra, det nærmeste vi har kommet sykehusdramatikk var at naboen fikk min frokost i går :icon_cry:Og jo, det var så trist! For jeg fikk ikke spise frokost når den ble servert, for jeg måtte skifte bandasjer først, så når jeg kommer ut av badet 2 timer seinere enn alle andre har spist frokosten sin og ser at naboen spiser mitt hardkokte egg, og min brødskive med hamburgerrygg og drikker mitt glass med eplejuice, så ble jeg lei meg. Rett og slett :lol: Regner med at det har noe med formen generelt å gjøre, og jeg fikk jo en ny frokost bare et kvarter etterpå, men fy søren så hardt livet var akkurat da :aww: 

Nå håper jeg at alt leges som det skal, sånn at jeg kan begynne å leve et forholdsvis normalt liv igjen, der jeg ikke blir spisevegrer av angsten på en ny runde med hva jeg har trodd har vært tarmslyng/forstoppelse (det har forøvrig vært sprukken tarm hele tiden, den grodde ikke ordentlig sammen i april, så det har vært det som har vært problemet i 7 mnd nå). Ja, og i januar, forutsatt at det ikke skjer noe i mellomtiden, så skal jeg på rehab på Jeløya Kurbad! Det gleder jeg meg til! Så selv om jeg savner hjemme og hundene og egentlig kjeder meg litt, så håper jeg at 2017 er året der jeg får et liv igen :ahappy: 

 

Nå skal jeg spise risengrynsgrøt til middag :D

:hug: Så bra, tross alt, at de fant ut hva som er galt, selv om det er galskap at det måtte ta så lang tid når du har vært til så mange kontroller og innleggelser i mellomtiden.

8 timer siden, tutle skrev:

Idag våknet jeg til beskjeden om at moren til søsters sambo har gått bort. Utrolig sårt, siden hun har vært min ekstra-mamma fra jeg var 6 år. 

:console: Kondolerer!

Jeg sitter i ei militærbrakke som er gjort om til motell, helt fantastisk å betale 300 kroner per natt - da er det et rom med tre senger, god gulvplass, gratis å ha hund på rommet, fellesbad og felleskjøkken på gangen, og turmuligheter rett over veien. Jeg skal huske det til en annen gang, for jeg er sikker på at jeg ville brukt 300 kroner på bompenger og bensin om jeg kjørte tur-retur begge dagene. Senga er god å sove i (har allerede sovet en lur), resepsjonisten var hyggelig, og det mest negative er at jeg måtte re opp senga selv - og det kan jeg godt gjøre for å spare 500-1000 kroner sammenlignet med hotell, altså. Kongsberg Aktivitetspark, noter dere navnet.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg irriterer meg sånn over musegnafsing! Men nå har jeg satt opp en musefelle i kjøkkenskapet. Mihihi!

Jeg har ikke hørt musegnafsing her før jeg hørte noen vage lyder etter at jeg hadde kommet hjem fra Danmark på morgenkvisten. Fikk satt opp tre musefeller og lagt ut gift... Musene hadde party med giftposene, og det har vært fangst i alle fellene (peanøttsmør er visst snadder) flere ganger den siste uka. Nå har det ikke vært action der det siste døgnet, så da er kanskje familien Mus utryddet for denne gang? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg har ikke hørt musegnafsing her før jeg hørte noen vage lyder etter at jeg hadde kommet hjem fra Danmark på morgenkvisten. Fikk satt opp tre musefeller og lagt ut gift... Musene hadde hatt party med giftposene, og det har vært fangst i alle fellene (peanøttsmør er visst snadder) flere ganger den siste uka. Nå har det ikke vært action der det siste døgnet, så da er kanskje familien Mus utryddet for denne gang? 

Jeg leste et sted at mus tisser langs stiene de går sånn at det er lett for nye mus å finne inngangshullene. Kluet er nok å prøve å finne ut hvor de kommer inn i huset. Ettersom de trenger mindre enn en cm for å komme inn så er nok det en bortimot umulig oppgave på et gammelt trehus. Jaja, man får bare holde musefellene ladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg leste et sted at mus tisser langs stiene de går sånn at det er lett for nye mus å finne inngangshullene. Kluet er nok å prøve å finne ut hvor de kommer inn i huset. Ettersom de trenger mindre enn en cm for å komme inn så er nok det en bortimot umulig oppgave på et gammelt trehus. Jaja, man får bare holde musefellene ladd.

Ja, det beste er nok å finne ut hvor de kommer inn, men jeg ser også på det som en totalt umulig oppgave. Men etter mange år i musehus har jeg også erfart at når man bare har tatt "familien" så blir det ofte stille etter det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...