Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

59 minutter siden, enna skrev:

Kom hjem fra NM smeller i går kveld. Hadde da kjørt totalt ca 2 x 50 mil på elendig føre, mørke og glatte veger/snøfokk med mer. Dritsliten. 50 meter fra huset mitt begynner varsellamper å blinke på dashbordet. Og kraften i motoren blir borte. Så i dag tidlig måtte jeg dra opp en gretten gubbe som fikk jobben med å kjøre meg til seminar med Tobias Gustavsson. Etter seminaret (haiket hjem med hundegal nabo som også var på seminaret med hunden sin), greidde jeg via sideveger å få bilen til verkstedet på motsatt side av byen. Jeg var forberedt på total kollaps på vegen, men heldigvis fikk jeg den helt frem. DRITTLEI bil trøbbel, Mindre enn halvannen mnd siden forrige gang den kollapsa - det kosta meg kr 10 000. Pluss service i oktober på kr 5000. Nå er jeg uten bil igjen...Og lønna denne måneden har fått vinger :(
 

Eneste trøsta er at jeg ikke ble stående fast på Tynset el med hund i bilen, i minus 15 grader og måtte vente på slepebil...

Å biltrøbbel er så innmari leit, både mot lommeboken og tiden sin.... :( Det blir også så fort dyrt, på veldig kort tid :P Jeg er billøs for øyeblikket (Og kjøreforbud forøvrig, pga konstante blodtrykksfall. Hadde en ulykke bak rattet pga det samme når jeg ventet eldste, og vil ikke det skal skje igjen så tar det alvorlig.) og det merkes enormt godt hvor innskrenket den friheten er og hvor avhengi man er av bil, og ikke minst bil som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Eventuelt i overmorgen, hvis jeg kommer på noe veldig godt som jeg vil ha til middag i morgen. Det er tross alt veldig lenge til bikinisesongen!

Bikinisesongen utgikk for min del på grunn av jobb. 
Men jeg ligger godt i rute for vinterkroppen i det minste :D 

 

2 timer siden, Krutsi skrev:

 

Jeg har strengt tatt ikke hentet noen ting, for han ble bare plukka med fra svigerfar. Ikke er planen å ha han permanent heller, men vi har heller ikke blitt helt enig om hvor lenge han skal bli. Så ja.. det første som skjer er at klumpen skal få tannrens og et bad :lol: 

IMG_1159.JPG

Der var han jo :D 
Det kan vel kanskje tenkes at det lånet varer til langt ut på nyåret :P Om det hadde vært meg i hvert fall :whistle: 

Akkurat nå hadde jeg ikke så mye å si utover akkurat det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Bikinisesongen utgikk for min del på grunn av jobb. 
Men jeg ligger godt i rute for vinterkroppen i det minste :D 

 

Der var han jo :D 
Det kan vel kanskje tenkes at det lånet varer til langt ut på nyåret :P Om det hadde vært meg i hvert fall :whistle: 

Akkurat nå hadde jeg ikke så mye å si utover akkurat det :aww: 

Hahaha det kan fort bli frem til jul ja :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo nå fikk jeg mer å fortelle! 
Fikk nettopp melding fra en venninne som er oppdretter av rasen at Sjef har 0/0 på albuene :) 

Nåskal jeg i hvert fall røntge på nytt på hoftene om 6-12 mnd :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raksha skrev:

Lei av å ikke virke nå. Vil kunne stelle dyra mine selv :(  

Jada, bagateller, jeg kan gå, jeg har ikke knekt noe, alt blir bra - jeg er bare lei. 

 

:hug: det er forferdelig å ikke virke faktisk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

:hug: det er forferdelig å ikke virke faktisk. 

:hug: Takk! Ja! Jeg virker aldri helt, men nå er det litt ekstremt siden jeg trenger hjelp til det meste... Bonden er verdens snilleste - men nå har han hatt ansvaret for dem i over to uker... Han blir sliten og lei han og.

Er midlertidig, er midlertidig, er midlertidig. *chante* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:hug: Takk! Ja! Jeg virker aldri helt, men nå er det litt ekstremt siden jeg trenger hjelp til det meste... Bonden er verdens snilleste - men nå har han hatt ansvaret for dem i over to uker... Han blir sliten og lei han og.

