Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

47 minutter siden, Klematis skrev:

Å lære seg å strikke krever en lang tålmodighet skjønner jeg. Nå som jeg var så stolt over innsatsen og det virkelig så ut som om jeg var godt i gang etter å ha måttet rekke opp igjen x antall ganger, så ser jeg til min forskrekkelse at jeg har mista flere masker. Så da var det på'n igjen da. Men, men, dette skal bli en lue til mitt yngste tantebarn, om det så er det siste jeg gjør.:ahappy:

Bizi er så lei av denne strikkingen min nå, hun sutrer litt og sukker tungt og synes jeg er veldig kjedelig. Jeg har jo fri, kan vi ikke bare komme oss ut, liksom?

Kan du ikke bare bruke en heklenål og "strikke" deg oppover radene med den? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

43 minutter siden, mokken skrev:

Nei ikke jeg heller :P Men jeg synes det er rart at man friskmelder en hund for agility, når det er noe som er vondt på de stedene han slo seg etter fallet. 

Kanskje han ikke viste smerter akkurat da, men at det har kommet mer etter hvert? Nei, jeg har jo ikke peiling på sånt... jeg bare tenker høyt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Siri skrev:

Kanskje han ikke viste smerter akkurat da, men at det har kommet mer etter hvert? Nei, jeg har jo ikke peiling på sånt... jeg bare tenker høyt :P 

Det kan tenkes ja. :)

Ser jo bare på egne blåmerker feks, først etter 3-4 dager ser jeg ut som et fargerikt offer for mishandling i heimen. Blå lilla gul og brun er visst "mine" farger :P

Skal prøve å krisemaksimere litt mindre. Er fryktelig god på det nemlig! :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mokken skrev:

Det kan tenkes ja. :)

Ser jo bare på egne blåmerker feks, først etter 3-4 dager ser jeg ut som et fargerikt offer for mishandling i heimen. Blå lilla gul og brun er visst "mine" farger :P

Skal prøve å krisemaksimere litt mindre. Er fryktelig god på det nemlig! :fish:

Hahaha, ja, og støle muskler er gjerne verst to dager etter trening (egen erfaring ja *ler*). 
:lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Perfect Image skrev:

Svarte :( En av favorittkvigene mine klarte å skade foten igår da hun ble basket inn mot veggen av en eldre ku på morgen idag. Vi hørte med engang at noe var galt, fikk tilkaldt dyrlege og det knepper. Hun var så utrolig god og snill kvige! Og spesielt fin brunfarge uten rødskjær. Nødslakt nå i ettermiddag, han som slakter og avliver kommer med engang han er ferdig med å ta noen griser. Kjenner det stakk litt når det var en av favorittene og hun er drektig itillegg, men blir mye god kjøtt i fryseren igjen. 

sånt er så trist :(

21 minutter siden, Perfect Image skrev:

Ja, det er definitivt rangordning og de kan være skikkelig stygge mot hverandre noen ganger :( Ja, fikk meg et lite støkk forrige uke, de pleier å være rolige og veldig greie mot hverandre når vi er der, men hadde med noe godt til dem og sjefskuen skulle jage vekk noen av de yngre når hun skjønte jeg hadde med noe godt, og da var det ikke særlig morro å stå gravid mellom dem :P Gikk sånn skikkelig opp for meg hva worst case scenario kan være da. 

Grøss ! Vær forsiktig! Gikk aldri inn i løsdrift eller beite uten "våpen" da jeg var gravid (møkkskrape :lol: ) da har man noe å poke og vifte med på innpåslitne dyr. 

 

Nå har vi lagt igjen 2000 kr hos rema, men nå bør vi ha noen middager og andre måltider da. Det mest tragiske er at den dyreste "enkelttingen" vi kjøpte var posen med smågodt :lol: Fangsten inkluderte da 6 poser med brødmix, 4 skinkesteker og litt sånn diverse. Må fylle på med ferske grønnsaker  og melk (og smågodt) men ellers skal vi klare oss i minst 14 dager. :D 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusje eller drikke kaffe før vi pakker oss o bilen? De vanskelige valgene. 

Laget hjortebiff for førstegang i dag og tror jeg holder meg til reinsdyr. Liker det kjøttet bedre (mye bedre). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6000,- for å fikse DAB+ i bilen, om jeg ikke vil ha ekstern skjerm... Kan jeg sende regningen til regjeringa?

