Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

12 minutter siden, Siri skrev:

Og nå har jeg akkurat vært på trafikkstasjonen og fornyet førerkortet mitt... Jeg er ikke helt sikker på at jeg liker å  ha bilde av ei gammal kjerring på det førerkortet... jeg likte det forrige bedre :aww: 

Siste id-kortet på jobb viser en helt anna dame enn det første som dukka opp gett... Jeg nekter for at jeg er blitt eldre i mellomtida!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 

Vi lukter, vi beveger oss, vi har øyne, vi stirrer... jeg er en jævel på å gjete sau forøvrig, men jeg er himla mye treigere enn en hund, så hunder er litt mer effektive liksom :aww: 

 

Det var liksom det jeg mente med at vi er rovdyr med rovdyrtrekk :P

Men fortsatt rart at vi er sååå mye skumlere enn bråkete biler .  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mud skrev:

Det var liksom det jeg mente med at vi er rovdyr med rovdyrtrekk :P

Men fortsatt rart at vi er sååå mye skumlere enn bråkete biler .  

Ofte har ikke sauer like mye erfaring med biler som med mennesker, og det er mye av grunnen.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mud skrev:

Det var liksom det jeg mente med at vi er rovdyr med rovdyrtrekk :P

Men fortsatt rart at vi er sååå mye skumlere enn bråkete biler .  

Om 6000 år, når evolusjonen har jobbet så mye med sauene at de har fått nedarvet at biler kjører over dem, så er de sikkert redd biler også.

Vi kan kjøre traktor rett mot hjort, de kommer gjerne imot for å sjekke hva den merkelige innretningen er for noe.

Redselen for rovdyr og mennesker er nedarvet gjennom generasjoner. Enkelte gjeterhundguruer mener at border collie med stort, hvitt bliss er å foretrekke fordi de minner mindre om rovdyr. Hva sauene mener om det, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh. Pappa på Facebook... Han trykker liker på alle statusoppdateringene til Sylvi Listhaug og Hege Storhaug, og på alt som latterliggjør miljøvern. Jeg syns det er skikkelig ille :lol: Og det blir alltid anstrengt stemning når vi møtes. Mest pga Sylvi Listhaug, som jeg haaaaaater.... :aww:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Siste id-kortet på jobb viser en helt anna dame enn det første som dukka opp gett... Jeg nekter for at jeg er blitt eldre i mellomtida!

Her har de vært sympatiske og gjenbrukt mitt gamle, men selvsagt HELT UP TO DATE, bilde :lol: 

40 minutter siden, *Kat84* skrev:

Når du skal lage kaffe og du oppdager halvveis i prosessen at du har glemt selve kaffen.... :pinch:

Ellers når du setter på kaffemaskina, trykker på knappen - men har glemt å sette inn koppen :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Ellers når du setter på kaffemaskina, trykker på knappen - men har glemt å sette inn koppen :aww: 

Jeg er så "heldig " å ha en DeLonghi maskin ifm jobb hjemme. De renser seg selv automatisk når du slår av. Det visste ikke jeg! :aww:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov vist litt lenge, i dag å.. Casper ligger under dynen å snorker, og jeg håååper det ikke regner ute. Hadde vært fint å slippe å bli våt :aww:

Må gjøre litt husarbeid i dag, huset liker ikke så godt når det blir neglisjert :aww: Heldigvis ikke så ille, men klær vasker seg ikke selv :P det prøvde å vaske seg selv, og jeg hadde store planer om å rose. Helt til jeg så ullstrømpebuksen min, mitt fine skjørt og en ulltrøye ligg i haugen av ting som har vært magisk i tørketrommelen :aww: stakkar gubben, tror ikke at kommer til å glede seg veldig til å vaske mer klær :P ikke at jeg sa så mye annet enn at han ikke må ha ull og pene ting i tørketrommelen, og så nevnte jeg noe om at jeg nå må kjøpe ny strømpebukse. heldige lillesøster da, hun er kanskje lav nok til at den kan passe henne :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg pause i "pusse trapp" prosjekt. Kommer til å være støl i hele kroppen før jeg er ferdig med alle trinnene, enda jeg pusser med maskin. :lol:  Drittjobb, men alternativet er å bruke alt for mange ti-tusener for å få trappa grei.

Forøvrig, den som kom på ideen å male trappegelenderet gult og sort skulle hatt seg ei råtten hyse i bakhodet! :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Betty skrev:

Forøvrig, den som kom på ideen å male trappegelenderet gult og sort skulle hatt seg ei råtten hyse i bakhodet! :aww: 

Den som malte rett på lakka overflate hos oss kvalifiserer til en fisk. Men valp i hus, får det bare være til valpen har slutta å klø i tennnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rocket skrev:

Slim i avføringen, hva kan det bety? Type normal bajs hovedsaklig, men slim rundt/sammen med når han bæsjer? Den der magen hans har jo vært sånn stressmage i mange år, men da blir det bare tynnere og tynnere og mer vannete etterhvert som det kommer ut, nå er det liksom solid og slim samtidig? 
Han trykker mer igjen nå så mistenker at prostata medisinen har begynt å miste virkning, kan det ha en sammenheng med det? At kroppen produserer slim for å lettere få det gjennom?