Er midlertidig, er midlertidig, er midlertidig. *chante* 

Det er ikke noe gøy, spesielt ikke den biten med at man blir så avhengig av andre. Godt bonden er snill, det hjelper med snille mannfolk selv om det er kjipt..  

Jeg kan ikke flytte meg fra dataen til sofaen uten å be Rørlegger'n flytte glasset mitt. Og jeg kan ikke gå med bikkja på to mnd. Det er kjipt selv om det går over! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Det er ikke noe gøy, spesielt ikke den biten med at man blir så avhengig av andre. Godt bonden er snill, det hjelper med snille mannfolk selv om det er kjipt..  

Jeg kan ikke flytte meg fra dataen til sofaen uten å be Rørlegger'n flytte glasset mitt. Og jeg kan ikke gå med bikkja på to mnd. Det er kjipt selv om det går over! 

Nettopp! Hadde ikke han vært så snill og hjelpsom så aner jeg ikke hva jeg skulle gjort. Så det hjelper helt klart masse. 

Huff :( Jeg klarer meg stort sett selv nå inne. Satser på å klare å begynne å ordne kjøkken og sånt i morgen, så går jo fremover. Men jeg har ikke sjans til å lufte hunder i bånd. De er veldig greie og går pent om jeg ber om det, men hver eneste uplanlagte bevegelse gjør absurd vondt og jeg risikerer å gå rett på snørra. Så da må jeg ha dem løs rett ut døra, og det er skummelt med tanke på at gutta kan gire seg opp og løpe en annen plass enn det jeg hadde tenkt, og ikke minst skummelt i forhold til biler som kommer fra nyfjøset - tankbil/vet. osv. Ikke får jeg styret og ordnet med kaniner, hester og gakker heller. 

Vi får trøste oss med at det GÅR over! Jeg er nok helt på beina en stund før deg, så da får du bare klage og fruste så mye du trenger :):hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Raksha skrev:

Lei av å ikke virke nå. Vil kunne stelle dyra mine selv :(  

Jada, bagateller, jeg kan gå, jeg har ikke knekt noe, alt blir bra - jeg er bare lei. 

 

Å jeg forstår deg så godt :( Det er så ille, spesielt når man har så "mye" ekstra, man får så dårlig samvittighet for all den ekstra jobben man bidrar med, itillegg til at man VIL jo gjøre det selv! Stor klem, håper du fungerer bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Perfect Image skrev:

Å jeg forstår deg så godt :( Det er så ille, spesielt når man har så "mye" ekstra, man får så dårlig samvittighet for all den ekstra jobben man bidrar med, itillegg til at man VIL jo gjøre det selv! Stor klem, håper du fungerer bedre snart!

Takk! Kjempefrustrernde, :hug:til deg og :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Raksha skrev:

Lei av å ikke virke nå. Vil kunne stelle dyra mine selv :(  

Jada, bagateller, jeg kan gå, jeg har ikke knekt noe, alt blir bra - jeg er bare lei. 

 

Helt forståelig :hug: Hva har du skadet/forslått i ulykken? Rygg/nakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tutle skrev:

Helt forståelig :hug: Hva har du skadet/forslått i ulykken? Rygg/nakke?

:hug: Hele høyresiden, men hofta som er verst - så det har jo forplanta seg i begge hoftene så sliter med å gå, reise meg/sette meg, bøye meg osv. Alt som involverer bevegelse av hoftene i en eller annen form.  Nakken slapp heldigvis unna, samme med hodet - jeg rakk å ta spenntak med beina og beskytte hodet med armene før vi stoppet i steinmuren. Bare bløtvevskader/slagskader i hoftene, så ingenting som er knekt eller noe, men måtte visst regne med at det tar tiiid likevel. Muskelskader tar tid de og. Fremdeles tydelig hevelse på hofta/låret på høyresiden. 

Hoftene er jo typisk nok noe jeg sliter med fra før av, stivheter og sånt, så det gjør det jo ikke bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raksha skrev:

:hug: Hele høyresiden, men hofta som er verst - så det har jo forplanta seg i begge hoftene så sliter med å gå, reise meg/sette meg, bøye meg osv. Alt som involverer bevegelse av hoftene i en eller annen form.  Nakken slapp heldigvis unna, samme med hodet - jeg rakk å ta spenntak med beina og beskytte hodet med armene før vi stoppet i steinmuren. Bare bløtvevskader/slagskader i hoftene, så ingenting som er knekt eller noe, men måtte visst regne med at det tar tiiid likevel. Muskelskader tar tid de og. Fremdeles tydelig hevelse på hofta/låret på høyresiden. 