Ellers er jeg rett og slett litt grinete på grunn av ledelsen på jobb. Å bli forfordelt er ikke greit, når det gjøres på grunn av favorisering. Men nå får vi ny sjef etter nyttår. Får ta meg en prat med ham etterhvert, for å finne ut hva han tenker, og så legge en plan ut fra det. Det finnes tross alt andre jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjelp av to borzoier, to whippeter, to dverg pinschere og en pomme til å lufte Pigg. Jeg gikk minimalt, han har løpt tulling... nå sover vi i hvert vårt hjørne av sofaen... zzzzzzzzzzzzzzzz... 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

5-6000,- for å fikse DAB+ i bilen, om jeg ikke vil ha ekstern skjerm... Kan jeg sende regningen til regjeringa?

 

Kjøpte dab+dings på clas til 600 kr til vår bil jeg. mest fordi da får jeg aux i bilen også så vi kan koble til mobiler og sånt, for dabsignal? nei det har vi ikke sett :aww:  Ikke imponert, og nei, er ikke dingsen det er feil med er signala...  Fantastisk lite aktuelt å bruke tusenvis for å høre på skurring. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Tonje skrev:

@Siri og andre som er kjent i Hedmark, finnes det noen lyslyper hvor lysene faktisk lyser? :P 

Det finnes sikkert mange lysløyper, men de har kanskje ikke begynt å slå på lysene ennå? Eneste jeg vet om pr i dag er på Budor, men da må du gå på ski :D 

4 minutter siden, JeanetteH skrev:

Laget hjortebiff for førstegang i dag og tror jeg holder meg til reinsdyr. Liker det kjøttet bedre (mye bedre). 

:o Da har du hatt feil krydder sikkert .... eller fått en dårlig kjøttbit :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Kjøpte dab+dings på clas til 600 kr til vår bil jeg. mest fordi da får jeg aux i bilen også så vi kan koble til mobiler og sånt, for dabsignal? nei det har vi ikke sett :aww:  Ikke imponert, og nei, er ikke dingsen det er feil med er signala...  Fantastisk lite aktuelt å bruke tusenvis for å høre på skurring. 

 

Det er litt av årsaken til at jeg tenker komplett, integrert opplegg - fordi da får jeg faktisk DAB. Om ikke så er det Møller sitt problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det er litt av årsaken til at jeg tenker komplett, integrert opplegg - fordi da får jeg faktisk DAB. Om ikke så er det Møller sitt problem!

Dere har vel dab+signaler i trondheim, nyetter ikke hvaslags anlegg vi har her når det knapt er signaler :( Vi i gokk trenger visst ikke radio :aww: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Raksha skrev:

Kjøpte dab+dings på clas til 600 kr til vår bil jeg. mest fordi da får jeg aux i bilen også så vi kan koble til mobiler og sånt, for dabsignal? nei det har vi ikke sett :aww:  Ikke imponert, og nei, er ikke dingsen det er feil med er signala...  Fantastisk lite aktuelt å bruke tusenvis for å høre på skurring. 

 

Høres ut som et mye hyggeligere innkjøp enn @Line sin løsning. Forutsett at den funker da :P

Siden jeg ikke helt vet hva det kommer på å få bilen eu godkjent så tror jeg at jeg venter med større utskeielser. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Line skrev:

Men det er mye penere med integrert løsning - det teller ganske mye det også :P 

Jeg betaler jammen meg ikke tusenvis av kroner bare fordi det er pent gitt!!! Totalt bortkasta penger :D 

3 minutter siden, Stine skrev:

Du får ikke bedre radio en nrk Hedmar/Oppland! Med unntak av radio Randsfjord kanskje :lol:

HedOpp-sendingen er jo super, men den er vel en av de som forsvinner...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg elsker hjort :P Hjortestek er nam. 

Gjort rein alle fire hundegårdene, vasket vannskålene og klippet klør på bikkjene. Nå blir en nye gjestehundegård satt opp, så skal de to rommene i gjestehundegården og den store hundegården steames :) Noen andre som gjør det heldigvis. 

Også har hønene våre reist for i år. Kommer nye til våren da heldigvis, blir å savne dem :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...