Skal til vet på en liten sjekk ifht div for å se at alt er ok enda med lever og prostata, potensielt kjemisk chip, men er jo så mange her så er jo en sjanse for at noen har opplevd lignende. :) 

Da Skills plutselig hadde slimete avføring hadde han orm.. Forsvant når vi fikk behandla han. Vet ikke helt om det er derfor da, for Aron kan av og til ha noe slim rundt avføringen også, uten at han har orm :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rafiki stjeler ullklær fra tørkestativet, og etter å ha tatt fra han klær en 3-4 ganger nå, ble jeg litt forbaska når jeg tok fra han den siste gangen... Så dermed røk den siste hjørnetanna oppe, og vi slipper å dra til veterinær for å trekke :whistle:

Og det så veldig brutalt ut når jeg leste det jeg skrev en gang til. Men det var egentlig ikke det, den tanna hadde nok rukket å endelig bli ganske løs :lol: Dermed hadde vi sikkert sluppet veterinær uansett :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt våkna jeg klokka tre fordi jeg måtte tisse, og så lå jeg våken til klokka åtte. Da sendte jeg en melding om at jeg avspaserte en halv dag hvis det var greit, fikk svar om at det var ok, og så sov jeg til elleve. I kveld blir det skikkelig enkelt å få sove! Jeg har aldri i mitt liv hatt søvnproblemer før, men nå hender det ofte at jeg blir liggende våken om natta! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Wednesday skrev:

Rafiki stjeler ullklær fra tørkestativet, og etter å ha tatt fra han klær en 3-4 ganger nå, ble jeg litt forbaska når jeg tok fra han den siste gangen... Så dermed røk den siste hjørnetanna oppe, og vi slipper å dra til veterinær for å trekke :whistle:

Og det så veldig brutalt ut når jeg leste det jeg skrev en gang til. Men det var egentlig ikke det, den tanna hadde nok rukket å endelig bli ganske løs :lol: Dermed hadde vi sikkert sluppet veterinær uansett :lol:

Jeg brukte tang og trakk Yumi sin siste jeg - det hørtes enda mer brutalt ut! Men jeg brukte bare tang fordi jeg ikke fikk tak med annet og hun ikke ville kampe. Det var jo bare å trekke den rett ut, så løs var den :P 

Nå har jeg grisevondt i magen, og har ikke med noe pilletrillerier. To undervisningstimer til, så møte ny sjef. Juhu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Den som malte rett på lakka overflate hos oss kvalifiserer til en fisk. Men valp i hus, får det bare være til valpen har slutta å klø i tennnene.

Mange snedige løsninger rundt omkring ... Enkelte burde sette bort arbeidet i stedet for å ordne selv. :aww: 

Sandpapiret til pussemaskin oppbrukt, men fikk tatt alle trinnene i det minste. Var igjen mye lim etter belegget som klistra seg på pussepapiret så det ble litt mer prakk enn nødvendig. Skulle ha pusset på gelenderet også, men spørs om jeg har brukt opp orken for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: første gangen jeg ser valpen redd for noe og må hjelpe han fram for å undersøke og overbevise han om at dette er helt trygt å få fram til.... så er det to bæsje poser fra i dag morges som jeg slengte fra meg langs gjerdet i Hagen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: første gangen jeg ser valpen redd for noe og må hjelpe han fram for å undersøke og overbevise han om at dette er helt trygt å få fram til.... så er det to bæsje poser fra i dag morges som jeg slengte fra meg langs gjerdet i Hagen :lol: 

Tøffe Tøffesen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Rafiki stjeler ullklær fra tørkestativet, og etter å ha tatt fra han klær en 3-4 ganger nå, ble jeg litt forbaska når jeg tok fra han den siste gangen... Så dermed røk den siste hjørnetanna oppe, og vi slipper å dra til veterinær for å trekke :whistle:

Og det så veldig brutalt ut når jeg leste det jeg skrev en gang til. Men det var egentlig ikke det, den tanna hadde nok rukket å endelig bli ganske løs :lol: Dermed hadde vi sikkert sluppet veterinær uansett :lol:

Kamar fant på finurlige ting for å få ting ned fra tørkestativet som vi hadde lagt oppå. :lol:

Sjekk teknikken, da! Han ville virkelig ha den ballen. Avansert retriever?

8418462439_bc576831b4_z.jpg

Edit: apropo avansert retriever. Her hadde han sovnet med rotten i munnen i en finurlig krokbøyd liggetilstand. :lol:

8516194855_59167e7466_z.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postmannen vår er redd for Damir, og det er helt greit for meg. Så når postmannen sto å tuta i gårdsplassen nå så hinka jeg ut på krykker i sokkelesten for å ta imot hva enn han kom med.  Herregud, fikk så vondt av fyren for han fikk så dårlig samvittighet.  " Å herregud, hadde jeg vist det hadde jeg aldri stått her å tuta! Jeg har hund selv altså men den er så stor! Det var ikke meninga det at du måtte hinke helt ut! Åneii det var skikkelig dumt av meg!"     Forsikret han om at det gikk helt fint, og spurte om han ikke kunne bære pakken opp trappa så fikk jeg dytta den inn selv. Så gjorde han det, og beklaget såå mye at han ikke turte å bære den inn.  Supersøt fyr da :lol:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...