Hoftene er jo typisk nok noe jeg sliter med fra før av, stivheter og sånt, så det gjør det jo ikke bedre. 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Der small det i musefella i kjøkkenskapet. Jeg tør ikke gå og se! :|

Jeg overser sånt glatt - og venter minst en dag før jeg sjekker... :aww: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

En mus som ligger uten å røre seg i musefella er død, sant? Jeg dør av skrekk hvis den spreller når jeg tar den ut.

Jeg bare pirker så vidt borti fella med noe før jeg tar i den, jeg, for å se om musa fortsatt lever *har traumer fra da jeg bodde på Holter og stadig fant levende mus i fella...* 

Har Willy og jeg hatt ei lang kosestund mens vi så på Farmen... Yasmine lå to meter bortenfor og bare skula... *bortskjemte unger altså*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg overser sånt glatt - og venter minst en dag før jeg sjekker... :aww: 

Jeg bare pirker så vidt borti fella med noe før jeg tar i den, jeg, for å se om musa fortsatt lever *har traumer fra da jeg bodde på Holter og stadig fant levende mus i fella...* 

Har Willy og jeg hatt ei lang kosestund mens vi så på Farmen... Yasmine lå to meter bortenfor og bare skula... *bortskjemte unger altså*

Jeg har sånn plastfelle der musa må løfte på et lokk for å komme til åtet, dermed er hodet akkurat der det skal være når det smeller. Reklamen garanterte 0% overlevelse! Det er nok bare jeg som er litt pysete i omgang med musefeller. :aww:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Raksha skrev:

:hug: Hele høyresiden, men hofta som er verst - så det har jo forplanta seg i begge hoftene så sliter med å gå, reise meg/sette meg, bøye meg osv. Alt som involverer bevegelse av hoftene i en eller annen form.  Nakken slapp heldigvis unna, samme med hodet - jeg rakk å ta spenntak med beina og beskytte hodet med armene før vi stoppet i steinmuren. Bare bløtvevskader/slagskader i hoftene, så ingenting som er knekt eller noe, men måtte visst regne med at det tar tiiid likevel. Muskelskader tar tid de og. Fremdeles tydelig hevelse på hofta/låret på høyresiden. 

Hoftene er jo typisk nok noe jeg sliter med fra før av, stivheter og sånt, så det gjør det jo ikke bedre. 

Da er det jo ikke bare småtterier (en bagatell er jo nettop bare en bagatell)! Men jeg skjønner du vil i gang :console: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tutle skrev:

Da er det jo ikke bare småtterier (en bagatell er jo nettop bare en bagatell)! Men jeg skjønner du vil i gang :console: 

Nei, altså - jeg fikk skikkelig bank, men i forhold til hva alt av leger og redningspersonell forventa utifra hvordan ulykken skjedde/hvor vi kjørte ut/osv. så er det bagateller. De hadde rekvirert to ambulansehelikoptere som stod klare da vi ankom akutten, for de forventa livstruende skader og blødninger og måtte sende oss til st. olavs. Og der kom vi og blødde ikke neseblod engang :lol: Så sånn sett så er det bare bagateller - heldigvis. Men ja, blir litt lei og rastløs over at det skal ta så "lang" tid å komme i normalt gjenge igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nei, altså - jeg fikk skikkelig bank, men i forhold til hva alt av leger og redningspersonell forventa utifra hvordan ulykken skjedde/hvor vi kjørte ut/osv. så er det bagateller. De hadde rekvirert to ambulansehelikoptere som stod klare da vi ankom akutten, for de forventa livstruende skader og blødninger og måtte sende oss til st. olavs. Og der kom vi og blødde ikke neseblod engang :lol: Så sånn sett så er det bare bagateller - heldigvis. Men ja, blir litt lei og rastløs over at det skal ta så "lang" tid å komme i normalt gjenge igjen. 

Nei, da var dere heldig :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tricolor skrev:

Spør om det er noe du kan spise/drikke som suger til seg væske (Vi-Siblin f.eks) så det ikke blir så tyntflytende i posen. Du bør også få anledning til å prøve ut forskjellige merker. Jobbet med stomiopererte i noen år.

Det skal jeg gjøre :ahappy: Jeg har en veldig flink bandasjist, så jeg tipper vi finner riktig utstyr etterhvert. Akkurat nå er det jo litt vanskelig, i og med at stomien ikke er grodd til og jeg fortsatt har dette operasjonssåret :) Tusen takk for tips! :) 

8 timer siden, Siri skrev:

Man har vel strengt tatt ikke noe valg heller, og jeg tror ikke du vrang - men man forventer jo liksom at legene finner ut hva som er galt, når noe er galt, og da innfinner man seg vel med uholdbare situasjoner fordi man ikke skjønner at det ikke er sånn det skal være... liksom :aww:. Det er vel ikke så lett å pushe på heller alltid.... 

Jeg må jo innrømme at jeg syns det er rart at det har vært en lekkasje i tarmen i 7 mnd som ikke har blitt oppdaget, jeg har vært på minst 2 CT/MR (ja, begge deler) etter det, av nettopp tarmområdet. Men legen som opererte meg første gangen i denne runden sa de ble overrasket over hva de fant når de åpnet meg, de forventa en tarmslyng og fant hull på tarmen liksom, så det kan jo være at lekkasjen ikke har vært synlig. De ble ikke noe mindre overrasket over at det ble en lekkasje til etter bare en uke, så det er jo tydeligvis ett eller annet med tynntarmene mine som bare ikke vil repareres :P 

Men jeg har blitt legetrøtt. Jeg har vært hos lege minst 1 gang i måneden (minst) de siste 2-3 årene, og jeg har hatt minst (minst) en MR, CT eller en eller annen skopi-undersøkelse i kvartalet, så lista for å orke å ta den runden med å finne ut hva ting er når ting ikke er som de skal, blir stadig høyere. Fastlegen får jo ikke gjort noe annet enn å henvise, og disse ekspertene samarbeider jo ikke stort - bare det at jeg skulle på rektoskopi på Ullevål nå i november, mens jeg skulle ta tynntarm-CT på Ahus i november, selv om jeg stadig (hver tredje måned..) er på CT/MR av tarmene på Ullevål, så var det aldri snakk om å samarbeide litt. De kunne jo f.eks tatt den tynntarm-CT på Ullevål da jeg var der sist, men neida.. Og jeg kunne jo fått en rektoskopi når jeg allikevel bare ligger her på Ahus, men neida.. De må liksom gjøre sine egne greier.. :rolleyes: 

8 timer siden, Siri skrev:

Krysser alt som krysses kan for at dette blir bra nå :) 

Ja, for fader! Jeg begynner å bli skikkelig lei av å hangle og ikke fungere i det hele tatt lenger :hmm:

8 timer siden, Siri skrev:

Vi har vært på tur i skogen, men den ble mye kortere enn planlagt, for føret var ikke helt pelsvennlig... men hundene har fått snust og kosa seg - det hadde vært mye ferdsel i skogen i morgentimene, så det var nok av lukter å kose seg med så det ut som... jeg er dog ikke like begeistret for at det åpenabart er flere enn meg som trasker rundt i denne skogen :o. Da må jeg jo passe bikkjene også da, når vi er på tur... sånn i tilfelle vi møter på noen? 

Det høres deilig ut! Selv om man selvsagt burde få være alene i sin egen skog :) 

--

I dag savner jeg hundene mine. Selv Nora, som er et sånt evig dårlig samvittighet-opplegg (hun maser når jeg blir dårlig, og jeg er utålmodig fordi jeg er dårlig, så hun maser mer fordi jeg er sur og dårlig, også blir jeg mer irritert fordi hun er så klengete. Stakkars misforståtte snille og gode Nora!). Jeg vil ligge på sofaen min med snuppis på beina, bebi på rygglenet med hodet på skuldra mi og bolla i spoon :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har sånn plastfelle der musa må løfte på et lokk for å komme til åtet, dermed er hodet akkurat der det skal være når det smeller. Reklamen garanterte 0% overlevelse! Det er nok bare jeg som er litt pysete i omgang med musefeller. :aww:

Det er fornuftigå være pysete i omgang med musefeller... veldig fornuftig :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...